Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
1. Ofiara Polikseny (3.5) - przyzwoite, ale szału nie ma. 2. Pingpongista (3) - intencje szlachetne, ale jakież to nierealne... Nawet literacko nie uwiodło. 3. Grona gniewu (4) - solidna proza spod znaku "jest źle, będzie jeszcze gorzej", pod wieloma względami nadal aktualne, pod paroma ciut przebrzmiała.
Krótka historia wszystkiego (4) Recenzja: Holony, holarchie, cztery ćwiartki i Wielka Trójka Już nic nie muszę (4) Nie jestem wielkim znawcą i fanem satyry, ale przyznaję, że w trakcie czytania zdarzyło mi się kilka razy parsknąć śmiechem. Mimo całej dowcipnej otoczki w książce często spotykanym motywem jest wspominanie śmierci bliskich. Mając tyle lat ile autorka, gdy pisała książkę (86 dokładnie), nie dziwne, że przeszłość zaczyna dominowa...
Biorąc przykład z „Hobbita" , Warner Bros. planuje realizację trzech dużych filmów, które będą spin-offem serii o Harrym Potterze . Filmy będą inspirowane podręcznikiem Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć , z którego Harry Potter korzystał w Hogwarcie, i który Rowling wydała później w 2001 roku. Książka liczy około 50 stron . Nad scenariuszem pracuje sama autorka. Akcja będzie się rozgrywać w świecie czarodziejów, mniej ...
Siostrzyczka (5) - Marudziłam w zeszłym miesiącu na początek i faktycznie początek jest dość słaby. Za to dalsza część książki to piękny noir w najczystszym wydaniu, więc złe pierwsze wrażenie zostało całkowicie zamazane. Nawet pomimo złośliwego tłumacza, który parę razy wytknął Chandlerowi nielogiczności fabuły. Gottland (4) - Ciekawy przypadek bardzo dobrej książki na nieinteresujący mnie temat :) . W trakcie: Smok Jego Królewskiej Mości...
Mnie w ogóle żaden Balzak nie nudził. Więc nie wiem, skąd ta opinia. Czasem może nuży w dużych ilościach - bo o ile jestem w stanie uwierzyć, że pieniądz rządzi światem, to wcale nie wiem, czy chcę ciągle o nim czytać. A Balzak jest świetny, ot co:)
Welleryzmy i ich autor to jedyne, dzięki czemu nie postawię "Klubowi" jedynki:( No, może ja po prostu mało inteligentna jestem, a ten humor zbyt wyrafinowany. W każdym razie od Dickensa mnie to nie odstraszy - przymierzam się do "Dawida Copperfielda", może jeszcze sięgnę po "Przygody Oliwera Twista".
Wygrzebałem swoją bardzo starą czytatkę: Kilka humoresek z Klubu Pickwicka Dodam, że ja jestem entuzjastą "Klubu Pickwicka" - ale akurat zdania na temat tej książki są podzielone.
Dodam, że autor jest już w Polsce, a przynajmniej był, bo 18.03 było spotkanie autorskie z nim na Uniwersytecie Pedagogicznym. Więc jak dotąd tu nie wrócił, to raczej już nie wróci.
Piękny marzec: Magda Szabo, Świniobicie – 5,5 Jarosław Grzędowicz, Pan Lodowego Ogrodu t. 1 – 5,0 Jarosław Grzędowicz, Pan Lodowego Ogrodu t. 2 – 5,0 Jarosław Grzędowicz, Pan Lodowego Ogrodu t. 3 – 5,5 Jarosław Grzędowicz, Pan Lodowego Ogrodu t. 4 – 6,0 Erich Maria Remarque, Czas życia i czas śmierci – 5,5 Filip Springer, Miedzianka: historia znikania – 5,0 Oraz od początku miesiąca męczę "Klub Pickwicka" i... chyba nie zmęczę. Koszmar....
Tajemnica szkoły dla panien - 4,5 Ogród Kamili - 2,5 Słynne metresy czyli Tajna władza kobiet - 4,0 Jak Jeżyk z Prosiaczkiem Boga szukali i co z tego wynikło - 6,0 Nomen Omen - 5,5
Ja również bardzo wysoko oceniłem "Eugenię Grandet". Ta książka to najlepszy dowód na to, że Balzak nie musi być nudny - a mam wrażenie, że bywa czasem trochę demonizowany. "Eugenia..." i "Kuzynka Bietka" to dla mnie absolutne rewelacje.
Dla dorosłych: Róża z Wolskich - 4.0 Tajemnica ślepych ptaków - 4.0 Czarna lista - 5.0 Zawód: Wiedźma: Tom 1 - 4.5 Nieszczęsny narzeczony Aurelii - 4.5 Bractwo Wielkiej Żaby - 4.0 Dla dzieci: Lalusie - 3.0 Gwiazdko, gdzie jesteś? - 4.0 Łezka, przerażona kotka - 3.5 Niezwykłe lato Izydora i Spółki - 5.0 Ktoś ukradł Prążka! - 4.0 Gdzie jest Rudek? - 4.0 Kto pokocha Psotkę? - 4.0 (powtórka)
Czy autor jeszcze wróci, czy raczej nie należy robić sobie nadziei?
Zupełnie nie mam weny do czytania. Chyba przesilenie wiosenne. 1. Eugenia Grandet, audiobook, powtórka, ocen: 5,5 Zaczęłam słuchać przez pomyłkę (miał być Jaszczur), ale słuchałam z wielką przyjemnością, pomimo że przerwa od poprzedniej lektury niedługa. Genialne. Studium skąpstwa piękne. Obraz społeczeństwa świetny. I te opisy, złośliwostki, dowcip. Gorąco polecam. 2. Ziarna kawy, ocena: 4 Króciutka opowieść o jednym dniu pewnej starej Est...
