Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Przeczytane w kwietniu: Obfite piersi, pełne biodra - 5,5 {akcja: Nobliści} W gąszczu metropolii - 5 Toast - 4 Przedstawiamy humor polski: Pory roku - 5 Buba - 3,5 Góry na opak czyli Rozmowy o czekaniu- 5 Opowiadacze: Nie tylko Hrabal - 4,5 Klug - 3 Byliśmy przyszłością - 5 Wakacje w Nepalu - 3 Echo w remoncie - 5 oraz: Poczytajki... czyli powrót do dzieciństwa Daktyle - 4,5 Noc kota Filemona - 4,5 Niebieska dziewczynka-...
Własności wątków na szczęście nie ma, ale szanowanie tradycji to chwalebna sprawa. Teraz będzie tak, że w tym miesiącu wątek założył R@dzio, a w przyszłości, zaczną się wyścigi "kto pierwszy ten lepszy", i stanie się tak, że będziemy mieć wątki zakładane coraz to wcześniej.
Dobra, dziewczyny, postanówmy coś. Mnie z obliczeń wychodzi, że 03 byłoby nas więcej, chociaż nie wiem, co z Anitrą. Ale może podejmijmy decyzję, żeby wiedzieć na czym się stoi.
Mgnienie ekranu (5) - zbiór opowiadanek, nowelek i różnych tekścików Terry'ego. Dla miłośników lektura obowiązkowa, reszta może sobie odpuścić, lepiej poczytać Świat Dysku Podróże z Herodotem (5) - Kapuściński wyrasta na jednego z moich ulubieńców. Bardzo przyjemna książka o początkach kariery i o mentorze sprzed wieków.Miło poczytać, jak ciepło auto wyraża się o Herodocie. Zerwane zaręczyny (4,5) - standardowa Christie. Sporo się domyślił...
Nie ma czegoś takiego jak "własność" wątków w BiblioNETce. To trochę tak jakby oczekiwać że każdą następną część jakiejś sagi, każdą kolejną książkę, dodawała ta sama osoba. To, że ktoś coś dodaje do BNetki (wątek, czy książkę) jest okej tak długo jak jest to zgodne z Regulaminem.
1. Srebrne orły, ocena: 5,5 Rozumiem już zachwyty nad Parnickim. Aecjusz był dobry, ale to „tylko” dobra powieść (choć o mieszańcu już). Srebrne orły to nie powieść, to wizja historiozoficzna. Niesamowita wizja, ale przekonująca. Przełom wieku X i XII w Europie, Otton III, jemu współcześni, spuścizna po tymże, Słowiańszczyzna, Arabowie w Kordobie, walka między cesarstwem i papiestwem, Cesarstwo Wschodnie. A w tle – Bolesław Chrobry i umacniające...
Jeszcze raz dziękuję za te wszystkie książki, teraz mam w czym przebierać, częścią na pewno zainteresuję się bliżej. Znacie może jeszcze jakieś tytuły mniej "romantyczne", a bardziej w stylu powiedzmy "Rudy Orm"?
Mój kwiecień: Wytropić milion 4 Krzesło Hemingwaya 3,5 Śpij, kochanie 4 Kłamstwo na kłamstwie 4,5 Siła rozumu 4,5 Wściekłość i duma 4,5 Klub Matek Swatek: Operacja: Londyn 3,5 Koronacja 4 Lecę dalej: Tanie podniebne podróże 4 Jen Campbell - "More weird things customers say in bookshops" 5
A wiedzieliście na przykład, że do autorki Muminków zgłosił się pewnego razu producent podpasek, aby otrzymać zgodę na nazwanie swojego produktu "Małą Mi"? No kurde, chwytliwe, nie zaprzeczę. Dziewczynki byłyby zachwycone, niestety, Tove Jansson grzecznie odmówiła. Natomiast ja, w czasach gdy nie wiedziałem jeszcze czym jest i do czego służy podpaska, w każdy piątek, punktualnie o dziewiętnastej godzinie z wypiekami na twarzy biegłem przez podwór...
Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej - 4 Autoportret reportera - 6 Moje noce z mężczyznami - 4,5 Seks na wysokich obcasach - 4,5 Wstydliwa historia piękna: Jak Helena Rubinstein i L'Oreal stworzyli kobietę - 4 Śluby panieńskie czyli Magnetyzm serca - 4 Zemsta - 4,5 Góra śpiących węży - 4,5 McDusia - 5 Skarby - 4 Traktat o łuskaniu fasoli - 4 W imię miłości (Perfect Match) - 4,5 Wesele - 3 Wojnę szatan spłodził: Zapiski 19...
O, dzięki, to wrzucam do schowka! :)
No, Filip IV Piękny to jest pseudo. A nie jakiś Laskonogi czy inny Łokietek. Kto to w ogóle wymyśla? Dlaczego ktokolwiek na to przystaje? Nie jestem ekspertem w dziedzinie władania królestwami, nie jestem nawet amatorem w tej dziedzinie, ale gdybym już siedział na tronie, to dla przykładu kazałbym ściąć każdego, kto nazwałby mnie Plątonogim albo Laskonogim, bo blichtru w tym niewiele, brzmi raczej jak ksywa z boiska. Chyba że taki jest warunek pa...
Ja też go lubię, chociaż to moje pierwsze z nim spotkanie :-) Nie wiem, dlaczego ta książka ma takie słabe oceny, dla mnie to bardzo dobra pozycja. Takie rozliczenie z polską zakłamaną, katolicką moralnością, która w bardzo wygodny sposób tłumaczy, co dobre, a co nie, co jest grzechem, a co nie jest. No i oczywiście bolesny temat polskiego antysemityzmu, którego przecież nie ma... Dla mnie takie właśnie książki powinny wejść do kanonu lektur, ...
