Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przypomniałaś mi, że już czas na Lalkę. Czy Ty też z każda kolejną lekturą jesteś coraz bardziej zachwycona?
Moje i chętnie Ci pożyczę:)
Z drugiej strony jest wydawanie książek o objętości Lodo-podobnej bez dzielenia - czytam chwilowo Przejście 830 stron w twardej oprawie - normalny druk, normalne marginesy. Dlaczego nie zostało to-to podzielone? Bo autor wymyślił sobie, że napisze trylogię i co by się nie działo musi być trylogia? Na co dzień czytam na kindlu i teraz ta wielka, ciężka, niewygodna cegła!
Wyjątkowo bez opisów, gdyż przechodzę okropny atak alergii i nie mam siły ani na pisanie, ani na myślenie (i pewnie przez najbliższe dni się to nie zmieni). 35. Hartland: Pieszo przez Amerykę (4,5) 36. Dzikie Wybrzeże: Podróż skrajem Ameryki Południowej (4,5) 37. Przełęcz; Osada (5) 38. Kalina i Kaj: Książka teoretycznie dla dzieci (4,5) 39. Lektor (4,5) 40. Wideo z Jezusem (4) 41. Podróż międzyplanetarna (4,5) 42. Czarny piasek (4) 43...
Serial o Dyzmie uwielbiam. A ostatnio słuchałam paru fragmentów powieści (czytają w Dwójce) i z zaskoczeniem stwierdziłam, że jest na prawdę dobra. Świetnie pokazuje osobowość Dyzmy. Nabrałam ochoty na lekturę, a teraz Ty mnie jeszcze zachęcasz 5.
Miało być więcej, ale cóż;] Co za rodzinka! (5; 24. lutego 2015) Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane, Akcja "Literatura mniej znana" - literatura bułgarska Przygoda z małpką (5; 22. lutego 2015) Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane Wróg (5,5! 13. lutego 2015) Rysice - czyli jednak ode mnie doczekały się pierwszej oceny (5,5; 12. lutego 2015, 10:01), Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane; skojarzyły mi się ...
Ale ja rekomenduję tylko Mankella. I teraz troszkę tego Hortsa. Co do innych skandynawskich, niekoniecznie. Ze słynnego Millenium tylko 1 tom mi się podobał. To coś - Obłęd - było koszmarne. Pani Lackebrg jakoś mnie nie zachwyciła, po 1 tomie zaprzestałam. Islandzki Indridason (Indriðason Arnaldur) był lepszy od Lackberg, ale też nie zachęcił do pójścia na całość. Próbowałam też norweskiego Nesbo, ale za dużo otoczki socjologicznej, a za mało kry...
Jakiś czas temu koleżanka nakupowała książek o współczesnej Rosji i bardzo się nimi emocjonowała, co mnie średnio obchodziło, bo ja się wtedy emocjonowałam czymś innym. Ale pożyczyłam od niej cały zestaw i powoli zaczynam rozumieć tamte emocje. Bo takie na przykład Czasy secondhand: Koniec czerwonego człowieka - zupełnie ogłuszające. Niby teoretycznie się wie, że nie wszyscy z radością powitali upadek komunizmu, niby się wie, że Rosja to kraj cha...
Długo wyczekiwany, szósty już tom serii o Mercy Thompson, zmiennokształtnej pani mechanik, aktualnie dzielącej życie z atrakcyjnym alfą watahy wilkołaków. Tym razem Mercy znajdzie się daleko od większości znanych nam już bohaterów, zostanie jej jedynie rzeczony alfa, za to pojawi się kilka nowych osób, w tym taka, która bardzo narozrabia, a do tego będzie mogła zdradzić nieco tajemnic o biologicznym ojcu Mercy. Ponadto Mercedes będzie musiała...
Za głosem serca (4) Jesteś cudem: 50 lekcji jak uczynić niemożliwe możliwym (4,5) Nad wielką rzeką (4,5) Przyjdź i zgiń (3,5) Wnuczka do orzechów (4) Spacer po szczęście (4)
Ja to odbieram tak, że ta droga (tzn. dopasowywanie elementów układanki) prawie zawsze jest straszliwie trudna. Natomiast w pewnych książkach (np. "Pięć małych świnek") oprócz zawikłanej zagadki został położony duży nacisk na psychologię podejrzanych oraz mordercy. Tu faktycznie są różnice.
