Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mnie doradzono, aby zacząć od Aecjusza, co też uczyniłam. I nie żałowałam. Potem były Srebrne orły - zachwyt zupełny. Może od tego zacznij? Bo Koniec Zgody Narodów, to już zupełny odlot:). Bardzo pozytywny.
Oh jak ja się męczyłam czytając Gargantua i Pantagruel! Mam nadzieję, że już nigdy nie natrafię na coś takiego.
Radosnego Nowego Roku, sukcesów małych i dużych, spełnienia marzeń, nowych pomysłów i dobrego humoru, kolorowej codzienności oraz duuużo wolnego czasu i mnóstwa intrygujących książek. życzy Zespół BiblioNETki Zdj. underthesun, lic. CC, Flickr.
U mnie to samo, uwielbiam czytać w tym miejscu, do recenzji i czytatek prawie w ogóle nie zaglądam. Niestety, sama nie mam czasu na recenzowanie książek. Tzn. - owszem, mogłabym, ale kosztem pracy naukowej, studiów itd., no i czytania mniejszej ilości utworów, a tego nie chcę, dlatego też wolę tutaj napisać parę słów "siłą rozpędu", gdy już zasiadam do comiesięcznego dodawania ocen, ale wiadomo, każdy robi jak mu wygodniej.
Jak kliknę w podane linki to pokaże mi rok 2013.
Już dziś koniec roku i nie zdążę z kolejną pozycją Agathy Christie, więc czas na podsumowanie. W sumie w 2014 roku zaliczyłam 31 książek: przeczytanych 5 i przesłuchanych 26. Do najlepszych zaliczyłam: 1. Zabójstwo Rogera Ackroyda 2. Samotny dom 3. Tragedia w trzech aktach 4. A.B.C. 5. Niedziela na wsi Najsłabsze: 1. Tajemnica Siedmiu Zegarów 2. Tajemnica Bladego Konia 3. N czy M? 4. Przyjdź i zgiń 5. Hotel "Bertram" Dobrze sł...
To ja bym jeszcze optował za dodaniem w zakładce zapowiedzi sortowania wg planowanej daty premiery - to powinno ułatwić weryfikację, czy książka rzeczywiście ukazała się w terminie i przeniesienie jej z kategorii zapowiedzi do regularnego katalogu :)
Na razie 4 pozycje, aby nie przeciążać zanadto schowka: Koniec "Zgody Narodów": Powieść z roku 179 przed narodzeniem Chrystusa Słowo i ciało: Powieść z lat 201-203 Koła na piasku: Powieść z roku 160 przed narodzeniem Chrystusa Srebrne orły
Książka roku: bez najmniejszych wątpliwości Musimy porozmawiać o Kevinie!!! Pozostałe szóstkowe: Małpa i duch Złote koniki I te lepsze z 5.5: Antyporadnik: Jak stracić męża, żonę i inne ważne osoby Intryga małżeńska Czarny pająk: Opowieści niesamowite z literatury niemieckojęzycznej Rebeka Rachuba świata Chrystus zatrzymał się w Eboli Emilka ze Srebrnego Nowiu Najsłabsze: Kandyd Sezon burz - rozczarowanie roku Przygody Dyla ...
Jak rok 2014 prezentuje się na tle naszych biblionetkowych ocen? Która książka ma najwyższe noty, która była najchętniej czytana? Na pierwszym miejscu w obu kategoriach króluje fantastyka: cykl Archiwum burzowego światła Brandona Sandersona oraz Rycerz Siedmiu Królestw G. R.R. Martina. W czołówce obu list, z liczbą 247 ocen, znajduje się tytuł: Beksińscy: Portr...
