Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jak zabawnie. Dwie Agatki, które oceniłaś tak różnorodnie, u mnie ocenione na najgorszą agatkową 2. Ach, gusta czytelnicze...:D
Któż nie zna "Przeminęło z wiatrem"? Historia namiętności, która zrodziła się między Scarlett a Rettem poruszyła miliony widzów i czytelników na całym świecie. Do tej pory znałam tylko filmową wersję tego dzieła, a i po nią sięgnęłam późno, bo zaledwie jakieś 3-4 lata temu. Teraz dołączam do miłośników książkowego pierwowzoru. Wiele można by pisać o "Przeminęło z wiatrem" i wiele już zostało napisane. Nie pokuszę się więc o pełnoprawną recen...
Marsjanin [5] hard science fiction, w którym czuć ducha Lema. Siódemka [3,5] momenty były, ale to według mnie najsłabsza książka Szczerka, jaką do tej pory czytałem.
"63. Gdzie jest moja siostra? (Nordqvist Sven) [do książki dodano opisy lub recenzje] (4,5) Rewelacyjna wizualnie książka obrazkowa, z nieco słabszym tekstem." A znasz kota Findusa? Tam też są genialne ilustracje. :) I do Mamy Mu też są świetne, ale te wszystkie stworki urzędujące w domu roztargnionego Pettsona to mistrzostwo świata po prostu.
1. Komu bije dzwon - Wyzwanie czytelnicze 2015 (wersja mocno skrócona) - książka wojenna; ocena: 3,5; najlepsze z całej książki - choć dość enigmatyczne - jest zakończenie. Wątek miłosny to jakaś masakra, wątek wojenny zupełnie dobry. Byłby jeszcze lepszy, gdyby powieść nie była tak rozwlekła. 2. Ścieżką na Ararat - Literatura ormiańska; ocena: 3,5. Krótki i treściwy przegląd historii Armenii. Niestety posiadający wtręty na temat "jedynie słus...
No właśnie próbowałam powiedzieć o tym, że to miało znaczenie dla ukazania całego tła powieści - turystka Konstancja zwiedza Pompeje i widzi to, co zobaczyłby tam każdy inny turysta... Ten opis nie jest w tym miejscu bezsensowny, bo odnosi się do historii tego miejsca, historii, którą poznaje Konstancja. A zwrócenie uwagi na cierpienie zwierzęcia świadczy wręcz o wrażliwości, a nie o jakimś bestialstwie. Gdyby autorka opisała odlew ciała umierają...
W skrócie wygląda to następująco: 60. Portret damy (ocena 3,0) Zdecydowanie zbyt przegadane, rozwlekłe i nudne. Nawet jak na standardy XIX-wieczne. 61. Obcy (4,0) Wszystko niby ok, ale jakoś to wszystko zbyt wydumane. 62. Niewola (5,5) Coś dla miłośników długich powieści. Bildungsroman antyczno-żydowska. Najlepsze fragmenty dotyczą pierwszego w historii pogromu Żydów w Aleksandrii. 63. Gdzie jest moja siostra? (4,5) Rewelacyjna wi...
Dlatego mam takie pretensje do Szwechłowicz - tam cały ten rozdział kompletnie nie miał uzasadnienia fabularnego, wystąpił jako element życia miasteczka, bez którego swobodnie można się było obejść.
Paweł, myślę, że to jest kwestia osobistych przekonań i emocji. Ja w ogóle nie lubię przemocy w książkach, detalicznie opisywanych zabójstw czy męczenia wszelkich istot żywych (i często takie opisy po prostu omijam), ale męczenie zwierząt mam autorom wyjątkowo za złe, wyjątkowo mnie boli i przygnębia.
U mnie niewiele, ale ciekawie: 1. Śnieżka musi umrzeć (5). Bardzo dobry kryminał, bardzo dobra powieść. Przekonująco nakreślone, pełnokrwiste postacie. Przyznam, że zabierałam się za tę książkę z pewną ostrożnością, bo raczej unikam kryminałów, które w dużej mierze koncentrują się na pracy policji. Po prostu podskórnie oczekuję hollywoodzkich klisz, których strasznie, ale to strasznie nie cierpię. Na hasło "młoda policjantka" uruchamia mi się ...
Dokładnie. To jest to, o co mi chodziło, kiedy napisałam tę czytatkę. "Człowiek to brzmi dumnie"? Cóż, dla mnie zdecydowanie nie zawsze. Jeśli uważamy się za coś lepszego, to bądźmy lepsi, a nie używajmy całego otoczenia wyłącznie do sprawienia sobie przyjemności lub zapewnienia wygody, bez oglądania się na cokolwiek. I zgadzam się z kwestią konwencji - biorąc do ręki kryminał wiem, na co się decyduję, że będzie morderstwo, może niejedno, że...