Wydaje mi się, Verdiano, że inaczej odbieramy kategorię czytadła, inne książki byśmy w niej umieścili. Dla mnie w "Kocha, lubi, szanuje" zostały poruszone bardzo ważne tematy. Miłość małżeńska, alzheimer, śmierć dziecka, śmierć w ogóle, śmiertelna choroba, miłość między rodzeństwem i trudność relacji międzyludzkich. Nie powiedziałbym, że prozie Munro brakuje klasy i jakości. Ale tu w zasadzie rozmawiamy już o kwestiach gustu:) Inna sprawa, że...
Sprawdź, czy wiesz. Seria „Co to jest?” wprowadza dzieci w świat nauki poprzez zabawę i proste doświadczenia, dzięki którym mogą łatwiej zrozumieć zjawiska zachodzące w świecie i zaobserwować ich zastosowanie w życiu codziennym. „Co to jest?” obudzi w dziecku ciekawość świata i uczyni z niego prawdziwego odkrywcę. „Dźwięk, światło, elektryczność, magnes” Czy dźwięk rozchodzi się w wodzie? W jaki sposób nasze oczy widzą światła i ...
Wszystko zaczęło się od „Był sobie człowiek”, „Był sobie kosmos” i „Było sobie życie”, dzięki nim jako dzieciak poczułam pierwszą fascynację nauką. Pamiętam moje oburzenie, gdy ktoś twierdził, że nie można wiedzieć wszystkiego. Jak to nie można?! Trzeba się nauczyć! Ben Miller – absolwent fizyki uniwersytetu w Cambridge, aktor i komik – zabiera nas na „Piknik z Einsteine...
Sprawdź, czy wiesz. Seria „Co to jest?” wprowadza dzieci w świat nauki poprzez zabawę i proste doświadczenia, dzięki którym mogą łatwiej zrozumieć zjawiska zachodzące w świecie i zaobserwować ich zastosowanie w życiu codziennym. „Co to jest?” obudzi w dziecku ciekawość świata i uczyni z niego prawdziwego odkrywcę. „Ekologia, energia odnawialna, ocieplenie klimatu, recykling” Dziura ozonowa, wymieranie gatunków, powiększanie się ob...
Kraina pierwiastków: Wyprawa do królestwa układu okresowego (5) Bez znieczulenia: Jak powstaje człowiek (4,5) Momo czyli Osobliwa historia o złodziejach czasu i dziecku, które zwróciło ludziom skradziony im czas (6) Ostatnie rozdanie (4) Sprawa osobista (4) Istota rzeczy (5) Oto kot (5,5) Na fali: Portret biograficzny Stanisławy Fleszarowej-Muskat (2,5) Rzeka tajemnic (4,5) Przebudzenie (4,5) 2015 - przeczytane
W środku naklejki i zakładka! Cześć! Mam na imię Tutuś! Będę Ci towarzyszyć podczas czytania tej książki i na pewno się zaprzyjaźnimy! Jak masz na imię? Wpisz je w miejscu kropek: .......................... „Mój kotek” Cześć! Jestem Twoim kotkiem i bardzo chcę się z Tobą zaprzyjaźnić! Opowiem Ci wszystko, co powinieneś o mnie wiedzieć, tak bym nie sprawiał Ci kłopotu i spokojnie mógł z Tobą mieszkać. Bym był zdrowy i ...
4 marca (środa) w Bibliotece Śląskiej (Katowice, Plac Rady Europy 1) w sali Benedyktynka. o godz. 17.30. odbędzie się spotkanie autorskie z Krzysztofem A. Zajasem . Poprowadzi je Maciej Szczawiński z Polskiego Radia Katowice. Źródło: inf. prasowa Oprac. Syl...
