Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
MARZEC Z przeczytanych: 1) Książka, która ma ponad 215 stron. -> Małżeństwo we troje 2) Książka, której autorem jest kobieta. -> Głowa Niobe 4) Książka, która ma smutne zakończenie. -> Harry Potter i czara ognia 6) Książka, na podstawie której powstał film pełnometrażowy. -> Harry Potter i Zakon Feniksa 13) Książka, w której tytule jest imię. -> Ofiara Polikseny 14) Książka, której autorem jest mężczyzna. -> Tak sobie myślę...
Jakoś tak niechcący zrealizowałam akcję "marzec z literaturą polską" - powiedzcie mi, że była taka! ;-P
Ofiara Polikseny - Książka całkiem ciekawie napisana, wciągająca, ale postaci papierowe, płytkie, nie dające się lubić. Za dużo wulgaryzmów, które przeszkadzają nawet mnie, choć podobno w pracy klnę najwięcej. Autorka na pewno jest dobra w swoim fachu, sumiennie odrobiła lekcje (m.in. sporo można się dowiedzieć o sztuce rekonstrukcji twarzy, o tym, jak się prowadzi wykopaliska, jak wygląda organizacja pracy archeologa), ale w pisaniu czegoś jej b...
Ten "Przypadek Alicji" mnie zaintrygował, zaschowkowałam.
Wodny nóż to najbliższa lektura jaką przeczytam jak skończę Ramę II. Głowa Kasandry za mną, ale głowy nie urwała. Szklany dom świetny, ale Accelerando jeszcze lepsze :-) Doctorowa mam w planach, ale chętnie zainteresuję się Ann Leckie, dzięki :-)
Imarbo, a czy "Szopkę" czytałaś? Podobała Ci się?
Rany, a czemu potraktowałaś "Morfinę" taką niską oceną?:)
W Gruzji i Armenii tkwią korzenie chrześcijńskiej Europy. Na obieżyświatów czekają tu prastare monastery i twierdze, tajemnicze chaczkary i wiejskie wieże obronne. Położony po sąsiedzku Azerbejdżan to brama Orientu – kraina meczetów, pałaców chanów i karawanserajów. A także reliktów komunizmu i... wulkanów błotnych. Na Zakaukaziu o zabytkach z XVI w. mówi się: Taki nowy? – Nie wart uwagi. Równie wiekową metrykę mają miejscowe tradycje. Krajoznawc...
Mój ojciec krwawi historią (4,5) I tu się zaczęły moje kłopoty (4,5) Blade Runner: Czy androidy marzą o elektrycznych owcach? (4,5) Potęga obrzydzenia: Esej o wstręcie (3,5) Gniew (5) Zazdrośnice (4) - recenzja: http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2016/03/12/zazdrosnice-eric-emmanuel-schmitt/ On (5) - recenzja: http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2016/03/13/poza-norma-on-zoska-papuzanka-konkurs/ ...
Nie będę taka, że tylko domagam się polecanek, a sama nic nie polecam. Zatem. (pomijam oczywistości jak Card, PKD, Lem, Dukaj, Zajdel) Wodny nóż – Ziemia (a dokładniej Ameryka) cierpi na niedobór wody. Zatem – woda jest cenna. Jedni ludzie giną, gdy inni opływają (dosłownie) w dostatek (wody). A do tego sensacyjna intryga. Świetna powieść, która ma wielki potencjał filmowy (albo mini-serialowy). Zabójcza sprawiedliwość – polecanka Aleutki. ...
Niezależnie od tego, czy znajdujemy się na polu namiotowym, w schronisku, pensjonacie, domu wypoczynkowym... albo po prostu na świeżym powietrzu, książka ta jest idealnym towarzyszem dla dzieci, młodzieży i dorosłych, dla podróżujących grup i rodzin. Jest to bogaty zbiór pomocnych pomysłów na zabawy, które można natychmiast przeprowadzić, na przykład w krótkiej fazie rozluźnienia. Zabawy te sprawią wszystkim mnóstwo przyjemności i radości, a dzię...
