Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bawiliśmy się nie tylko dobrze, ale świetnie! Piękna pogoda, widoki z balkonu i roześmiana gromada moli książkowych :) ach,szkoda, że już musieliśmy wracać do domu...
Recenzuje: Dorota Tukaj Powiedzmy sobie prawdę: niewiele wybitnych powieści powstało na podstawie scenariuszy filmowych. Nie znaczy to jednak, że każdą z nich trzeba od razu skreślać. Bo przecież są ludzie, do których przekaz słowny dociera niepomiernie mocniej niż wizualny. I są tematy, które co jakiś czas warto przypominać, nawet jeśli poświęcono im już dziesiątki publikacji. Na przykład Powstanie Warszawskie, w ostatnich latach budzące boda...
Opowieść o młodych, pełnych życia i namiętności warszawiakach. Żyją tak, jakby każdy ich dzień miał się okazać tym ostatnim. Przed wojną snują plany na przyszłość. Podczas wojny działają w konspiracji. Dla nich to nie tylko patriotyczny obowiązek, lecz także młodzieńcza przygoda, okazja do zabłyśnięcia przed rówieśnikami, zaimponowania dziewczynom. Na podziemnych szkoleniach romansują, popisują się, wygłupiają. Nie wiedzą jeszcze, że nadcho...
"Trzymający w napięciu, porywający, nieprzewidywalny. Wciąga bez reszty od pierwszej strony". "The Times" "To ostre i brutalne pisarstwo, mocne jak gauloises". "Daily Mail" Kim tak naprawdę jest piękna, intrygująca i ponętna Alex? Dlaczego została porwana, skatowana i doprowadzona na skraj człowieczeństwa przez nieznajomego, który w opuszczonym hangarze na przedmieściach Paryża przyszykował jej prawdziwe piekło i uwięził w podwieszonej ...
W sierpniu tylko dwie książki: Morderstwo w Orient Expresie (5,5) Pora na życie (5)
Powiem Ci, że i mnie nieco fenomen popularności powieści Cabrego zaskakuje. Mam przyjaciółkę, która czyta bardzo dużo, głównie jednak literaturę faktu z jednej dość szerokiej dziedziny, stosunkowo rzadko w ogóle sięga po powieści, a na "Głosy Pamano" czekała z palcami na klawiaturze, żeby móc kupić e-booka natychmiast w dniu publikacji. To nie jest łatwa książka, nie spodziewałabym się, że spodoba się komuś, kto czyta niewiele, a jednak sprzedaje...
1. Na psa urok (4+) 2. Wilczy trop (3+) 3. Ekran kontrolny (4) 4. Raj (4) 5. Kot, który nie polubił czerwieni (3+) 6. Seks, betel i czary: Życie seksualne dzikich sto lat później (4+) 7. Nieśmiertelny (2) 8. Zdradzona (3) 9. Doskonałość (3) 10. Wybrana (3)
Recenzuje: Katarzyna Malec Igor T. Miecik w swojej najnowszej książce „Katiusza z bagnetem” odkłamuje najnowszą historię Rosji. Sprostowanie zafałszowań obejmuje zaledwie jej wycinek, bo i książka niewielkich rozmiarów, a cezury czasowe są mocno zawężone. To jednak i tak zadanie trudne i ambitne, ponieważ władza rosyjska wciąż ucieka się do propagandy, konfabulacji i indoktrynacji, zapuszczając zasłonę milczenia na „niewygodne tematy”, które...
Długo zastanawiałem się czy odpowiedzieć, ponieważ ta książka była dla mnie jak meteor i to taki spory. Przeczytałem, choć lepiej byłoby powiedzieć, że "zmęczyłem ją". Nie wiele z niej pamiętam, ale - na tyle na ile będę mógł - spróbuję się ustosunkować do pytań, czy zarzutów. Ad1. Fatalny styl z tego co pamiętam bierze się stąd, że książka ma już sporo lat na karku. Język jest mocno nieaktualny, konstrukcja zdać niedzisiejsza etc. Nie jest za...
