Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Maj bardzo słaby, 3 tygodnie bez możliwości czytania. :( "A w konopiach strach" Vetulani & Mazurek (4.5) "Stop prawa" Sanderson (4.5) "Cienie tożsamości" Sanderson (4.5) "Niebiańskie pastwiska" Majka (2.5) "Stuhrowie" Stuhr (4.5) "Żałobne opaski" Sanderson (4) "Poczet Królowych polskich" Szczygielski (5) "13 pięter" Springer (3) "Dom żółwia" Szejnert (4) "Czarny ogród" Szejnert (4) "Ku Klux Klan" Surmiak-Domańska (5) "Auschwitz. Naz...
Szkoda Szostaka, zdaje się, że nawet nie wyszłaś poza pierwszy "wigilijny" rozdział? A w drugim gondolami płynęli na pasterkę...
Panie, za neuroestetyke, to Zeki za kilka lat Nobla dostanie :) por. https://pl.wikipedia.org/wiki/Neuroestetyka
1. Wyjść na scenę (3) - zgrabne wiersze, ale jakieś takie przeciętne, jakoś żaden nie zachwycił. 2. Chochoły (niezainteresowana) - doszłam do strony 90 po długiej i uciążliwej walce z dojmującą nudą - i poległam. 3. Mdłości (4) - co prawda "nie kupuję" filozofii bohatera, ale opisy były interesujące. 4. Pochłaniacz (3.5) - jak na polski kryminał przyzwoita robota, choć zagadki nie do końca logiczne, całość miejscami sztucznie rozdęta i w sumie...
Hę, neuroestetyki? A co to za zwierzę?? Ale poezja Rumiego naprawdę ma w sobie dużo smaku, myślę, że mózg może od niej piękniej pracować ;)
Jestem pewien, że nie pożałujesz! To szeroko dyskutowana książka - także na BNetce - i naprawdę tej dyskusji warta :)
Taki Maj: Miasto szkła przeciętna Miasto kości przeciętna Wszystkie poranki świata lepsza Tolkien: Mistrz Śródziemia kiepska Mądrość i cuda świata roślin świetna Słowo i miecz kiepska Opowieść o siedmiu mędrcach dobra Ciemność: Nieopowiedziane historie o trzydziestu trzech mężczyznach uwięzionych pod ziemią i o cudzie, który ich uratował dobra Książka, którą napisałem, żeby mieć na dziwki i narkotyki zła, przeczytana na DKK Mam na im...
A cóż tak zaskakującego było w roli Mikołajczyka i Kota?
Doceniam kunszt Czechowa, ale pozostaję głuchy na jego przekaz. Po prostu mnie jego dramat "nie rusza", wręcz momentami nudzi.
"Musimy porozmawiać o Kevinie" mnie zaintrygowało, wędruje do schowka!
O osobie Rumiego i jego poezji jeszcze niedawno nie wiedziałem nic. Olśnienie przyszło z niespodziewanej strony - podczas lektury Blaski i cienie pracy mózgu: O miłości, sztuce i pogoni za szczęściem Tam autor analizuje pod względem neuroestetyki kilka utworów literackich, a te Rumiego wyglądają naprawdę zachęcająco.
Cztery mało znane albo w ogóle nieznane niewielkie opowiadania, pochodzące z okresu, w którym Arthur Conan Doyle miał już po dziurki w nosie swojego bohatera i planował rozstać się z nim na zawsze. Holmes nie jest w nich przedstawiony jako geniusz dedukcji, nie wszystko mu się udaje, nie wszystkie jego pomysły mają sens, często strzela kulą w płot. W skład zbioru wchodzą teksty: „Kwestia kwesty” (napisana, by wspomóc zbiórkę charytatywną), „Za...
Co mam zrobić z książką? :(
....czyli odsyłam do Ciebie.
Zbyszewskim mocno zanęciłeś. Chyba chcę przeczytać. Rymkiewicza pewnie kiedyś przeczytam. Lubię te jego eseje historyczne, tak pięknie niepoprawne. I czemu tylko 4 dla Czechowa???
