Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Coś mi wypadło i dopiero na dniach wyślę ją dalej, przepraszam!
„Krew i stal” to debiutancka powieść miłośnika walki mieczem. Jest pierwszą częścią cyklu „Kraina martwej ziemi” i zapowiada się naprawdę, naprawdę… Sami zobaczcie! Akcja rozpoczyna się od momentu, kiedy drużynnik Arthorn wyrusza na tajną misję. Dokładnie w tej chwili wkraczamy w niesamowity świat wykreowany przez nowego, ale już widać, że z nieprawdopodobnym potencjałem, polskiego fantastę. Świat tyleż niebezpieczny, co tajemniczy, złudny i n...
Z pewnym poślizgiem: biograficznie i publicystycznie: - Własnym zdaniem wybór z listów, artykułów, esejów zdania Nabokova o literaturze i pisarzach reportażowo i historycznie: - Hen: Na północy Norwegii opowieść o życiu w najdalszych zakątkach północy Norwegii - Śmierć na Diamentowej Górze: Amerykańska droga do oświecenia autor analizuje "szczególną amerykańską skłonność do traktowania wschodnich tradycji religijnych jak klocków lego, ...
Kryminał, jeden z niewielu tak klasycznych w dorobku Iredyńskiego. Detektyw Umberto Pesco zostaje wynajęty przez słynnego filmowca do ochrony. Niestety, kilka godzin później klient ginie. Pesco i jego przyjaciel z policji ruszają na polowanie. Książkę oceniłem na 3,5, bo szału żadnego w niej nie ma. Natomiast poznałem ją także w wersji radiowej. Powstało słuchowisko pt. "Morderstwo w hotelu Santa Caterina" i do tego właśnie dziełka gorąco zach...
Dot, świetna recenzja (zastanawia mnie, dlaczego nie widać jej w polecanych - książka jest mało znana, a mogłaby zainteresować wiele osób tutaj). Ja natomiast wpisuję się w poczet tej grupy krytyków "która uważa Jeżycjadę za dzieło tendencyjne, promujące przestarzały system wartości":)
Recenzent: Maria Długołęcka-Pietrzak Bliski Wschód roku 2011. Tunezja tuż po „jaśminowej rewolucji” i obaleniu rządów prezydenta Zajna Ben Alego. Libia po śmierci Mu’ammara al-Kadafiego. Egipt pod rządami Mubaraka, Liban – Hezbollahu. Zamieszki na granicy z Syrią, demonstracje na Kairskim Tahrirze. Tłem dla powieści Ece Temelkuran, tureckiej dziennikarki i publicystki, jest „arabska wiosna”: wraz z działaniami wojennymi, wyrachowaną grą pa...
Recenzent: Maria Długołęcka-Pietrzak 28 czerwca 1914 roku. W Sarajewie podczas wizyty austriackiej pary książęcej reprezentujący antyrządową organizację Czarnej Ręki Gawriło Princip oddaje strzały do samochodu, którym podróżują Franciszek Ferdynand i jego ciężarna małżonka, Zofia. W wyniku udanego – drugiego zresztą w tym dniu – zamachu oboje giną, a Europę na nadchodzące cztery lata ogarnia wojna angażująca 28 państw i pochłaniająca (w wy...
Dziękuję uprzejmie :)
Król Bezmiarów - 4,5 Niezgodna - 4,5 Opowieści z Ziemiomorza (powtórka) - 5,5 Wieloryby i ćmy: Dzienniki - 4,5 Noce i dnie (powtórka) - 6 Zaginione plemię Sithów - 4,5 The Old Republic: Revan - 4,5 The Old Republic: Oszukani - 4 Grombelardzka legenda - 4,5 Malowany welon - 4,5 Nędznicy (powtórka) - 5 I cóż dalej, szary człowieku? - 5 Ewangelia ognia - 4 The Old Republic: Fatalny sojusz - 4 The Old Republic: Zagłada - 4,5 Darth Bane...
Droga
Na innym forum przeczytałam, że ktoś odczuł satysfakcję, kiedy (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Louri, oceny przy książkach specjalnie dla Ciebie :-)
Szanowni czytelnicy, Świta mi po głowie krótkie opowiadanie, które kiedyś czytałem, i za Boga nie mogę sobie przypomnieć co to było. Bardzo chciałbym sobie tę historię odświeżyć bo zrobiła na mnie duże wrażenie. W moich wspomnieniach treścią opowiadania jest wyprawa dwóch facetów w góry (do jaskini? do kopalni? po złoto?) podczas której każdy z nich nabiera wobec drugiego podejrzeń. W efekcie już to jeden drugiego morduje, już to porzuca na...
Ja nie kocham. Teraz to już chyba nawet nie lubię - za to jak traktował ludzi. Tak ogólnie. Za to najbardziej. Że zezwalał, żeby oficerowie bili posłów, za Brześć, za generała Zagórskiego. I pewnie za wiele innych rzeczy. Za to z całą pewnością cenię.
1. Sarrazin Albertyna "La Traversiere" (4) - w pewnym stopniu inspirowana Genetem relacja o wyjściu z więzienia, czekaniu na koniec wyroku męża i próbach autorki ułożenia sobie życia raczej bez pracy (ale ze wsparciem finansowym od osób życzliwych), za to zgodnie ze specyficzną własną moralnością. Ewidentnie zaczęłam nie od tej części cyklu, ale trudno to będzie nadrobić, bo pozostałe są raczej niedostępne. 2. Kto zabił Palomina Molero? (4.5) - ...
