Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
11 listopada 2006 roku uruchomiony został jeden z najpopularniejszych polskich portali internetowych Nasza Klasa. Z założenia miało być to miejsce gdzie można było odnaleźć kolegów i znajomych ze szkolnych lat - kilka milionów użytkowników tworzyło wirtualne klasy i szkoły będące odbiciem polskiej oświaty na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Sama pamiętam z jakim wzruszeniem wymieniałam pierwsze maile z koleżankami i kolegami z liceum, z którymi n...
Źle urodzone: Reportaże o architekturze PRL-u [2012] (5,5) Zimowe zjawy (2,5) Poziom śmierci (5,5) Czerwony Krąg (4) Cud w medycynie: Na granicy życia i śmierci: Opowieści lekarzy (4,5)
"Przewodnik po świecie herosów" to książka, wobec której półbogowie nie mogą przejść obojętnie! Ten ilustrowany przewodnik jest uzupełnieniem bestsellerowej serii "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy". Zawiera wiele informacji oraz kolorowe diagramy i mapy, dzięki którym świat herosów, bogów i potworów nie będzie już dla Ciebie zagadką! [Galeria Książki, 2013]
Pfff. Z doświadczenia wiem, że na "tego typu" osoby działa tylko informacja o złożeniu zbiorowego zgłoszenia o wyłudzeniu. Niestety 2 razy miałam takie sytuacje i gdyby nie forum i dziewczyny z niego, także oszukane, nie wiem jakby się wszystko zakończyło. My czekałyśmy na powrót książek ponad miesiąc. Tłumaczenia ostatniej wyłudzającej były tak mętne, że nawet karp by nie przeżył w tak brudnej wodzie. Dopiero po zebraniu się i zamieszczeniu info...
Sekret jej oczu (3,5)
Na co http://www.coczytac.pl/ znalazłam całkiem przez przypadek (po ocenie czytelników), "Nie opuszczaj mnie" Ishiguro. Hmmm, na początku ciężko było przyzwyczaić się do "atmosfery" tekstu: przytłaczał i miałam wrażenie, że ogarnia mnie smutek ... odłożyłam ją. Po kilku tygodniach zaczęłam na nowo i wczułam się w tekst: książka "boląca", wzruszająca i z bardzo futurystyczną historią. Polecam.
We wrześniu lekka przewaga jakości nad ilością (nic poniżej 3,5!). Papusza (5,5) [recenzja: http://ksiazki.wp.pl/rid,5904,tytul,Ale-jak-sie-przed-piesniami-schowam,recenzja.html] Droga do szczęścia (5) [recenzja: Zagrajmy sobie w małą rewolucję!] Córka czarownicy na huśtawce (powt.; 5,5) Nigdy nie wyjdę za mąż (5) Małżeństwo po raz pierwszy (5) [wszystkie trzy- czytatka: 3x Czajka, czyli kupa śmiechu i szczypta goryczy ] ...
Do kogo teraz wysłać książkę?? Czy jest ktoś jeszcze chętny? Czy odesłać do właścicielki?
Super. Miłej lektury, mam nadzieję.:)
Tradycyjnie już – tu wrześniowe lektury, dla których nie starczyło mi czasu albo weny na pełne recenzje. Misiostwo świata (4,5) [sympatyczne bajeczki o zwierzętach – dokładnie rzecz biorąc, nie tylko o zwierzętach, bo bohaterem jednej z nich są… kolorowe spodnie – z wplecioną tu i ówdzie dyskretną dydaktyką. Znajomym dzieciom polecam z czystym sumieniem] Kartki z białego zeszytu (4,5) [ciąg dalszy „Białych zeszytów” – lepszy, bo miejsce dr...
Dziękuję, Misiaku, ale Springerowi nadal nie sięgam do pięt. Ksiązkę polecam gorąco - już pożyczyłam koleżance i teraz mi donosi rozemocjonowana, że oderwać się nie może. Szkoda tylko, że nie ma tu żadnego happy-endu.
Kto czyta ten "Trójgraniasty kapelusz"? Słuchałam też tego i lektorka niestety była katastrofalna. Ciekawi mnie czy są może jakieś inne nagrania. A sama książka podobała mi się, nawet straszna lektorka nie zepsuła wrażenia. :)
Zainteresowałaś mnie! Świetny tekst.
Limeryki pisała cała plejada sławnych polskich twórców, z noblistką Wisławą Szymborską na czele. Maciej Słomczyński - świetny tłumacz Szekspira i Joyce'a - był także twórcą wyjątkowo oryginalnych i zabawnych limeryków. Jego "Limeryki plugawe" znalazły się na liście "Polityki" jako jedna z najlepiej sprzedających się książek w Polsce... Dodatkową atrakcją są rysunki Andrzeja Mleczki, które towarzyszą frywolnym, lecz zawsze zabawnym wierszykom. ...