Dziennik Anne Frank, Perskie dziewczyny, Kochałem ją- sprzedane Dodaję: Pekińska koma, Ma Jian Zupa z granatów, Marsha Mehran "Miasto morderca kobiet" Pomarańczowy Majdan, Marcin WOjciechowski "Uprowadzone" z serii "Pisane przez życie" "Hyperversum" Chiński dla początkujących Słownik j. fińskiego Hebrajski, kurs z edgarda Easy FCE
Recenzuje: Katarzyna Julke-Bogacka „Geniusz to 1% talentu i 99% ciężkiej pracy” – powiedział kiedyś jeden z największych naukowców naszych czasów, Albert Einstein. Czy określenie to opisuje także jego samego? Prywatne życie Einsteina możemy poznać, czytając książkę Dennisa Overbye’a „Zakochany Einstein. Życie z Milevą”. Wielce zwodniczy jest jednak ów tytuł, książka ma bowiem z romansem niewiele wspólnego. Choć rzeczywiście opisuje losy zwią...
Ostatnie resztki konkursowych wakacji uciekają galopem, już jutro wieczorem rozpoczniemy kolejny konkurs :) Pora więc pomyśleć także o zapisach na zorganizowanie konkursu w 2015 roku. Zapisy rozpoczną się jutro, czyli w poniedziałek 1 września, o godz. 22:00 (przypomnę jeszcze na forum, kiedy ta pora nadejdzie ;) ). Od tego czasu będę czekać na Wasze zgłoszenia na PW lub na maile pod adresem: konkursy[maupa]biblionetka.pl Proszę już ...
Recenzuje: Tomasz Chmielik Sieroce pociągi. Dla jednych szansa na lepsze życie, dla innych odpowiednik niewolnictwa. Szeroko zakrojona akcja społeczna, która trwała od 1853 do 1929 roku i spowodowała przesiedlenie prawie ćwierć miliona osieroconych oraz bezdomnych dzieci z miast Wschodniego Wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Trafiały one do rodzin zastępczych na obszarach wiejskich Środkowego Zachodu. Większość otrzymała prawdziwy dar od losu, c...
Recenzuje: Tomasz Chmielik Ziemianie kontra Obcy. Pomysł równie stary, co sama literatura science-fiction. Wykorzystał go już Herbert George Wells w „Wojnie światów”, a jedną z najbardziej dojrzałych wizji zaprezentował Joe Haldeman w „Wiecznej wojnie”. Byli już Marsjanie, Tauranie oraz wielu innych, przyszedł więc czas i na Mimów. Hiroshi Sakurazaka to autor w Polsce nieznany. I gdyby nie przeciętna ekranizacja jego powieści, z Emily Blu...
Recenzuje: Jakub Janik Halina Poświatowska to w polskim pisarstwie prawdziwy fenomen - oprócz samej twórczości posiada ona w zasadzie wszystkie składowe, aby stać się legendą. Kalina Błażejowska w swojej książce ożywia dla nas raz jeszcze historię częstochowskiej poetki. I robi to doskonale. „Uparte serce. Biografia Poświatowskiej” to tytuł tyleż trafny, co dwuznaczny. Zręcznie przy tym oddaje koleje losu poetki: jej zmagania z chorym s...
A czytałaś "Sagę rodu Forsyte'ów"? Z "Buddenbrookami" to nie chodzi tylko o przegadanie. Potencjał wątków jest niewykorzystany, postaci w większości płaskie, a konstrukcyjnie całość po prostu kuleje. To ogromne rozczarowanie.
Recenzuje: Dorota Tukaj Była już odwaga, była walka – pojęcia o konotacjach całkiem lub przynajmniej częściowo pozytywnych – a teraz jest grzech. „Grzech jest kobietą” brzmi niczym fraza zaczerpnięta z wywodów jakiegoś średniowiecznego kaznodziei, w którego epoce z całym przekonaniem uważano (opierając się wyłącznie na biblijnym micie o Adamie i Ewie), że to płeć żeńska jest przyczyną całego zła tego świata. I po dziś dzień są tacy, którzy sąd...
Coś z tym Mannem jest na rzeczy... Jeśli już mówimy o grubych tomiszczach jego autorstwa, to Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny u mnie mają zdecydowane 6,0. Natomiast z książki Doktor Faustus usunęłabym co najmniej połowę... Czytałam ją kilka lat temu i wspominam to nie najlepiej. Dałam co prawda ocenę 4,5 - czyli całkiem dobrą - ale to tylko dlatego, że mniej więcej ostatnie 100 stron było świetne.