Ha, ja starałem się pisać właśnie ściśle opierając się tylko na treści książki i własnej wiedzy/domniemaniach, dość lichych w tym przypadku. Rozumiem, że "marynarz" pochodzi o "mare", czyli morza, ale w sumie jak nazwać kogoś takiego? Natomiast podróży bym bronił - parę razy w życiu byłem w podróży służbowej i także wykorzystywałem ją do poznawania nowych miejsc. Co do uwagi zw. z tłumaczeniem - to dobry punkt do rozważań o tym, jak tłumacz mo...
Kocham, ale ze wszystkimi wadami - chyba mnie odbrązowiająca postawa autora nie zaskoczy :-)
Była mowa o drugim weekendzie - 12 III, ale na trochę późniejszą godzinę (14?) Przemyślenia, uwagi, komentarze?
Koniecznie. Mnie rozjaśniła XXlecie, jego uwarunkowania wcześniejsze, PPS, skutki późniejsze. I pokazało, że jednak to przypadek był, że akurat Piłsudski, równie dobrze mógł być Dmowski. Jeśli jednak kochasz Piłsudskiego, to odradzam - to nie jest pomnik, a nawet raczej odbrązowienie. Znacznie mniej lubię Piłsudskiego po lekturze, znacznie lepiej rozumiem dzieje, nawet to, co stało się w czasie II wojny - bo nie mogłam zrozumieć tej agresji w a...
W Lutym: 1. Tajemny ogień - (5,5) 2. Po czwarte dla grzechu - (5) 3. Całe zdanie nieboszczyka - (6) 4. Nawiedzony dom - (5) 5. Jedno małe kłamstwo - (6) 6. Wszyscy jesteśmy podejrzani - (5) 7. Zwyczajne życie - (5,5) 8. Większy kawałek świata - (6) 9. Ślepe szczęście - (5,5) 10. Duch - (5,5) 11. Krokodyl z Kraju Karoliny - (5,5) 12. N@pisz do mnie - (5) 13. Wróć do mnie - (4,5) 14. Scarlett - (4,5) 15. Pocałunek demona - (4) 16. M...
Recenzent: Natalia Jońska Świat polskiej literatury kryminalnej zyskał nowe nazwisko. Dzięki wydawnictwu Prószyński i S-ka na półki trafiła pierwsza powieść Marcina Grygiera, pod tytułem „Nie patrz w tamtą stronę”. Obok Bondy, Miłoszewskiego czy Krajewskiego pojawia się autor, który może zyskać szersze grono czytelników. Do Załuskiej, Szackiego czy Popielskiego dołącza nadkomisarz Roman Walter. Dobry kryminał charakteryzuje się wieloma ...
14. Tylko młodości żal straconej Kryminalistycznie dość słabo, ale postaci są ciekawe. I historia daje do myślenia, jak na taką książeczkę. (4) 13. Białe truskawki Bardzo poetycki miesiąc mi się trafił, ale końcówka najsłabsza. (4) 12. Ogrody Księżyca Takiego rodzaju fantasy strasznie mnie nudzi. Wydaje mi się zupełnie oderwane od rzeczywistości, nie mogę znaleźć nic, co by do mnie przemówiło (3) 11. Symbole przemiany: Analiza preludium do s...
A! I przeczytałam jeszcze po raz drugi cykl Księgi nomów Prattcheta. 5,5!
Opowieści na niepogodę (Małachowska Helena) 4,5 Chichot losu (Lemańska Hanka) 4,5 Widok z Ultima Thule (Kuźniak Mirosław) 3,5 Sosnowiec jest takim miastem jak Londyn, Paryż, Wiedeń... (Kudelski Edward) 3,0 Heretyk z familoka: Biografia Janoscha (Bajorek Angela) 5,0 Anioł w kapeluszu (Szwaja Monika) 4,0 W trakcie Oko proroka (Łoziński Władysław)
Książka gotowa do drogi!
Oj, tak się zastanawiałam, czy podchodzić do tego Garlickiego, bo taka cegła potężna, ale po Twojej rekomendacji chyba nie wytrzymam i ją sobie zafunduję!
Luty pod silnym znakiem "Miasteczka Middlemarch" (3 tygodnie lektury) a prócz tego: 1.(12.) Myślę, więc się śmieję: Odwrotna strona filozofii 4.0 dość ciekawa książka na styku filozofii, logiki, statystyki i humoru - który z jednej strony nakierowuje na przemyślenia dotyczące różnych kwestii natury filozoficznej właśnie, z drugiej pomaga prostymi słowy bądź paradoksem zilustrować jakąś głębszą prawdę. Niestety, trochę słaba jest konkluzywnoś...
Znajdziesz coś w moim schowku na wymianę?
Luty trochę taki byle jaki... Córka polarnika: Zapiski z krańca świata dobra, Perfidia dobra, ale strasznie długo się ciągnęła... Trzy pustynie dobra, ale chyba nie wszystko zrozumiałam. Jutro, w czas bitwy, o mnie myśl beznadziejna, do omijania! Z konieczności przeczytana na DKK Tron z czaszek: Księga I przeciętna, nic nowego, nuda. Cień Śmierci bardzo dobra, wartka akcja, lekka, szukam drugiej części. Eli, Eli bardzo dobra, z DKK, ideal...
Tak złego miesiąca nie pamiętam, odkąd zaistniałam na Biblionetce. Niby 3 pozycje, niby Piłsudski to 1050 stron, ale tak na prawdę Ibsena tylko skończyłam w lutym, tak samo z biografią Ziuka, którą czytałam od Świąt i zachwycałam się nią. Czyli - jeden kryminał jako lektura lutego? Mam tylko nadzieję, że to stan przejściowy i wraz z wiosną wykiełkuje u mnie nastrój na czytanie, połączony z czasem i siłą na tę moją przecież ulubioną rozrywkę. 1...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)