Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Chyba najlepiej odezwać się w tej sprawie do Admina.
Joanny Krzyżanek zręcznie scala potrzeby rodziców i ich potomstwa. Rysunki są wprawdzie dosyć szkaradne, ale zdążyłam się przekonać, że im brzydszy nochal, tym bardziej żywiołowa reakcja małego czytelnika. Koślawe gąski, krowy czy mrówki bardziej przykuwają uwagę niż staranny szablon (no chyba nie clipart!). Można też stłumić w sobie chęć tłumaczenia dziecku, dlaczego roześmiany chłopiec na obrazku ma ponad dwad...
U mnie w tym miesiącu same kryminały... Przyjdź i zgiń - ocena: 3,5; ciekawe zawiązanie akcji, ciekawy główny wątek opowieści (tzn. sprawa morderstwa), ale wątki poboczne (polityczne, szpiegowskie) jakoś do mnie nie trafiają... Tajemniczy pan Quin - ocena: 3,0; moje wrażenia zawarte są w recenzji: Nie taka była umowa, Agatho (?); generalnie jest to jak do tej pory najniżej przez mnie oceniona książka Agathy. Opowiadania są przede wszystkim...
Moim zdaniem zupełnie źle zaczęłaś. Zarówno "Perswazje" (które osobiście bardzo cenię) jak i "Opactwo Northanger" z pewnych względów nie są "typowymi" powieściami Austen. Daj szansę "Dumie...". Nie znam powieści P.D. James (będę czytał w styczniu), ale czuję, że jednak coś straci się z lektury, jeśli nie zna się pierwowzoru.
Słyszałam i czytałam, że to perła. :) Ale niestety mam jakieś opory wobec powieści Austen, których nie przełamały ani "Perswazje", ani "Opactwo Northanger". Sama nie wiem, skąd się bierze ta niechęć, bo przecież lubię XIX-wieczne klimaty, uwielbiam "Targowisko próżności", siostry Bronte, Dickensa, "Złodziejkę" Sarah Waters.
Do Dzieci Arbatu się przymierzam i nawet mam na półce, Twoja ocena bardzo zachęca.
Wypisujcie ile książek przeczytaliście i wymieńcie te najlepsze. Książka roku też mile widziana :) Ja naliczyłem 79 tytułów. Książka roku: Dzieci Arbatu (6) "Trzydziesty piąty i później" też zaliczył maksymalną notę, natomiast "Strach" dostał już ode mnie tylko 4,5 i zepsuł nieco ogóle wrażenie pozostawione po pierwszych dwóch tomach. Inne znakomite książki, którym niewiele zabrakło do otrzymania szóstki: Antyk zmęczonej Europy (5,5...
Od 5 stycznia do 27 lutego radiosłuchacze Trójki będą mogli poznać najnowszą książkę Olgi Tokarczuk „Księgi Jakubowe” , w interpretacji Sandry Korzeniak i Jana Peszka. Reżyseria i adaptacja Barbary Marcinik. Odcinki audycji „Powieść w Trójce” będą emitowane przez osiem tygodni, codziennie (z wyjątkiem sobót i niedziel) o godzinie 11.50. ...
1. Oddział chorych na raka (5.5) - bardzo dobra książka, o raku, o chorych, o łagrach - choć w szpitalu, o zwyrodnieniach systemu, o milczeniu wokół łagrów, aparatczykach i konformizmie. Założę się, że to wcale w Rosji nie straciło wiele na aktualności. 2. Mój dzielny tata (4.5) - ładnie napisane wspomnienia z dzieciństwa z okolic Marsylii z początków XX wieku, co wrażliwszym mogą przeszkadzać opisy niektórych chłopięcych zabaw. 3. Kraina śni...
A ja myślę, że warto sięgnąć po "Dumę i uprzedzenie" niezależnie od książki P.D. James. To prawdziwa perła literatury światowej:)
Pierścień i Róża - W.M.Thackeray Tajemniczy opiekun - Jean Webster Zabłądziłam - A.Olejnik Perfumy w rytmie Jitterbuga - T.Robbins Na psa urok - K. Hearne Opowieści przy kawie - A. McCall Smith Płetwa rekina i syczuański pieprz: Słodko-kwaśny pamiętnik kulinarny z Chin - Dunlop Jasne błękitne okna - Czepiel
Możesz spróbować, autorka dość często wraca i opowiada, niektóre sytuacje, które wydarzyły się wcześniej. Chociaż mi sprawia przyjemność wiedza z Dumy i uprzedzenia na przykład o burzliwych początkach Elizabeth i Darcy'ego oraz o ich rodzinach:)
Na ocenę jeszcze za wcześnie, ale jak na razie jestem zadowolona:) Pewnie dlatego, że Elizabeth i Darcy to moi ulubieńcy;)
- Życie Pi (Martel Yann) 4,5 - Pasjans erotyczny (Kobyliński Szymon) 5,0 z - Ostatni kontynent (Pratchett Terry) 3,5 - Nie kończąca się historia (Ende Michael) 5,0 - Kochanice króla (Gregory Philippa) - Cud w medycynie: Na granicy życia i śmierci: Opowieści lekarzy (praca zbiorowa) 5,0 W trakcie: - cykl Czarne okręty - Joe Alex
Ajajaj! Od razu 277! Jak ładnie!