Miłośnikom thrillerów prawniczych oraz tym, którzy w latach dziewięćdziesiątych kochali się nieprzytomnie w Tomie Cruise lub Julii Roberts postaci Johna Grishama przedstawiać nie trzeba. Bestsellerowy autor amerykański specjalizujący się w literaturze sądowo-prawniczej szczególne tryumfy święcił kilka lat temu, gdy jego powieści pokazujące reguły działania amerykańskiego wymiaru sprawiedliwości nie schodziły z list bestsellerów, a filmy wyproduko...
Kryzys środowiska naturalnego sprawia, że coraz ważniejsze staje się dla nas zrozumienie tego, w jaki sposób funkcjonuje otaczająca nas przyroda. Zakwaszenie, zanieczyszczenie mórz nawozami sztucznymi czy zatrucie ptaków i ryb to tylko niektóre przykłady niekorzystnych zmian w przyrodzie, będących efektem działania człowieka. Jeśi chcemy zapobiec grożącej nam wszystkim katastrofie, musimy nauczyć się rozumieć to, co się dzieje w przyrodzie. ...
Też myślałam już o spotkaniu. Pasuje mi po godz.16 od poniedziałku do czwartku.
Książka już dziś dotarła do mnie:)
"Ziemia, rośliny, zwierzęta" jest polskim tłumaczeniem wydania francuskiego "La nature" Larousse'a, będącego drugim tomem serii "Pour Connaître". Książka po raz pierwszy ukazała się w języku angielskim, a kolejne edycje były stale poprawiane i ulepszane przy ścisłej współpracy zespołu naukowców i profesorów. "Ziemia, rośliny, zwierzęta" jest historią naszej planety i jednocześnie historią życia na Ziemi. Zakres zagadnień został tu omówiony w n...
Miało być: Rzeczpospolita Rzymska - z pewnością. Po 2 wcześniejszych częściach ta wciąż jest na krótkiej liście do przeczytania. Zwłaszcza, że przy lekturze Swiderkówny uświadamiam sobie, jak mało wiem o Rzymie sprzed Cezara. Właściwie wojny z Kartaginą, a i to malutko. Najgorzej, jak się własnych postów nie czyta...
Cześć Kojotku. :-) Czy możesz napisać coś więcej o "Epoce błękitu"?
Minęły ponad dwa lata od pierwszego posta. Z trzech wymienionych przeze mnie pozycji przeczytałem dwie. Zobaczmy jak teraz wygląda moja lista polecanek w literaturze popularnonaukowej: 1. Ilustrowana krótka historia czasu (99%) 2. Feynmana wykłady z fizyki - Część 1.1: Mechanika; Szczególna teoria względności (84%) 3. Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna (83%) 4. Antyrak: Nowy styl życia (80%) 5. Dy...
Bo zabawa wciąga - cieszę się, że i Ciebie zakręciła. Warto było spróbować. ;-)
We francuskiej wikipedii wyczytałam, że "Cudowna wyspa" opowiada o czterech muzykach (członkach kwartetu smyczkowego), którzy trafiają na pływającą wyspę, napędzaną przez śruby okrętowe. Po polsku ostatni raz wydana w 1897.
Lód i woda, woda i lód (5) Dobre kobiety z Chin: Głosy z ukrycia (5) Kto zabił Palomina Molero? (4,5) Przerwane milczenie (4,5) Epoka błękitu (5) Bramy piekieł: Opowieści o widmach i upiorach (5)
Miał być wrzesień, za szybko skopiowałam :-)
Sierpień: 78. Rubinowe czółenka (5,0) 79. Potop (5,5) 80. Rozmowy o Biblii: Nowy Testament (4,5) 81. 2586 kroków (6,0) 82. A. D. XIII: 1 (4,5) 83. Fałszywy trop (5,0) 84. Mag niezależny Flossia Naren: Część 1 (4,5) 85. Pod Zawianym Kaczorem (4,0) 86. Ostatnie kuszenie (4,5) 87. Z archeologią przez kraje biblijne (4,0) 88. Głową o mur Kremla (6,0) W trakcie: Historia pewnego małżeństwa: Listy Bronisława Malinowskiego i Elsie Masson
Bardzo proszę o pomoc przy doborze literatury do tematu "Różne oblicza miłości.Zinterpretuj wybrane przykłady literackie porównując sposoby artystycznej realizacji tego tematu". Za wszelkie sugestie z góry dziękuję
Oczywiście, że nic nie da. Skoro książka w pełnym wydaniu już się ukazała, to informacje zawarte w tych czterech kontrowersyjnych rozdziałach już zawsze będą w obiegu. Nie da się tego wymazać. Natomiast cieszy mnie wyrok w sprawie Agaty Tuszyńskiej. Mam nadzieję, że sąd apelacyjny go utrzyma.
Jestem bardzo zdziwiona, że tyle przeczytałam, bo długo zapowiadało się na to, że dobiję z biedą do 5 książek. 1. W ogrodzie nocy (5 - bardzo długo ją czytałam, w mocnym skupieniu, ale muszę teraz przyznać, że jest niesamowita - powieść szkatłukowa w nieznanym mi jeszcze wydaniu, tam jest chyba z 1000 opowieści w jednej książce ;) No i kreatywności autorce nie brakuje, o nie!) 2. Abchazja (4,5 - niestety, już nie ma takiego zachwytu, jak prz...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)