Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Cicha jak ostatnie tchnienie - 5 Czytelniczka znakomita - 5 Tajemnica szkoły dla panien - 4 Której imię wymazano - 5
Polski kryminał godny największych brytyjskich autorów! Utrzymana w typowo angielskiej atmosferze, z klasyczną i doskonale logiczną intrygą, powieść "Cicha jak ostatnie tchnienie" okazała się prawdziwym przysmakiem. Bogaty właściciel wydawnictwa "Quarendon Press", licząc na rozgłos i zwiększenie nakładów wydawanych książek, zaprasza grupkę największych brytyjskich specjalistów do spraw kryminalnych na niezwykłą uroczystość do zamku położonego...
Tak jest!
Witam czy istnieje możliwość stworzenia opcji wszystkich książek, które znajdują się w biblionetce wg języka oryginału i wg ocen?
Ołtarz kości (4,5) Kochać zbyt mocno (kapcie potwora) czyli O tym jak wygląda przemoc domowa (5) Bóg, w którego wątpimy (5) Aniołowie dnia powszedniego (5,5) Duża sala (5,5) Gnój (5) Bezcenny (5,5)
"Są oczy, których się nie zapomina (...) Są twarze, które ożywają za każdym razem pod powiekami. To obrazy, z którymi człowiek chce się budzić i zasypiać". Miłość – jedno ze słów najczęściej używanych w naszym życiu. To uczucie przybierające różnorodne barwy i odcienie. To pojęcie, którego nie da się zaszufladkować w żadne dostępne ramy i schematy. W swojej najnowszej powieści Marta Grzebuła przekonuje czytelników o sile miłości, ale także ...
Tak, reasumująć :-D Do zobaczenia!!!
Mały miś wyrusza w daleką drogę. Po raz pierwszy zobaczy morze, wygłosi też przemówienie na Międzynarodowym Kongresie Zabawek, trafi do świata mody i zdobędzie szczyt w Himalajach. Na rowerze, w samolocie, pociągu, kajaku czy ciężarówce - przemierzy różne kraje, pejzaże i kultury. Pozna zaskakujące obyczaje, niezwykłe smaki i nowych przyjaciół. Cofnie się w czasie o sto lat, a nawet zobaczy przyszłość. Odkryje, że w najdalszą podróż jedzie się be...
Czyli reasumując - 14.00 w Zaraz wracam. :)
Zdążyć przed zmrokiem (3,5) Książę Chaosu (3) Koncert dla nosorożca: Dziennik poety z przełomu wieków (5) Leksykon buntowników (5) Ciało i pamięć (4,5) Ułeczka (5) O bibliotece (4) Lapidarium (6)
Dodaję "Joy" Jonathana Lee - o książce robi się coraz głośniej na blogach, ja również polecam:) Możliwy odbiór osobisty na terenie Poznania (wtedy cena to 10 zł). http://allegro.pl/joy-jonathan-lee-stan-bdb-nowosc-koroporacja-i4006575453.html
Przedkładany obecnie do rąk Czytelnika tom "Oblicza kapitału społecznego uniwersytetu. Diagnoza – interpretacje – konteksty" powstał na bazie materiału empirycznego zgromadzonego w ramach drugiego (spośród trzech) pomiaru zrealizowanego w badaniach panelowych – na III roku studiów rocznika 2005/6–2009/10. Wyniki trzeciego pomiaru przeprowadzonego w tej samej próbie badawczej (pierwszy semestr ostatniego roku studiów) są w trakcie obliczeń statyst...
Szkolna rzeczywistość we współczesnym zglobalizowanym świecie z jednej strony fascynuje, a z drugiej przeraża. Nie ma wątpliwości, że dzisiejszy uczeń i nauczyciel mają ogromne możliwości rozwoju. W dobie technicyzacji edukacji powstaje wiele przestrzeni otwierających człowieka na pomnożenie swoich możliwości i zasobów. Szkoła staje się miejscem twórczego odkrywania świata, drugiego człowieka, a w konsekwencji siebie. Nie można jednak nie zauważa...
Po sukcesach książek „Kryzys męskości w kulturze współczesnej” (Impuls 2007) i „Tożsamość, ciało i władza w kulturze instant” (Impuls 2010) prezentujemy Czytelnikom kolejną znakomitą pozycję profesora Zbyszko Melosika. Podstawowa teza Autora, znanego socjologa kultury i edukacji, odnosi się do przekonania, że współczesny człowiek żyje jednocześnie w dwóch równorzędnych rzeczywistościach. Pierwsza z nich działa w oparciu o zasadę wolności jedno...
Z kim solidaryzujemy się po obowiązkowym kursie edukacji historycznej: z upamiętnionymi poprzez pomniki i eksponowane miejsce na kartach podręczników sławnymi dowódcami zbiorowych masakr czy z tymi, którzy byli zbyt słabi i bez szans na przetrwanie? Z kim się utożsamiamy? Do czego aspirujemy? Czy szkolna edukacja historyczna wspiera rozwój społeczeństwa obywatelskiego i demokracji? Czy raczej reprodukuje mity i podgrzewa resentymenty? Czy w ogóle...