Ten wniosek to nieuprawniona ekstrapolacja. Czy możesz zacytować, gdzie w tej dyskusji ktokolwiek wartościuje, czyje życie znaczy więcej, a czyje mniej? Nie podoba mi się opisywanie jakiejkolwiek przemocy czy tortur wobec kogokolwiek. Nie czytuję. Ale akurat tematem niniejszego wątku jest męczenie zwierząt w książkach. Trzymajmy się więc tematu.
Czasem można się też wkurzyć ;) Ja wczoraj skończyłem "Zbójców" Schillera na Wolnych_Lekturach i bardzo mnie denerwowało, że mało jest sensownych objaśnień odwołań historycznych czy mitologicznych, za to za każdym razem (kilkanaście co najmniej razy) był odnośnik tłumaczący, że "mię" jest przestarzałą formą zaimka "mnie"!
Ja tego nie czytałam, ale generalnie nie umiałabym podać żadnego fragmentu męczenia zwierząt z prostej przyczyny - nie czytam takich fragmentów, omijam je! Więc potem nie mam co pamiętać.
Wołanie na Mlecznej Drodze - 4 Pamiętnik przetrwania - 4,5 (Moi nobliści) Okruchy codzienności - 5 Działa Nawarony - 4 Z jak Zachariasz - 5 Grawitacja - 5 Kiedy byliśmy sierotami - 4 Pokój nr 19 - 4,5 (Moi nobliści) Obca pamięć - 3 Złoty rydwan (58%) - 4,5 Ostatni dzień pary - 4,5 1Q84: Tom 1 - 5 1Q84: Tom 2 - 5 1Q84: Tom 3 - 5 Każdy dostanie swoją kozę (99%) - 5 Silos - 5 W wysokiej trawie - 4 Rycerze wielkiej gry - 4,5 Histori...
O to, to, Misiaku! Dokłaadnie tak samo myślę. Bo jest ok, jeśli takie sceny są usprawiedliwione fabułą, mają jakieś znaczenie. Ale jeśli są jedynie strzelbą, która nie wystrzela, to nie rozumiem zupełnie, jak autor/ka może czerpać przyjemność z takich opisów. I najczęściej jeszcze nie ma żadnego potępienia, jakby znęcanie się nad zwierzętami było normą. To jest gorsze niż cierpienie ludzi, bez porównania w ogóle! Wiadomo, że zwierzę się samo nie ...
Podzielam te uwagi. Nie wypowiadałem się wcześniej, bo kilkukrotnie już zrugano mnie za większą wrażliwość na krzywdę ludzi niż zwierząt... Cieszę się, że nie jestem jedyny :) Jakkolwiek z całą mocą zaznaczam, że nie pochwalam również okrucieństwa wobec zwierząt (abstrahując od fikcyjności opisów książkowych - wierzę, że to tylko wyobraźnia autora).
Sekretne życie pszczół - 4.0 Zbyt dużo uproszczeń jest w tej książce, jak na mój gust, ale poza tym całkiem dobra. Galaktyka I: Radziecka fantastyka naukowa - 4.5 Galaktyka II: Radziecka fantastyka naukowa - 4.0 Jak to zwykle bywa z antologiami, jedne opowiadania lepsze, inne gorsze, ale większość interesująca i można poznać autorów, o których w życiu się nie słyszało. Przynajmniej ja tak miałam, zwłaszcza w II tomie. Nikt nie widział, n...
Może dlatego, że to my, dwunożne zwierzęta, stworzyliśmy tę cywilizację? Może dlatego, że to my jesteśmy odpowiedzialni, czynimy się "panami stworzenia" i koroną ewolucji, uważając, że reszta ziemi jest nam poddaną? To my wybieramy, jeżeli "giną też ludzie i to w sposób mało przyjemny", to nie dlatego, że koń czy pies zrobił im krzywdę, ale dlatego, że inny człowiek miął chęć się zabawić. W sposób chyba przyjemny dla niego, bo nikt tych morderców...
Polecam słowniki ang-ang w czytnikach (mój taki ma), bardzo ułatwiają czytanie w oryginale, bo definicja słowa pojawia się tylko na dole ekranu, nie trzeba "wychodzić" z czytanej książki.