Zobaczyć Sorrento i umrzeć Twoje? (podstępny i subtelny wywiad)
Macie takie książki, po przeczytaniu których światopogląd staje na głowie, spojrzenie na rzeczywistość zmienia się...? Takie książki, które pozwoliły Wam przetrwać trudny okres w życiu, które wstrząsnęły Wami...? Temat na forum: Trzy książki, które zmieniły coś w Waszym życiu... Oprac. Sy...
Sprawdzę :) Ogólnie TED to super sprawa, tyle że jest i masa innych rzeczy do roboty :) Filmów też np. ostatnio wcale nie oglądam (o telewizji nie wspominając), a od internetu próbuję stronić (z różnym skutkiem).
W lutym: Zobaczyć Sorrento i umrzeć - 5 - kryminały p.K.Kwiatkowskiej bardzo mi odpowiadają; lubię postacie, które autorka powołuje do życia, ciekawi mnie tło obyczajowe, które przedstawia - moim zdaniem - bardzo rzetelnie, no i intryga - jak dla mnie - wystarczajaco ciekawa i zawiła; wszystko to dość pogodne...W tej części w dodatku miejsca, które znam i nowa, sympatyczna bohaterka Gdzie się cis nad grobem schyla - 5 - kolejna część mojego...
1. Potomkowie Dawida i Jezusa: Rodowód królów świętego Graala (5) 2. Zimowy monarcha (5,5) 3. Akwarium (5,5) 4. Afery i skandale Drugiej Rzeczypospolitej (5)
Jillian jest piękną dziewczyną, boi się uczuciowej porażki i zranienia. Brittany ma silną osobowość i nikomu nie ufa. Ian jest znakomitym sportowcem, lecz para się okultyzmem. Rob ma przestępczą przeszłość i zmaga się z poczuciem winy. W życiu tej czwórki młodych przyjaciół w ciągu jednego roku dobro i zło stoczą ostateczną walkę. "Spisek Ishbane'a" - książka, którą Randy Alcorn napisał wraz z córkami Angelą i Kariną, to kontynuacja po...
Juź minęła? ;) Co jakiś czas na poprawę humoru oglądam https://www.ted.com/talks/rives_on_4_a_m Te teorie spiskowe... :)
Czterej mężczyźni, jedno powołanie: aby służyć i chronić. Powieść napisana przez mężczyzn dla mężczyzn. Inspirująca historia bohaterów, którzy chcą być dla swoich dzieci takimi ojcami, którzy potrafią wpływać na ich życie. Jako oficerowie policji, Adam Mitchell, Nathan Hayes i ich partnerzy chętnie zmagają się z wszystkim najgorszym, co oferuje świat, jednak pod koniec każdego dnia stawiają czoła wyzwaniu, do którego tak naprawdę żaden z ...
Też widziałem ten wykład, już jakiś czas temu, gdy miałem zajawkę na TED :)
Są różne czytadła. Również podejmujące ważne tematy, czego Munro w tych książkach, które czytałam, nie zrobiła. To klasa i jakość czyni z beletrystyki coś więcej niż czytadło. Jej tego brakuje, jak większości beletrystyki.
Kiedy Jenny Lucas wyjeżdżała z domu, samotna i z nowym życiem pod sercem, obiecała sobie, że nigdy tam nie wróci. Życie okazuje się jednak nieprzewidywalne i weryfikuje nawet najlepiej ułożone plany. Po sześciu latach nieobecności Jenny wraca do rodzinnego miasteczka w Północnej Karolinie, żeby zmierzyć się z upiorami przeszłości. Póki jeszcze może, chce mieć wpływ na to, kto będzie wychowywał jej małą córeczkę, gdy jej zabraknie – tata, z kt...
U progu dorosłości 17-letniej Penny Carson wydaje się, że znalazła swojego księcia z bajki w osobie zatrudnionego na farmie pracownika sezonowego, Trenta Taylora. Jego efekciarskie obietnice i ładna buzia przekonują Penny, że właśnie Trent jest jej ucieczką od apodyktycznego ojca i nudnego, prowincjonalnego miasteczka. Ale szczęście małżeńskie Penny nie trwa dłużej niż ich niezwykle krótkie narzeczeństwo. Nie mając wyboru, poddaje się losowi żony...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)