Blisko dziesięć lat mija od chwili, gdy na rynku wydawniczym ukazał się ostatni podręcznik z zakresu pedagogiki porównawczej. Tę niespodziewaną lukę znakomicie wypełnia niezwykle rzeczowa i profesjonalna publikacja Renaty Nowakowskiej-Siuty, stanowiąca de facto kompendium wiedzy niezbędnej nie tylko studentom pedagogiki, ale i socjologii czy polityki oświatowej. Monografia ta daleka jest jednak od przepisowej sztywności tradycyjnego podręcznika –...
Warsztaty dla dzieci, spotkania z autorami i ilustratorami, premiery książek dla dzieci i młodzieży, 50 wystawców. Gdzie? Na 13. Poznańskich Spotkaniach Targowych - Książka dla Dzieci i Młodzieży, które rozpoczynają się 28 lutego i potrwają do 2 marca. Szczegóły na stronie www.targiksiazki.pl .
Dzięki. Już w schowku :)
Nie aż taki wielki, jak się tam tylko do teatru jeździ ;)
Zgubienie się w Gdyni to nie lada wyczyn;) To co, jakaś konkretna propozycja daty/miejsca?
Dołączę się w takim razie i zaproponuję kolejną szóstkę w totka w tym gatunku: Wspólnicy. Język, jakim posługuje się autorka (i bardzo dobre tłumaczenie - co nie jest bez znaczenia), nie pozwala odłożyć książki na bok. Teraz czytam ją kolejny raz, tym razem w oryginale i wciąż sobie powtarzam: "jeszcze tylko jeden rozdział". :)
III Konkurs Wiedzy o Literaturze Rosyjskiej w Instytucie Filologii Wschodniosłowiańskiej UŚ 9 kwietnia 2014 r. , w ramach 10. Studenckiego Festiwalu Nauki Uniwersytetu Śląskiego, Koło Naukowe Rusycystów „Rosyjska Ruletka”, działające przy Instytucie Filologii Wschodniosłowiańskiej UŚ, zaprasza młodzież szkół ponadgimnazjalnych do udziału w III Konkursie Wiedzy o Literaturze Rosyjskiej . Celem Konkursu jest przybliżenie twórczości...
Dziesięciu Murzynków - 5,5 Mistrz: Najlepsze dopiero przed tobą - 4,0 Tatami kontra krzesła: O Japończykach i Japonii - 5,0 -dawno się tak nie śmiałam, czasami próba zrozumienia innej kultury daje przekomiczny efekt :) może dziś uda mi się skończyć Wszystko płynie
"Mistrz" jest już u mnie.
Mój luty: 1. Kilka przypadków szczęśliwych (5 - dziwna to książka. Wydawała się taka "sucha", prosta, nie wzbudzałą większych emocji, ale jakoś nie pozwalała mi się od siebie oderwać. A już to zakończenie, którym autorka namieszała mi całkowicie w głowie...!) 2. Brama Chaki (4,5 - pierwsza książka Smitha, która mnie trochę "przystopowała" w bezgranicznych zachwytach. Nie wiem, czy to przez okoliczności, czy nie, w każdym razie czytałam ją dłu...
Byłam ciekawa Twojej oceny "Pór roku". Zawsze z przyjemnością wracam do Akunina. Do tej pory miałam styczność tylko z cyklem o Fandorinie, ale już czas najwyższy poznać inne dzieła autora. Pozostaje tylko poszukać książki w bibliotece:)
Somoza to jeden z moich naj-ulubieńszych autorów. Na fizyce kwantowej też się nie znam, więc po prostu łyknęłam bezkrytycznie to, co autor mi w Zygzaku zaserwował. I cieszę się przeokrutnie, że jeszcze nie wszystko Somozy wyczytałam.
Co do P.D.James to się zgadzam. Klasyczny, dobry, ale bez szału. Teraz czytam Zakryjcie jej twarz, trochę wolno się rozwija, ale zaciekawił mi. Podoba mi się, że autorka wychodzi od prostych scen i problemów. Po tym pierwszym spotkaniu wydaje mi się, że Gardner po prostu wydarzenia dzieją się w czasach, które nie odpowiadają mi za bardzo estetycznie. A już ten motyw z "glinami" brutalami zupełnie mnie zniesmaczył.
Zygzak to było to. A Somoza, jako psychiatra, potrafi doskonale manipulować ludzkimi lękami. Ja lubię jego kryminało-nie-wiadomo-do-końca-co bardzo. Klara i półmrok też była mocna, ale Zygzak zbiera wszystkie nagrody. Mimo, że na początku nie byłam przekonana do fizyczno-naukowej otoczki, bo się nie znam.
A ja uwielbiam Gardnera. Uwielbiam go za to, jak potrafi manipulować czytelnikiem. Tzn. jako czytelniczka myślisz: "no tak, ona - oskarżona - musiała być winna, nie ma siły, żeby było inaczej". A później właśnie okazuje się, że było całkiem inaczej. Poza tym lubię to trio Perry-Della-Paul i nienachalny wątek romansowy, który jest gdzieś w tle. Co do P.D. James - "Zakryjcie jej twarz" to klasyczny, dobry, pisany trochę pod Christie kryminał, c...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)