Dziękujemy za informację, aktualizuję listę :) 4. miłośniczka (*) 5. Małgorzata_naTrzecimPoziomie (*) 6. ja_szczura (*) 7. LapisLazuli (*) 8. JagaMi (książka) 9. Olinka 10. Wiridiana 11. Buchling 12. mamuśka 13. ACM(ona) 14. evuś :) 15. espinka 16. R@dzio 17. Agulina nieopierzona 18. Azileas 19. sydney 20. wiktor 21. ediszon 22. Guśka :)
Książka Głosy Pamano chyba mnie prześladuje! "Wyszła" już w rozmowie z kilkoma znajomymi i teraz widzę kolejną dobrą recenzję. Wniosek - trzeba przeczytać :)
-- sierpień -- Nie lękajcie się (5) Ostatnie rozdanie (5) Rosemary znaczy pamięć (4,5) Szklany zamek (5)
Przeczytane w sierpniu: 1.Wyścig tajemnic (5) 2.Wpływowe kobiety Drugiej Rzeczypospolitej (3,5) 3.Krzyżowiec (4,5) 4.Deyna (4,5) 5.Ogród kości (5) 6.Marker (5) 7.Gwiazdy Drugiej Rzeczypospolitej (4,5) 8.Wojna Lance'a Armstronga (4,5) 9.Major Hubal: Historia prawdziwa (4)
Mój sierpień: Gringo wśród dzikich plemion - 4,5 Zaklinacz słów - 4,5
Milioner Reece Callahan zamierza opublikować dokumenty, które skompromitują zmarłego ojczyma Lauren Courtney. Gotów jest zrezygnować z tego zamiaru tylko pod jednym warunkiem: piękna rzeźbiarka musi przez tydzień udawać jego kochankę. Lauren, by chronić dobre imię ukochanego ojczyma, godzi się na ten poniżający układ. Nie przewidziała jednak, że Reece ma również inne, ukryte cele. We wspaniałej scenerii luksusowych rezydencji zaczyna się tocz...
Mi natomiast Accelerando niespecjalnie podeszło. Pierwsze 50 stron mi się podobało, ale później tak wszystko przyspiesza i nabiera tak dziwnych wymiarów, że dla mnie to było już za wiele. Musiałem się zmuszać do czytania ostatnich linijek tekstu. Jeśli jednak ktoś lubi mocno "odjechane" książki, to z pewnością się nie zawiedzie ;)
Uroczo i niezwykle estetycznie wydana (W.A.B., 2005) książeczka Haliny Pawlowskiej to sympatyczna i humorystyczna opowiastka o Oldze, kobiecie od dzieciństwa pełnej kompleksów wynikających z tuszy i niezbyt dużej urody, która za wszelką cenę chce czuć się szczęśliwą, a swoje szczęście widzi tylko w trwałym związku z mężczyzną. (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Oto moje wrześniowe lektury. Niestety sporo rozczarowań (Mann, Tubylewicz, Błażejewska) 1 Spóźnione wyznania - 4+ - dziękuję, Ktryo, jest recenzja: Dawne grzechy rzucają długie cienie 2 Łza i morze - 4 3 Uparte serce: Biografia Poświatowskiej - 4 - dziękuję, Dot 4 Zbrodniarz i dziewczyna - 4 5 Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny - 4+ 6 Zbyt wiele szczęścia - 4+ - dziękuję, Stephanie 7 Rówieśniczki - 3+
Akurat kiedy byłem w okolicy, to jakoś nie skusiłem się, aby zobaczyć ten skansen. Wiele dobrego o nim czytałem, więc trochę żałuję. Ale za to u mnie w okolicy też są podmiejskie wioski, do których XXI wiek nie może dojść, a XIX jest tuż tuż :)
Serdecznie gratuluję nagrodzonym osobom ciekawych tekstów.
I od tej klasyki, z której nie dałoby się niczego usunąć są wyjątki - vide moje wielkie rozczarowanie z tego miesiąca: Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny Dałem 4+, a spodziewałem się uczty w rodzaju "Forsyte'ów".
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)