Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przeczytanki: Wśród wichrów i fal (3,5; przeczytane 22. grudnia 2014, g. 10:28) Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane; Bohaterowie literaccy czytający książki; nawet udało mi się stworzyć czytatkę Kotek Splotek - z wątku Po spotkaniu w Katowicach 14 czerwca (5,0; przeczytany 22. grudnia, g. 2:07) Żydowskie bajki z Czerniowców (5,5; przeczytane 10. grudnia 2014, g. 21:33) Co by było, gdyby...: Tom 2 (2,5; przeczytane 10. grudnia 20...
Dział nazywa się recenzje / opinie. Jest tu miejsce i na pierwsze, i na drugie. Opinia zaś nie musi spełniać wszystkich warunków recenzji i z definicji ma prawo być emocjonalna. Przyjmijmy może, że tekst Fridera jest opinią. Szczęśliwego Nowego Roku!
1. Upiory (5) 2. Święty Graal, święta krew (4) 3. Pieśń miecza (5,5) 4. Zaginiony symbol (3,5)
No i teraz nie wiem, czy cieszyć się, że nie przeczytałam ani jednaj z "Najgorzej ocenianych", czy martwić, że z "Najlepszych" znam tylko jedną ;)
Wiesz, Łukasz, rozumiem, co masz na myśli. Natomiast tu jest miejsce zarówno na recenzje "krytyczne" i pisane na zimno, jak i takie pisane emocjonalnie. Taki odbiór też jest cenny. Nierzadko lepiej potrafi zachęcić do lektury niż krytyczna analiza. Pozdrawiam:)
Nie, oczywiście, nie pisałeś o liczbie stron. Chodziło mi po prostu o podkreślenie właśnie tej drugiej kwestii, o której wspominasz - ty wolisz odbiór krytyczny, zwracasz uwagę na kwestie "fachowe". I chwała ci za to! Bo np. ja na tego typu tematy nie zawsze potrafiłabym wypowiedzieć się kompetentnie. Jak już pisałam wcześniej, dla mnie ważna jest właśnie sprawa emocji, jakie dany utwór wzbudza u czytelników. Weź pod uwagę to, że duża część użytk...
Jestem świeżo po lekturze " Gdy kochają anioły " Dariusza Kunickiego. Muszę przyznać, że książka zaintrygowała mnie nie tylko wieloma wątkami, które zaskakująco splatają się ze sobą, a niektóre, dosłownie wprawiają w osłupienie. Na przykład, autor podaje swoją interpretację symboliki chrześcijańskiej, która w jakiś niezwykły sposób układa się w logiczną całość. " Motyw krzyża to dla niego początek istnienia wszechświata, a przełamanie eucharystii...
92 tytuły. Rok zdecydowanie pod znakiem Hena: Nie boję się bezsennych nocy... (6) Nie boję się bezsennych nocy... z księgi drugiej (6) Nie boję się bezsennych nocy... z księgi trzeciej (6) Nowolipie (6) Najpiękniejsze lata (5,5) I jeszcze jedna pozycja wspomnieniowa: Koniec jest moim początkiem (5,5) Nieśmiertelny Kapuściński: Lapidarium (6) Poza tym - reportaże: Broad Peak: Niebo i piekło (5,5) Długi film o miło...
Mój grudzień ilościowo może nie tak imponujący, ale gdyby przeliczyć na objętość, nie byłoby źle. Świat lodu i ognia: Nieznana historia Westeros oraz Gry o tron (4,5) [czytatka: Czytatka-remanentka XII 14 ] Dunaj: Opowieści o ludziach znad wielkiej rzeki (5) [recenzja: http://ksiazki.wp.pl/rid,6399,tytul,Podroz-do-zrodel-wielkiej-rzeki,recenzja.html ] W Chinach jedzą księżyc (5) [recenzja będzie w https://www.biblionetka.pl...
Hm, w przyszłym roku... Mam nadzieję, że tak będzie... Po tylu latach, kiedy się to nie udało... Pracowałem w BN-ie od grudnia 1981 do marca 1983 bodajże. Już wtedy BN było skomputeryzowane (tak, wiem, jacyś doradcy polecali złe systemy i takie kupowano... nie tylko tam tak było...) i był okres, że pracowników było... 5 000 (tak zapamiętałem). I jakoś od końca l. 70. nie dało się stworzyć kompletnego katalogu elektronicznego własnych zbiorów. Wst...
