Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jedyną wadą, jaką mogę przypisać Papierowa dziewczyna to wydanie kieszonkowe, w jakim dane mi było czytać tę powieść. Poza tym, wbrew pierwszym pozorom, lektura wciągająca, historia niebanalna, bohaterowie nieprzeciętni, z dużym poczuciem humoru. Możnaby powiedzieć lekko, łatwo i przyjemnie, ale jest w niej jeszcze to nieuchwytne coś, co nie pozwala tak generalizować.
Łups! (5) Niuch (5) Para w ruch (5) Egzorcyzmy Dory Wilk (4) Szara dama: Nowela (3,5) Rodzina Muszkatów (5) Cmentarz w Pradze (4,5) W to wierzę (4,5) Trans (3,5) Złoty notes (5)
Idąc za ciosem przeczytałam Zdarzyła się miłość. Niestety to najsłabsza powieść Berg, jaką czytałam. Zdecydowanie poniżej poziomu "Domu otwartego", nie mówiąc już o "Pozostań sobą", której do pięt nawet nie dorasta.
Odkąd Sorry zagościła na mojej półce nieustannie mnie przyciągała i odpychała. Niewiedzieć czemu... Rzeczywiście sposób prowadzenia narracji przez Drvenkara jest nowatorski na tle innych współczesnych książek z tego gatunku. Historia też jest bardzo oryginalna, żadne tam zabili go i uciekli,a potem ich złapali. Niemniej jednak, nie mogę powiedzieć bym była nią zachwycona od początku do końca. Na pewno nie odpowiadała mi w niej historia pewnego ma...
Niektóre książki wpadają nam w ręce zupełnie przypadkowo. Z Dziedzictwo Ariany było może nie do końca tak czysto przypadkowo (czasem dobry duszek podtyka takie małe perełki), ale lektura była zupełnie nieplanowana. Wbrew pozorom, że to kolejna obyczajówka z francuską prowincją w tle, okazało się, że autorka ma coś więcej do przekazania niż tylko ładne krajobrazy. Czytana w "odpowiednim" momencie życia, może dać wiele do myślenia. Czekam na cią...
Ja też mam w planach powrót do Omara. Widziałam w biblio polski przekład i postanowiłam sięgnąć po niego w swoim czasie. Ale powolutku. Tego lata zaniemogłam czytelniczo, ale na szczęście już stopniowo wracam do formy z "Cesarzem" Kapuścińskiego. :-)
Kiedy ma się gorszy dzień książka taka jak Romans z trupem w tle jest wprost nie do przecenienia. Oczywiście, o ile dysponuje się kilkoma wolnymi godzinami albo umiejętnością szybkiego czytania. Na jesienne wieczory, często połączone z chandrą - polecam bez dwóch zdań.
Nic dwa razy się nie zdarza. I dlatego z tej przyczyny.... Dom otwarty nie może się równać do "Pozostań sobą". Mimo, że ta książka jest napisana bardzo dobrze,a temat równie nielekki, to wypada zdecydowanie gorzej na tle poprzedniej przeczytanej przeze mnie tej autorki. Może gdyby kolejność lektur była odwrotna, byłabym mniej krytyczna. Ale to chyba tylko dzięki temu, że poprzeczka nie byłaby ustawiona tak wysoko.
Jak dobrze sprzedać coś, co właściwie ma niewiele do przekazania? Wymyślić chwytliwy tytuł. I tyle, co mam do powiedzenia o Jak dobrze wyglądać nago. Szkoda czasu. Nawet jeśli miałby to być czas poświęcony na przerzucenie stron przy półce w empiku.
Kochający na marginesie to moje nowe odkrycie z kręgu literatury skandynawskiej. Uwielbiam taki (zimny, surowy) klimat, taki temat (wyobcowanie ze społeczeństwa), takich bohaterów (niebanalnych, z problemami, wrażliwych, inteligentnych). Myślałam, że po przeczytaniu wszystkiego co Mankell napisał o Wallanderze, nie spotkam już tego, co mnie tak zafascynowało. A jednak!! Szybko zaczęłam szukać kolejnych powieści Nilsson. Na szczęście jest ich jesz...
Sekret najpilniej strzeżony, choć całkiem ciekawy, potwierdza regułę starą jak świat - rzadko kiedy udaje się stworzyć całą serię książek na podobnym poziomie. Niestety i Archer złapał się na tym, że jego trylogia jest nierówna, a ostatnia część najsłabsza ze wszystkich. Czyżby pisana "na siłę"?...
- Pieśń pasterza - Drogi miłości [Iskry, 1990]
Don Camillo i jego trzódka nie stał się moim ulubionym bohaterem. Czytałam raczej z "obowiązku", bo darowanemu,a raczej wędrującemu, koniowi w zęby się nie zagląda. Niestety poległam przed końcem. Jak dla mnie nudne, bez zapowiadanego humoru.
Tak to już jest z prozą Archera, że wciąga. Niecierpliwie czekałam na chwilę, gdy wezmę do ręki Za grzechy ojca - drugą część trylogii o rodzie Cliftonów. I oczywiście nie zawiodłam się. Niby nic takiego, a jednak każdą wolną chwilę poświęcałam na jej lekturę.
Dobrze napisana książka z intrygującą fabułą. Naprawdę poprawna pod każdym względem. Jak wiele innych, dlatego Marionetka jakoś szczególnie nie zapadła mi w pamięć.
