Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Można powiedzieć, że Nobel dla Modiano przeszedł prawie bez echa na Bibilionetce. Przyznam, że sama nie miałam w planach jego książki, ale twoje odczucia po przeczytaniu jego prozy bardzo mnie zachęciły. DO schowka trafiła inna jego książka "Ulica Ciemnych Sklepików".
A miałam "Pielgrzyma" w planach... Próbowałam sięgać do książek tego autora już kilka razy. Z tego, co pamiętam jedynie "Brida" wydała mi się nieco przystępniejsza, ale czytałam ją już jakiś czas temu i wydaje mi się, że dziś oceniłabym ją trochę inaczej. W dwóch przypadkach nie zdzierżyłam do końca ("Piąta góra" i "Demon i panna Prym") - a powody były chyba takie, jakie wymieniłeś na temat "Pielgrzyma".
1. Nie strzeżone progi (5) - powojenne Niemcy Zachodnie, dwóch chłopców bez ojców, ich matki usiłujące na nowo ułożyć sobie życie, mieszkańcy dwóch kamienic i ich historie... 2. Huzar na dachu (4.5) - młody i lekkomyślny włoski huzar, Angelo, wędruje przez ogarniętą epidemią cholery Prowansję, obserwując przeróżne postawy ludzi wobec zagrożenia i przejmując od poznanego przelotnie lekarza jego idee fixe - uratować choć jednego chorego, co, mają...
Wymienię: Nigdy nie ocieraj łez bez rękawiczek 1.Miłość - Gardell Mrożek. Striptiz neurotyka - M.I.Niemczyńska Grobowa cisza - A.Indridason A.B.C. -A.Christie Wyspa na prerii - W.Cejrowski Dla Ciebie wszystko - K.Michalak Zacisze Gosi - Michalak
Luty całkiem niezły. I Agatha Christie rządzi. :) Przeczytałam: 4. Zatrute pióro - 5 5. Bóg rzeczy małych - 3,5 6. Hotel "Bertram" - 4 7. Przedziwne śląskie powiarki - 4 8. Pani McGinty nie żyje - 4,5 Czytam: Przez pustynie na ośnieżone szczyty... Rendez-vous ze śmiercią
Czytam Pielgrzym To moja pierwsza książka Paulo Coelho (i wygląda na to, że pozostanie jedyną). Jestem gdzieś tak w połowie i już mam cały szereg zastrzeżeń do tej powieści. Napisana jest zręcznie, czyta się bardzo łatwo, jednak duże wątpliwości niesie ze sobą treść. Nie dziwi mnie popularność „Pielgrzyma” - ludzie chętnie „łykają” tego typu retorykę, znaczna część społeczeństwa jest podatna na pewien rodzaj indoktrynacji, który książka ta w sob...
Gołębie wzlatują (Abonji Nadj Melinda) 5,0. Byłaby szóstka, ale drażnią mnie te ciastka i inne żarcia w poważnej tematyce. W to wierzę (Fuentes Carlos) niezainteresowana. Nie, zdecydowanie nie potrafię się wczuć w to co tam napisane. Małomówny i rodzina (Musierowicz Małgorzata) 5,0. Chyba poproszę kogoś miłego ze Śląska o pożyczenie mi Jeżycjady. Ziemia i ogień (Bienek Horst) ] 6,0. Jak zwykle. Ten cykl Bienka jest genialny! Blondynka na...
A mnie wciągnęło od razu. Też chętnie powtórzę spotkanie z autorem.
Całkiem udany miesiąc - zaskakujący dobry ostatni Noblista, świetna końcówka Opowieści biograficznych Berenta oraz biografia Witkacego, która mnie wreszcie usatysfakcjonowała. 1. Wszystko, co lśni, ocena: 3,5 Przegadane rzemieślnictwo. Nie jest to zła książka, jakby miała 350 stron, to może nawet byłaby dobra. Ale jak kryminał może mieć ponad 1000 stron, intryga wyklarować się może dopiero na 200 stronie, a wszystko powtarzane jest co najmnie...
4. Czym jest Dharma?: Podstawy nauki Buddy 5. Pokolenie Kolosów: 15 historii na 15-lecie 6. Zielone wzgórza Ułan Bator: Opowieść o wyprawie do Mongolii
Już dawno zamierzałem się zabrać za „Próby”, dziełko filozoficzne napisane pod koniec XVI wieku. Nie powiem, abym poczuł się rozczarowany, ale też nie mogę piać z zachwytu. Jest to książeczka (licząca łącznie ponad tysiąc gęsto zadrukowanych stron) rozprawiająca o filozofii. Składa się z szeregu dłuższych i krótszych rozdziałów różniących się tematycznie, niepowiązanych ze sobą żadną myślą przewodnią. Właśnie od tytułu oryginału, „Essais”, wzięła...