Ilościowo wszystkie kryzysy czytelnicze już przezwyciężyłam. Jeszcze tylko o jakość muszę zawalczyć. Czyli - lepiej wybierać, głębiej się zastanawiać. Czyli po pierwsze - nie czytać bestsellerowych nowości, jak "1000 jesieni" - bo jak zwykle się rozczarowałam. Po drugie - ufać wyimaginowanym dziadkom, Roth polecany przez Stempowskiego najlepszy w maju. Po trzecie - ufać polecankom zaufanych Biblionetkowiczów. Po czwarte - nie każda seria dobrze ...
Oho, odgrzewany torcik ;) Wszystkiego najbiblionetkowszego Aquillo!
W Norwegii sędzia ma prawo zdecydować, że dana osoba pozostanie w więzieniu po odbyciu kary, więc może on sobie jeszcze długo posiedzieć, poza tym dożywocia nie można zasądzić. "Prawdą jest na pewno to, że Breivik bezczelnie wykorzystuje kruczki prawne dla swej korzyści." - to raczej opinia, a nie prawda. Co do roli więzienia, to nie chcę wchodzić w polemikę. Podejście Norwegów wydaje mi się lepsze niż nadmierne represje i surowe karanie,...
Jak Dobrze ŹLE być znów w domu. Mal jest ekspertką w zastraszaniu wrogów, ale zerwała z tym zwyczajem, gdy odcięła się od swych łotrowskich korzeni. Kiedy więc ona i jej przyjaciele: Evie, Carlos i Jay zaczynają odbierać złowrogie wiadomości, ponaglające ich do powrotu do domu, Mal po prostu nie może w to uwierzyć. Czy następcy wrócą na wyspę? Czy ta historia będzie miała szczęśliwe zakończenie? Przekonaj się, czytając drugą część bestsellera...
Leonid Bieżyn (ur. 1949) – pisarz rosyjski, laureat Nagrody im. Szołochowa, a ostatnio Nagrody im. Bunina (2015), członek Związku Pisarz Rosyjskich, rektor Instytutu Dziennikarstwa i Twórczości Lliterackiej, autor licznych powieści obyczajowych, a także książek o poecie-mistyku Daniile Andriejewie, mnichu Fiodorze Kuźmiczu, świętym Serafinie z Sarowa i innych. Krytyka przypisuje Bieżyna do neoklasycznego nurtu współczesnej literatury rosyjskiej. ...
Jeśli myślisz, że jesteś inny niż wszyscy, sięgnij po kukurydziane płatki. Otwórz opakowanie, zanurz w nim dłoń i powolutku odmierzaj garść. Jej zawartość wysyp na talerzyk i zacznij jeść. Na sucho, popijając wodą. Ze słomki, jeśli lubisz. Jeśli sądzisz, że jesteś inny niż wszyscy, usiądź naprzeciw okna i poczekaj, aż do środka zajrzy słońce i smugą opadnie na podłogę. Połóż się wtedy na podłodze i popatrz, jak drobny pyłek wznosi się i opada,...
Brytyjka Rose Bennett ma złamane serce i nadwagę, łatwo się denerwuje, a w wyniku splotu różnych okoliczności znalazła się daleko od domu. Nie jest do końca pewna, co robi w winnicy Kalkari Wines w australijskiej dolinie Shingle Valley – jest sam środek zimy, a otoczenie zupełnie nie przypomina soczyście zielonych australijskich krajobrazów, których się spodziewała. Jej brat uważa, że wysłał ją na przeszpiegi, jej ponury szef jest przekonany, ...
Zakonnice odchodzą po cichu 4.0 Kuchnia dla biegaczy: Siła z roślin 4.0 Bieguni 4.0 Moje dziecko doprowadza mnie do szału: Jak rozumieć to, co dzieje się w głowie twojego dziecka 4.0 Krew na śniegu 3.0 Rozważna i romantyczna 4.0 Stokrotki w śniegu 3,5 Pewna siebie mama: Poprowadź swoją rodzinę z Bożą siłą i mądrością 5.0 Po prostu razem 5.0 Wspomnienia w kolorze sepii 3.0 Zdrowie emocjonalne 4.0 Trochę tego było, ale niewiele mnie zach...
