Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Nie wiem, nie czytałem jeszcze.
Ale fajnie :) Gdybym sama nie dostała tak fajnego prezentu książkowego a Grimes jeszcze nie miała, to chyba bym ci pozazdrosciła ;) Super.
Tak jest u mnie już od dłuższego czasu. Mam ostatnio sporą kolejkę wedrowniczek, ale postaram się wysłać ją jak najszybciej dalej:) Pozdrawiam
Ale kolejne są lepsze?
Uwaga: recenzja zdradza niektóre szczegóły utworu. Południowo-wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych, pas wysp barierowych u wybrzeży Karoliny Północnej - bajkowe miejsce: z jednej strony otwarty ocean, z drugiej największa laguna wschodniego wybrzeża; piaszczyste plaże, szum fal, domy stojące prawie na skraju wydm, niektóre na samej plaży; słońce i zieleń; raj dla surferów, turystów, spacerowiczów, dla ludzi chcących uciec od zgiełku wielk...
A owszem! "Zbrodnia w błękicie" to zgrabny retro-zlepek takich tytułów jak Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu, Pisałem o tym tutaj: Polska Agatha Christie?
Książek dużo. Z jakością wciąż kiepsko. Chyba coraz trudniej znaleźć mi książkę, która zachwyca. Tylko Bobkowski nie zawiódł. Poza nim - nie ma żadnej 5 nawet. 1. Skrzydlata trumna, ocena: 4,5 Dalej czytam cykl o Maciejewskim. Przestał był kryminalny, stał się historyczno-obyczajowy. Ale nadal jest ciekawy. Polubiłam Maciejewskiego, co mnie dziwi przy jego stosunku do higieny i wyglądu. Tym razem mamy końcówkę II RP i układy na styku polityki...
Aha, i oczywiście, jest to skok na kasę, tak samo jak robienie ostatnich części popularnych cykli w rozbiciu na dwa filmy, patrz zamknięcie Zmierzchu, Pottera, czy Igrzysk.
A ja uważam że owszem, są w tych filmach przestoje-ornamenty, które podyktowała technologia 3d i której służą, a na co zwróciłam baczniej uwagę dopiero teraz, kiedy obejrzałam drugą część w telewizji, nie w 3d. W kinie, w 3d, to się w oczy nie rzuca, jest za to efekt "łał!" i o to chyba też twórcom chodziło, bo jak mawiam - treści w tych filmach za bardzo nie ma, ale ogląda się je cudnie i mają najlepiej zrobione efekty pod 3d z wszystkich 3d fil...
Dokładnie o to mi chodziło. Mam już odpowiednią notatkę w tym zakresie w moim podsumowaniu miesiąca. Nie tylko ukrwienie, cała konstrukcja. Zresztą - od razu wiedziałam, "kto strzelał", właśnie dzięki Christie.
Ściąga, ściąga, to fakt. Informacja o dobrym ukrwieniu ucha to prawie cytat z "Morderstwo odbędzie się".
Mam za sobą pierwszą Kwiatkowską - Zbrodnia w błękicie. Dla mnie tylko poprawna, mocne 4. Bohaterowi przerysowani, Jan Morawski nudny. A poza tym - autorka ściąga z Christie właśnie. Choć czyta się miło dość, to jednak nie wciągnęło - jak powinien wciągnąć kryminał.
Książka niniejsza stanowi prezentację 19 najważniejszych (poza chrześcijaństwem) tradycji religijnych, zarówno żywych jak i martwych. Tradycje te zgrupowane zostały w pewne całości na podstawie kryterium geograficznego: religie starożytnego Bliskiego Wschodu, religie Środkowego i Dalekiego Wschodu, religie dawnej (przedchrześcijańskiej) Europy, religie Ameryki prekolumbijskiej oraz islam. Opis poszczególnych religii dokonany został zgodnie z pows...
A ja lubię ten wątek bardzo - i tu wstawiam małe omówienie. I lubię, gdy inni też tak robię i mogę te parę zdań przeczytać.
Najlepiej by było, gdyby się czytatki pojawiały w ShowAll po edycji co najmniej co miesiąc, jeśli nie po każdej książce.
Ja większość czytanych książek recenzuję i wstawiam w tym wątku odnośniki.
Ja też, podobnie jak Verdiana. Mogę dodać link do czytatki.