Ojej, miło mi, że ktos jeszcze wyciąga ten temat, rzeczywiście parę rzeczy zostało i się nawet bardziej rozrosło z zalinkowanych źródeł. Dodam jeszcze bardzo ogólną uwagę: rzeczy darmowe to z reguły te, którym wygasły prawa autorskie - zarówno dla autora, jak i dla tłumacza. Jest to 70 lat od śmierci autora lub od opublikowania utworu (jeśli np. autor jest anonimowy). Czyli jeśli mamy takiego Szekspira albo Conrada, to już minęły te lata i ich d...
Witaj. Cieszę się, że postanowiłaś zachować tytuł wątku :) 17. Dom na odludziu Pierwsza połowa tego zbiorku wydała mi się zupełnie nieciekawa, dopiero 4,5 ostatnich opowiadań mnie wciągnęło (4) 16. Śmierć detektywa Na swój sposób podobało mi się bardziej, niż pierwsza część. Tam, jako przedstawienie postaci, tu mają szansę się rozwijać. A ponieważ Molly buduje sobie życie od początku, jej świat cały czas się rozwija, pojawiają się nowe po...
U mnie fascynacja Ameryką Łacińską chyba wzięła się z literatury i z seriali z wątkiem latynoskim w tle ("Dexter", "Breaking Bad"), ale nie mogłam nie zahaczyć też o telenowele, bo to po prostu rewelacyjna pomoc w nauce języka. Nawet kiedyś coś na ten temat napisałam i pozwolę sobie zalinkować. Mam nadzieję, że nie będziesz mi miała za złe tej autopromocji, bo akurat idealnie wpisuje się w temat :) http://woofla.pl/jak-ogladac-telenowele-...
USS „Cumberland” wraz z załogą wykonują misję niemożliwą do wykonania, a wycofanie się nie wchodzi w grę. Czasem kapitan Robichaux walczy zgodnie z zasadami, a czasem zapomina o nich całkowicie. To czyni go wschodzącą gwiazdą Marynarki Wojennej Unii. To także utrzymuje przy życiu jego i jego niedoświadczoną załogę. Kiedy Max i jego okręt, niszczyciel USS „Cumberland” osaczeni zostają przez osiem okrętów przeciwnika, ich szanse przeżycia wy...
Bardzo przepraszam, to jest komentarz dotyczący formy, a nie treści. Czy można byłoby dawać tylko skróty, może nawet sam krótki komentarz dotyczący nowego tekstu na stronie główniej, a nie cały tekst? Dokopanie się do nowych komentarzy, tematów i czytatek jest trudne, nie można na pierwszy rzut oka znaleźć interesującego tekstu, bo główna ma juz całe kilometry w dół. Bardzo prosze o krótsze przedstawianie nowych artukułów.
W świecie bestsellerowej serii „Odyssey One” rozgrywają się nowe przygody. Po inwazji Drasinów Ziemia staje w obliczu kolejnego przerażającego wyzwania. Ludzie, dotychczas podzieleni na wrogie nacje, muszą współpracować, aby odbudować swój zniszczony świat i przygotować się na możliwy powrót dronów. Nie wiedzą jednak, że nowy, o wiele groźniejszy wróg, inny niż wszystko, z czym ludzkość miała dotychczas do czynienia, szykuje się już do wojny. ...
Przyznam, że ja też nie rozumiem. Zastanawiałam się nad tym samym. Życie ludzkie znaczy dziś mniej niż życie zwierzęcia :(.
Zapraszam Was wszystkich do dzielenia się książkowymi wspomnieniami :) Oraz witam jako kontynuatorka tego wątku :)
Niestety, ale nie rozumiem. Nie rozumiem, dlaczego okrucieństa wobec zwierząt przesłaniają okrucieństwa wobec ludzi. I u Larssona i u Miniera (tych czytałem z tej listy powyżej) giną też ludzie i to w sposób mało przyjemny. U innych autorów naturalistycznych kryminałów jest podobnie. Nie wszyscy giną z jakiegoś powodu, bywa że torturowane i zabijane są ofiary przypadkowe. Rozumiem, że niektórzy nie lubią opisów jatek, ale dlaczego bezsensownie w...
Dzieje polityczne, gospodarcze i społeczne Chile, kraju, który kojarzy się w Polsce z tragicznym zamachem stanu z 1973 roku i jego skutkami. Autor stara się w sposób obiektywny prześledzić i ukazać drogę Chile od przeciętnej, niezbyt bogatej i trudnej w rządzeniu republiki latynoskiej, do nowoczesnego, demokratycznego państwa o szybko rozwijającej się gospodarce rynkowej. W książce zostały także pokazane koszty polityczne i społeczne tego skompli...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)