O, no to dorzucę sobie "Lamparta" do mojej akcji CSA :]
Przeczytane w grudniu: 1.Gniew (5) 2.Grand (4) 3.1. Dywizja Pancerna w walce: Czarna Kawaleria gen. Maczka od Caen do Wilhelmshaven: Relacje dowódców i żołnierzy (5) 4.Wybawiciel (3,5) 5.Igrzyska śmierci (4,5) 6.Miłość rano, miłość wieczorem(4)
Grudzień: Nawroty nocy - 3 {akcja: Nobliści} Dom nad rzeką Loes - 3,5 Czwarta ręka - 4,5 W poszukiwaniu istoty czasu - 5 Dlaczego rozstrzelali Stanisławów - 4,5 Ostatni krąg: Najniebezpieczniejsze więzienie Brazylii - 5 Słonecznikowa zima - 4 {Jesień/zima z literaturą fińską) W 2015 roku dalej będę kontynuował akcję czytania Noblistów na początku każdego miesiąca. Literatura wiodąca na rok 2015 to literatura fińska.
Nędznie. W tym roku zaledwie 35 książek. Nie ma co się tłumaczyć i usprawiedliwiać... Czasami tak się już po prostu układa... :( Aż 16 spośród tych książek to powieści Agathy Christie (Akcja czytelnicza: "Rendez-vous z Agathą Christie"), co świadczy dobitnie po pierwsze o mojej sympatii dla tej autorki, a po drugie o tym, że... mój umysł potrzebował wytchnienia. Przy Agacie chyba odpoczywam najlepiej. Zapoczątkowałam akcję Literatura ormiańska. W...
niestety polska to taki zacofany kraj że wiele rzeczy dochodzi do nas z opóźnieniem
Mocne rozczarowania czytelnicze 2014 roku czyli lista 100 książek, które otrzymały w BiblioNETce najniższe noty. Na pierwszym miejscu Czarny Książę Katarzyny Michalak, tuż za nią dwie antologie Świat Thorgala oraz W blasku ognia , Szczegóły: Lista 100 najniżej ocenianych książek w 2014 roku . ...
Nie mogę się zgodzić z powyższą recenzją. Po pierwsze "Szakal" to nie jest kryminał. To sensacja. Po drugie - recenzja opisuje 1/3 akcji tej sensacji, co raczej nie jest wskazane przy tego typu książkach. Po trzecie - z tym wyswabadzaniem się z rąk okupantów, to też nie tak do końca. Ani w Warszawie, ani we Lwowie okupanci nie walczyli z odradzającą się Polską, niepodległość leżała na ulicy, należało ją podnieść. Ot, taki fuks historii. Walki z z...
Dziewczynka, która widziała zbyt wiele... Skoro ocena tak wysoka, to znaczy, że warto sięgnąć, choć to już kolejna książka z kategorii "emocjonalnie trudna", którą wrzucam do schowka.
Moje pierwsze czytelnicze podsumowanie miesiąca. Ilościowo marnie, jakościowo również. Życie Sergiusza Jesienina (Watała Elwira, Woroszylski Wiktor) 4,0 właściwie przy tej lekturze zatęskniła za bibliografią i przypisami Kroniki lekarza sądowego (Sapanet Michel) 4,0 quasi-kryminalny przerywnik O mieszkańcach zamku warszawskiego (Krzywobłocka Bożena) 3,5 brakło mi tego tytułowego Zamku Warszawskiego Śniadanie mistrzów (Vonneg...
Chociaż współczesne wojsko to przede wszystkim nowoczesne technologie, skomputeryzowany sprzęt i wysoko wykwalifikowana kadra, to jednak wciąż popularna jest w naszym kraju tradycja kawaleryjska. Jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne szwadrony będące nowym wcieleniem przedwojennych oddziałów a rekonstrukcje bitew czy pokazy sprawnościowe organizowane przez współczesnych ułanów przyciągają tłumy widzów obojga płci. Tradycja ułańska, chociaż s...
