Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Lektury GRUDNIA 2016 r. 1. Mistrz i Małgorzata - powtórka - nowe tłumaczenie (6) 2. Noc Kupały (5) 3. Elita i Studio 202 (5) 4. Lato w Jagódce (4,5) 5. Złap mnie (4,5) 6. Znaczy Kapitan (6) 7. Studium w szkarłacie (powtórka w tłum. Jerzego Łozińskiego) (6 - b.zm.) 8. Śmierć nadjechała fiatem (4) 9. Perswazje (6) 10. Podróż do wnętrza Ziemi (4,5) 11. Niechciane pożądanie; Seks na pożegnanie (4) 12. Prawdziwy skandal (4,5)
A to ciekawe, czemu Yanagihara Cię nie zainteresowała? Przecież to taki hicior BNetkowy? Za dużo cierpienia bohaterów, czy po prostu nietrafione w gust?
Nie mogę zmęczyć Uciekaj, Króliku , 30 stron dziennie to max, nie wiem czemu... 1.(98.) Achaja: Tom 1 [Książki do powtórki ] na 5.5 - mam teraz sporo zawirowań życiowych, potrzebowałem czegoś lekkiego, sprawdzonego i po lekturze nie zgadzam się z tymi, którzy odsądzają tę powieść od czci i wiary - to naprawdę dobre czytadło. Co prawda ominąłem ok 30% książki, które mnie nie interesowały (głównie wątek Mereditha), ale resztą świetnie się bawiłe...
Grudzień zaczęłam doczytywaniem ostatnich esejów ze zbioru Coś do oclenia: Anglik we Francji Jak to zazwyczaj bywa z takimi zbiorami - niektóre mnie bardzo zainteresowały, inne prawie wcale. Znakomite są te literackie - w życiu bym się tyle nie dowiedziała o Flaubercie i jemu współczesnych, gdyby nie Barnes. Prorocy znad Fiordu Wieczności - bardzo poruszająca powieść historyczna o tym, jak wątpliwym dobrodziejstwem było szerzenie europejskiej...
1. Miłosz: Biografia, ocena: 5,5 Czytałam od wakacji. Początki były trudne, tak do wojny nie wciągało, poprawne zaledwie. Ale jak zaczął się trudny okres, wybory, decyzje, twórczość - rewelacja. Świetna biografia. Franaszek nie ogranicza się do faktów z życia. Bardzo dużo pisze o samej twórczości Miłosza, można powiedzieć, że to wręcz biografia z elementami analizy twórczości. I bardzo dobrze. Miłosz bez wierszy i esejów nie istnieje. Są częścią...
1. Nikt ci nie kazał tu komentować ani czytać tego wątku. 2. Na prośbę o wskazanie przykładów swoich zarzutów zdobyłeś się tylko głupoktowaty humor, uniemożliwia komukolwiek traktowanie cię poważnie. 3. Wybaczam ci i już nie odpisuję.
Mój czytelniczy grudzień: Sąd Ozyrysa (5, 30 grudnia 2016; Wolne Lektury) Rok 2016 - rokiem Henryka Sienkiewicza Nowelka tak głupia, że aż dobra; tak śmieszna, że aż smutna; tak... perfidna! Sabałowa bajka (4, 30 grudnia 2016; Wolne Lektury) - Ach, m. jest w Tatrach! Urzeka go „Sabałowa bajka” Rok 2016 - rokiem Henryka Sienkiewicza Małgosia contra Małgosia (5,5; 24 grudnia 2016) Biblionetkowiczki i biblionetkowicze! Na cześć biblionetkowicz...
Czyli limit na 2017 rok to 62?? Czy dalej trzymamy się trudnego do utrzymania limitu 1 na tydzień?
I dwa ostatnie miesiące: Samotny dom Córka jest córką
To już zrobiło się dawno:) I to nie dzięki mnie:) Twój prywatny folwark, czy co? Dobra, odpuśćmy chwilowo tę pisownię. Co nie umniejsza temu, że do reszty pasujesz, jak ulał. Do powyższych to... nie, nie mam problemów ze sobą. I nie, nie jestem naćpany, nie zapomniałem też naćpać się, bo nie ćpam w ogóle. Aha. Ubiegając cię to... leków też nie wziąłem, bo nie muszę.
"to właśnie ty obrażasz się na wszystko," Nie napisałem, że obrażasz się na wszystko. Czemu kłamiesz? Masz jakieś problemy ze sobą? " obrażając po kolei użytkowników" Kogo niby obraziłem? Jesteś naćpany czy pomyliłeś wątki? "przy okazji ignorując pojawiający się chyba cztery razy komunikat-ostrzeżenie, że tutaj obowiązuje jednak jakiś poziom słownictwa, kultury osobistej i poszanowanie poprawnej pisowni. " Tak, wymyśl jeszcze, że nie sto...
