Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Tak się cieszę, że i Ty stałaś się fanką Very! Czytałem jeszcze "Stłumione głosy" (również bardzo dobre) i "Ukrytą głębię" (niewiele mniej dobre). Obie bardzo polecam!
Rozumiem wymowę tego rysunku,jednak w kontekście tej książki jest nietrafiony. Autorka pisze o tym rozumieniu: "Czy antyfeminizmem jest tzw. zdrowy feminizm, akceptujący zasadniczo postulaty równouprawnienia i równości płci, lecz sprzeciwiający się ideologicznym szaleństwom radykałów?" i z książki wynika, że w większości przypadków jest to droga pani Żuraw! Nie dowodzi, że feminizm=idiotyzm, lecz że istnieją idiotyzmy, których źródło tkwi ...
Kaligula (Caius Julius Caesar), ur. 12, zm. 41 r., obwołany cesarzem po śmierci Tyberiusza w 37 r., przeszedł do historii jako symbol tyranii, okrucieństwa, despotyzmu. Roland Auguet, współczesny historyk francuski, znawca dziejów starożytnego Rzymu, w swej książce o Kaliguli uzasadnia, iż relacja wydarzeń, przekazana nam przez Swetoniusza, Diona Kasjusza, Senekę oraz historyków żydowskich Józefa Flawiusza i Filona – jedyne źródła, jakimi dysponu...
Torcik - chętnie. :) A w zamian - życzę Ci tej ósemki do kwadratu, a co tam, do sześcianu podniesionej! W naszym miłym towarzystwie, oczywiście. Najksiążkowszego! :)
Mój maj całkiem satysfakcjonujący: 1) Stawiam na Tolka Banana (własna półka, powtórka, 5,0) Serial na motywach tej książki znam dobrze, a samą powieść czytałam ostatnio jakoś tak chyba z 25 lat temu. :) Powtórka z dużą przyjemnością. 2) Ostatnie rozdanie (4,5) 3) Polowanie na Perpetuę (4,0) Absurdalna, lekka, zabawna historyjka (wypatrzona gdzieś na forum BiblioNetki). 4) Sprawa osobista (4,0) Tradycyjnie Reacher niezwyciężony. :) 5) Miasto ...
– Anna Parzymies: U źródeł muzułmańskiego antyamerykanizmu – Janusz Danecki: Kłopoty z dżihadem – Katarzyna Pachniak: Podstawowe pojęcia średniowiecznej muzułmańskiej teorii politycznej – Maria Składankowa: Tajemnica, świętość i męstwo – Ewa Machut-Mendecka: Mężczyźni o migdałowych oczach (męskość kultury arabskiej) – Jolanta Sierakowska-Dyndo: Powrót Bożych szaleńców – Agata S. Nalborczyk, Stanisław Grodź: Muzułmanie i chrześcijanie – drog...
I znowu mi przez ten wątek schowek spuchł. I to od razu o 3 pozycje, bo wpadła cała Goodall, jakiej tam jeszcze nie było.
A dziękuję bardzo :D na razie być może uda mi się zejść z dwóch stosików do jednego. Przynajmniej do kolejnego spotkania...
Jedenastoletni chłopiec zaczyna nieoczekiwanie przejawiać zadziwiające umiejętności. Sprawcą okazuje się obca istota, której działania mogą zasadniczo odmienić kierunek rozwoju ludzkiej cywilizacji. [AHU GEA, 1994]
Malewska troszkę przynudziła, co?
Wszystkiego najlepszego z okazji tych ósmych urodzinek. Czytaj, czytaj, bo mogę Ci jeszcze dużo książek pożyczyć :)
Właśnie wybrałam :D Potężną cegłę od Marioli, która leży u mnie od pół roku. Ciekawe, czy zdążę przed spotkaniem.
– Daniel Goleman: Narcystyczni przywódcy. Niewątpliwie dobre i bezsprzecznie złe strony ich skomplikowanych osobowości – Michael MacCorby: Przywództwo, które przynosi efekty – Daniel Goleman: Pozyskiwanie niezbędnej uwagi – Thomas H. Davenport, John C. Beck: Dylemat następcy – Dan Ciampa, Michael Watkins: Rozkwit i upadek J. Peterman Company – John Peterman: Dlaczego ktoś miałby Cię uważać za swojego przywódcę? – Robert Goffee, Gareth Jones...
100 lat! Hihi, a w stosik wpatruj się, wybieraj coś i czytaj. A gdy rośnie, to się ciesz :D
No bajeczny. A Goodall to wspaniała rzecz. Od razu poszłam i pożyczyłam więcej Durrella, może nie to samo, ale przynajmniej blisko.
Tak! Wakacje! Cały schoweczek!
