Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Muszę powiedzieć, że chyba moja definicja "czytadła" jest zupełnie inna. Dla mnie czytadło to literatura "łatwa, lekka i przyjemna", często trochę płaska, przewidywalna i przede wszystkim - mało wymagająca. O Munro można wiele powiedzieć, ale wymaga sporo od czytelnika.
Zdecydowanie warto. Cała seria ma w ogóle dobrą średnią.
"Zaślubiny Kadmosa z Harmonią" natychmiast dodaję do schowka. Średnia 5,82 z 14 ocen robi wrażenie!
Z 1978 :) http://www.filmweb.pl/film/Sanchez+i+jego+dzieci-1978-35400
Czytałeś "Antropolog na Marsie" Sacksa? Jest to pozycja opisująca mniej przypadków, ale za to ze znacznie większą dokładnością i wnikliwością. "Mężczyzna..." mi się bardzo podobał, jednak dopiero "Antropolog..." przekonał mnie w pełni do tego autora. Za równie znakomite uważam "Przebudzenia".
Saga to specyficzny gatunek literacki. I świetnie może nadawać się do weryfikacji warsztatu pisarskiego jej autora z uwagi na skomplikowane relacje międzyludzkie, problemy grupy, dramaty jednostek. Często opiera się na motywie powtarzania błędów lub fatum ciążącego na kolejnych pokoleniach. Daje również możliwość całkowitego poznania bohaterów, szczególnie tych coraz młodszych, którzy pojawiają się na kartach powieści. Ale interesująca, dobrze na...
Pierwszy tom „Stulecia Winnych” – „Ci, którzy przeżyli” – zapowiadał jedną z najlepszych sag na polskim rynku. Kolejny, „Ci, którzy walczyli”, potwierdza tę tezę. Część druga to zwykle ta najbardziej ryzykowna w cyklach. Bo trzeba zadowolić czytelnika podwójnie. Coś się musi skończyć, a coś zacząć. Należy pamiętać, czyje losy wymagają dalszego ciągu i kogo uczynić bohaterem kontynuacji. Tej sztuki można się uczyć od Ałbeny Grabowskiej. Drugi t...
Kryminalny luty Do trzech razy Natalie 4,0 - uwielbiam Natalie, jednak nic nie pobije pierwszej części:) Gniew (Miłoszewski Zygmunt) 5 - było 4,5 przez zakończenie, po przemyśleniu wróciło na 5 Mroczny zakątek (Flynn Gillian) 5,5 - dobre, lepsze od Zaginionej dziewczyny Myszy i ludzie (Steinbeck John)5,5 - Steinbeck moja nowa miłość Precz z brunetami! (Obuch Marta) 4,0 - troszkę za dużo, ale że to pierwsza książka naciągnęłam minim...
Jest też film "Dzieci Sancheza". Bardzo dobry, polecam. I z rewelacyjną muzyką. Tylko stary, nie pamiętam z którego roku.
Pod tą opinią podpisuję się obiema rękami! Chyba, że zmienię zdanie, zanim dobrnę do końca, o ile w ogóle mi się to uda, bo jestem dopiero w siódmym rozdziale. Nieustanne wychwalanie inteligencji i niezwykłej osobowości Isabel Archer działa mi po prostu na nerwy, bo jak dotąd nie widzę tego w jej wypowiedziach, więc mam wrażenie, że autor usiłuje wmówić czytelnikowi coś czego nie potrafi udowodnić.
- ediszon - czyta - sydney - Butterflyk - miała być skórka, są wodotryski(verdiana) - evuś:) - jackie_s - aleczka - ACM(ona) - Kasia95
Zupełnie nie. Tym bardziej, że po Noblu spodziewałam się czegoś dużo, dużo lepszego niż czytadło. Nobel mi się zawsze kojarzy z SOT - to są stany normalne, więc Nobel to coś powyżej SOT, coś, co SOT ma najlepszego. Munro SOTowi pięt niegodna całować, przykro mi. ;)
Postęp w wyzwaniu jest, chociaż chyba skromniejszy niż w poprzednim miesiącu: 1. Książka mająca ponad 500 stron: Czterdzieści dni Musa Dah (789, co moim prywatnym zdaniem kwalifikuje się jako tomiszcze. Bo do 200str to książeczka, 200-400 normalna książka, 400-700 porządna lektura, 700- tomiszcze) 2. Klasyka romansu 3. Książka z adaptacją filmową 4. Książka wydana w tym roku (Zochuna, liczę na Ciebie) 5. Książka z numerem w tytule 6....
Nie no, tak piszesz o tym Sánchez i jego dzieci: Autobiografia rodziny meksykańskiej, że aż muszę, bo się uduszę.
Luty całkiem udany, choć nic nie zatrzęsło moim literackim światem, to nie było też nic poniżej 4. (audiobook) Tajemnica zielonej pieczęci Nadrabiam zaległości z dzieciństwa. Jak cudownie naiwna jest ta lektura. Chciałoby się obracać wśród takiej młodzieży, co to honor ma na pierwszym miejscu. Ale z drugiej strony miejscami trochę nudzą 4) 11. Summa Technologiae Strasznie dużo czasu zajęła mi ta lektura. No i znów jestem niezdecydowana jak...
Bardzo się cieszę, że kolejna osoba dołącza do klubu pro-Przepiórkowego, bo ja uważam to samo.
