Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Witam, Szukam czegoś do poczytania, ale nie byle czego. Interesuje mnie połączenie ELEMENTÓW kryminału, niebezpiecznego romansu, przygody i śmiechu zawartych w przygodówce młodzieżowej. Chodzi głównie o to, aby zainteresowała młodego, jak i zawierała młodych bohaterów. Zwykły kryminał pisany z perspektywy detektywa, czy romans opisany przez kochanka to nie to. Świat widziany oczami ofiary, bądź napastnika jest znacznie ciekawszy, a połączenie...
"Cztery Żywioły" H.P. Breton http://virtualo.pl/cztery_zywioly/i123521/
A próbowałeś trzymać w ręku czytnik z trzystoma książkami? Bo dla mnie też jest ogromna różnica między trzymaniem takiego czytnika a trzymaniem trzystu książek w ręku. ;) Masz rację, czas płynie i nic nie jest takie jak przedtem i mnie też było przykro, kiedy pojawił się pan Gutenberg ze swoją czcionką i jednym ruchem zesłał tych biednych mnichów w przeszłość. I nie ma już ręcznie pisanych ksiąg, inicjałów malowanych złotą farbą ani po słowie ko...
"Cztery Żywioły" H.P.Breton, możesz fragment przeczytać na stronie: http://virtualo.pl/cztery_zywioly/i123521/
Dla młodzieży "Cztery Żywioły H.P.Breton, książka fantastyczno-przygodowa: http://virtualo.pl/cztery_zywioly/i123521/
"W rytmie ciała" Honorata Zapaśnik. Reportaże o różnych tańcach np. tango, taniec romski, japoński, flamenco, terapia tańcem, aztecki itp. Fajnie się czyta i oparta na faktach. http://merlin.pl/W-rytmie-ciala_Honorata-Zapasnik/download/product/223,1264824.html
Nie o balecie, ale o różnych rodzajach tańca "W rytmie ciała" Honorata Zapaśnik. http://merlin.pl/W-rytmie-ciala_Honorata-Zapasnik/download/product/223,1264824.html
Tak, mi też takich trzeba... dlatego przeczytana ale leży blisko i sięgam ciągle w ciągu dnia :P na poprawę humoru właśnie :)
Przeczytane w czerwcu: 1.Czas pokaże (5) 2.Mokradełko (4,5) 3.Za grzechy ojca (4,5) 4.Śmierć gangstera (4) 5.Zima w Siedlisku (4) 6.Magnetyzer (4,5) 7.Rzeki Hadesu (5) 8.Bez pożegnania (5) 9.Szkoła pod baobabem (4) 10.Tryb warunkowy (3) 11.Więzień urodzenia (5) 12.Koło graniaste (4,5) 13.Mea culpa (4) 14.Czas darowany nam (4) 15.Róże cmentarne (3,5) 16.Mała matura (4)
Popatrz, jeśli rzucisz kamień do wody, kamień idzie najkrótszą drogą na dno. Tak jest, kiedy Siddhartha wytknie sobie jakiś cel. Siddhartha nie robi nic, czeka, myśli, pości, ale zwycięża przeciwności tak jak kamień pokonuje opór wody, samemu nic nie czyniąc, nie wykonując żadnego ruchu, ciągnie go jakaś siła, a on jej ulega. Przyciąga go cel, bo Siddhartha nie dopuszcza do swojej duszy nic, co by się temu celowi sprzeciwiało. (...) Głupcy zowią ...
A ja właśnie dziś zaczęłam Zamieszkać w bibliotece. Biorąc od siostry powiedziałam: Może poprawi mi humor, jakoś wszystko nie tak. Przeczytałam może 10, może 20 stron. Poezja. A może poemat? w każdym razie - cud-miód i porzeczki. Takich książek mi trzeba...
1. Hedonizm Epikura, ocena: 4 Dobra rzecz o Epikurze – całościowa, szczegółowa. Nie pasuje mi jednak język Krokiewicza, już to wiem. Stąd ocena w dół. Wolę frazę Tatarkiewicza. 2. Chorwacja: W kraju lawendy i wina, ocena: 3,5 Skusił mnie tytuł, sugerujący, że będzie w tym przewodniku coś więcej – właśnie wino i lawenda. Niestety – przewodnik, jak przewodnik. O winie jest tyle, że Chorwaci piją i produkują. Nawet jednego adresu winnicy nie ma. ...
