Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Grudzień był pod względem książkowym bardzo udany. Dużo różnych pozycji, a że nie mam jakoś weny na podsumowani roku to napiszę podsumowanie grudnia. Dodam tylko, że udało się przeczytać przez rok 124 książki. Zaczynajmy zatem mój książkowy grudzień: 1 Agnieszka Krawczyk „Noc zimowego przesilenia” Noc zimowego przesilenia Kraków retro, bo II Wojna Światowa, ale niestety brak w książce tego uczucia niepokoju okupacji. A szkoda, bo zapowiadało...
Wynik: 79! Mój rekord :) Teraz przede mną wyzwanie na 2017, ale chyba będę musiała się zmieścić w 2 miesiące, bo coś czuję, że z maluchem w domu może być ciężko z czytaniem :) Wszystkiego dobrego w kolejnym roku! :)
Napisała nawet w sumie cztery, ale nie wiem, czy wydadzą dalsze tomy w Polsce - w każdym razie Wydawnictwo Literackie nic Worth nie zapowiada na 2017.
Bardzo lubię literaturę skandynawską, zobaczywszy więc w bibliotece „Skrawki” Sigrid Combüchen, szybko je wypożyczyłam. Po przeczytaniu zajrzałam do internetu. Byłam pewna, że tak dobra, wartościowa powieść doczekała się wielu recenzji. Okazało się, że jest tylko jedna, króciutka. Szkoda! O czym więc są te „Skrawki”? Sigrid Combüchen przedstawia w nich dzieje znajomości z czytelniczką o imieniu Hedda, która przed laty napisała do niej, twierdz...
Faktycznie, wygląda na trolla. W dodatku takiego, który na wejście ukradł cudzą recenzję.
Zero - 4 Trójka - 4 Piłat (59%) - 5 Sarenka - 4,5 Przygody Hucka (powtórka) - 4,5 Planeta małp (powtórka) - 4,5 Kompleks 7215 - 4 Bastion - 5 Kaduk, czyli wielka niemoc - 4 Ślepe stado - 6 Crimen: Opowieść jarmarczna (powtórka) - 5 Oficer i szpieg - 5 Morderca bez twarzy - 3,5 Kiksy klawiatury: Eseje i nie tylko - 4,5 Odwrócony świat - 5 Księga Dziwnych Nowych Rzeczy - 3 Szary wilk: Powieść historyczna - 4 Harry Potter i przeklęt...
Samotni (5,5) Rzeźniczka z Małej Birmy (5) za pożyczkę całego cyklu bardzo dziękuję Marylkowi :) Sekret O'Brienów (3,5) Dziewiętnaście minut (3,5)
Gdzieś czytałam, że Worth spisała wspomnienia w trzech tomach. Może więc kiedyś doczekamy się przekładu dwóch kolejnych? :)
Grudzień okazał się nader obfity i tym samym dotarłam do poziomu ponad dwóch książek na miesiąc plus dwa przewodniki turystyczne w skali roku. Od roku spisuję też wrażenia po każdej lekturze w czytatniku, co okazuje się bardzo przydatne, a nadto jest przyjemnym zajęciem. 1. Ułomna ręka sprawiedliwości [3,5] wyczekany prezent od Biblionetkołaja - 'Ułomna ręka sprawiedliwości', P. D. James 2. My [4,5] Babcia dystopii - 'My', Zamiatin 3. 'T...
Szkoda.
Niestety nie wystarczy. Trzeba mieć uprawnienia moderatora (a Tynulec je ma).
<b>Chyba jednak nie wystarczy :(</b>
Nie wystarczy. Tobie to wystarczy, bo masz „wystarczające” prawa:) Redaktora albo korektora.
Nie działa.
<b>Sprawdzam</b>
"Szaleństwo się nawarstwia, a potem wdziera się nienawiść i wyzwala żądzę krwi. To proces długi i zimny". W mojej czytelniczej wędrówce pojawiają się takie książki, które pomimo tego, że nie wywołują sobą zachwytu, pozostawiają coś innego. Swoiste przeświadczenie, że mrok oplata każdego z nas, niezależnie od płci, wieku i innych czynników. Mrok, który może wyłonić się z zakamarków naszej duszy zupełnie niespodziewanie i zupełnie niespodziewa...
Zainteresowały mnie "Zakonnice odchodzą po cichu" - wrzucam do schowka;)
Metryczki: Styczeń Ebooki: Własne: 1 Pożyczone: 1 Kolejkowe: Komiks: 0 BiblioNETkołaj: 0 Audiobooki: 0 Ivona: 24 Akcja Nobliści: Luty Ebooki: Własne: 1 Pożyczone: 1 Kolejkowe: Komiks: 0 BiblioNETkołaj: 0 Audiobooki: 0 Ivona: 14 Akcja Nobliści: Marzec Ebooki: Własne: 6 Pożyczone: 2 Biblioteka: 2 Kolejkowe: 1 Komiks: 0 BiblioNETkołaj: 0 Audiobooki: 0 Ivona: 1 Akcja Nobliści: Kwiecień...
1. Mężczyzna w brązowym garniturze (4) Ciekawy kryminał, nieco różniący się od większości powieści Christie. 2. Wiedźma.com.pl (4+) Humorystyczna i odprężająca powieść z elementami fantastycznymi. Perypetie współczesnej wiedźmy opowiedziane lekkim i przystępnym stylem. 3. Po pierwsze dla pieniędzy (3) 91. Po drugie dla forsy (4) 4. Po trzecie dla draki (3+) Początkowo irytowała mnie postać Stephanie, ale wraz z rozwojem akcji udało mi się ją...
wystarczy użyć przed tekstem i po tekście, który chcemy pogrubić :) tylko bez cudzysłowu.
