Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Humorystyczna historia aroganckiego i zarazem wyjątkowo uroczego kota o imieniu Orange, który bezustannie opowiada o swoich zaletach, skrupulatnie ukrywając wady. Przechwala się na każdym kroku i wylicza swoje mijające się z prawdą heroiczne historie. Udziela ponadto profesjonalnych porad ze świata biznesu i wkręca wszystkich dookoła, manipulując jak zawodowiec. Pewnego dnia w okolicznym parku pojawia się bardzo mroczna postać, a całą okolicę ...
Ale wtopa, takie brzydkie powtórzenie zrobić :/ Szkoda, że nadal nie można edytować komentarzy...
Moi drodzy, Jestem w posiadaniu sporej ilości kodów na audiobooki ze strony audioteka.pl. Oferta jest niestety mocno ograniczona - do wyboru jest zaledwie 12 audiobooków i przeważają utwory z literatury dziecięcej, więc pewnie dzieciaci Biblionetkowicze będą najbardziej zainteresowani ;-) Jeśli wam się przydadzą, albo chcielibyście ściągnąć audiobooki dla kogoś z rodziny - proszę się częstować! Kodów jest 42, a każdy z nich upoważnia do...
Chyba i mnie ostatnio dopadł lekki kac czytelniczy, bo ostatnie pięć ocen, jakie wystawiłem to same 4... Najbardziej to widać po Ojciec i syn: Powieść z czasów Mieszka I, bo pierwszy tom oceniłem na 5,5. Coś nie mam obecnie nastroju na powieści. Może gdybym trafił jakąś naprawdę dobrą, to by mi się odmieniło? Dlatego dla odmiany skupiam się teraz na książkach niebeletrystycznych. Oby w przyszłym roku mi się odmieniło.
Poznajcie Buldoga. Faceta przed czterdziestką, który jeszcze niedawno święcił największe bokserskie triumfy, a dziś musi tułać się po drugorzędnych ringach, żeby włożyć coś do lodówki. W jego nadwyrężonej setkami przyjętych ciosów głowie ciągle jest jeszcze miejsce na miłość i wielkie pragnienia. Los obchodzi się z nim brutalnie, ale on nie traci woli walki. Na przemian pomagają mu i przeszkadzają: trener – hipochondryk oraz promotor – reki...
Dzień po dniu staje się kimś innym Kimś, kto już nie jest człowiekiem Niezwykła opowieść o sztuce samodoskonalenia. Pozornie zwyczajna dziewczyna, Alicja, wie, że nie jest człowiekiem. Jest ostatnią żyjącą na świecie wiedźmą. Wie też, że jej przeznaczeniem jest umrzeć za kogoś, kogo nigdy nie spotka. Ma talent, który rozwija i możliwości, by zmienić ten podły świat w o wiele lepsze miejsce. Może ratować ludzi z nawiedzonych domów i odsył...
Julia Ambler jest dwudziestoletnią dziewczyną, która zaczyna studia w Mediolanie. Wkrótce potem porzuca naukę na rzecz projektowania mody w jednej z włoskich agencji artystycznych. Wpada w wir wielkiego miasta i bez reszty oddaje się ukochanej pracy. Nieoczekiwanie na jej drodze staje rozrywkowy lekkoduch Marco, który zafascynowany niezwykłą urodą kobiety, zaczyna burzyć precyzyjnie nakreślony plan jej kariery. „Temperament i pewność siebie Ju...
115 książek. Piękne. Uwielbiam kupować książki. Na szczęście nie prowadzę statystyk zakupów. I nie wiem, ile kupiłam. Nie wydaje mi się, żeby więcej niż 40. Zrobię sobie jednak listę zakupów w 2016 roku. Ciekawe, czy za rok będę zaskoczona ilością zakupów. Może tylko wydaje mi się, że nie kupuję dużo?
122 książki. prawie 2,5 książki tygodniowo. Nieźle. Raczej już nic nie skończę. Obecnie głównie czytam biografię Piłsudskiego - to chyba z 800 stron.