Już napisałam do Nainali - mam nadzieję, że dojdziemy do porozumienia na spotkaniu ogólnopolskim :). Jeszcze raz dziękuję za błyskawiczną pomoc - ten tytuł dręczył mnie już od kilku tygodni, ale pamięć mam słabiutką, utkwiło w niej tylko kilka wyżej wymienionych szczegółów ;).
Widocznie jestem za mało romantyczna, bo jest mi kompletnie wszystko jedno, czy książkę czytam z rozlatujących się kartek, z pięknie wydanego tomu, czy z ekranu, jeśli jest dobrze, mądrze napisana, to ją cenię, jeśli jest do bani, to nawet papier czerpany i ręcznie malowane ilustracje niczego nie zmienią. Wierz mi, że da się celebrować czytanie z ekranu, można się napawać chwilą, tekstem i treścią. W nosie mam posmaki nowoczesności - stary dobry ...
Powieść dla wielbicielek prostego życia w uroczym prowincjonalnym miasteczku. Chory na raka ojciec wyznaje córce, że w przeszłości dopuścił się zdrady i że Rebecca ma siostrę – owoc przelotnego romansu. Kiedy wkrótce potem ojciec umiera, Rebecca nie potrafi wrócić do poprzedniego życia: związku z Michaelem, z którym planowała ślub, ani pracy w firmie prawniczej specjalizującej się w rozwodach. Idealizuje przyrodnią siostrę i postanawia ją jak ...
Rec. Dorota Tukaj Ocena: 5/6 Wydawało się, że Pisanie - odsłuchane z taśm po ładnych paru latach od nagrania rozmowy Marka Millera z Ryszardem Kapuścińskim – to ostatnia okazja, by wielbiciele talentu tego niekoronowanego króla reportażu jeszcze raz nacieszyli oczy słowami Mistrza. A tymczasem – niespodzianka! Okazało się, że to nie wszystko, bo pozostały po nim jeszcze teksty, których dotychczas nie wydano (u nas) w postaci książkowej i k...
Rec. Marcin Kłak Ocena: 4/6 Chociaż od wydania Daru do publikacji Zagadki nie minęło wiele czasu to jednak autorka znacząco poprawiła swój warsztat pisarski. Dzięki temu drugi tom wywiera zdecydowanie lepsze wrażenie niż pierwszy. Nie jest to co prawda arcydzieło literatury fantasy, ale z dość wtórnej i nudnawej powieści fantasy powoli przekształca się w pozycję dająca radość czytania. Fabuła stanowi oczywiście kontynuację wątków zna...
Rec. Marcin Kłak Ocena: 3/6 Fantastyka z dalekiej Australii nie jest nowością na polskim rynku. Blisko 10 lat temu wydano ciekawy cykl Stare Królestwo Gartha Nixa, a kilka lat później pojawiła się w naszym kraju niezwykle popularna Trylogia Czarnego Maga Trudi Canavan. Nie ma się co dziwić, że po sukcesie tej ostatniej wydawca sięgnął po twórczość kolejnej pisarki z antypodów - Alison Croggon, a konkretniej po jej cykl Pellinor . Fabu...
Rec. Jakub Janik Ocena: 4,5/6 Kim jest Éric Cantona? Geniuszem piłki, szaleńcem, wyrachowanym człowiekiem mediów, piłkarzem-buntownikiem? A może jest po trochu nimi wszystkimi, zagubiony pomiędzy różnymi światami? Niewątpliwie francuski zawodnik to postać kontrowersyjna, doskonały materiał na biografię, a jego historia, jeśli dobrze opowiedziana, potrafi zafascynować. Cantona. Buntownik, który został królem to biografia piłkarza - od...
Od wielu miesięcy miałam przeogromną ochotę przeczytać romans historyczny. Przenieść się w świat, w którym kobiety noszą czepki, piękne suknie i jeżdżą powozami. Nie wiem, czy chciałabym żyć w takiej rzeczywistości, gdzie kobiecie nie wolno przebywać z mężczyzną "sam na sam", jeśli nie chce być posądzona o splamienie swojego honoru. W końcu nadszedł czas, kiedy postanowiłam dłużej nie zwlekać i sięgnęłam po wspomniany gatunek. Za sprawą angielski...
Chyba nie do końca się rozumiemy. Rozmawiamy o subiektywnych odczuciach, a nie konkretnych faktach, stąd prawdopodobnie niejasności. Nie czuję się przymuszany do czytania z czytników, ani tym bardziej nie rozpaczam z tego powodu. Mam za to poczucie, że pewna epoka prawdopodobnie powoli przemija. W tej chwili to nie jest nawet jeszcze równowaga pomiędzy klasycznymi książkami a e-bookami, ale raczej nie ma wątpliwości ku czemu całość zmierza. Pamię...
