Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
No i skończyłem Ominąć święta - poniekąd cieszę się, że zdążyłem, ale z drugiej strony... myślałem, że o wiele dłużej będę cieszył się tą książką:) Ocena: 5,5.
O, na nowy rok i ja bym się z chęcią dopisała, jeśli można!
Na początek chcę się pochwalić :) Dostałam książkę Gwiazdozbiór Psa z dedykacją Admina na tegorocznym Ogólnopolskim Zjeździe BiblioNETkowym, gdy nasza grupa (Olimpia, Syrenka i ja) wygrała w Dixit'a. Admin napisał: "Dla Joyeuse z okazji przytłaczającego zwycięstwa w Dixit na Zjeździe BiblioNETki 2014" :) :) :) W 2014 r. przeczytałam 90 książek (w zeszłym roku 93) - 38 swoich, 37 ze spotkań biblionetkowych, 15 z biblioteki. Najbardziej interes...
Rzeczywiście niezłe wyliczenia ;)
Och Czajko droga, ja świetnie rozumiem, że można odczuwać zmęczenie miastem - przy takiej hiperwrażliwości na hałas i inne bodźce i takim głębokim związku z przyrodą jak u Mansfield albo przy takim zwykłym, fizycznym zmęczeniu upałem jak u Ignacego - ale budowanie całej powieści na takiej dychotomii, że oto w mieście nie ma dosłownie NIC pozytywnego, a wszyscy miastowi poza Borejkami są be trochę mnie drażni. Miasto może wszak mieć pozytywną ener...
Oj Barbaro całym sercem zgadzam się z Tobą. Krytykanci książek Musierowicz chcieliby prawdziwego życia, a ja chciałabym dużej dawki optymizmu i uśmiechu i w tym tomie dostałam ją w pełni. Pozdrawiam MZ
Ariel - 6 O chorowaniu: Ze wstępem Hermione Lee- 6 Harry Potter i kamień filozoficzny - 6 i cała seria Potop - 6 Notatnik: 1965-1972 - 5,5 Marie jego życia - 5 Życie Charlotte Brontë- 5 Moja historia czytania - 5 Jane Austen i jej racjonalne romanse -5,5 Komu bije dzwon - 5,5 Domowe progi - 6 Dzieje przygód Józefa Andrewsa i jego przyjaciela pana Abrahama Adamsa - 6 Fakt, fikcja i fotografia albo co się zdarzyło we Freshwat...
Właściwie całość muszę opaplować :) (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Olaboga, 165 książek! :O I uprzedzając pytania innych: na tę liczbę zlozylo się dojeżdżanie pociągiem na uczelnię (codziennie ponad dwie godziny w obie strony), + podróże wakacyjne- też oczywiście pociągami, + beztroskie wakacje (leżenie na hamaku z książką, ewentualnie dlugie wypady rowerowe- wtedy to audiobooki) + aktualny status bezrobotnej :p No i wiadomo, że różnie to bywa z objętością książek, jedną czyta się w dwie godziny, a inną delekt...
Gargantua i Pantagruel - 5 Wybór nowel i opowiadań - 4,5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na tyłach - 5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na froncie - 5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Przesławne lanie - 4,5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Po przesławnym laniu - 5 Ariel - 6 Taniec szczęśliwych cieni- 4,5
No to prawda, pomysł nie wydaje się pozbawiony sensu. Największą ''fobią'' pana Teodora, która wydatnie przełożyła się na twórczość było jego mieszane pochodzenie. ;-)
Koniec roku !...Akcja zakończona- 56 książek ! ! Motywacja była silna! podziękowania także dla pomysłodawczyni :)i wszystkiego najlepszego z dobrymi książkami w Nowym Roku.
Książka "Niemieccy Artyści w Karkonoszach w latach 1880-1945" powstała w wyniku wielu lat pracy pani Agaty Rome–Dzidy i wpisuje się w nurt badań nad sztuką regionu. Autorka przewartościowuje mit tzw. kolonii artystycznej w Karkonoszach, a także omawia zjawisko niemieckiej sztuki ojczyźnianej, którą określa się, nieprzetłumaczalnym terminem Heimatkunst. Pani Agata Rome-Dzida opisuje życie artystyczne Karkonoszy przed wojną, przedstawia losy art...