Grudniowe lektury, za wyjątkiem zrecenzowanych i "sczytatkowanych" w innym miejscu: Świat lodu i ognia: Nieznana historia Westeros oraz Gry o tron (4,5) Coś dla fanów „Pieśni Lodu i Ognia” – obszerne uzupełnienie podanych w sadze w sposób dość wyrywkowy informacji o historii Westeros i Essos, spisane i zilustrowane w sposób podobny do tego, w jaki sporządza się opisy światów w podręcznikach do RPG. Bardzo dopracowane pod względem edytorskim, ...
Nie pisałem w żadnym komentarzu o liczbie stron ani innych technicznych parametrach książek, a tym bardziej o ich wpływie na odbiór. Odniosłem się do recenzji na temat utworu, bo nie zgadzam się z tezami sugerowanymi przez jej autora. Jeżeli chodzi o emocjonalność - wolę krytyczny odbiór utworów, bo to pozwala mi pozostać sobą, i nie nabierać się na schematyczność, tendencyjność i niedoróbki literackie (a rynek wydawniczy, dawniejszy i dzisiejszy...
Tradycyjnie zapraszam do wytypowania swoich największych zachwytów czytelniczych kończącego się roku. Oby przyszły przyniósł tylko pozytywne zaskoczenia! W moim przypadku króluje niemal tylko jeden gatunek: Bukareszt: Kurz i krew (5,5) Poślij chociaż słowo: Opowieść o miłości i przetrwaniu w Gułagu (5,5) Długi film o miłości: Powrót na Broad Peak (5,5) 100/XX: Antologia polskiego reportażu XX wieku: Tom 1: 1901–1965 (6) 100/XX: ...
Dziękuję pięknie Biblionetkołajowi ze Śląska i z kotem za paczkę!! W paczce było o Czechowie, Bajki spod Pigwy i życzenia z czterema drzewami. :D
Po wierszach przyszła kolej na prozę brata Brontë, niestety, zachowaną tylko fragmentarycznie, a w jeszcze mniejszym stopniu dostępną (mimo, że okres, po którym twórczość pisarza przechodzi do domeny publicznej, nawet według najostrzejszych przepisów minął dobrze ponad pół wieku temu... Owszem, można w zagranicznych księgarniach nabyć np. stukilkudziesięciostronicowy zbiorek paru najważniejszych utworów za równowartość jakichś 300 zł, no ale aż t...
Jeden Bóg (5) Baltic: Pies, który płynął na krze (6) Miłości wystarczy że jest (5) Fotoplastikon (5) Myśl to forma odczuwania (5) Pudełko na modlitwy (3) Wojna papierowa: Powstania śląskie 1919-1921 (4,5) The Christmas Day Kitten (5) - po angielsku. Szczegóły w czytatce: 2014 - bieżąca statystyka.
Po co ta "Wojna papierowa"? Czy naprawdę wiemy już o powstaniach śląskich wszystko - jak uważają jedni, czy tez - jak wyrokują drudzy - nie ma w nich nic ciekawego i by się nie "klikały" w internecie? Kto je wywołał? Czy były spontanicznym zrywem Górnoślązaków, czy też może zorganizowaną i sterowaną przez polski rząd akcją dywersyjną? Kto powstaniami dowodził? Kim byli ludzie, którzy się w nie zaangażowali? Przeciwko komu je prowadzono? Dlacze...
1. Książka powyżej 500 stron - Głosy Pamano 2. Biografia - Beksińscy: Portret podwójny 3. Książka w języku obcym 4. Książka na jeden dzień - Włoskie szpilki 5. Książka, napisana przez autora, którego jeszcze nie czytałam - Beksińscy: Portret podwójny 6. Książka z cyklu Jeżycjada - Nutria i Nerwus 7. Autobiografia - Towarzyszka panienka 8. Książka oceniana wysoko w Biblionetce (wśród 100 najlepszych książek) 9. Książka historyczna - Wiec...
Hmm, może wystarczy, tyle tylko, że ja nie mam takiego filtra (lub takiej wartości w filtrze istniejącym) :/ Jedynie "Książki zaklasyfikowane do:" oraz "Książki dodane w okresie:"
Brakuje tagu "powstania śląskie".
