Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
W czerwcu przeczytałam: Złodziejka książek - 6,0 Mimo wszystko Wiktoria - 3,5
W każdy wtorek rano Hayley odwozi swojego kilkuletniego syna do opiekunki, a potem autostradą biegnącą przez pustkowie udaje się do więzienia o specjalnym rygorze, w którym jest psychologiem. W każdy wtorek po południu mały Max czeka na nią przed domem opiekunki. Pewnego wtorku rytm dnia zostaje jednak zakłócony. Max znika, a do Hayley zgłasza się prawnik, który proponuje jej pomoc w odzyskaniu syna. Hayley nie ufa temu mężczyźnie, lecz tylko on ...
w ramach noblistów: Sztukmistrz z Lublina (4.5) Krąg pierwszy (4.5) Urząd mojego ojca (4.5) Nowe życie (4.5) Szarańcza (4.0) w ramach odmóżdżania: Tysiąc dni w Wenecji (3.0)
Nie gniewam się ;) Daleka jestem od tego ;) I lubię długie wywody, choć sama piszę oszczędnie, acz dobitnie ;D Pierwszą "komórkę" miałam w wieku 33 lat, wiec prawdopodobnie jesteśmy w jednym wieku ;) Swoje książki również (jak Ty)zabezpieczałam szarym papierem, później kolorową tapetą, by wnieść nieco koloru na półki z książkami. Oczywiście masz rację... każdy kij ma dwa końce ;) A ja? A ja, czasami lubię wsadzić kij w mrowisko, broń boże...
No, chociaż jedna osoba, która nie pieje z zachwytu nad tą książką. Całkowicie się zgadzam z tą recenzją. Nudnawa, rozwleczona, schematyczna, ckliwa. Na plażę, od biedy się nada. A już myślałam, że tylko ja nie rozumiem fenomenu tej książki.
Ale się wzruszyłam tym znaleziskiem.. przefajna książka dla dzieci - radosna, ciepła, wyjątkowa. Polecam :).
Kochana! Dziękuję :)! Kojarzyła mi się kobieta na "e" - Edith Nesbit, Enid Blyton.. ale oczywiście masz rację :). Biegnę w internety, szukać egzemplarza do kupienia :)!
U mnie skromnie: Moje drzewko pomarańczowe (2)
Czerwiec 2013 - Siddhartha Piękna opowieść o sensie ludzkiego życia, o rozwoju duchowym, o stawianiu pytań i szukaniu na nich odpowiedzi. I nie jest to, mimo prostoty języka i stylu, opowieść głównie dla młodzieży, choć oczywiście i młodzież często po nią sięga. Wydaje mi się, że konieczny jest pewien bagaż doświadczeń, aby ta książka do nas trafiła.
1. Ptaki Europy - (5) 2. Nasza przyroda: Rośliny i zwierzęta Europy - (5,5) 3. Hania Bania - (3,5) 4. Powiernik serc - (4) 5. Twórcza wizualizacja - (5) 6. Jak Jeżyk z Prosiaczkiem Boga szukali i co z tego wynikło - (6) 7. Pępowina - (5) 8. Jabłoń w ogrodzie, morze jest blisko - (5) 9. Helenka z Krakowa: Kronika szczęśliwych czasów - (4) 10. Siddhartha - (5)
Ojciec i syn: Powieść z czasów Mieszka I (powtórka) - 5 Człowiek Ilustrowany - 4,5 Rok tysięczny: Powieść z czasów Bolesława Chrobrego (powtórka) - 5 Wiosna Helikonii - 5 Róża z Wolskich - 4,5 Wszystkie nieba - 5 Bracia (powtórka) - 5 Człowiek z mgły - 4,5 Nowa Ziemia - 4,5 Droga do Tary - 3 Lato Helikonii - 4 Ślepy zabójca - 3 Imiennik: Śladem pradziada (powtórka) - 5,5 Imiennik: Miecz i pastorał (powtórka) - 5,5 Zima Helikonii - 4...
"Hikikomori" Przewoźnik (3.5) "Abchazja" Górecki (5) "Historia Kukułki i inne opowiadania" Škvorecký (4) "Beethoven. Biografia geniusza" Marek (5) "Sztywniak. Osobliwe życie nieboszczyka" Roach (5) "Tropami rena" Wilk (5) "Listy do Mileny" Kafka (4) "Mądrość głupców" Shah (3) "Szopka" Papużanka (3) "Aschab i kawałek pizzy" Hulia (4) "HomoWarszawa" (4) "Nie bój się lęku" Święcicki, Koszewska (5) "A teraz śpij" Moriarty (4)
A to 4 to może "Konopielka" Edwarda Redlińskiego?
W wędrownym cyrku dzieją się rzeczy niezwykłe, bardziej niezwykłe niż popisy akrobatów i treserów. To cyrk magiczny, w którym do pojedynku stają zakochani, a ich bronią jest wyobraźnia. Londyński reżyser Chandresh Lefevre postanawia stworzyć cyrk. Nie przypuszcza, że stanie się on areną rozgrywek między znanym prestidigitatorem a "mężczyzną w szarym garniturze", a raczej między ich wychowankami Celią i Markiem. Młodzi, nieświadomi konsekwencji...