Dziękuję bardzo za docenienie wysiłków - choć wiem, że mnóstwo rzeczy mógłbym robić lepiej, dokładniej i więcej :) Tradycyjnie trochę dziegciu podrzucę i zapytam, co z tymi modyfikacjami/reformami/pomysłami zbieranymi od BNetkowiczów? Kiedy będzie to realizowane? A może przydałoby się także roczne podsumowanie zmian na BNetce?
Po wykonaniu podsumowania na koniec roku, wyszło mi,że kupiłam 115 książek, a przeczytałam 77 własnych. Przy takim tempie zakupów,zarosnę książkami. W tym roku planuję kupić tylko 52 książki, więcej wypożyczać z Biblioteki lub biblioteczek znajomych i nadal czytać z własnej półki.
I mnie zdarza się odczuwać coś na kształt czytelniczego kaca. Przyrównałbym to do uczucia po ciężkiej, wymagającej skupienia, pracy, z efektów której jesteśmy zadowoleni. Następuje odprężenie i niechęć do wysiłku. Pamiętam na przykład, jak po napisaniu pracy magisterskiej, czy dyplomowej nie byłem w stanie przez kilka dni skupić się na czymkolwiek, poza najprostszymi czynnościami. Dlatego też po najlepszych lekturach, gdy człowiek wykrzykuje s...
– *** (Gdzie na kapusty zagony…); przeł. Anna Kamieńska – *** (Wytkał wzór amarantowy…); przeł. Tadeusz Mongird – *** (Kraju miły! Serce roi…); przeł. Tadeusz Mongird – *** (Pójdę jak szary brat…); przeł. Jerzy Litwiniuk – *** (To nie chmury…); przeł. Władysław Broniewski – W chacie; przeł. Anna Kamieńska – *** (Ejże, Rusi…); przeł. Tadeusz Mongird – Ruś; przeł. Tadeusz Mongird – *** (Ziemio zapuszczona…); przeł. Jerzy Litwiniuk – *** (T...
Jeszcze dodam, że 52 książka to "Blondynka na Bali" Beaty Pawlikowskiej, a 114 "Krew na śniegu" Jo Nesbo.
Mój wynik na ten rok to 114 przeczytanych książek. To zasługa... coraz większych korków na drogach (uśmiecha się). Do końca roku pozostało jeszcze kilkanaście godzin, a więc może uda mi się przeczytać jeszcze jedną książkę.
STYCZEŃ 1. Sobowtór - ocena: 5 2. Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 - ocena: 6 3. Zniszcz ten dziennik: Kreatywna destrukcja - ocena: 6 4. Grzesznik - ocena: 5 5. Koszmar na różowo - ocena: 4 6. Skalpel - ocena: 5 7. Niebieskie pożegnanie - ocena: 5 8. Chirurg - ocena: 5 9. Taniec z aniołem - ocena: 3 LUTY 10. Bogusia - ocena: 4.5 11. Autopsja - ocena: 4.5 12. Ekstaza - ocena: 3 13. Euforia - ocena: 3 14. Pan Lodowego Ogrodu: Tom 4 - o...
Wszyscy (nie)uważni czytelnicy moich notek już dawno temu musieli przyuważyć mą manię porównań, ulubiony chwyt recenzyjny, bo nie recenzencki, uciążliwe przywoływanie nazwisk Znanych Pisarzy (Albo ogólnie znanych albo, co snobistycznie cenniejsze, znanych mi!) w kontekście właśnie omawianej książki. Czasem jestem jednak bezradny jak świeżo narodzona owieczka. A nawet bardziej - jak ludzkie szczenię! Tak, też nie wiem skąd ta grafomania. Jak zw...
8 lat z biblionetką.pl :) Pozdrawiam wszystkich czytomaniaków
Komu jeszcze się udało przeczytać 52 książki? Gratuluję wszystkim, którzy stanęli do wyzwania. Jak się nie udało - trudno. Może nie była to liczba 52, ale na pewno liczona w dziesiątkach. Może uda się w przyszłym roku?
