Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Colson był doradcą Nixona. Zauważyłam teraz, że w bbnetce nie ma notki o tej książce - uzupełnię ale już nie dzisiaj, późno :)
Już ich trochę zamówiłam :D. Cudni bohaterowie: Qwilleran przez "w" i Kao K'o-Kung (Koko, dla przyjaciół, już się nim dla mnie stał).
Obecnie mamy 48 osób dorosłych, jedno małe dziecko i psa :) KTO JESZCZE jest chętny?
Prosto z wątku Biblionetkowiczki i biblionetkowicze! Na cześć biblionetkowiczek i biblionetkowiczów... czytajcie! przede mną kroczy Niebieska niedźwiedzica
W tym miesiącu akcję sponsoruje (tu znów ukłon w stronę... niektórym znanej Ulicy Sezamkowej) niedźwiedź z tobołem - oto przede mną kroczy Niebieska niedźwiedzica
Po przeczytaniu twojej recenzji "Ból" wędruje do schowka. Dziękuję. :) Słyszałam już o niej jakieś tam opinie, ale zwykle potrzebuję upewnienia, zanim coś dodam do swojej listy. Swoją drogą będzie to moja pierwsza książka z hebrajskim językiem oryginału. Cieszy mnie, że wspomniałaś o poziomie nie odbiegającym od Axelsson. Bo i takie opinie do mnie dotarły, a że kunszt tamtej uwielbiam, dobrze będzie czekać na tę. :)
Colsona nie znam, nie potrafię porównać. Jeśli ktoś jest zainteresowany tematem - "Królestwo jest świetne. I bardzo erudycyjne, autor kreśli szeroką panoramę epoki (lata 40-90 naszej ery, czasem z odniesieniami do czasów życia Jezusa).
Kot, który czytał wspak to pierwszy tom, następne są lepsze. Przynajmniej te do 20. mniej więcej.
Ja również :)
Fantastyka: Przedksiężycowi: Tom 1 (5) Zaginiona (4) Śląsk: Drach (6) Obyczajowa: Azyl (5) Kryminał duński: Drugie narodziny mordercy (5) Skandynawia w 100 hasłach/obrazach: Nordicana: Za co kochamy Skandynawię (4,5)
Może napisać takie info i tu: X Ogólnopolskie Spotkanie Biblionetkowiczów ? Będzie widoczne na głównej przynajmniej.
Głupia (w tym przypadku) ludzka ciekawość, z której dla nikogo nic dobrego nie wynika. Ech, smutne to.
Oj, to "Królestwo" zdaje się bardzo ciekawe, przypomniał mi się oczarowanie książką Colsona kiedyś Narodzony na nowo. Zamykam oczy i wrzucam do schowka.
Dodam i swoje skromne wspomnienie stycznia, bo dzisiaj już trzydziesty pierwszy. 1. Daniel Stein, tłumacz; ciągle w czytaniu jeszcze lecz najważniejsza z uwagi na myśli, które budzi. 2. Tainaron: Listy z innego miasta. 4.0 postawione z bólem serca, ponieważ świat owadów i bohaterki niezwykły, zaczęłam pisać czytatkę lecz nieukończona :( 3. Gniazdo żmij: Rzecz o laborantach z Karkonoszy. 4,5, bliska memu sercu książka, nie miałam pojęcia o ta...
Schwytani w ogień krzyżowy... Nowa powieść jednej z mistrzyń twardej SF. Na dalekiej planecie powstaje ludzka kolonia, której założycielem jest Jake Holman, mężczyzna usiłujący uciec przed mroczną przeszłością. Kiedy ta różnorodna, wielotysięczna wspólnota zaczyna się przyzwyczajać do życia w nowych warunkach, dokonuje zaskakującego odkrycia: na świecie tym żyją prymitywni humanoidalni Obcy. Władające narzędziami istoty zajmują tylko kilk...
A oto moje przeczytanki. To był dobry miesiąc - dwa niesamowite odkrycia, jedno miłe zaskoczenie kryminalne. I powrót do dawniej lubianego autora z bardzo dobrym skutkiem: 1 Rok królika - 3+ - wydaje mi się, że rozumiem zamysł autorki - parodia (również własnej twórczości) ukłon wobec kultury masowej, tabloidyzacji śmierci itp. Ale jest to proza przekombinowana, na dłuższą metę nieciekawa. Tak jakby zabrakło pomysłu na coś bardziej spójnego. ...
Tajemna historia (4) Uciekinier (5) To, co ukryte (4,5) Wróżenie z wnętrzności (5,5) Wizyta starszej pani (5) Zło konieczne (4,5) Rój (4) Samolubny mózg: Dlaczego diety nie działają (5,5) Żywi i umarli w Winsford (4) Czarny Piątek (5) Królestwo (5,5) Katarzyna Wielka: Gra o władzę (5) Więcej tu: Moje lektury 2017
Urzekająca powieść dla tych, którzy wierzą w miłość. Gwarny, pełen życia Paryż belle époque, a w nim pnąca się wysoko w górę wieża Eiffla – najprawdziwszy cud ze stali i powietrza. W balonie unoszącym się nad metropolią poznają się Cait Wallace i Émile Nouguier. On – inżynier zatrudniony w firmie Eiffla, ona – młoda wdowa, towarzysząca w podróży po Europie rodzeństwu z dobrej szkockiej rodziny. Między nimi rodzi się nić porozumienia, jedn...