"Dziewczyna z dzielnicy cudów" Jadowska (4) "Okup krwi" Jamiołkowski (4) "Order" Jamiołkowski (4) "Bezsenni" Jamiołkowski (4) "Keller" Jamiołkowski (4) "W drodze na Hokkaido" Ferguson (4.5) "Co to znaczy…" Kasdepke (4) "Powrót Bartusia" Kasdepke (4) "Dom czwarty" Puzyńska (4) "Siła niższa" Kisiel (4.5) "Marzenia Joy" See (4.5) "Moje życie na krawędzi" Messner (3.5) "Na szczycie" Messner (3.5) "Gobi" Messner (4) "Gdy śmiertelnicy śpi...
Everyman - 4 (recenzja pojawi się na Granice.pl, to podlinkuję ;)) Mężczyzna z klasą: Przewodnik współczesnego gentlemana - 4,5 (kupujcie panom na prezent! ;-) - recenzja: http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2016/12/20/mezczyzna-z-klasa-przewodnik-wspolczesnego-gentlemana-lukasz-kielban/) Jak pokochać centra handlowe - 4 (recenzja: http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2016/12/28/jak-pokochac-centra-han...
Oczywiście: Schmitt Éric-Emmanuel Nie mam tylko ocenionych kilku zbiorów, które zawierają opowiadania, które pojawiły się w innych czytanych przeze mnie książkach. Dążę do tego, by mieć wszystkie jego książki na półce, brakuje mi tylko trzech. :)
Niezbyt dużo w tym miesiącu, ale jakoś utknęłam nad Bouvierem: 1. Zawołajcie położną (5) - niewiele ma wspólnego z serialem, ale to bardzo ciepła, zabawna, empatyczna i pozbawiona czułostkowości, choć serdeczna książka. Może trochę szkoda, że nie jest dłuższa, ale cóż robić. 2. Tajemnice wydarte zmarłym: Śledztwa na najbardziej niesławnych miejscach Ameryki (4.5) - nieco powtórzeń co do problemów z identyfikacją zwłok, ale poza tym bardzo cieka...
Rozumiem, że w ostatnim zdaniu nawiązujesz do Kto tu rządzi - ja czy mój mózg?: Neuronauka a istnienie wolnej woli ? ;) Ja Cię na pewno nie będę namawiał do tej lektury, choć może inaczej bym argumentował. Ale bardzo dobrze rozumiem - tak samo ja mam głęboką awersję do skandynawskich kryminałów, które czytają wszyscy i są zachwyceni po same uszy. A ja od razu wiem, że by mnie to męczyło. A dokąd doczytałaś? Bo pierwsze 100-150 stron jest jeszc...
Tak,ja nadal chcę utrzymać limit 52 książek, choć w koszyku czekają już 4 na zakup w styczniu :)))
Witaj w klubie miłośników Borchardta! Czarująca proza, nieprawdaż? Cieszę się jak dziecko, gdy widzę, że komuś "Znaczy Kapitan" podobał się tak samo jak mnie! A który przekład "Mistrza i Małgorzaty" bardziej Ci odpowiada? Boję się tego nowego, bo ze starego mi całe frazy chodzą po głowie i nie wiem, czy chcę to zmieniać. Najchętniej oryginał bym przeczytała, ale mój rosyjski z biegiem lat coraz bardziej rdzewieje i obawiam się, że odrdzewić go n...
A to moje grudniowe lektury. To był bardzo dobry miesiąc: 1 Nie wracają na obiad: Notatki z czyjegoś losu - 4+ - jest recenzja: Gdy życie mija na rozłąkach 2 Pod prąd - 4+ - wywiad z człowiekiem mądrym, ciepłym, człowiekiem z klasą. Warto przeczytać. 3 Simon oraz inni homo sapiens - 4 - jest recenzja: Simon, Blue i inni 4 Akrobaci - 4 - jest recenzja: Czekam na list, Przyjacielu 5 Falbanki - powtórka, zmiana oceny z 3 na 6. Jest recenzj...
Smutna i dająca do myślenia książka. Fabuła umiejscowiona częściowo w tragicznych realiach Rzezi Wołyńskiej, jednak nie porusza tych najstraszniejszych momentów kart historii. To, na co naprawdę powinniśmy zwrócić uwagę czytając tę książkę, to relacje międzyludzkie, a dokładniej relacje między pokoleniami. Może się okazać, że relacje matki i córki mogą mieć ogromny wpływ na funkcjonowanie w społeczeństwie. Ta książka potrafi ociekać brudem, po...
Było od początku wiadome, że ja tego nie przeczytam. Śląscy biblioNETkowicze to wiedzieli. Pożyczyłam ją dla męża. Dla mnie autoagresja, molestowanie i przemoc opisane z detalami są nie do przyjęcia. Minął już czas, kiedy cokolwiek musiałam albo wypadało przeczytać. Czytam dla przyjemności. Samo zjawisko molestowania, czy znęcania się delikatnie zarysowane - jak najbardziej przeczytam. Nie lubię babrania się w szczegółach. Moja wrażliwość jest ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)