Rec. Piotr Szymoniczek Ocena: 4/6 Punkt wyjścia jest książką niezwykłą. Nie często bowiem spotkać się można z literaturą, która przy pierwszym kontakcie odrzuca czytelnika pozostawiając po sobie niesmak i uczucie wyrzucenia trzydziestu złotych w błoto. Taka reakcja jest jak najbardziej uzasadniona ponieważ od samego początku Punkt wyjścia kłuje potencjalnego odbiorcę niecodziennym stylem przelewania myśli autora na papier. Jednak...
Rec. Dorota Tukaj Ocena: 4/6 Gdzieś w świecie równoległym do naszego, którego mieszkańcy żyją w realiach przypominających ziemskie średniowiecze, lecz zamiast osobowych bogów czczą Słońce i Księżyc, znajduje się portowe miasto Deephaven, będące zarazem siedzibą władcy imperium – Khrozusa Rzeźnika. Po wielkiej wojnie, w wyniku której ten objął tron, pozostały w kraju setki bezdomnych sierot. Niektórzy sprytni ludzie, jak właściciel przedsiębio...
Cieszę się :) że wracasz do formy :*
Rec. Piotr Szymoniczek Ocena: 4,5/6 Każdy bohater ma swojego antagonistę i każdy zły charakter musi posiadać kogoś, kto będzie stał na staży prawa. Jeden nie może istnieć bez drugiego, koniec jednego oznacza koniec ich obu. Nie inaczej jest w przypadku mrocznego rycerza. Joker to postać równie popularna co sam człowiek nietoperz, a losy tych dwóch, walczących ze sobą postaci były omawiane na setki, jeśli nie tysiące sposobów. Oblicza ...
Czerwiec wyglądał tak: Córki gór ot powieść o kobietach, bez zachwytu ;) Poezje wybrane [LSW] świetna, czytana długo, przeżuwana, przeżywana ;) cudna :) Podróż z małym bagażem dobra, 55 lat wśród książek: Wspomnienia, wrażenia, rozważania dobra, Niespokojne czasy dobra, lepsza od części pierwszej :) Jutro przypłynie królowa bardzo dobra, bardzo trudna... Osoby dobra, co za zbiór :) Staropolski świat książek przeciętna, nudna Tam, gdzi...
Kopia z czytatki: Oh my... 8 czerwca, a ja dopiero zakładam czytatkę z pierwszą przeczytaną książką! ;) Czytanie której rozpoczęłam zresztą 23 maja :S No nic, do dzieła: 1. Wilczy trop (4,5 - ciekawa fabuła, chociaż momentami lekko przydługawe momenty i dużo niejasności, ale biorąc pod uwagę, że to pierwszy tom cyklu, to bez większego problemu to wybaczam. Mam tylko nadzieję, że wydawca ten cykl wyda w całości!) 2. Trafny wybór (4,5 - pier...
Przeczytane w CZERWCU 2013 r. 1. Olga Rudnicka "Zacisze 13" (5) 2. Olga Rudnicka "Zacisze 13: Powrót" (5) 3. Aleksander Fredro "Nowy Don Kiszot" (5) 4. Jude Deveraux "Wiedźma" (4,5) 5. Karol May "Upiór z Llano Estacado" (po rosyjsku) (6) 6. Aleksander Fredro "Odludki i poeta" (4) 7. Peter Janees "Kłopotliwa dziewczyna" (4) 8. Natalia Aleksandrowa "Bandyci, forsa i ja" (po rosyjsku) (6) 9. Annie Solomon "Mroczna tożsamość" (4,5) 10. Pe...
W ramach... „powrotu” (Czyżby:P?) do dzieciństwa słucham kaset z książką Domek na prerii - czyta Włodzimierz Nowakowski http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C5%82odzimierz_Nowakowski, http://www.filmpolski.pl/fp/index.php/524710, http://www.filmweb.pl/person/W%C5%82odzimierz+Nowakowski-347123. Wreszcie musiałem sięgnąć po ten tytuł:)! Kto pamięta (albo raczej kto nie pamięta;)?) sierial pod tym tytułem?
Bardzo mi miło :) Reniferzu (dobrze Cię deklinuję? :) ), ale z tego, co widzę, to nawet jeden z użytkowników Biblionetki chce oddać/wymienić swój egzemplarz "Szalonych wakacji". Zagadaj, może obędzie się bez wymiany waluty ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)