Podobno jaki Sylwester, taki cały rok. Jeśli to prawda, to muszę kupić nowy regał. ;) Kochana Mikołajko z Warszawy! Serdecznie dziękuję za Harcerstwo żeńskie w Warszawie w latach 1911-1949 oraz Wielka gra . Bardzo się cieszę. :) Szczęśliwego Nowego Roku! :)
Ponieważ w moim podsumowaniu jest trochę drobiazgowych wyliczeń, wyszło dosyć długie, zatem zamiast zajmować miejsce w tym wątku, zrobiłam osobną czytatkę - link do niej: Czytatka - remanentka roczna 2014
Pełne podsumowanie mojego roku czytelniczego: przeczytanych książek: 219 w tym 9 powtórek, w 2 przypadkach z podniesieniem oceny (z 4,5 na 5 i z 5 na 6; Pratchett czytany po raz drugi jest lepszy!) z czytanych po raz pierwszy: 5 szóstek 34 piątki z plusem 57 piątek 35 czwórek z plusem 45 czwórek 17 trójek z plusem 10 trójek 2 dwójki z plusem 2 dwójki 1 jedynka z plusem 2 niedoczytane, bez oceny Pod względem gatunkowym (nie ...
Ja również chętnie się dopiszę!
-- grudzień - Syn (4,5) Złodziejka książek (4,5) Powiew śmierci (5) Lewa strona życia (5) Do siego roku! :-)
W takim razie wnioskuję, by go udostępnić wszystkim - to chyba nie jest bardzo tajna, masońska opcja ;D
Przeczytane w 2014 roku: styczeń 1. Biała gorączka 5,5 - dobry początek roku 2. Lewa strona życia 5,5 (post na blogu http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2014/01/ostry-zakret-w-lewo.html) 3. Wymówkom precz!: Jak pozbyć się złych nawyków myślenia i osiągnąć pełne zadowolenie z życia 4,0 4. Księżniczka z lodu 3,0 5. Arlin 5,0 6. Szkoła żon 2,0 7. Opowieści ostateczne 5,0 (Regionalna, cudna! Czarny humor i niesamowity klima...
A to już chyba widok tylko dla adminów katalogu. Nie przyszło mi to do głowy wcześniej. :-)
Uważam, że średnia 3,61 jest idealna dla tej książki. Sama postawiłam 3,5 - odrobinę zaniżone, bo wiedziałam, że inna Bnetkowiczka postawiła zawyżone 4 na zachętę. Może obraz ciekawy, ale wątki niektóre zbędne i tytuł kłamliwy.
Jest nas co najmniej troje, w sam raz na małe stowarzyszenie miłośników pana z fobią stóp. :) Możemy pomyśleć nad inną nazwą, bardziej komercyjną i zacząć promować Parnickiego w Biblionetce.
W wolnych chwilach czytam także dzieła klasyczne, jak na przykład ‘’Historię sekretną’’ (link: Historia sekretna), której autor Prokopiusz z Cezarei opisał rządy bardzo znanej cesarskiej pary - Justyniana i jego niecodziennej żony Teodory, która swego czasu władała państwem bizantyjskim (Cesarstwem Wschodniorzymskim). Będąc w zupełnej zgodzie z jego słowami, znajdującymi się na samym początku omawianej pracy można stwierdzić, że jego dzieło rzecz...
Nie ma co się zniechęcać! Poza tym, jak widzisz nie jesteś tu sama. ;-)
Książka dzisiaj powędrowała do NinaMi Szczęśliwego Nowego Roku! :)
Całkiem sporo mi tych zachwytów wyszło! Tam, gdzie nie było szóstek, z piątek z plusem/ piątek wybrałam to, co uznałam za najlepsze w danej kategorii: Klasyka (wszystko, co starsze niż ja ): Każdy umiera w samotności (5,5) Księżyc zaszedł (5,5) Proza współczesna: Powtórnie narodzony (5,5) Tysiąc wspaniałych słońc (5,5) Świniobicie (5,5) Głosy Pamano (5,5) Jak się ma twój ból? (5,5) Fantastyka, przygoda: Piekło pocztowe (5,5) Ż...
Ja z najniżej ocenianych przeczytałam Tajemnicę szkoły dla panien. Może nie jest to jakieś arcydzieło. Ale żeby od razu najniżej? Kryminał średni, ale ciekawy bardzo obraz Wielkopolski zaraz ma początku II RP. Z Najlepszych - parę znam. Ale czołówka nic mi nie mówi. Ciekawe, że zupełnie tych książek nie kojarzę z podsumowań miesięcznych.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)