Jestem fanką PKD, więc już zamówiłam sobie w bibliotece Żerdzińskiego. Miasto permutacji było świetne, zatem polecankę Egana też przygarnę. King i Crichton nie dla mnie, niestety (wszystko Kinga jak dotąd mnie nudziło).
Kiedy kilka dni temu przystępowałem do lektury powieści Heleny Boguszewskiej i Jerzego Kornackiego "Jadą wozy z cegłą", na Biblionetce oraz konkurencyjnym portalu czytelniczym nie było ani jednej oceny tej książki, ani jednej notatki na jej temat. Ja sam znałem tylko tytuł, usłyszany po raz pierwszy parę lat temu na wykładzie z literatury XX wieku. Na tym samym wykładzie poznałem założenia grupy literackiej "Przedmieście". Trochę teorii. "Prz...
Super, dzięki! Snerg stoi na półce, kiedyś go zaczęłam i nie pamiętam dlaczego odłożyłam (choć mnie zaintrygował). Oramusa ostatnio szukałam po bibliotekach, bo ta książka była chyba wymieniona w serii z Przechowalnią(albo inną polską sf), ale nie znalazłam w żadnej pobliskiej bibliotece. Zainteresował mnie Sheckley i Pozner.
Gorące akordy szalonych miłości i obłędnego seksu rockmanów z bestsellerów „Ostra gra” i „Gorący rytm”. Wokalista Sinnersów Sed Lionheart nigdy nie pragnął wystawnego wesela. Ale jego narzeczona Jessica marzy o niezapomnianej uroczystości i chce mieć ślub ze swoich marzeń. I uroczystość okazuje się niezapomniana, choć niekoniecznie z powodów, które planowali. Czy zestresowana para uświadomi sobie, co naprawdę jest ważne w dniu ich ślubu? A m...
[*]
Mam pytanie do osób, które przeczytały "Ścieżki północy". Czy ktoś z Was zwrócił uwagę na bohatera o nazwisku Jimmy Bigelow, który grał na trąbce utwór The Last Post? Spróbujcie prześledzić jego powojenne losy i okoliczności jego śmierci. Mnie prześladuje wrażenie, że wkradła się jakaś nieścisłość, ale może po prostu nieuważnie przeczytałam książkę?
9. Pokolenie Ikea [3] 10. Diabli nadali [4] 11. Dziewczyna z pociągu [2] 12. Kabała [3] 13. Bezlitosne: Najokrutniejsze kobiety dwudziestolecia międzywojennego [4] 14. Mary Poppins od A do Z; Mary Poppins w kuchni [4,5] 15. Mary Poppins na ulicy Czereśniowej [5] 16. Mary Poppins i Numer Osiemnasty [4] 17. Jeźdźcy znikąd [6] (ebook) 18. Dług honorowy [4,5] (ebook) 19. Wyspa dzieci [4,5] (ebook) 20. Przepaść bez dna [4,5] (ebook) Op...
Myślę, że nazwiska warte uwagi - Nietzsche, Rimbaud, Rousseau, Thoreau... :) Takie pokrewieństwo (choćby dusz), to chyba powód do dumy. :)
Nie ujęłabym tego lepiej. Dałam 4+, bo losy bohaterów potraktowałam wyłącznie jako pretekst do powtórki z historii.
Rozmowy na szczycie: Ekstremaliści w górach (4) Nie powinnam tego jeść: Proste rozwiązania dietetyczne na problemy zdrowotne (4) Baltic: Pies, który płynął na krze (5) Zbrodnia w szkarłacie (5,5) Sad (5,5) - książka dla tych, którzy mieszkają w mieście, a kiedyś mieszkali na wsi... i tęsknią; i dla tych, którzy spędzali wakacje u dziadków na wsi... i tęsknią za tamtym czasem. Pewnego upalnego lata, gdy nadchodzi czas zbiorów w rodzinnym, ogr...
Poznajcie Myszkę. Myszka lubi wiedzieć wszystko o świecie, który ją otacza. Jest bardzo dociekliwa. Nosi pieluszkę i zastanawia się, co też kryje się w pieluszkach jej przyjaciół. Dlaczego tak ją to interesuje? Zaraz się dowiecie! Czytając tę zabawną historyjkę, razem z Myszką zaglądajcie do pieluszek Króliczka, Kózki, Pieska, Krówki, Konika i Świnki. Nauka korzystania z nocniczka może być świetną zabawą! Książka zachęca też do pierwszych pró...