Również dołączam! Czytatkę sprokurowałam tutaj: Wyzwanie czytelnicze na 2015 rok.
Bardzo spodobało mi się wyzwanie czytelnicze, krążące w internecie i tutaj po Biblionetce. Spodobało do tego stopnia, że z radością przeczesałam schowek, żeby dopasować zalegające w nim książki do kolejnych haseł i tym samym włączam się w to wyzwanie! Jakie sobie stawiam zasady? Po jednej książce do jednej kategorii - kilka mam jeszcze nieobsadzonych, myślę, że pojawią się z czasem. Jednej książki nie mogę znaleźć (może ktoś poratuje albo dora...
Dziękuję za sugestie :) Jeśli komuś przyjdzie coś jeszcze do głowy to będę bardzo wdzięczna!
U mnie tak: Anna Kańtoch, "Przedksięźycowi t.2" (5) Anna Kantoch, "Przedksięźycowi t.3" (5) Michel Faber, "Pod skorą" (5,5) Sylwia Szwed, "Mundra" (5,5)
To ja jeszcze chciałbym wszystkich zachęcić do - prócz ujawnienia swych lektur i oceny - napisali choć po jednym zdaniu o książce: czemu się (nie) podobało, dlaczego (nie) warto, komu (nie) polecacie. To naprawdę pomaga w znalezieniu fajnych lektur! (tfu, co ja gadam, przecież i tak mam schowek przeładowany! ach to uzależnienie...)
Poczta Polska wreszcie doszła do siebie, a ja zostałam dosłownie zasypana niespodziankami od Mikołaja w dwóch osobach. Pierwsza przesyłka zawierała Pojedynek: Koci kryminał, a druga - nie jeden, nie dwa i nawet nie trzy, a cztery (!) tomy Marthy Grimes: Pod Huncwotem, Pod Przechytrzonym Lisem, Pod Anodynowym Naszyjnikiem i Pod Zawianym Kaczorem. Koty, kryminały... nie pozostaje mi nic innego jak zrobić sobie szybko herbatę, zakopać się pod k...
U mnie grudzień wypadł bardzo słabo pod względem czytelniczym, mimo, że oceny książek tego nie odzwierciedlają: 1. Pulpecja - 4 2. Wywieranie wpływu na ludzi: Teoria i praktyka - 5 3. Dziecko piątku - 5 4. Grand - 4 5. Mama i sens życia - 4,5 Za to teraz czytam Głosy Pamano i jestem zachwycona:)
W trzecim miesiącu przeczytane numery: 14. Pod wulkanem 16.1. Małpa i duch 21. Alef słabnę, słabnę... ale Lowry to było 10 dni lektury!
Chciałabym zapytać o źródło informacji o wielkim pośpiechu, w jakim rzekomo Dostojewski pisał "Biesy". Wiem, że tworzył w ten sposób "Gracza", ale "Biesy"? Informacja ta zupełnie nie zgadza się z komentarzem p. Adama Pomorskiego do wydania Znaku z 2010 r., w którym pisze, że Dostojewski kilkakrotnie zmieniał koncepcję utworu. Zresztą powieść najpierw była publikowana w odcinkach (w latach 1870-71), a ostateczny kształt zyskała dopiero w wydaniu k...
Przemyślałem sprawę, zdaje mi się, że pod wpływem odwołań w którejś z ostatnich lektur, i dołączę jednak (o zgrozo!) Wojna i pokój - pewnie wyląduje na saaaamym końcu kolejki do przeczytania, ale masz rację, że znać jednak wypada :)
Zapraszam!
Kolejna setka przejrzana - przy okazji, zmieniły się zasady, pojawiły się zapowiedzi, ale nic nie szkodzi - można wrzucić sobie do schowka "czekam na premierę" ;D Feministyka albo Sztuka obchodzenia się z kobietami cóż to słynny Schopenhauer nam powie? A może wywoła oburzenie (bo kto wie, czy nie jest passe traktowanie kobiet jak kobiety)? Na łuku elektrycznym: O pisaniu Andrzeja Bobkowskiego znów coś dla fanów Bobkowskiego Dziennik watykańs...
Tytuł artykułu jest nieco mylący - to nie nowy katalog, tylko nowa wyszukiwarka. Zbiory BN będą opracowane elektronicznie do końca w przyszłym roku. W komplecie, bo przecież sygnatury "idą" po kolei, więc łatwo znaleźć to, co umknęło.
Hej! Czy w biblionetce istnieje opcja zmiany adresu e-mail? Niby w profilu udało się ustawić nowy adres, ale gdy chcę na niego dostać przypomnienie hasła, wymagany jest adres podany przy rejestracji, i na ten stary przychodzi właśnie hasło. Da się jakoś zrobić, żeby hasło dostać na nowego maila?
Do każdej powieści kryminalnej, która jest napisana przez kobietę podchodzę z ogromnym dystansem. Setki przeczytanych powieści, które mieszczą się w tym schemacie nauczyły mnie, że aby kobieta napisała dobry kryminał, to naprawdę musi mieć ona talent. Chęci i warsztat nie wystarczą, jeśli nie ma się drygu do fabuły. Dość mam niespełnionych agentek FBI, które stają na głowie, aby tylko udowodnić swoim przełożonym, że nie są śledczymi gorszymi niż ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)