Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja będę na pewno :). Mam dla Ciebie książkę do oddania.
Dlaczego się pogubiłaś? Następna po Tobie jest dzaga975 czyli Agulina nieopierzona. Ją poproś o adres :-)
To dobrze, że nie jestem sama. Nie tylko mi udzieliło się to szaleństwo :)
Możesz więcej powiedzieć o stylu Brewiarz śródziemnomorski. To listy, pamiętniki, artykuły, czy faktycznie brewiarz? I bardziej politycznie czy antropologiczno-historycznie?
Hej w poniedziałek książkę mogę wysyłać dalej:) tylko komu bo się pogubiłam? proszę o adres na priv.
Jak dla mnie to ta skrajność w chińskim wychowaniu była dla mnie strasznie denerwująca!!! Bo niby czemu posłuszne dziecko to szczęśliwe dziecko?!? Zbyt dużo jak dla mnie w tej książce "chińskich priorytetów" życiowych( niektóre są absurdalne)!!! I czy zachodni model wychowania przedstawiony w tej książce naprawdę jest taki zły???Nie sądzę! Niespełnione aspiracje rodziców, dług za życie które dziecko otrzymało, - to już brzmi jak .....kara a nie ...
Bardzo ciekawa książka o psychice człowieka postawionego w ekstremalnej sytuacji. Frankl jako znany psychoterapeuta na własnym przykładzie, ale także i również na wnikliwych obserwacjach i rozmowach, daje jednoznaczną odpowiedź na pytanie co pozwalało przetrwać w obozie koncentracyjnym. Książka o dość sporym ciężarze gatunkowym, zarówno jeżeli chodzi o treść jak i o emocje. "Człowieka..." czytałem już dosyć dawno temu, ale dość poważnie utrwaliła...
Napisz coś proszę o książce Frankla.
Czcigodne Macierze, dziwnie się czuję czytając te tłumaczenie. Wydaje mi się, że przełożenie Marka Michowskiego "Dostojne Matrony", brzmi po prostu lepiej ;]
dobro język polski czy matematyka
O dziekuje, milo cos takiego uslyszec :)
- Ilja Warszawski: Strefa zagrożenia (1965) - Ilja Warszawski: Na atolu (1965) - Dymitr Bilenkin: Miasto i wilk (1970) - Wiktor Kołupajew: Dziewczynka (1972) - Władimir Michajłow: „Admirał” nad polaną (1973) - Wiktor Kołupajew: Śpieszę na spotkanie (1975) - Siergiej Sniegow: Strzała lecąca w ciemności (1977) - Siergiej Sniegow: Brzytwa w zamrażarce (1981) - Leonid Panasienko: Z Macondo nie ma łączności (1983) [Solaris, 2013]
Na marginesie życia - 4,5 Piernikowe makabreski - 3,5 Uzasadniona wątpliwość - 3 Gioconda z wachlarzem - 2,5 Wielki marsz - 4
Mój czytelniczy sierpień: ~ Tajemnica Siedmiu Zegarów (powtórka w oryginale; zmiana oceny na 3) ~ Powstanie Styczniowe 4 [Akcja: Powstanie Styczniowe] ~ Malowany człowiek: Księga I 3 ~ Grochów 4 ~ Człowiek w poszukiwaniu sensu: Głos nadziei z otchłani Holokaustu 5,5 [Akcja: Własna Biblioteczka] ~ Pod nieobecność mężczyzn 3,5 [Akcja: Własna Biblioteczka] ~ Chłopięce lata: Sceny z prowincjonalnego życia 4,5 [Akcja: Nobliści] ~ Długa Zi...
Rec. Marcin Kłak Ocena: 3,5/6 W ubiegłym roku w Nowej Fantastyce pojawił się wywiad z Trudi Canavan zatytułowany od jej słów Historia chce być trylogią . Autorka ma wiele racji – trylogie czy też dłuższe serie są bardzo popularne wśród pisarzy fantastyki. Drugą powszechnie stosowaną formą są opowiadania, podczas gdy pojedyncze powieści nie są aż tak częste. Brent Weeks nie jest wyjątkiem od tej reguły. W Polsce ukazała się jego trylo...
Rec. Piotr Szymoniczek Ocena: 2/6 Harlan Coben to jeden z najpopularniejszych amerykańskich pisarzy powieści spod znaku sensacji i kryminalnych zagadek. Wystarczy nadmienić, że jego poprzednia książka pt. Nie mów nikomu nie tak dawno święciła triumfy przeniesiona na szklany ekran, a jej amerykański remake przygotowuje znany wszystkim miłośnikom kina Ben Affleck. Jednak warto odpowiedzieć sobie na pytanie, co dokładnie składa się na su...
A ja przyjeżdżam do Katowic dzień później :(
13. Zaufać nieufności: Osiem rozmów o sensie poezji 1990-1992 (4,5) 12. Dzieci wszechświata Może robię krzywdę książce, ale mimo ciekawych zagadnień, to trochę aż za bardzo łopatologicznie wszystko zostało wyjaśnione. Biedny autorze, nie dogodzisz. (4) 11. Bezgrzeszna Jaki ten okres był ciekawy dla eksperymentatorów. Niby już wiek nauki i myśli nowoczesnej, ale druga noga jeszcze w ciemnicy. Chociaż nigdy nie ekscytowały mnie pościgi przez Alpy...