Czyli dobrze myślałem, że Bobik to tylko takie pudełko. Bez czekoladek. Jak tylko przeczytałem twój opis książeczki to wiedziałem, że to Sam i Julia. Ich jest więcej. Mysi domek
"Być może tak miało być (...) Ale przetrwamy". Literatura fantasy to gatunek po który sięgam stosunkowo rzadko w porównaniu z innymi rodzajami prozy. Jeśli jednak już zabieram się za taką książkę, to nastawiam się na uczestniczenie w spektaklu, w którym wyobraźnia autora kreuje świat niczym nieograniczonych możliwości. Świat, w którym wszystko jest możliwe. Do takiego właśnie miejsca zabrał mnie pierwszy tom, dobrze zapowiadającej się serii ...
A nie wystarczy do tego filtr "przeterminowane zapowiedzi"? Tutaj: https://www.biblionetka.pl/new_books.aspx?BookFilter=invalid_previews Czy chodziło o takie sortowanie w schowku?
Nie chodziło mi o to. Rozumiem zamysł i cenię dobre rady. Po prostu gdy będę np. za pół roku przeglądać schowek w poszukiwaniu ciekawych książek do kupienia i trafię na Parnickiego, to pewnie wybiorę ten tytuł, który akurat uznam za najbardziej mnie w danej chwili interesujący, nie pamiętając o słusznych zaleceniach i zastrzeżeniach. Chociaż teraz może jednak coś niecoś zapamiętam i trzy razy zastanowię się nad podjęciem decyzji ;)
Echopraksja "Posłuchaj - miał ochotę powiedzieć Brüks - 50 tysięcy lat temu na sawannie było sobie trzech gości. Każdy usłyszał w trawie jakiś szelest. Pierwszy pomyślał, że to tygrys, i zwiał ile sił w nogach, i to faktycznie był tygrys, ale gość przeżył. Drugi pomyślał, że to tygrys, i zwiał ile sił w nogach, lecz to był tylko wiatr, więc kumple go obśmiali, że jest cykorem. Za to trzeci pomyślał, że to tylko wiatr, olał sprawę i tygrys ...
Moje podsumowanie:) Liczba przeczytanych książek: 64 Rok rozpoczęłam z: Cień wiatru Rok kończę z: Moja kuzynka Rachela Rewelacja roku: Charlotte Brontë i jej siostry śpiące Odkrycie roku: Miłość Książka przyjaciel: Wnuczka do orzechów Gniot roku: Jak z obrazka Największe rozczarowanie czytelnicze: Upadłe damy II Rzeczpospolitej Więcej o książkach, które wywarły na mnie największe wrażenie w mijającym roku napisałam tutaj: Zachwy...
U mnie to wygląda tak: Rarytasy i cymesy: Beletrystyka: 1. Człowiek, który pokochał Yngvego 2. Rok 1984 3. Pocałunek Fauna 4. Chmurdalia 5. Pamiątkowe rupiecie: Biografia Wisławy Szymborskiej 6. Harry Potter i komnata tajemnic Literatura faktu: 1. Wanna z kolumnadą: Reportaże o polskiej przestrzeni [Czarne] 2. Matrioszka w hidżabie: Reportaże z Dagestanu i Czeczenii 3. Bóg zapłać oraz Wściekły pies 4. Ołowiane żołnierzyki - abs...
Otóż to!
Wyznaję - 5,5 Zamieć - 4,5 Tarcza Szerni I - 5,0 Tarcza Szerni II - 5,0 Cesarzowa - 5,0 Podwójna pętla - 3,0 Agatha Raisin i mroczny piknik - 3,5 Agatha Raisin i śmiertelne ukąszenie - 4,0 W czwartym wymiarze - 4,0 Mówca umarłych - 5,0 Boże Narodzenie Tupcia Chrupcia - 5,0 Martynka i Gwiazdka - 4,5 Tajemnica wyścigu - 5,0 Basia i narty - 5,0 Wigilia Mamy Mu i Pana Wrony - 4,5 Mama Mu na sankach - 4,5 Poczytaj mi, mamo. Księga pi...
Monika ma rację. Im późniejszy Parnicki, tym bardziej skomplikowany, zakręcony, tym więcej wymagający od czytelnika. Chodzi o to, żebyś się nie zraził. Bo po co? Parnicki nie stosował taryfy ulgowej, uważał, ze jeśli ktoś nie ma wystarczającej wiedzy historycznej, to niech nie czyta jego książek. Poza tym, gdy zaczniesz od czegoś wcześniejszego będziesz mógł obserwować rozwój autora. I przyzwyczajać się do jego stylu. Dlaczego masz zostawiać przy...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)