Co nas nie zabije, to nas rozśmieszy. Dziunia, niepomna przeszłości pełnej licznych dowodów na to, że dziuniowatość nie sprzyja, a wręcz stoi na przeszkodzie urządzeniu się w życiu, wyrusza szukać własnego miejsca na Ziemi aka Wymarzonego Domu do mlekiem i miodem płynącej, zachodniej, nowoczesnej oraz cywilizowanej Wielkiej Brytanii. Jednak wizja, którą roztoczyła przed Dziunią i jej mężem cierpiąca na tyleż intensywne, co krótkotrwałe Ostre Z...
Trzy kobiety, trzy historie, jedna tęsknota – za życiem, w którym jest się dla kogoś naprawdę ważnym. Zgorzkniała Sabina od lat samotnie opiekuje się zniedołężniałym ojcem, z którym łączy ją toksyczna relacja. Siedemdziesięcioletnia Bronisława ledwo wiąże koniec z końcem, utrzymując siebie i dorosłego syna, alkoholika. Elegancka Sonia prowadzi idealne życie w pięknym domu, z kochającym mężem i córką. Idealne do czasu pierwszego kryzysu… Nie...
Kwintet zdaje się mega ciekawy, wrzucam do schowka, chociaż nie wiem kiedy przeczytam.
Styczeń pięknie rozpoczęty; dalej już takich olśnień nie było, ale w miarę równo i dość różnorodnie. Elegancja jeża (6) [recenzja: http://ksiazki.wp.pl/rid,6945,tytul,Z-martwego-papieru-niech-poplynie-letni-deszcz,recenzja.html ] Trzy po 33 (5)[czytatka: Czytatka-remanentka I 17 ] Gniazdo żmij: Rzecz o laborantach z Karkonoszy (4)[recenzja: Góry, zioła, miłość i śmierć ] Ból (5,5)[recenzja: Czy to dusza boli czy ciało? ] Ci...
Walczyli i umierali za wolną Polskę. Niektórym udało się przeżyć... Wspomnienia tych, dla których II wojna światowa nie skończyła się w 1945 roku. Tych, którym sumienie nie pozwalało biernie godzić się na zbrodniczy ustrój wprowadzony Polsce po »wyzwoleniu”. Żołnierze pod dowództwem Antoniego Żubryda „Zucha”, Hieronima Dekutowskiego „Zapory” czy Stanisława Sojczyńskiego „Warszyca” nie poddali się. Nadal zbrojnie stawiali opór komunistom. Wi...
Trochę styczniowych lektur: Trzy po 33 (5) Kolejna porcja językowych pogwarek trzech speców od polszczyzny, którzy tym razem biorą na warsztat różne popularne słowa. Jak zwykle wnikliwie, erudycyjnie i dowcipnie. Dobre maniery w przedwojennej Polsce: Savoir-vivre - Zasady - Gafy (3,5) Zapowiadało się pięknie, bo nie dość, że mój ulubiony okres historyczny i temat ciekawy, ale też książka – jak cała seria - ładnie wydana i bogato ilustrow...
Dobrawa Przemyślidka jest utkana jak patchwork. Z kawałków rozmaitych tkanin – delikatnych, miękkich, bogatych i zwyczajnych, prostych, nawet szorstkich. Rozmaite desenie i faktury tworzą portret kobiety niepospolitej i tajemniczej, więc autorka ma nadzieję, że jej kolejna bohaterka zasłuży na zainteresowanie i sympatię czytelników. Z perspektywy tysiąclecia nic nie jest oczywiste, więc opowieść o Dobrawie nie jest kroniką ani powieścią histor...
Od blisko roku nikt nie próbował zabić Harry’ego Dresdena. Jego życie wreszcie staje się nieco bardziej spokojnie. Przyszłość zaczyna wyglądać różowo. Jednakże przeszłość rzuca bardzo długi cień. Zawarta dawno temu umowa uczyniła Harry’ego dłużnikiem Mab, władzczyni Zimowego Dworu sidhe, Królowej Powietrza i Ciemności. A teraz Mab upomina się o spłatę długu. To tylko drobna przysługa, ale Harry nie może odmówić jej wyświadczenia… a to może spr...
Czy mężczyzna może lecieć z Moskwy do Paryża jedynie z bagażem w postaci damskich kabaretek i depilatora? W opowiadaniach Wiktora Jerofiejewa – jak najbardziej! Jego najnowsza książka „Ciało” to zbiór opowiadań, w których autor szuka wyjaśnienia odwiecznej tajemnicy ciała. Czym jest ono dla człowieka? Klatką duszy? Narzędziem rozkoszy czy cierpienia? Środkiem transportu do nieśmiertelności czy sensem istnienia samym w sobie? Kto nas nim obdarował...
Kraków, rok 1939. Anna jest córką profesora lingwistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ma 7 lat, ale już doskonale włada kilkoma językami. Pewnego dnia ojciec Anny wychodzi z domu i jak zwykle w takiej sytuacji zostawia ją pod opieką przyjaciela, niemieckiego aptekarza. Tym razem jednak ojciec nie wraca, a aptekarz nie wyraża chęci, aby zaopiekować się dziewczynką. Anna nie wie, że Niemcy dokonali aresztowań w ramach czystki przedstawicieli pol...
Ja się domyśliłam, kiedy Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu. Nie jest to może najtrudniejsza do rozszyfrowania książka Christie, niemniej wciąż bardzo dobra.
Tak, myślę podobnie. Skąd ten pęd, aby wiedzieć kto to napisał i kim jest. W sumie łatwa robota dziennikarska, która nic nie wnosi do tekstu.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)