"Napisz post nie na temat, w którym czepiasz się drugiej osoby " Póki co to chyba tylko ślepy nie zauważyłby, że to właśnie ty obrażasz się na wszystko, obrażając po kolei użytkowników, przy okazji ignorując pojawiający się chyba cztery razy komunikat-ostrzeżenie, że tutaj obowiązuje jednak jakiś poziom słownictwa, kultury osobistej i poszanowanie poprawnej pisowni. Jakoś nie mam ochoty na walkę z wiatrakami.
I kilkanaście tomików Sagi o Królestwie Światła.
Podsumowując ostatnie tygodnie: 1. Kieszeń pełna żyta (5) 2. Śmierć na Nilu (5+) 3. Mężczyzna w brązowym garniturze (4) Łącznie przeczytałam w tym roku 14 powieści Agathy Christie.
Akcja w tym roku kupię tylko 52 książki Kupiłam 62 i przekroczyłam limit tylko o 10 :)) z czego 7 zostało kupione dla Jarka, wynik uważam za bardzo dobry:)) Przeczytałam 33 z 62 kupionych. Przeczytane książki 87 Akcja Książki ze swojej biblioteczki 60 Akcja Klasyka 2 Pożyczone 27 Byłam na trzech spotkaniach autorskich (Marta Abramowicz, Filip Springer, Magdalena Grzebałkowska) Literatura Polska 48 Literatura zagraniczna 39 Lit...
Małe życie (Yanagihara Hanya) niezainteresowana Carpe Jugulum (Pratchett Terry) 4,5 Najpiękniejsze wiersze o kotach (Klimek Franciszek Jan) 5,5 Wołanie kukułki (Murray Joanne) niezainteresowana Jak zmieniałam zdanie: Eseje okolicznościowe (Smith Zadie) 5,0 Kwaidan: Opowieści niezwykłe (Hearn Patrick Lafcadio) 4,0 Życie na pełnej petardzie czyli Wiara, polędwica i miłość (Kaczkowski Jan, Żyłka Piotr) 4,0 Dziwna myśl w mej głowie...
Gildia Magów (2,5) Bajki robotów [1964] (5,5) InterŚwiat (4) Morderstwa i tajemnice (5) Dziecko Odyna (4,5) Poniedziałkowe dzieci (5) Drastyczne przypadki (5,5) Boso, ale w ostrogach (5,5)
A, to bardzo cenna informacja! Całość papierową mam właśnie w tym przekładzie (Boy + Rogoziński) i prawdę rzekłszy, czytania innego jakoś sobie nie wyobrażam, podobnie jak np. w przypadku "Mistrza i Małgorzaty" czy "Władcy Pierścieni". W przypadku utworów, które są dla nas ważne, człowiek się jakoś zrasta wewnętrznie z tą wersją książki, z którą miał do czynienia jako pierwszą - przynajmniej ja tak mam. Przyznaję, że nie zauważyłam Prousta na Vir...
„O godzinie dziewiątej rano na Krakowskim Przedmieściu pan w meloniku, wychodząc z autobusu miejskiego, wpadł na panią w kapeluszu słomkowym; przeprosili się i zakochali w sobie od pierwszego wejrzenia; co najmniej do godziny dwunastej wyznawali sobie miłość, rzucali kwiatami w niebo oraz rozentuzjazmowanych przechodniów, ciągle tańcząc i recytując wiersze Pabla Nerudy. O godzinie jedenastej w poznańskim Parku Wilsona kilkuletni chłopiec zaobse...
DWORZEC 1. DOMOWE OGNISKO 1.1. Nocne spostrzeżenia 1.2. Groza 1.3.Dowcipniś 1.4. Komornik 1.5. Listonosz 1.6. Szaleństwo wiedzy 2. FORTUNA SIĘ ODWRACA 2.1. Milioner 2.2. Pierwsze mieszkanie 3. WYCHYLAJĄC SIĘ NA ZEWNĄTRZ 3.1. Możliwość lepszego jutra 3.2. Czas aktualny 3.3. Teologia 3.4. Leśna przygoda 3.5. Społecznik 3.6. Tajemniczy cud 3.7. 4. PRZEMIANY 4.1. Zmiany 4.2. Czas walki 4.3. Świętość 5. TO, CO CUDOWNE 5.1. Radi...
- Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta - Kto się czubi, ten się lubi - Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała - Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść - Kłamstwo ma krótkie nogi - Kto pod kim dołki kopie, ten sam w nie wpada - Co za dużo, to niezdrowo - Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie - Kto późno przychodzi, sam sobie szkodzi - Strach ma wielkie oczy - Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej [De Agostini, 2...
"Zahamowania nie rosną na drzewach - wymagają cierpliwości, skupienia, oddanych i pełnych poświęcenia rodziców, no i posłusznego, pracowitego dziecka, a już po kilku latach wyrośnie z niego wiecznie spięty, zablokowany człowiek." (p. 72) - powiada Aleks Portnoy i ma rację, jest tego żywym dowodem. Nadopiekuńcza, kasandryczna matka trzymająca potomstwo w niewolniczym uścisku zakazów, nakazów i własnych obaw, niemniej trujący ojciec oraz syn ze...
W Dedalusie kupiłam 3 kryminały. Na lekki początek roku. 2 z serii z kluczykiem, a 1 - pierwsze powojenne wydanie. 1. Kwadratowy szmaragd 2. Gra w czerwone 3. Śmierć nieznajomego Razem - 23 złote Wpisując teraz w czytatkę dowiedziałam się, że Seria z kluczykiem Zysku to jednak nowości. Po prostu mnie oszukali. Ech... Nieładnie tak. Myślałam, że to ponowne wydania staroci z tej serii Klub Srebrnego Klucza [Iskry]. Trzymam się dzielnie. A m...
459
Ośmiornica, a właściwie nieco inna jej wersja, bo czytałam "Ośmiornisię" w tłumaczeniu Stanisława Plebańskiego, wydaną w numerze specjalnym Literatury w 1989 roku. Filmów z agentem 007 obejrzałam sporo, ale nigdy jeszcze nie czytałam Fleminga, a czyta się całkiem przyjemnie. Bohaterem jest jednak nie sam Dżejms Jej Królewskiej Mości Bond, który jedynie pojawia się na dalszym planie, ale emerytowany major żyjący sobie beztrosko na Jamajce, czeg...
Kuba Guzik i maszynista Łukasz (5) - Ende jest uroczy. Choć muszę przyznać, że w kreskówce, którą oglądałam za czasów szczenięcych kilka wątków było ciekawiej rozwiniętych :) Błękitny młoteczek (5) - solidny rzemieślniczy kryminał. Bardzo dobrze się czytało, chociaż na 5 odkryć detektywa 3 udało mi się złapać samej. Śmiertelna klątwa i inne opowiadania (4) - podtrzymuję swoją opinię - jeśli Sherlock to tylko opowiadania (z chlubnym wyjątkie...
Z Agathy Christie zostało mi jeszcze tylko 8 książek, w tym jeden kryminał, pozostałe to książki wspomnieniowe lub obyczajowe.
Jedzenie: - Kto nam podkłada świnię?: Wszystko co chcielibyście wiedzieć o jedzeniu z supermarketów i ekożywności, ale nikt wam tego nie powie (5) Publicystyka/reportaż: - Nie mam keine buty: O ludziach między Odrą i Wisłą (5,5) - Mniej: Intymny portret zakupowy Polaków (5,5) Kryminał: - Mgła (5) Obyczajowa: - Bridget Jones: Szalejąc za facetem (5) - Anioł do wynajęcia (4) - Coś dobrego (3)
"Przeczytaj to i przytul mnie". Tak łatwo zabłądzić w ludzkim świecie. Rzecz o uzależnieniach. Najprościej utożsamiać uzależnienie z alkoholem, narkotykami, jedzeniem. Jednak istnieją dziesiątki innych uzależnień, dzięki którym bronimy się przed regułami tego nudnego i niezwykle rygorystycznego świata. Uciekamy, bawimy się w chowanego i zastanawiamy się kim tak naprawdę jesteśmy. Te przywołane wcześniej nałogi są najpopularniejsze i najprostsze,...
Dla mnie pozycja mocno średnia, na czwórkę, ale na tzw. szelkach. Opowieść trochę zbyt statyczna i jakby cały czas o tym samym (dramaty nastolatki), nie ma jakiejś konkretnej historii (jak np. w Noelce), wszystko osnute jest na westchnieniach i weltschmerzach Pulpy. Nawet nie wiemy, dlaczego ona się tak właściwie do tej matury nie uczyła (nie przez Baltonę, bo ten pojawia się, gdy Pulpa już ma problemy z uczeniem się). Charakterystyczna dla Musie...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)