Służące Książka powyżej 500 stron Ekranizacja Zabawna książka Autorka Jednowyrazowy tytuł Akcja dzieje się w innym kraju Książka polecona przez znajomego Nieczytany wcześniej autor Napisana w języku innym niż polski Akcja nie dzieje się w Europie
Herlinga czytuję z pasją już od wielu lat, niemniej ciągle mam wrażenie, że odkryłem go zbyt późno. "Dziennik pisany nocą" to istna kopalnia nie tylko literacka, ale również pokaz swoistych gier. "Inny świat" to nie tylko lektura obowiązkowa, ale książka o tym jak zachować od nienawiści. A opowiadania? To zupełnie odrębny rozdział tej pasjonującej twórczości. Tak, są zazwyczaj trudne, wielowarstwowe i wymagają od czytelnika ogromnej erudycji. Ich...
Czy nauczycielka przedszkola może mądrze i skutecznie przemienić otaczający nas świat w zrozumiały i przyjazny dla małego człowieka? Czy może sprawić, że pod wpływem jej ciepłego uśmiechu i pełnych serdeczności słów dzień stanie się lepszy, a otaczająca rzeczywistość łatwiejsza do zniesienia? Oczywiście, że tak – ta książka w przystępny i zbeletryzowany sposób pokazuje, jak może zrobić. Jak w tej przemianie mogą dopomóc rodzice i jakich błędów po...
Dokładnie. Zawarłeś wszystko w tej odp!
"Odwaga i strach" to opowieść o postawach ludzkich w obliczu zagrożenia życia. Autorka ukazuje historię okupowanego Lwowa na poziomie mikrohistorii, z perspektywy osobistej. Jednak nie tylko na tym polega niezwykłość tej książki, opartej na pamiętnikach, wspomnieniach, listach, a nawet dokumentach NKWD. To opowieść o ludzkich losach, a zarazem o historii polskiej, ukraińskiej i żydowskiej inteligencji, o skomplikowanych relacjach między nimi, o r...
Każdy związek ma dwie twarze. Każda historia ma dwie strony. Zwłaszcza gdy kluczem do idealnego związku nie jest prawda, ale mroczny sekret. „Misterne i zmysłowe... powieści Lauren Groff są zbyt wyjątkowe i niezwykłe, by pozostały niezauważone”. „The New York Times” „To piękna i nieustannie trzymająca w napięciu proza”. „The New Yorker” „Tylko Groff potrafi tak subtelnie nasycać każdą scenę sprzecznymi warstwami emocji”. „Huffin...
Jest to coś, co psuje książkę. Z początku bardzo mi się podobało, ale ten zew nawrócenia cesarza, rozpisywanie się o dobroci ludu, bzdury o tym, jak stał się "człowiekiem"... Jakkolwiek książka była napisana dobrze, to maczanie palców komunisycznych cenzorów strasznie obniżyło jej wartość.
Przeczytane w styczniu 2016 r.: 1 (1) Pięć małych świnek - Akcja czytelnicza: "Rendez-vous z Agathą Christie" - 2016; rekomendacja BiblioNETki: 66%. Ocena: 5,0. 31.12.2015 r.-1.01.2016 r. Na dobry początek Nowego Roku świetna intryga uknuta przez Agathę Christie. Dałam się zwieść i oszukać, typując niewłaściwą osobę jako mordercę, ale cóż... taki urok czytania powieści kryminalnych. 2 (2) Hiszpania w czasach Wizygotów 409-711 - 30.12.2015 r...
Dziękuję, i też Cię pozdrawiam :-).
„Ekotopie” rejestrują moment narodzin technokulturowego paradygmatu nowoczesności, który okazał się fundamentalną zmianą w myśleniu o obopólnych relacjach człowieka wobec otoczenia i jednocześnie głównym filarem pojęciowo-teoretycznym najnowszej humanistyki. Autorka analizuje konsekwencje fenomenów kulturowych, naukowych i technologicznych, takich jak loty kosmiczne, sieci wymiany danych, demokratyzowanie się mediów, ale też projektowanie antropo...
Zasadniczym celem książki jest analiza podstawowych kategorii latynoamerykańskiej myśli dekolonialnej. W zamierzeniu autora książka ma pokazać, jak myśl kluczowych członków grupy nowoczesność/kolonialność – Enrique Dussela, Waltera Mignolo, Aníbala Quijano, Edgardo Landera, Arturo Escobara, Santiago Castro-Gómeza, Nelsona Maldonado Torresa, Ramóna Grosfoguela, Fernando Coronila i Catheriny Walsh – jest umiejscowiona w horyzoncie uniwersalnego dys...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)