Nie sądziłam, że kiedykolwiek to powiem, ale ogłaszam uroczyście: przeziębienie w tygodniu przedświątecznym to całkiem fajna sprawa jest :) Oczywiście pomijając tak nieistotne rzeczy jak ból gardła, kaszel i katar, które dostaje się w pakiecie... Człowiek sobie leży w pościeli, popija na przemian herbatkę z cytryną i sok malinowy, a domowi mężczyźni udowadniają, że też potrafią przygotować święta ;) Tak więc Robert z Piotrkiem działali na niwie...
Sporo książek bardzo dobrych i dobrych, ale po raz pierwszy od dawna - w prozie - nic co by mnie absolutnie zabiło i trochę mało zaskoczeń, na plus czy minus. Wygląda na to, że największe wrażenie uczyniły dwie książki reportażowe: Dzikie Wybrzeże: Podróż skrajem Ameryki Południowej o krwawej historii trzech Gujan i niekoniecznie lepszej przyszłości; upalne. Grecja: Gorzkie pomarańcze rewelacyjnie napisana i ładnie wydana książka o współczesn...
Andrzej Gomułowicz - profesor doktor habilitowany nauk prawnych, profesor zwyczajny w Katedrze Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; wykładowca na Uniwersytecie Europejskim Viadrina we Frankfurcie nad Odrą; członek Biura Orzecznictwa Naczelnego Sądu Administracyjnego; członek Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów Naukowych; autor i współautor publikacji z zakresu prawa podatkoweg...
Książka ks. prof. Tomasza Stępnia jest pierwszym w języku polskim całościowym, bardzo wnikliwym i naprawdę kompetentnym przedstawieniem metafizycznej angelologii św. Tomasza. (...) Jej wielkim walorem jest stała troska Autora o pokazanie czytelnikom, co z prawdy o aniołach wynika dla nas ludzi. Okazuje się bowiem, że pod niejednym względem możemy i powinniśmy aniołów asymptotycznie naśladować - w tym sensie, że nigdy nie osiągniemy podobieństwa i...
Jaka jest wasza książka roku? Która z powieści przeczytanych w 2014 roku najbardziej utkwiła wam w pamięci? Temat na forum: Podsumowanie roku 2014 Zdj. Edward Peters, lic. CC, Flickr. Oprac. Sylwia_
Dziewczynka, która widziała zbyt wiele - 5 Straceńcy - 4,5 Austeria - 3 Krucha jak lód - 5 Synowie fortuny - 4,5 Zanim się pojawiłeś (74%) - 5 Złodziejski honor - 4,5 Samo ostrze - 5 Jesień średniowiecza (57%) - 5 Czekolada (powtórka) - 5 Rapsodia świdnicka: Opowieść śląska z lat 1339-1404 - 4,5 Szpital Kosmiczny (powtórka) - 4,5 Bitwa o Kozi Dwór - 4 Samotność Anioła Zagłady - 5 Kroniki jednorożca: Polowanie - 4 Wnuczka do orzechó...
1. Choroba (5) 2. Ludzie na walizkach (5) 3. Wszystko w porządku: Układamy sobie życie (5+) 4. Last minute: 24h chrześcijaństwa na świecie (4+) 5. Lata chude, lata tłuste: Moja autobiografia (4+) 6. Kocham Nowy Jork (4) 7. Wnuczka do orzechów (5) 8. Bóg, kasa i rock'n'roll (4+) 9. Zatańcz z moją dziewczyną (4+)
Muszę przyznać, że nie spodziewałam się odpowiedzi... po 9 latach. :D
279.
Chyba żadne słowa nie wyrażą mojego zaskoczenia. Ciszewski napisał niebanalny kryminał osadzony w czasach, gdy Rzeczpospolita wyswobadza się spod rąk okupantów. Klimat powieści po prostu mnie ujął. Autor szczegółowo odtwarza wydarzenia, przybliża ówczesną sytuację polityczną i rozmiar walk pomiędzy Polakami a Ukraińcami o Lwów. Stworzył także bohatera, nieprzeciętnego, odważnego i dążącego do celu,...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)