Dziękuję za wyróżnienie, jest to moja już trzecia nagroda, chyba będę mógł wpisać to sobie do CV :) Gratuluję pozostałym wyróżnionym i pozdrawiam!
Serdecznie dziękuję za wyróżnienie! :-)))
Na początku sierpnia wybrałam się na festiwal rockowy do Niemiec. Ponieważ zapowiadało się, że mnóstwo czasu spędzę w podróży, zabrałam ze sobą czytnik, a na nim odpowiednie lektury: Gdzie sobota jest niedzielą: Niemiecki student w Izraelu - bez rewelacji, choć przyjemne czytadło. Wspomnienia z pobytu w Izraelu napisane przez typowego niemieckiego studenta, który z czasem przestaje być aż taki typowy i spod opowieści o imprezach i dziewczynach z...
A book I'd like to describe is „Thiaoouba Prophecy” by Michel Desmarquet. For some reason the book can't appear on Biblionetka, but it's interesting enough to write something about it. (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
1. Pocałunek anioła - (5) 2. Wybranka bogów: Część 1 - (5,5) 3. Wybranka bogów: Część 2 - (5,5) 4. Powrót Bogini: Część 1 - (5,5) 5. Powrót Bogini: Część 2 - (5,5) 6. Do utraty tchu - (5) 7. Zamieszkać z szefem - (4) 8. W angielskim ogrodzie - (3) 9. Sztuka uwodzenia - (5,5) 10. Tak blisko - (5,5) 11. Sercowe rozterki - (4,5) 12. W szpilkach od Manolo - (6)! 13. Maskarada - (4,5) 14. Nie igraj ze mną - (6) 15. Piekło Gabriela - powt...
Dużo sierpniowych lektur. Szczególnie polecam: Zima literacki minimalizm - całkiem dobre nowele, które wymagają skupienia i specyficznego nastroju u odbiorcy. Czytane na przekór pogodzie :) Światowidz miła odmiana w twórczości Gretkowskiej, ponieważ obyło się bez kabalistycznych rewelacji. O książce szerzej napisałem w swojej recenzji. Zapraszam. Rewizor jakże aktualny wydźwięk tej sztuki. Szukam teraz teatralnej wersji "Rewizora", bo to dr...
Sierpień "Krótka historia niczego" Holt (4.5) "Broad Peak: Niebo i piekło" Dobroch, Wilczyński (4.5) "Długi film o miłości" Hugo-Bader (5) "Wszystko za Everest" Krakauer (5) "Czarna woda" Ekman (4.5) "Gra z duchami" Simpson (4.5) "Wierzchołek cienia" Wilczyński (4.5) "Biała bogini" Graves (5) "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi" Carnegie (audiobook) (4) "Ateizm" Baggini (5) "Beksińscy. Portret podwójny" Grzebałkowska (6)
„(...) szczęściem jest ukochanie swojej codzienności”*. Ilu z nas kocha własną codzienność? Ilu z nas świadomie ją celebruje, poddaje refleksji, docenia? Większość (muszę się niestety do niej zaliczyć) bezustannie szuka jakiejś drugie, innej, ciekawszej rzeczywistości, która by dodała spokojnemu życiu rumieńców. Stąd zaczytywanie się w książkach, szukanie zapomnienia w muzyce, filmie, rozrywce, pasji. To daje nam ten jeszcze jeden wymiar w życ...
Taka ogólna refleksja: czy naprawdę jest sens poważnie podchodzić do stanowiska kreacjonistów? Ja rozumiem - poprawność polityczna, uszanowanie poglądów drugiej strony, zapoznanie się z argumentacją przeciwnika etc., etc. Ale - na litość - to tak jakbyśmy chcieli na serio brać opinie zwolenników teorii geocentrycznej! Szczerze mówiąc, do pewnego momentu wydawało mi się, że Dawkins przesadza, że niemożliwe jest, by ktokolwiek przy zdrowych zmysłac...
O rety jak ja się cieszę! :) Dziękuję! Gratuluję pozostałym wyróżnionym!
Zapraszam!
Z wiekiem jestem coraz bardziej wrażliwy. Wzruszają mnie opowieści powstańców, zawieszam się na chwilę, słysząc o sytuacji Jazydów w Iraku. Równie wielki smutek rodziły we mnie losy górników z kopalni Le Voreux w Montsou, które przestawił Emile Zola w "Germinalu". Francuskiego pisarza znają wszyscy fani krzyżówek panoramicznych, wszak autor "Nany" występuje niemal w każdej z nich. Wydaje się jednak, że czytelnicy nieco już nim zapomnieli. A n...
Myślę, że niewłaściwie oceniono tę książkę jako kryminał, dlatego wszystkich zainteresowanych informuję, iż należy ona bardziej do kategorii komedii. Dawka humoru jest tu naprawdę spora, poznajemy wspaniałą dziewczynę z mnóstwem fiksacji, m.in. zbzikowaną na punkcie porządku i organizacji, która nagle znalazła się w sytuacji pełnego chaosu. Zaginął jej chłopak podczas wycieczki na Hawaje. Akcja poszukiwawcza oczywiście trwa, ale nie ona jest głów...
Tak, odpowiada:) A co do dnia - dostosujemy się.
Jeszcze poczekam troszkę i po weekendzie zaproponuję konkretny dzień i godzinę. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)