Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Od razu mi się skojarzyło z piosenką Myslovitz "Ściąć wysokie drzewa". Aż dreszcz przechodzi.
Kiedy w pierwszych scenach „Desperado” tajemniczy El Mariachi pojawia się z futerałem pełnym broni, równie dobrze mógłby pozostawić w środku swój instrument. Bo gitara jest czadowa! Zarówno ta z solówek największych hitów, jak i ta rozbrzmiewająca na rockowych i bluesowych koncertach, podczas jazzowych jam sessions czy w czasie górskich wycieczek. Granie na gitarze może zmienić całe Twoje życie. Może zrobić z Ciebie lidera drugiej Metalliki albo ...
Dla mnie to bardzo intrygujący tytuł. Na taki na pewno zwróciłbym uwagę w księgarni czy bibliotece. I świetnie pasuje do książki. Mroczny tytuł, mroczny klimat, rewelacyjna lektura.
Z różnych półek - do schowka. Książki o książkach i czytaniu to moje ukochane lektury.
Mój pionowy świat czyli 14 x 8000 metrów (5,5) Minimalizm dla zaawansowanych (4,5) Feblik (5) Ciemność płonie (5) - książka z gatunku fantastyki z akcją umiejscowioną w prawdziwych realiach ostatnich lat katowickiego dworca PKP przed jego wyburzeniem. Jakub Ćwiek pisząc ją nie przypuszczał nawet, że stworzył poniekąd książkę historyczną. Ja byłam na tym dworcu setki lub raczej tysiące razy. Najpierw przyjeżdżając i wyjeżdżając z Katowic, pote...
Tak, kolejny rok, kolejne czytanie. Styczeń (7) - Idealnie przeciętny. Żadnych odkryć, żadnych naprawdę wielkich gniotów. Ot, taki miesiąc bez emocji. 1. Lalki w ogniu: Opowieści z Indii - Ocena: 4,0 Fajna pozycja, aczkolwiek trochę chaotyczna i bez wyraźnego celu i narratora, czego bardzo mi brakowało. Szkoda mi też, że nie miałam wersji ze zdjęciami, może pewne zagadnienia byłyby bardziej przystępne. 2. Pokolenie Ikea - Ocena: 4,5 Z je...
Ksiądz Michał Olszewski, opierając się na swym doświadczeniu w walce z mocami ciemności, przedstawia istotę i przebieg rytuału egzorcyzmu. Podkreśla, że jest on przede wszystkim wyrazem miłości Boga i Kościoła do cierpiących na skutek zniewolenia duchowego. Jego opowieść zaś przeniknięta jest autentyczną radością z doświadczania Bożego działania podczas tej posługi. Pojawiają się w niej mrożące krew w żyłach nadnaturalne fenomeny, których doświad...
"W pierwszy dzień wiosny zaczynam sześćdziesiątkę. Patrząc wstecz, narzuca mi się nieodparcie, że życie ludzkie mierzy się dwudziestkami. […] Przejście od drugiej do trzeciej dwudziestki bywa dla wielu z nas niełatwe. Czujemy się jeszcze młodzi, ale już nie te siły. O ile akceptujemy farbowanie siwych włosów u kobiet, u mężczyzn uważamy to za śmieszne »oszustwo«. Wielu z nas, między drugą a trzecią dwudziestką, łudzi się, że można by zacząć wszys...
Pratchett górą.
Tak, brzmi potwornie.
Jasne! Ale zanim się zacznie czytać, to jakoś odrzuca.
Życie pełne złudzeń. Może właśnie po to czasami załamuje się w nim światło, byśmy na ekranie naszych marzeń zobaczyli tęczę? Złudzenia bywają czasem siłą. Na tym polega niezwykłość tego świata, że w tym, co z pozoru błahe, efemeryczne i nietrwałe, znajdujemy na koniec oparcie dla następnych dni. Bohaterka kolejnego tomu powieści Katarzyny Enerlich już wie, że ma prawo do szczęścia, jak każdy z nas. Postanawia tym razem o to szczęście walczyć ...
A to też, nie przeczę.
Życie codzienne we Francji i Anglii w czasach Rycerzy Okrągłego Stołu - 4,5 - mnie właśnie ten wyciąg z legend arturiańskich bardzo się przydał:)) Oklaski zbierze morderca - 4 - to moja trzecia Daisy i chyba z pierwszych trzech taka najmniej dla mnie,ale w sumie róznice są kosmetyczne, a Daisy jest bystra i milutka, natomiast arystokracja angielska niekoniecznie i to jest nawet fajne:) Solfatara - 6 - może przesadzam, ale na razie nie mogę otrz...
Moja też, chociaż konkuruje z nią tom 1:)
Mój styczeń bardzo oszczędny, jakoś powoli zaczynam roczny rozruch. 1. Cudowne i pożyteczne: O znaczeniach i wartościach baśni - [4]- ciekawe i ważne, ale jakoś nie porwało. 2. Duża książka o aborcji - [5] - książka dla każdego, bo każdy powinien wziąć pod uwagę, że świat nie kończy się na jego przekonaniach. 3. Twój magiczny niezbędnik: Tarot, numerologia, horoskop partnerski, mikstury magiczne, afrodyzjaki - [3] - bardzo przeciętna, zawieraj...
Jakiś taki sobie ten styczeń, nie czuję się spełniona: 1. Dom lalki, ocena: 5, powtórka Powtórki są dobre. Powtórki są wskazane. Okazało się, że nic z Ibsena nie pamiętam. Nie wiem co prawda, czy podoba mi się nowe tłumaczenie, które czytałam. Jakieś zbyt nowe? Ale sam Ibsen jednak świetny. Finał rzucił mnie na kolana. 2. Upiory, ocena: 4 Tego dramatu nie znałam. W nastroju podobny. Ale zbyt poprawny jakiś. Nie przekonała mnie bohaterka. 3. ...
