Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Mądrość i cuda świata roślin" ma tylko cztery oceny, ale za to same szóstki. Nieźle! Zresztą, nazwisko autorki mówi samo za siebie.
Świetna recenzja! Po przeczytaniu trylogii Gardella muszę stwierdzić, że chociaż jej wszystkie części są przejmujące, to właśnie ostatnia wywarła na mnie największa wrażenie. Z jednej strony do refleksji zmusza wszechobecna w niej śmierć i godzenie się z tym co nieuniknione. Moim zdaniem jednak "Śmierć" ma najbardziej przemyślaną konstrukcję i kompozycję. Tworzy kompletną całość - każdy rozdział i akapit zdają się być na swoim miejscu i nie mogł...
Rzym - 6 Odruch serca - 4,5 (Moi nobliści) Wielki skok na pociąg (powtórka) - 5 Druga natura - 4,5 Król szczurów (powtórka) - 5 Tańczący z Wilkami (powtórka) - 5 Kod Leonarda da Vinci - 4 Wśród obcych - 5 Klient (powtórka) - 5 Bractwo (powtórka) - 4,5 Spokojny Amerykanin (powtórka) - 4,5 Helikopter w ogniu - 4,5 Ta historia - 4 Ramiona Nemezis - 4,5 Słowo i miecz - 5 Pokój (57%) - 5 Szczęśliwy pech - 4 Córka przeznaczenia - 4,5 ...
Również polecam "Liczenie baranów". Bardzo dobra i przyjemna lektura. Tu możesz poczytać o niektórych zagadnieniach poruszanych w książce: http://www.swiatopoglad.kaluski.biz/zdrowie.php?id=116
Po książkę sięgnęłam w drugiej ciąży. Pierwsza przebiegała prawidłowo, ale już sam poród pozostawiał wiele do życzenia, pomimo 8-miesięcznych zajęć jogi i nauki odpowiedniego oddychania – skończył się cięciem cesarskim. W szpitalu, w którym rodziłam do dnia dzisiejszego nie podaje się znieczulenia. Po pół roku okazało się, że będziemy mieć kolejnego dzidziusia. Postanowiłam poszerzyć swoją wiedzę o doświadczenia innych kobiet, dla których poród...
Kot, który patrzył na księżyc - „Majówka” - tu pojawiają się (i znikają:P) parówki, sałatka i klops z korniszonkiem. I krówki. Potem - szarlotka i dziwaczny obiad dla króla. „Horror świąteczny”, a w nim pierniczki (Uhm... to przypomina mi mój biblionetkowy „horror świąteczny” z pierniczkami, niby dla osłody), a potem... smak swój roztacza kompot.
Dziękuję Misiaku za polecankę;) Ja również się zachwyciłam. Właśnie takich kryminałów szukam - współczesnych, a jednak mieszczących się w ramach klasycznej konwencji. Całkowicie podzielam Twoje zdanie odnośnie ostatnio popularnych powieści kryminalnych, wręcz nie cierpię epatowania przemocą. Uwielbiam za to literackie tropy i nawiązania, a postać Emmy to takie puszczanie oka do czytelnika;)
"Emigracja" (Widnokrąg, 2013) należy bez dwóch zdań do pięknie wydanych książek. Okładka wykonana z czarnego kartonu, na jej pierwszej stronie wklejona ilustracja z tego samego papieru, na którym wydrukowano tekst główny oraz ilustracje. Na ostatniej – wytłoczone logo wydawnictwa. Wiązana czarną wstążeczką (i w ten sposób "zamykana"). Papier – ekologiczny Mohawk. Stylizowany na czerpany. Odcień kremowy. Cały album wykonany z dwóch sklejonych z...
Zanim przejdziemy do bardziej szczegółowych rozważań, w czym dokładnie faceci są do kitu – co pomoże każdej kobiecie określić, w jakim stopniu jej mężczyzna jest beznadziejny – oto przejrzysty i praktyczny wykaz cech, według którego można szybko rozpoznać najbardziej podstawowe wady techniczne każdego obiektu. [...] Mózg. Całkowita dostępna pojemność operacyjna: maks. 1 mln GB (uwaga: często może być znacznie mniejsza, a procesor niekoniecznie...