A czy przypadkiem ktoś ma do pożyczenia te dwie książeczki? Eiger wyśniony Biały pająk: Historia północnej ściany Eigeru
Sierpień: Księga strachów (audiobook: czyta Wojciech Malajkat) (4) Narzeczona księcia (4,5) Kordian (1) Kuchnia (4) Wielka Czwórka (3,5) Argentyna (4) Crimen: Opowieść jarmarczna (5) Trupia Farma: Sekrety legendarnego laboratorium sądowego, gdzie zmarli opowiadają swoje historie (5) Łowcy wilków (4) (audiobook: czyta Adam Szyszkowski) Pamiętnik grzecznego psa (4) Za obrazami w muzeum (5,5) Bari, syn Szarej Wilczycy (5) (audiobo...
Szczerze mówiąc spodziewałam się czegoś lepszego, ale i tak pochłonęłam tą książkę w parę godzin. Dillona wprost uwielbiałam, ale Jamie mnie nie przekonała, zbyt często wykazywała się zwykłą głupotą, naiwnością i niekonsekwencją w działaniu. Trochę brakowało mi tu większej ilości dialogów, ogólnie akcja dzieje się na bardzo ograniczonym terenie, a właściwie nieprzerwanie w warsztacie Dillona, przez to czułam się nieco klaustrofobicznie.
W swojej książce zatytułowanej ''Ostatnia krucjata. Hiszpania 1936'' (link: Ostatnia krucjata: Hiszpania 1936) amerykański historyk opisał okoliczności, które doprowadziły do wojny domowej w Hiszpanii oraz jej przebieg, ze szczególnym naciskiem na pierwszy rok wojny. Na samym początku wypada od razu powiedzieć, że wyraźna sympatia autora (moja również) leży po stronie nacjonalistów hiszpańskich. Zgodnie z tym co zauważa sam autor na wstępie...
Sierpień obfity ilościowo, mimo że urlopu nie miałem. Odkryciem były dwie pozycje z literatury rosyjskiej: Nocowała ongi chmurka złota (ocena 5,5) Wyczyny Arsena Lupin są niczym w porównaniu do geniuszu, jaki głodujący Kuźmionysze okazują planując kradzież żywności. Cóż z tego, że końcówka powieści wpada w egzaltację i widać, że autor chciał wycisnąć w czytelniku łzę. Akceptuje to w 100% polecam wszystkim, którzy dotąd nie czytali. Zło...
To chyba nie jest najlepszy pomysł, bo jak ktoś ma zajęcia w systemie weekendowym to może się okazać, że na żadne spotkanie nie da rady przyjść. Jakoś do tej pory działało umawianie się ad hoc, więc zostańmy przy tym :)
Ja niestety baaaardzo cieniutko :( Ojciec chrzestny 4 Blondynka w Himalajach 4,5 Absalomie, Absalomie... - książka była tak bardzo nudna, że nie doczytałem jej
Taaak... Powieść "Paw królowej" też ma ciekawą formę, więc została doceniona przez ekspertów (nagroda Nike). Szkoda, że nie umieli tej książki docenić Biblionetkowicze (średnia ocena to plus dostateczny). Ale wróćmy do czytatki. W wyrażeniu "wrzucanie wszystkiego jak leci" jest jednak jakieś ziarnko prawdy. Pojedziemy nad Ukajali, by sprawdzić, czy "Blondynka śpiewa w Ukajali"? Przecież blondynki - czyli autorki - dawno już tam nie ma (najwyżej p...
Kiedy zaczynałam czytać tę biografię, nie miała ona tutaj jeszcze żadnej mocno rozbudowanej recenzji. Teraz widzę, że pisanie czegoś nowego nie jest potrzebne, bo Misiak napisał prawie wszystko. ;) W gąszczu zbędnych informacji, od których aż roi się w tej książce, często trudno wyłowić rzeczy, które faktycznie pozwoliłyby na lepsze poznanie i zrozumienie pisarki. Mnie szczególnie irytowało ciągłe streszczanie listów Jane Austen, które - jak w ...
Mam mętlik w głowie... Z początku zmuszałam się, aby dalej czytać Abonent czasowo niedostępny. Taki wewnętrzny bunt i niezgoda na całe zło, które spotkało Martę, a zwłaszcza oburzenie i złość na jej matkę. Zaślepioną? Nieczułą? Głupią? Z biegiem czasu, książka mnie wciągnęła, choć mam wątpliwość czy słusznym jest uznanie, że kończy się happyendem... To chyba rzecz względna. Podsumowując - pierwsze spotkanie z Ewą Ostrowską poruszyło mną do g...
To chyba dla takich słów warto zmienić swoją półkową książkę w książkę wędrującą :) Nika - bardzo się cieszę, że tak właśnie odebrałaś tę lekturę. Mnie również historia Myry chwyciła za serce. Mam nadzieję, że nie ostaniemy się tylko dwie... Dziękuję.
Proszę uprzejmie: 1. nika 7423 - czyta 2. jesienna 3. Dominika. 4. melania35 5. agulka315 6. little_angel_ 7. evuś :) Zapraszam kolejnych czytelników!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)