Książka Stefana Korbońskiego jest ostatnią pozycją w znacznym dorobku pisarskim jednego z najwybitniejszych polityków polskiego ruchu ludowego. Po raz pierwszy została wydana w języku angielskim pod tytułem "The Jews and the Poles in the World War II" w Nowym Jorku w 1986 r. Powstała jako odpowiedź na stan ówczesnych stosunków polsko-żydowskich na kontynencie amerykańskim, a na ich recepcję i ocenę wpłynęły osobiste doświadczenia autora, szczegól...
W serii „Z archiwum emigracji” ukazują się książki poświęcone najnowszej historii Polski, opublikowane w latach 1939–1990 przez najważniejsze oficyny wydawnicze polskiego wychodźstwa niepodległościowego. Książka „Kto ratuje jedno życie… Polacy i Żydzi 1939–1945” powstała w 1968 r. na emigracji w Londynie. Jej autor, wybitny oficer WP, w latach okupacji niemieckiej m.in. szef Oddziału II (informacyjno-wywiadowczego) KG AK, podjął próbę udokumen...
W serii „Z archiwum emigracji” ukazują się książki poświęcone najnowszej historii Polski, opublikowane w latach 1939–1990 przez najważniejsze oficyny wydawnicze polskiego wychodźstwa niepodległościowego. Książką „Generał Anders. Życie i chwała” Instytut Pamięci Narodowej inauguruje nową serię wydawniczą „Z archiwum emigracji”. Publikacje powstałe na obczyźnie w latach powojennych – z oczywistych przyczyn na ogół nieznane Polakom żyjącym w waru...
Mojej listy jeszcze nie ma, wczoraj wysłałam. Może się ukaże. :) Trafiłeś 2 na 3: Hen i Oz. I jeszcze Feynman! :-) Och, Márai - zapomniałam o nim!
No tak, bez rewelacji. Opinię rozwinę we wspomnieniach książkowych z maja :) pewnie dziś wieczorkiem.
"Córka jest córką" – kolejna z niedocenionych powieści Mary Westmacott (pod takim pseudonimem publikowała swoje psychologiczno-obyczajowe książki Agatha Christie). Jej średniej na Biblionetce daleko do 4,0, to zdecydowanie jedna z najniżej ocenionych pozycji Agathy Christie – a moim zdaniem również jedna z najlepszych. Nie ma tu morderstwa, ale są zbrodnie – z miłości, nienawiści, zazdrości. Ann Prentice, atrakcyjna kobieta po czterdziestce, ...
Nie zerkając na Twoją listę ocen strzelam: - Józef Hen (to pewniak) - Sándor Márai - Amos Oz ;) Tak swoją drogą z wielką chęcią przeczytam Twoją listę. Wygląda na to, że mamy zbliżone gusta :)
Jest u mnie:)Przepraszam i postaram się szybko przeczytać
1. Zabójstwo Rogera Ackroyda (6) Zaskakujący kryminał ze świetnie nakreślonymi postaciami. 2. Księżniczka w rozpaczy (3) 3. Księżniczka Mia (3) 4. Pożegnanie księżniczki (3+) Powrót do serii, którą czytałam jako nastolatka. Krótkie powieści o przewidywalnej akcji, za to niepozbawione humoru. Mimo wszystko prezentują wyższy poziom od ich polskich odpowiedników. 5. Karty na stół (5) Sprawnie napisana, "klasyczna" powieść kryminalna. 6. Mord...
5000 informacji. Nowoczesne kompendium wiedzy dla gimnazjalistów i licealistów oraz dla ambitnych uczniów starszych klas szkoły podstawowej. Każde z haseł ujęto w punkty, co bardzo ułatwia dotarcie do poszukiwanych informacji. Wspaniałe ilustracje i liczne ciekawostki! [Wydawnictwo Olesiejuk, 2013]
- Lawendowy pył (Marcinkowska Danuta, Marcinkowska-Schmidt Ewa, Schmidt Klaudyna) 4,0 - Chłopcy z morskiej szkoły (Perepeczko Andrzej) 4,0 - Atlantyda - fantazja czy rzeczywistość? (Marks Andrzej) 5,0 - Napowietrzna wioska (Verne Jules (Verne Juliusz)) 4,0 - Kapitanówna (Krippendorf Zofia, Pruszkowska Maria) 4,0 - Rozmowa w "Katedrze" (Vargas Llosa Mario) niezainteresowana - Toulouse-Lautrec: Biografia (Frey Julia) 4,0
10.To! 11.Wicehrabia przepołowiony
Mój maj był taki sobie. Wszystko, co przeczytałem miało być "łał", a się okazało, że nie - zaledwie dobre, bądź słabe. To niezbyt dobry miesiąc czytelniczy. 1. Zabić drozda - jedna z tych książek, co niby powinno się znać. Dla mnie niekonsekwentna i niespójna. Tak jakby autorka nie do końca wiedziała, o czym chce pisać. I na dodatek nieprzekonująca. Rozumiem, że książka, chyba jako jedna z pierwszych, dotykała ważnego tematu (rasizm), ale to d...
Tęsknię za Wami okrutnie.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)