10 list tygodniowo będzie bardzo trudno osiągnąć. Myślę, że nawet gdyby użytkownicy nadsyłali 5 list tygodniowo przez najbliższy miesiąc, to już byłby wielki sukces. Oczywiście nie chcę zapeszać i liczę na dużą aktywność biblionetkowiczów. Wszystkie zestawienia zawsze z przyjemnością czytam i prawie za każdym razem natrafiam przy tej okazji na coś interesującego :)
Za pięć minut dorosłość czyli Opowieści z klasy Ic, a tu Agata czyta lektury, co wśród współczesnych młodych ludzi grozę budzi; Tomek recytuje dramat Romeo i Julia.
Z oceny widzę, że Miasto i gwiazdy tak sobie..?
Amy J. Fetzer – "Przebudzenie" Lane Douglas zmieniła nazwisko i wyjechała do małego miasteczka, gdzie otworzyła księgarnię. Plotki i oszczerstwa już jej nie dotyczą, ale chwilami tęskni za dawną pracą projektantki i właścicielki domu mody. Tymczasem w jej życie brawurowo wkracza Tyler McKay... Emilie Rose – "Dawna namiętność" Cort Lander, lekarz na stażu, przyjeżdża do rodzinnego miasteczka na zjazd absolwentów, gdzie spotyka Tracy Sul...
Emilie Rose – "Kusząca propozycja" Brooke poznała Caleba w barze, gdzie samotnie obchodziła trzydzieste piąte urodziny. Spędzili ze sobą namiętną noc i rozstali się – jak sądzili – na zawsze. Wkrótce okazało się jednak, że Brooke jest sąsiadką Caleba, kupiła bowiem posiadłość, którą on od dawna starał się odzyskać. Gdy oboje ochłonęli z zaskoczenia, postanowili zawrzeć bardzo szczególną umowę... Cathleen Galitz – "Zawsze będę przy tobie" ...
Emilie Rose – "Tajemniczy spadek" Leanna musi spełnić pewną obietnicę – pojechać do Patricka Lasciera, by mu powiedzieć, że jego prawdziwym ojcem był niedawno zmarły gwiazdor filmowy. Nie widział syna nigdy w życiu, ale zapisał mu milionowy spadek. Leanna nie spodziewała się, że Patrick okaże się tak atrakcyjnym mężczyzną. I że zakocha się w nim bez pamięci... Charlene Sands – "Gość weselny" Cassie jest przekonana, że nie ma szczęścia ...
Możliwości jest wiele i tak naprawdę lista Louriego to tylko propozycje. Jeżeli zainteresowanie akcją będzie się utrzymywać na poziomie wyższym niż 10 zestawień tygodniowo - wyróżnimy listy zarówno w pasku menu jak i w oknie "Na skróty".
:-))) Słuszna decyzja!
Mnie zachęciłaś! Schoweczek, schoweczek...
- Drobne szaleństwa dnia codziennego (5,5) - Tam, gdzie nie sięga już cień (5,5) - Karol Godula: Zostać milionerem (4,5) - Słodka leniwa Georgia (4) - Swoją drogą: Opowieść o trzech podróżach po inne życie (5) - Niepoprawnie subiektywny dziennik podróży (4) - Sprawa osobista (5) - Spójrz na mnie (5) - Statek śmierci (5) - Zatrute ciasteczko (5) - Zniknięcie Sary (4,5) - Kobiety są cudowne, faceci są do kitu (4)
Fragmenty: Wiersze, zapiski intymne, listy - jak w tytule - zbiór różnych osobistych refleksji, myśli, wierszy, analiz samej siebie, które M.M. spisywała przez większość swojego życia. Po raz kolejny - tym razem swoimi własnymi słowami- potwierdza, jak bardzo wrażliwym i i bogatym wewnętrznie była człowiekiem. Ocena 5. Haśka: Poświatowska we wspomnieniach i listach - Niestety - mimo nadania nowego tytułu,nowej szaty graficznej (książka je...