Rozumiem. Ale gdyby w ostatnim pytaniu chodziło tylko o zakup książki, to pewnie byłoby sformułowane po prostu "Co skłania Pana/Panią do zakupu książki?". Nie byłoby opcji wyboru (a jak wiadomo, wybierać książki do czytania można np. z biblioteki). Przynajmniej ja to tak zinterpretowałam ;-)
Dużym zaskoczeniem była dla mnie książka prezydenta Kielc, Wojciecha Lubawskiego napisana do spółki z dziennikarzem i redaktorem, Tomaszem Natkańcem. Nie spodziewałem się, że urzędnik państwowy może zdobyć się na napisanie tak wciągającej, lekkiej, ale miejscami bardzo poważnej powieści, gdzie historia Polski nie przesłania świetnie oddanych postaci. W książce „Małgorzata idzie na wojnę” dwaj mężczyźni oddają hołd odwadze kobiety, która nie zważa...
O wartości "Drogi do zapomnienia" świadczy, jak sądzę, jej zakończenie. Ale zacznijmy od początku. Książka jest relacją żołnierza brytyjskiego wziętego do niewoli podczas II wojny światowej. Młody mężczyzna sam wybrał kierunek – walkę w Azji Południowo-Wschodniej. Bazę w Signapurze szybko przejmują Japończycy i znajdujący się w niej żołnierze alianccy trafiają do obozów jenieckich. Przez wspomnienia lat spędzonych w obozie prześwituje specyf...
Krąg (5) Zaklinacz słów (5) Ławeczka na uboczu (2) Superodporność: Jak z posiłków czerpać zdrowie (6) Efekt Izajasza: Gdy modlitwa i proroctwa łączą się z fizyką kwantową (5,5) Z prądem i pod prąd: Ostatnia dekada PRL-u (4,5) Chłopiec, który zaginął (4) Nasze rozstania (4,5) Izrael oswojony (jeszcze czytam, ocena prawdopodobnie 5)
Być Esther
Tajemniczy przybysz (5,0)
Pozycja zdecydowanie dla wszystkich fanów Philippy Gregory.Przełom panowania Plantagenetów i Tudorów.Napisana pięknym ,"soczystym" językiem.Jednak odradzałabym czytelnikom zaczynającym "przygodę" z historią Anglii w tym okresie.Raczej dla osób zorientowanych już nieco.Można się pogubić od mnogości postaci i ich koligacji.
OK, jak nie planujesz wchodzić głęboko w temat, daj spokój z Flandrinem, on jest w dużym skrócie o tym, skąd się wzięło parę rzeczy w XIX w., sięgając do wcześniejszych czasów. Jeszcze to mi się przypomniało - Psyche i Klio: Historia w oczach psychohistoryków str. 201-225 Rudolph Binion "Fikcja literacka jako społeczna fantazja: europejski kryzys rodziny w latach 1879-1914".
Wraca do domu. Nie, to nie dom. Wraca do rodzinnego miasta. Dostała zawiadomienie o pogrzebie matki, jednak nie ujęto jej wśród osób „pogrążonych w smutku”. Nie było jej tu dziewięć lat, nocuje więc w hotelu i jedzie prosto… wcale nie do ojca, ale do Anzsu. Nie zmienił się przez te lata – pracuje, milczy, jest dumny i uparty, i nadal można na nim polegać. To on pomógł jej w ucieczce. On dał jej wszystkie swoje oszczędności, mówiąc, że dzieli się ...
"Zdobycie władzy" Miłosz (3.5) (audiobook) "Życie pod psem, który wabi się Depresja: Jak opiekować się osobą dotkniętą depresją i nie zaniedbać własnych potrzeb" Johnstone (3.5) "Po co jest sztuka? Rozmowy z pisarzami" Nyczek (5) "Janion. Transe - traumy - transgresje. 1: Niedobre dziecię" Szczuka (5) "Dziennik żałobny" Barthes (3) "Wojna książek" Tomkowski (4.5) "Seriale: Przewodnik Krytyki Politycznej" (4.5) "Niedokończone życie Phoebe H...
Styl Agnieszki Lingas-Łoniewskiej znałam do tej pory jedynie z "Zakładu o miłość". Był to zresztą udany początek znajomości z twórczością tej autorki, ponieważ lektura spełniła moje oczekiwania. Gdyby na polskim rynku wydawniczym było mniej tak świetnych powieści (to oczywiście tylko słownictwo tak dobrane, by pasowało do zdania, bo wcale nie chcę, by było ich mniej), "Łatwopalni" nie czekaliby w kolejce tak długo. Jednak doba ma tylko dwadzieści...
No cóż... samokrytycyzm jest niewątpliwie zaletą; trudno, jak Ci polonistka odrzuci, to dasz coś porządnego.
Księga Urantii Ojciec Uniwersalny jest Bogiem całego stworzenia, Pierwszym Źródłem i Centrum wszystkich rzeczy i istot. Miriady ukadów planetarnych zostały stworzone po to, aby zamieszkały na nich różnorodne istoty inteligentne, istoty mogące rozpoznać Boga, odczuć jego Boską miłość i odwzajemnić to uczucie. Wszystkie oświecone światy uznają i czczą Ojca Uniwersalnego. Obdarzone wolą istoty, wszchświat za wszechświatem, zaczynają bardzo dłu...
polonistki nie spytam już, bo jutro muszę jej to oddać. tak wiem zamuliłem, chyba wezmę z tej stronki wygląda spoko
:-)))
Nie przypis: opis bibliograficzny, tfu-tfu.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)