– Kto ma nos jak wąż? – Kto jest tysiąc razy większy od rybki? – Kto ma więcej pasków niż pszczoła? Książka z zagadkami, na które najlepsze odpowiedzi podsuwa dziecięca wyobraźnia. W sam raz dla ciekawskich smyków. Guido van Genechten w 1998 roku otrzymał międzynarodową Nagrodę Miasta Hasselt jako najlepszy ilustrator za swoją autorską książkę "Rikki". Ta nagroda zapoczątkowała jego światową karierę, a Guido stworzył wiele bestsellerowy...
– Gdzie kotek smacznie śpi? – Gdzie dżdżownica ma głowę? – Gdzie wiewiórka chowa orzeszki? Książka z zagadkami, na które najlepsze odpowiedzi podsuwa dziecięca wyobraźnia. W sam raz dla ciekawskich smyków. Guido van Genechten w 1988 roku otrzymał międzynarodową Nagrodę Miasta Hasselt jako najlepszy ilustrator za swoją autorską książkę "Rikki". Ta nagroda zapoczątkowała jego światową karierę, a Guido stworzył wiele bestsellerowych książe...
– Co wygląda jak pędzel? – Co przypomina muchomora? – Co ma tukan do banana? Książka z zagadkami, na które najlepsze odpowiedzi podsuwa dziecięca wyobraźnia. W sam raz dla ciekawskich smyków. Guido van Genechten w 1998 roku otrzymał międzynarodową Nagrodę Miasta Hasselt jako najlepszy ilustrator za swoją autorską książkę "Rikki". Ta nagroda zapoczątkowała jego światową karierę, a Guido stworzył wiele bestsellerowych książek. Został wyró...
Marzec zleciał bardzo szybko. Mniej niż w poprzednich miesiącach, ale się kilka zebrało. 1 Lars Kepler „Hipnotyzer” Hipnotyzer Moje pierwsze spotkanie z tym autorem. Książka świetna, trzyma w napięciu, pomysł doskonały. Musiałam odjąć połówki ocen za serialowe zakończenie i domyślenie się, kto zabił. Ale ocena: 5. 2 David Hewson „Dochodzenie” (Tom III) Dochodzenie: Tom 3 Aj, zawiodłam się nieco, bo kocham Sarę Lund i wszystkie intrygi z nią...
Zdaniem niektórych, pisarz pisze wyłącznie o własnych przeżyciach i nawet jeśli w twórczości sili się na obiektywizm, zawsze odbija w niej wyłącznie swoje życie wewnętrzne. Jak z każdym poglądem, także i z tym – typowym dla naszej lubującej się w sentymentalizmie epoki – można polemizować. Nie ulega jednak wątpliwości, że są autorzy, którzy rzeczywiście własne doświadczenia życiowe czynią punktem wyjścia dla rozważań szerszych, bardziej uniwersal...
Poszłam i ja popatrzyć, a przy okazji – ciekawostka taka – znalazłam jeszcze jednego anioła: http://info-poster.eu/ognisty-aniol-prapremierowe-wykonanie-natalii-sikory/
Jak to nie przeczytasz? Na pewno zmienisz zdanie, jeśli obejrzysz galerię Briusowów z groźnie założonymi rękoma. http://s15.postimg.org/5xgjld3hn/briusow.jpg Dzięki :]
Właściwie to nieco mnie zdziwiło, że dopiero jako pierwszy dodałem recenzję tej powieści, bo jakoś wydawało mi się, że jest dosyć znana i czytana. Może się myliłem, a może tylko ja miałem ochotę po lekturze jeszcze trochę się potaplać w tym fabularnym brudzie i zwyrodnieniu. Nie wpisałbym 2666 na listę lektur "trzeba koniecznie przeczytać", ale jeśli ktoś preferuje taką tematykę i czuje się na siłach, to śmiało. Nawet jeśli odłoży się ją na bliże...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)