Jest rewelacyjna! Sen jest niedoceniany, niewiele wiemy o jego roli w naszym życiu, uważamy, że to "mała śmierć" i usiłujemy wyeliminować. Błąd! Cytat: ... termin -hedomasochizm - oznaczający przekonanie, że kosztem snu potrafimy zrobić wszystko, osiągnąć jeszcze większe sukcesy w pracy, życiu rodzinnym i czasie wolnym. Otóż nie. Poza tym książka bardzo ciekawie opowiada o roli mózgu w spaniu. Czy wiesz, że do końca nie wiadomo, po co w...
– Nigeria – Bajka o hipopotamie i żółwiu (Nigeria – About the Hippopotamus and the Tortoise) – Chiny – Władca żurawi (China – The Lord of the Cranes) – Rosja – Śnieżynka (Russia – The Snow Maiden) – Las amazoński – Skrzydła motyla (The Amazon Forest – The Wings of a Butterfly) – Bajka żydowska – Majątek niewolnika (A Jewish Legend – The Slave's Fortune) – Legenda indiańska – Ukryty (A Native American Legend – The Hidden One) – Indie i Pakis...
16. Prehistoryczni szamani: Trans i magia w zdobionych grotach oraz Po Prehistorycznych szamanach - polemiki i odpowiedzi Najbardziej mnie ucieszyła druga część książki. Bo czytanie o takiej hipotezie jest ciekawe, ale później możliwość poznania historii tej hipotezy i argumentów krytyki i tych przemawiających za teorią jest najlepsze (4,5) 15. Żabusia W ramach uzupełniania zaległości. Moje drugie spotkanie z autorką, podobają mi się jej obs...
Jakie fajne kryminały tutaj masz! Temu Czubajowi to się chyba przyjrzę, parę lat temu czytałam i jakoś większego szału nie było, ale za to Etnograf... to cudeńko.
U mnie w maju niestety bardzo kiepsko... Zaledwie dwie pozycje, chociaż powinnam w zasadzie powiedzieć "dwie i pół" - ale to i tak nie zmienia faktu, że jest kiepsko. Przeczytane: Moja droga do Santiago: Opowieść pielgrzyma agnostyka - Wyzwanie czytelnicze 2015 (wersja mocno skrócona): miejsce, które chciałam odwiedzić. Ocena: 3,5; książka ciekawa i wartościowa, ale jej tłumaczenie i redakcja to tragedia... Recenzja: W drogę! Słonie mają...
Książka o spaniu wygląda ciekawie. I ta ocena. Lubię spać. Może powinnam poczytać o tym, co lubię?
Tristan 1946 (4) Lewa strona życia (4,5) Liczenie baranów: O naturze i przyjemnościach snu (5,5) Ślubna suknia (5) Kolekcjoner skór (5) 5 sekund do Io (4) Drugie dziecko (4) Czarny Anioł: Opowieść o Ewie Demarczyk (5) Niepoprawnie subiektywny dziennik podróży (5) Więcej tutaj: 2015 - przeczytane
Pierwsza, pierwsza:) Co prawda niemoc czytelniczą mam straszną, ale za to wstaję rano i zachwycam się wiosną. Jak dobrze wstać skoro świt... W związku z niemocą - na nic nie miałam ochoty, cokolwiek poważniejszego wręcz odrzucało. Efektem jest miesiąc kryminałów. Nietypowo jak na mnie, ale widać mój mózg ma jakąś depresję wiosenna. 1. Piąty Beatles, ocena: 5 To mój pierwszy kryminał z profilerem Heinzem. Zdecydowanie sięgnę po poprzednie. ...
Zapraszam!
Zagadki medycyny: Niezwykłe choroby, które szokują lekarzy Akcja dzieje się w innym kraju Literatura faktu Nieczytany wcześniej autor Napisana w języku innym niż polski Na podstawie programu TV Minimum dwóch autorów
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)