:)
Jak na razie moje plany nie wybiegają tak daleko, ale jestem jak najbardziej na tak!
Księgarnie niestety od jakiegoś czasu omijam -niestety dopadło mnie bezrobocie,ale cudowną rzeczą jest taka półeczka wymiany w naszej miejskiej bibliotece ,zresztą ja lubię grzebać po starociach ,ku przerażeniu domowników zawsze coś znajdę i przytargam do domu.Co prawda z miejscem już na domowych półkach kiepsko ,ale jakoś sobie radzę :)A ponieważ mam swoich książek około 1500 ,a do tego ponad 2500 płyt ,w tym duża ilość winylowych więc rodzinka ...
McDusia jest u mnie i trochę u mnie posiedzi, bo przede mną gorący okres. Bardzo proszę o informację na priv lub pod tą wypowiedzią, gdy znajdzie się kolejna osoba chętna, wtedy postaram się pospieszyć z lekturą.
Może kolejne wiosenne spotkanie w Bielsku? Co byście powiedzieli na koniec maja albo początek czerwca? :)
Przeczytane: Żołnierze cienia - 4 (z półki) Łowcy - 5 Angielski pacjent - 4,5 W trakcie: Cienka czerwona linia Śmierć na Nilu Ojciec i ojciec Tez się zdziwiłam, że wyprzedziłeś Vevericę. Ale zawsze w kolejnych miesiacach możemy poczekać na nią. ;)
Ale widzę, że Tobie też się podobało, a przyznam po cichu, że czasem zaglądam w Twoje oceny i często są zbliżone do moich :) Ale racja, spróbuję się w ogóle nie nastawiać i po prostu sprawdzić na własnej skórze. :)
1) Od tragedii do farsy czyli Jak historia się powtarza (4) 2) Zniknąć (5) 3) Abel i Kain (4,5) 4) Czarne mleko: O pisaniu, macierzyństwie i wewnętrznym haremie (5) 5) I życzę ci, żeby... (3,5) 6) Zlatanka i ukochany wujek (4,5) 7) Czyż nie dobija się koni? (5) 8) How I Killed Pluto and Why It Had It Coming - Mike Brown (5) 9) Why Women Have Sex: Understanding Sexual Motivations from Adventure to Revenge (And Everything in Between)- Cind...
Czy znajdą się chętni na spotkanie w czwartek późnym popołudniem? Będę na - zapewne - całodniowych zakupach rodzinnych, ale pomyślałam, że może potem dałabym radę jeszcze się z Wami spotkać? A może nie macie czasu / ochoty / możliwości w tym terminie?
Plus trzy "rozgrzebane" książki. W jednej z nich do końca zostało mi 100 stron, ale nie zamierzam wypłakać oczu, by ją jeszcze dzisiaj skończyć ;)
Kwiecień lepszy od założeń ;) 1. Złomiarz (5 - kolejna bardzo dobra książka tego autora. Ciekawe, czy tylko u nas sa takie draki, że najpierw jedno wydawnictwo wydaje tom 2, a niecałe pół roku później drugie wydawnictwo wydaje tom 1 tego samego cyklu?! Ciekawe, komu się trafi kontynuacja...) 2. Kruchość jutra (3,5 - kontynuacja. Lepsza od pierwszego tomu, ale ja się chyba zrobiłam bardziej wymagająca i nie potrafię ocenić jej wyżej. Widać pos...
Oh, najgorzej to się tak nastawić, bo "się słyszało"... Ciągle popełniam ten sam błąd.
Cześć, witaj w naszym pozytywnie zakręconym gronie! Dzisiaj już mi oczy odmawiają posłuszeństwa po całym dniu pracy przy komputerze; jutro lub pojutrze zerknę w swoje notatki i parę propozycji Ci podrzucę.
Witam - również świeżo zalogowana / przedwczoraj/ - Twoja rówieśniczka.Myślę,że będzie nam bardzo dobrze w tej nowej bibliotece - biblioNETce.Całe życie czytam ,a każda księgarnia to miejsce,w którym czuję się szczęśliwa już w drzwiach wejściowych.
Tyle mi się uzbierało: Ciemne sekrety (4,5) [czytatka Czytatka-remanentka (IV 13)] Cacko (4) [recenzja http://ksiazki.wp.pl/rid,5706,tytul,Malowane-koty-lepione-anioly-i-pamiatkowe-roznosci,recenzja.html] Metallica: Wczesne lata i rozwój metalu (5) [recenzja Metallica. Wczesne lata i rozwój metalu] Z innej bajki (3) [recenzja http://ksiazki.wp.pl/rid,5717,tytul,Lepiej-wrocic-do-rzeczywistosci,recenzja.html]...
Po raz pierwszy Madame. Słyszałam tyle zachwytów, że ciekawa jestem czy się nie rozczaruję...
Mój kwiecień: Ludzie na walizkach: Nowe historie 5,5 Autobiografia na czterech łapach czyli Historia jednej rodziny oraz psów, kotów, koni, jeży, żółwi, węży... i ich krewnych 5,5 Lampart 5,5 Przepiórki w płatkach róży 5,0 Drugi przekręt Natalii 5,0 Krystyna córka Lavransa 5,0 Kot wśród gołębi 4,5 Granatowa krew 4,5 Czas niepamięci 4,5 Gościnne występy 4,5 Czy ten rudy kot to pies? 4,5 Manikiur dla nieboszczyka 4,5 Kolacja z zab...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)