W trzecim tomie swojej demaskatorskiej książki Victor Thorn gromadzi brutalne fakty i doniesienia medialne na temat chyba najbardziej chyba ponurego aspektu działalności prezydenckiej pary Clintonów – ogromnej ilości niewyjaśnionych zabójstw i tzw. samobójstw w najbliższym ich otoczeniu. Autor opisuje nieznane polskiemu czytelnikowi wydarzenia, starając się dokonać jak najszerszej ich syntezy. Z dziennikarską pasją przeprowadza skrupulatną analiz...
Agnieszka pragnie zostać mamą. Brak dzieci doskwiera jej tak bardzo, że nie potrafi się już z niczego cieszyć, jej relacje z mężem również stają się coraz chłodniejsze. Po przejściu długotrwałej terapii hormonalnej niespodziewanie udaje się jej zajść w upragnioną ciążę. Od momentu diagnozy pozostaje jednak pod ścisłą opieką lekarską, gdyż jej ciąża całkowicie odbiega od normy… „Oocyt” to powieść pełna emocji, od miłości, przyjaźni, wdzięcznośc...
Ta dość cienka książeczka w twardej okładce to zbiór zabawnych wierszyków. Każdy z nich zawiera podchwytliwe słowa i zwroty, trudną odmianę albo zwraca uwagę na nieprawidłowe, a często używane formy. Pod każdym wierszykiem jest krótkie wyjaśnienie, jak się mówić powinno, a jak jest źle. Co więcej, w wierszykach formy prawidłowe zaznaczone są na zielono, a te błędne, celowo użyte dla porównania-na czerwono.
Książka ta jest pozycją niezbędną dla każdego historyka filmu czy też historyka kultury w ogóle. Szeroki wachlarz poglądów o polskim kinie, zaprezentowany przez autorkę, w wielu punktach podważa bowiem dotychczasowe, nieustannie powielane opinie na temat słabości polskiego kina międzywojennego i jednowymiarowego charakteru ówczesnej krytyki filmowej. Za niezwykle cenne w tej publikacji należy uznać ponowne włączenie (za pośrednictwem recenzji) wi...
MAJ Miasto - 4,5 Rok 1984 (powtórka) - 5 Widmopis: Powieść w dziewięciu częściach - 4,5 Atlas zbuntowany (powtórka) - 6 Dziedzic Imperium - 4,5 Ciemna strona Mocy - 4,5 Ostatni rozkaz - 4,5 Trzynaście kotów - 4 Prostota w życiu - 5 Gra Endera (powtórka) - 6 Ender na wygnaniu (powtórka) - 5 Całkowe drzewa - 4 Kula - 4,5 Ekożona - 4,5 W poszukiwaniu Jedi - 4 Uczeń Ciemnej Strony - 4 Szczegóły za chwilę pojawią się na blogu.
1.(42.) Od Gilgamesza do Tybetańskiej Księgi Umarłych 4.0 rozbudowany kolaż gatunków, tematów, rodzajów, form literackich w równie urozmaiconym kolażu technik komiksowych. Miejscami urzekające, miejscami ohydne, czasem inspirujące do dalszych poszukiwań (np. z chęcią sięgnę po poezję Rumi Dżalaluddin (Rumi Mauln all ad-Din lub Rumi Dżalaloddin) ). Jak dla mnie chętnie uznam ten zestaw za namiastkę CSA czasów przednowożytnych. I wydaje mi się, że ...
Albo raczej udowodnili, że litera prawa więcej dla nich znaczy od ducha praw. Oraz to, iż zagubione zostało znaczenie "nieludzkiego traktowania" - czyli, że nie jest wymierzana sprawiedliwa kara. No cóż, ale skoro więzienie ma być jedynie odosobnieniem, a nie uciążliwym ograniczeniem swobody, skoro przestaje się uznawać za prawdziwą odstraszającą rolę penitencjaryzmu, a wszystkiemu winne jest opresywne społeczeństwo, które nie zrozumiało indywidu...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)