"Niepiękny" Bauer (4.5) "Żyj i pozwól żyć" Bielik-Robson & Sutowski (5) "C jak cisza" Grafton (3) "Reguły Moskwy" Silva (3.5) "Fartowny pech" Rudnicka (4.5) "Wołoka" Wilk (4.5) "Dziennik zimowy" Auster (4.5) "Zmagania o Beksińskiego" Dmochowski (4) "Rozmowy o Evereście" Cichy & Wielicki & Żakowski (ponownie, z 4.5 na 4) "Zapomnij, patrząc na słońce" Mlek (3.5) "I ty jesteś mentalistą" Eder & Horeth (3.5) "Co Finowie mają w głowie" Eile...
Ja piszę w czytatce na bieżąco, więc tu już nie. ;)
Zgadzam się - zachwyca. Jedna z lepszych z cyklu Cynsterowie. Dzięki niej książki pani L. ponownie wracają do moich łask, haha. Polecam! [6,0/6]
Niektóre ksiązki czyta się jak najlepszą powieść, pomimo faktu, że powieściami one nie są. Przykładem na to jest chociażby książka ''Ostatni renesans bizantyjski'' (link: Ostatni renesans bizantyński), traktująca o osiągnięciach cywilizacji bizantyjskiej w okresie ostatnich dwóch wiekach istnienia greckojęzycznego cesarstwa, jaka wyszła spod pióra niezrównanego Stevena Runcimana należy do takiej właśnie grupy, preferowanych przeze mnie lektur o ...
Moje podsumowanie tu: Rok 2014 - podsumowanie Książka roku to zdecydowanie Noc ciemna - co prawda moja ocena to "zaledwie" 5,0, ale myślę, że to dlatego, że sama jeszcze jestem nie do końca przygotowana do tego, żeby w pełni odkryć to, co w tej książce jest najbardziej wartościowe. Intelektualnie i duchowo lektura tej książki była na pewno wyzwaniem. A największe rozczarowanie to: Pożegnanie z bronią Wymęczyła mnie ta książka okrutnie...
Trochę mało tych szczegółów, a te podane dość często się powtarzają, ale MOŻE to Pokolenie Teresy - jedna zresztą z moich ulubionych wojennych książek dla młodzieży. Z tym, że to raczej nie były odrębne historie. Nawet jeśli nie czytałaś, to polecam jeśli interesuje Cię ta tematyka.
Też pomyślałem żeby wymienić najsłabsze książki. Mam dwie: Tybetańska Księga Umarłych (2) Namiętności według Dalego (2) Obydwie są jak dla mnie zbyt abstrakcyjne.
Nieco mniej niż w ostatnich latach, ale i tak jest dobrze: 30 książek. 1.Dzienniki kołymskie - Jacek Hugo-Bader 2.Imperium - Ryszard Kapuściński 3.O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu - Haruki Murakami 4.Biały kamień - Anna Bielecka 5.Czuły barbarzyńca - Bohumil Hrabal 6.Prawiek i inne czasy - Olga Tokarczuk 7.Struktura - Michał Protasiuk 8.Schulz pod kluczem - Wiesław Budzyński 9.Monsieur Pain - Roberto Bolano 10.Człowiek w labirynci...
Zabrakło mi ćwikły z chrzanem.
Spontaniczność nie leżała w naturze Mirandy. Tak było do chwili, gdy pojechała na konferencję medyczną i w hotelowej windzie poznała Patricka. Poczuła się tak, jakby znała go od dawna. Gdy więc Patrick po kilku drinkach w barze bierze ją za rękę i prowadzi do pokoju, Miranda wie, że spędzą razem noc, po czym rozstaną się na zawsze. Pół roku później w jej szpitalu pojawia się nowy lekarz. To Patrick. Na palcu ma obrączkę... [Harlequin Enterpri...
Wspomnienia więźniów obozu oświęcimskiego Tam jest cały rozdział o głodzie (Fejkiela).
Witam serdecznie! Od dawna noszę się z zamiarem prośby o pomoc w znalezieniu tytułu zapamiętanej (a raczej zapomnianej) z dzieciństwa książki (szkolna biblioteka), ale pamiętam z niej tak mało, że nie wiem, czy jest sens pisać... Spróbuję jednak. Książka dotyczyła tematyki II wojny światowej. Polski autor. Na pewno była podzielona na rozdziały może nawet były to niezależne historie? Tego nie jestem pewna... Tak naprawdę pamiętam z książki dwa...
Tytuł artykułu na BNETce jest podobny do tego ze strony BN (widać to na dołączonej do newsa grafice). Nowe narzędzie nazywane jest zamiennie katalogiem lub wyszukiwarką.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)