Ojoj, to widzę, że Munro Cię nie zachwyciła... Dla mnie "Kocha, lubi, szanuje" jest najlepsza z tych, które czytałem (może dorównuje jej "Coś, o czym chciałam ci powiedzieć"). Teraz czytam "Przyjaciółkę z młodości" i też nie mogę wyjść z zachwytu. Kiedy myślę o Munro, zawsze przychodzi mi na myśl smak, który zostaje na języku. O tych tekstach trudno mi łatwo zapomnieć, tak łatwo się wymykają, tyle tu niedopowiedzeń, że zmuszają do myślenia. W...
To może dam szansę skandynawskim kryminałom. Wallander mnie ostatnio wielkodusznie do nich nastawił, chociaż w moim doświadczeniu jest na razie wyjątkiem.
Nota wydawcy na odwrocie książki (Zysk i S-ka, 2014) sprawiła, że oczekiwałem trochę większej ilości refleksji Sacksa na temat wpływu halucynacji na naszą kulturę. W tekście zaś znajdziemy o tym jedynie krótkie wzmianki i głównie od czytelnika zależy, gdzie w zakresie swojej wiedzy umieści nabyte wiadomości (czuje się jednak, że autor jest twardo stąpającym po ziemi racjonalistą, który nie daje żadnych szans mistycznej stronie złudzeń i objawień ...
W tym miesiącu, z powodu różnych ''wypadków losowych'' przeczytałem tylko ''Historię Piractwa'' Gosse'ego, którą szczerze polecam innym. Ma ona trochę małych uchybień i braków, ale nie umniejsza to zbytnio jej wartości pod względem poznawczym.
Wszystko czerwone 5,0 (powtórka)[WŁASNA PÓŁKA] - zmiana oceny z 6,0. po latach już nie takie świeże i odkrywcze, choć nadal zabawne. Kochankowie z Marony 5,0 - przypomniałam sobie, za co najbardziej lubię Iwaszkiewicza. Jego proza jest taka.... kojąca. Kończę cały tom Opowiadania: Tom 5 [Czytelnik, 1980] i też pewnie będzie 5,0. Tam, gdzie spadają anioły 3,0 - totalne rozczarowanie po "Ono". Proszę mnie uprzedzać, że coś jest nieznośnie naiwną...
9. Listy 1946-1968 (4,5) Parę słów napisałem tutaj: Polityk i pisarz 10. Smok w herbie: Królowa Bona (5,0) Ostatnio czytałem kilka książek, których akcja dzieje się na początku XVI wieku, z nagradzaną W komnatach Wolf Hall na czele. Jednak z nich wszystkich zdecydowanie najlepsza jest nieco zapomniana dziś powieść o królowej Bonie Sforza d'Aragona. Niektórzy może pamiętają serial z świetną, tytułową rolą Aleksandry Śląskiej. Autorka scenariu...
Czytanie geograficzne :)
"Szklany tron" Maas (4) "Korona w mroku" Maas" (3.5) "Szamanka od umarlaków" Raduchowska (4.5) "Demon luster" Raduchowska (4.5) "Accelerando" Stross" (4.5) "Dziewczynka, która widziała zbyt wiele" Warda (4.5) "Trzynasta opowieść" Setterfield (4.5) "Drugi przekręt Natalii" Rudnicka (4.5) "Na krawędzi" Andrews (4.5) "Księżyc nad Rubieżą" Andrews (3.5) "Najgorszy człowiek na świecie" Halber (4.5) "Endgame. Wezwanie" Frey (3.5) "Podróż" F...
Witam. Pewnie wielu się ze mną nie zgodzi, ale jeśli chodzi o konkretnego czytającego konkretny audiobook to odradzam Jedwbanik, czytany przez Macieja Stuhra. Lubię tego aktora, jest przesympatyczny, ale tutaj się nie sprawdził. Postać Cormorana Strike'a bardzo polubiłam, ale tutaj nie mogłam słuchać tego, jak Stuhr czyta. Odłożyłam audiobook i teraz szukam książki w wersji papierowej. Choć na pewno są fani. Pozdrawiam.
Lalka (powtórka) - 6 Rzeka słońca - 5 Odrodzenie Ziemi - 5 Ognie fortuny - 5 Pióro i kamień - 5 Para w ruch - 4 Pieśń łuków: Azincourt - 4,5 Lawinia (powtórka) - 6 Kim (powtórka) - 5 Dzieci Ziemi - 4 Młode lwy (powtórka) - 5 Żywi i umarli - 4 (Moi nobliści) Atlas chmur - 5,5 Felix, Net i Nika oraz Klątwa Domu McKillianów - 5 Miasteczko jak Alice Springs - 4,5 Środek lata - 4,5 X-1, uwolnij gwiazdy!... - 4,5 Ostatni brzeg (powtó...
Może dlatego, że jego książki są takie nieoczywiste?
1. Kocham Paryż (4+) Kontynuacja przygód Catherine w Paryżu. Lekka, przyjemna i relaksująca lektura z żywą akcją, toczącą się w scenerii domów mody i blichtru. 2. Przepiórki w płatkach róży (5+) Piękna opowieść z elementami realizmu magicznego. Historia kipiąca emocjami, pełna temperamentnych, żywych postaci. Szczególnie intrygująca ze względu na skomplikowane i zaskakujące przepisy kulinarne. 3. Jeden Bóg (3+) Bardzo nierówna powieść. Z jednej...
Wszystkie dni lutego spędziłam w Warszawie, Sandomierzu i Olsztynie ;) Uwikłanie (4,5) Ziarno prawdy (5) Gniew (5)
Luty: 2. Ucieczka do przodu! Jerzy Stuhr od A do Z w wywiadach Marii Malatyńskiej - 4,0 3. Kariera Nikodema Dyzmy - 5,0 4. Lalki w ogniu: Opowieści z Indii - 5,0 5. Gorączka w Hawanie - 3,5
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)