Obiecałam sobie, że w tym roku i ja będę podsumowywać, więc mój skromny styczeń: Tęsknota Dla jednych to lektura "odmóżdżająca", mnie posłużyła przez kilka godzin, które musiałam czymś zapełnić, a nie było czasu na nic dłuższego. Miało być lekkie i dosyć wciągające i było. Nie miało być aż tak naiwne, ale ten warunek spełniło z nawiązką. Pewnie będę wracać maksymalnie dwa razy w roku. :) Ocena: 3. Feblik Gdyby nie kilka niedoróbek, wciskany ...
Aż nabrałam ochoty, pod wpływem Twojej recenzji, żeby przeczytać po raz kolejny "Wymarzony dom Ani". To moja ulubiona część cyklu :)
W tym miesiącu dopadła mnie jakaś mania książkowa, z bieganiem do biblioteki i planowaniem kolejnych kolejek do przeczytania. Niestety, nie przełożyło się to jakoś specjalnie na jakość, było różnie i podłużnie, a i ilość dość przeciętna - no, ale sporo cegiełek. I chcę odpocząć trochę od serii Życie Codzienne, ale też nie mogę się powstrzymać... (audiobook) Coś się stało W trakcie słuchania chciałam wielokrotnie zrezygnować. Dawno bohater nie...
Też słuchałam Znaczy Kapitan w audiobooku i całkowicie się z Tobą zgadzam. Zwłaszcza, że podchodziłam do tego z nastawieniem pt. "co tam ja o morzu będę czytać", a wyszło mocne 5.
Dzięki za polecankę. :) Wątek litewski to właśnie groteska w czystej postaci. Calutki. No, może z wyjątkiem napadu, bo to blisko życia jest, moim zdaniem. Czy ten wątek pomaga scharakteryzować Chipa? Tak, bo kim trzeba być, żeby zgodzić się na uczestnictwo w czymś takim, porzucić całe dotychczasowe życie w nadziei, że wszelkie problemy same się rozwiążą? A Chip ma prawie 40 lat, gdyby miał o połowę mniej, nie byłoby to aż tak znaczące. "Ty...
Też czytałam "Kunę" ostatnio. Mnie się w oczy rzuciły raczej błędy korektora, nie redaktora.
"Szczygieł" Nowak (4.5) "Bajki rozebrane" Miller & Cichocka (5) "Blackout" Elsberg (4.5) "Lawendowy kapelusz" Rybkowska (3.5) "Mars" Kosik (4) "Silos" Howey (3) "Red Rising. Złota krew" Brown (3.5) "Barwy miłości. Antologia współczesnych opowiadań koreańskich" (3) "Zew lodu" Moro (4) "Światoholicy" Pawlicka (5) "Matrioszka Rosja i Jastrząb" Jastrzębski (5) "Made in Japan" Tomański (4) "Może (morze) wróci" Sabela (4) "Irak. Piekło w r...
Śród żywych duchów - reportaż, który wręcz oszałamia. Nie wiem, czy ktokolwiek poza Szejnert udźwignąłby taki temat. Tyle się teraz wydaje książek, których autorzy z jakiegoś strzępu informacji, z jakiejś plotki czy pomówienia wysnuwają spiżowe teorie i bez wahania wskazują paluchem, co czytelnik ma myśleć, Szejnert jest mistrzynią pisania bez ferowania wyroków, gdzie nie wie, tam nie wie, potrafi zachować dystans nawet do tych informacji, które ...
Wszystko co napisałaś o "Korektach" to prawda. A jednak ja nie mogłem dać tej książce 5 (choć uwielbiam taką tematykę). Niepotrzebny - no niepotrzebny! - jest ten wątek litewski. Za dużo grzybów w barszczu. Franzen nie miał pomysłu na tę postać. Enid, Gary (prowadzący życie rodziców doprowadzone do wersji "idealnej"), nawet Denise - to świetnie zarysowani bohaterowie. Optymizm traktuję symbolicznie - odchodzi tyran (który - na marginesie - jest ...
"Pustelnia" jest super. Stendhal to też taka elegancka proza - te gładkie i wycezylowane zdania.
Toteż bekonu się nie czepiam. Zresztą długo już funkcjonuje w polszczyźnie a chipsów boczkowych zupełnie sobie nie wyobrażam. Swoją drogą, nie widziałam, że jest taka różnica w nazwie, w zależności od liczby warstw tłuszczu! :) Natomiast "pankejki" odrzuciły mnie. Istotnie, dla akcji nie ma to żadnego znaczenia i gdyby Reacher zjadł zwykłe naleśniki nie zwróciłabym na to w ogóle uwagi.
Jejku, dlaczego "Grobowce Atuanu" tak nisko?
Styczeń upłynął mi pod znakiem fantasy, głównie powtórkowo z Pratchettem: Sternberg - 4,5 Krwawy szlak - 4 Trzy wiedźmy (powtórka) - 6 Ruchomy zamek Hauru (80%) - 5 Piramidy (powtórka) - 5,5 Straż! Straż! (powtórka) - 5,5 Zamek w chmurach - 5 Eryk (powtórka) - 4,5 Ruchome obrazki (powtórka) - 5 Czas żniw - 4,5 Kosiarz (powtórka) - 5,5 Wyprawa czarownic (powtórka) - 6 Pomniejsze bóstwa (powtórka) - 6 Panowie i damy (powtórka) - 5,5...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)