Bardzo lubię czasy Tudorów, choć może niekoniecznie chciałabym żyć wtedy na angielskim dworze (zdecydowanie zbyt łatwo było stracić głowę). A Hilary Mantel dostała już dwie nagrody Bookera - właśnie za powieść "W komnatach Wolf Hall" i za jej kontynuację, "Na szafocie". Nie mogłam przepuścić takiej okazji. Wszyscy to znamy, lepiej lub gorzej. Każdy uczył się na historii o Henryku VIII i wie, że aby móc rozwieść się z Katarzyną Aragońską i poś...
"Dla mnie książka to treść." Jak miło znaleźć pokrewną duszę :)
Czy to nadal aktualne? Jak zwykle mam opóźniony zapłon i dopiero teraz stwierdziłam, że chętnie bym przeczytała... Ale zrozumiem jeśli to już musztarda po obiedzie. Jeśli jednak aktualne będę w siódmym niebie. :) :P
Używam czytnika, ponieważ do Polski jeżdżę dwa razy do roku, bywa, że tylko na trzy-cztery dni i wtedy nawet nie zdążę pobuszować po księgarniach. A może raczej - zaopatrzylam się w czytnik, ponieważ to moja jedyna szansa na dostęp do książek, polubiłam go trochę później i już nie mogę się z nim rozstać. Czyta się dobrze, bałam się, że będzie gorzej, że mniejsza przyjemność - nic z tego. Dziwi mnie tylko, że ci, którzy nie używają czytników, tak ...
1) Kasia i Zosia (4) 2) Spustoszenie: Nieopowiedziana historia o katastrofie i dyktaturze wojskowej w Birmie (4,5) 3) Siła nawyku: Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie (4) 4) Spojrzenie wstecz: Rozmowy (5) 5) Zapiski niekontrolowane czyli Z pamiętnika pana Fredzia (3) 6) Najbliżsi krewni: Jak szympansy uświadomiły mi, kim jesteśmy (6) 7) W Lesie Wiedeńskim wciąż szumią drzewa (5) 8) Lepperiada (4,5) 9) ...
O i ja bardzo chętnie, o ile to nadal aktualne :D :P
To nie miała być krytyka, przepraszam. No, może troszeczkę;) Po prostu patrząc na czytniki odczuwam pewien niepokój. Patrzę na nie i wiem, że to przyszłość. Być może kiedyś książki znikną z naszych półek, a czytniki są tego przepowiednią. Patrząc na czytniki zaczynam odczuwać pewną nostalgię, taką mało skonkretyzowaną nostalgię. Być może odczuwam wtedy przemijanie, albo po prostu tęsknię za czasami gdy elektronika była rzadkością, nowinką . Nikom...
Czerwiec: Znachor (4,5) Wampir z M-3 (4,5) Podróż "Wędrowca do Świtu" (4) Zimowa powieść (5) Skrzydlak (4) Cwaniary (4) "Godzien litości" Fredro Aleksander (4) Nowy wspaniały świat (3,5) Adele: Dziewczyna, która rozkochała w sobie świat (3) Hanulka Jozy (6) Tajemnica wirującego stolika (5) Wyspa klucz (5)
Otrzymałam :-)
Z tej serii Naszej Księgarni sam mam kilka książek - właśnie to "Poczytaj mi, mamo" (już mocno zaczytane, więc nie takie ładne :), Pippi, Kasdepkę oraz Misia Uszatka. Martynkę bardzo lubią moje córki, ale ja za nią nie przepadam. Treść jest dla mnie trochę irytująca, a ilustracje choć są rzeczywiście niezłe, momentami nieco jakby kiczowate i to mi przeszkadza (ale czytać muszę, bo dzieci ciągle to wybierają). Na okładkach książek Dukaja tylko...
Portret w sepii - 5,5 Eliksir przygód - 4 Tajemnica szkatułki - 5 Niezwykłe wakacje - 5 Kobieta w czerni - 4 (trochę na wyrost, chyba obniżę jednak ocenę do 3,5) Miłość i wróżby - 4
Jak idąc od strony dworca do Czardasza skręcałaś w lewo, to w tym samym miejscu skręcasz do Babuni w prawo. I podobna odległość. :)
Zapraszam! U mnie w czerwcu: -> Marzenie Celta (4) -> Route 66 nie istnieje (5) -> Viper: Pilot F-16 (4) -> Niespodziewane stronice (4)
To najprawdopodobniej: "Szalone wakacje czyli Podróż z rondlem" Edith Unnerstad :)
Ciekawy dokument o polskiej scenie muzycznej lat 80. i 90. Niestety, chociaż Muniek Staszczyk potrafi pisać teksty piosenek, to książek już nie - i brak profesjonalnego wsparcia mocno rzuca się w oczy. Literacko jest po prostu słabo - błędy stylistyczne, niespójność. Nieco męcząca rozdziałowa fabuła wynika z faktu, że "Dzieci rewolucji" powstały na podstawie pracy magisterskiej autora - szkoda jednak, że nikt tego nie doszlifował.
O, mam tak samo! To znaczy, w każdym mieście, w którym jestem i w którym jest księgarnia, po prostu MUSZĘ kupić książkę. Choćby nawet była w języku, którego nie znam;) W końcu zawsze może to być album. I wygląda to tak, że zabieram ze sobą czytnik na podróż "tam" po to, żeby mieć mniej bagażu i móc przywieźć "stamtąd" więcej książek:) Wbrew pozorom, logika w tym jest.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)