Mam nadzieję, że masz rację, to naprawdę wartościowa książka.
Jasienica opowiada tu o bardzo niemiłym w historii Polski okresie, od śmierci Zygmunta II Augusta, ostatniego z Jagiellonów, w 1572 roku aż do trzeciego rozbioru Rzeczpospolitej w roku 1795. I w jaki sposób opowiada! Książka jest napisana cudownym stylem, bogatą i piękną polszczyzną. Ani trochę nie przypomina nudnych dzieł historycznych, przedstawiających tylko sucho, co, jak i gdzie. Autor nie boi się podejmować trudnych tematów, stawiać niewygo...
Miłe zaskoczenie :)) Nie podejrzewałam, że Tessa Radley potrafi tak dobrze pisać. Tytuł być może wskazuje na takie sobie romansidło, ale wcale tak nie jest. Książka napisana w doskonałym stylu - ze smakiem. POLECAM - czyta się jednym tchem !
To chyba czas odświeżyć sobie ten tom, a po spektaklu napisać kilka słów komentarza. Najlepiej w czytatce. No! Raz nie mieszkam na prowincji, a w samym centrum wydarzeń! :)
Dopisałam :) 1. Vemona bywająca czasami 2. Lilijka 3. wika. 4. verdiana nieresponsywna 5. nika7423 6. NinaMi 7. Jabłonka 8. Hurlin 9. syrenka
Uaktualniam: 1. Vemona bywająca czasami 2. Lilijka 3. wika. 4. verdiana nieresponsywna 5. nika7423 6. NinaMi 7. Jabłonka 8. Hurlin
Dobrze już znana Mapa Poziomów Świadomości została przedstawiona w książce "Siła czy Moc (Virgo, 2010), przetłumaczonej na ponad 25 języków. "Przekraczanie poziomów świadomości" powraca do badań przejawów ego oraz jego wrodzonych ograniczeń. Jest źródłem szczegółowych wyjaśnień oraz instrukcji podpowiadających, jak te ograniczenia przekroczyć. W książce wyłonione zostają jasne zasady wspierające duchową ewolucję. W miarę przekraczania naszych bar...
Ja się właśnie zachwycam reportażami Terzani'ego. Zostały mi jeszcze trzy książki do przeczytania, na które to cierpliwie czekam w bibliotecznej kolejce :). "W Azji" jest całkiem niezłe, ale przyznam, że waluta euro nagminnie pojawiająca się szczególnie w reportażach o Japonii, bardzo mi przeszkadzała. No i chyba lepiej by mi się czytało całość, gdyby rozdziały były podzielone na poszczególne państwa, a nie lata. Miałam wrażenie, że autor w o...
Zapraszam!
Ilustrowana zdjęciami, wycinkami z prasy czasów wojny oraz wieloma ciekawymi materiałami źródłowymi. Książka wydana w 100. rocznicę wybuchu I Wojny Światowej. Książka koncentruje się na historiach ludzi – jednostek i społeczeństw oraz na wpływie, jaki wywarły na nich wojenne doświadczenia. Pełna anegdot, napisana żywym i przystępnym językiem. [W.A.B, 2014]
I jeszcze te są dowcipne: Zabójczy spadek uczuć Sekrety Prowincja
Po kilku latach sama sobie dodam, ku pociesze innych, bo te dwa tytuły wymiatają - nie jest ważna fabuła, ale komizm językowy i sytuacyjny. Polecam wszystkim:) Polowanie na Perpetuę Idę w tango: Romans histeryczny
Książki na poprawę nastroju Szukam książek-rozśmieszaczy. Ale mam doła... POMOCY!!!
„Tego popołudnia ożyli dla mnie bohaterowie zamku Milderhurst, wsączyli mi się głęboko pod skórę i podczas lektury miałam wrażenie, że znam ich od zawsze, że choć trafiłam tu przez przypadek, to znalazłam się na właściwym miejscu. Z tym samym uczuciem czytałam po raz pierwszy »Wichrowe Wzgórza«, »Dziwne losy Jane Eyre« i »Samotnię« – jakbym je znała od dawna, jakby potwierdziły tylko coś, co zawsze podejrzewałam na temat świata, jakby od zawsze t...
W lutym przeczytałam - "Dom zbrodni" i "Pani McGinty nie żyje". Agatha Christie będzie chyba moim tegorocznym odkryciem - jestem zachwycona jej misternymi, starannie dopracowanymi intrygami, świetnymi postaciami i zaskakującymi rozwiązaniami zagadek.
Kazan zakończył swoją wędrówkę. Dziękuję za gościnę.
i np. to Rzecz o zbłąkanej duszy: Tom 1
Colas Breugnon
Książka już u mnie.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)