Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Kot alchemika: Baśń kulinarna z Camonii Gofida Letterkerla, opowiedziana na nowo przez Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów
Mój marzec: Terror (6) Panie z Cranford (4,5) Bielszy odcień śmierci (4,5) Dom pod Lutnią (4,5) czytam Budowa Jalny
Byłam po drugiej stronie lustra: Wygrana walka ze schizofrenią (6) - Rewelacja. Książka wstrząsa, ukazuje ludzką naturę, pokazuje jak wiele stworzyliśmy podziałów między ludźmi chorymi psychicznie a somatycznymi. Zachęca również do tego, byśmy nie widzieli w osobie chorej wyłącznie dolegliwości, tylko żebyśmy spróbowali ujrzeć w niej zwykłego człowieka. Mistrz i Małgorzata (5) - tej książki nie muszę chyba nikomu prezentować. Najbardziej spodob...
Agro, to dlaczego nie komentujesz tutaj? Skoro jest nota wydawcy, opis z okładki, recenzja - proszę bardzo, wstaw swoje dwa zdania pod spodem. Naprawdę potrzebujesz kolejnego okienka, zamiast wykorzystać już istniejące możliwości? Nie rozumiem.
Krótką opinię o książce zawsze można dodać pod notą wydawcy albo opisem z okładki. Po co mnożyć byty i zaciemniać wygląd strony?
Nie czytałam, ale dodałam do BiblioNETki specjalnie, żeby wrzucić do schowka, bo kusi mnie to strasznie!
Dziękuję i wzajemnie :)
Dorzucam do ognia, bo wyciągnąłem z dna piekieł (czyt. z piwnicy). Człowiek w trzech mundurach Może ktoś się skusi.
„Sparta. Dumna, niepokonana, której nigdy nie dotknęła stopa najeźdźcy. Sparta, w której nic się nie zmieniło od czasu pierwszej olimpiady do co dopiero minionej, sto trzydziestej trzeciej. Niezmienny, tajemniczy kraj o najlepszym ustroju. Tylko wybrańcy spośród obcokrajowców mogli przekroczyć jego granice, tylko najlepsi spośród nich mogli się tam osiedlić. Sparta – zazdrość i duma innych państw greckich”[1]. Po śmierci ojca w królewską biel ...
W marcu przeczytane: 1. 143 przysmaki siostry Anastazji - (3) 2. Obserwator - (4,5) 3. Noce deszczu i gwiazd - (4) 4. Puste krzesło - (4,5) 5. Wampirologia: Prawdziwa historia upadłych - (5) 6. Dałem głos ubogim: Rozmowy z młodzieżą - (4) 7. Opowieści dla Abrama - (4) 8. Miłość w Niemczech - (5) 9. Szczury i wilki - (4,5) 10. Grzech aniołów - (2,5) 11. Odbudowa ciała, ożywianie duszy: Jak stworzyć nowego siebie - (4,5) 12. Arabski ...
Okres budowania potęgi Rzymu jest bardzo ciekawy i inspirujący dla pisarzy tworzących powieści historyczne. Nie oparła się mu i Natalia Rolleczek, umieszczając akcję kilku swoich powieści w II i I wieku p.n.e. Jedną z nich, osadzoną w czasach chronologicznie najwcześniejszych, są „Trzy córki króla”, trzytomowa powieść o wojnie Antiocha III Wielkiego z Rzymem, oglądanej oczami spadkobierców kultury helleńskiej. Na przełomie III i II wieku p.n.e...
Mój marzec: 1. Latarnik ocena: 4,0 2. Bajki chińskie czyli 108 opowieści dziwnej treści ocena: 3,5 3. Byłem asystentem doktora Mengele ocena: 4,5 4. Noc profesora Andersena ocena: 2,0 5. Dzisiaj narysujemy śmierć ocena: 4,5 6. Sekret jej oczu ocena: 4,0 7. Opowieści o wiedźminie: 1 ocena: 5,0 (ocena dotyczy tylko pierwszego opowiadania "Droga, z której się nie wraca" - resztę czytałam już wcześniej w innych zbiorach opowiadań) 8. Upiór ro...
Zgadzam się w pełni . Mam podobne odczucia ,szukając informacji szybciej trafiam na LC, jest wygodniej a serwis mam wrażenie z dnia na dzień się rozrasta, opinie czytelników są coraz obszerniejsze i pomocne. Oby tak dalej :) Bnetka zaczyna być w tyle. Niestety. Potrzebuje odświeżenia i to szybko..
Bardzo mi miło czytać takie komentarze, aż oblałam się rumieńcem:)Dziękuję!
Dzięki! Tak, jak się zostawi jakiś ślad (choć taka czytatka może wygląda snobistycznie)to ma się motywację by już zostać na stałe:)
Niestety nie pomogę. Sama jeszcze nie miałam okazji czytać niczego o tym kraju (m.in. stąd moje zainteresowanie tym co Finowie mają w głowie ;). W Internecie też nie znalazłam niczego, co by choć trochę sprawiało wrażenie rzetelnego źródła wiedzy. Dziwne.
Marzec to jednorazowy wypad: - "Karuzela samobójczyń" S.J. Bolton (5,0). To tyle jeśli chodzi o mój skromny dorobek.
Dziękuję! Również życzę całemu zespołowi "Biblionetki" oraz każdemu czytelnikowi samej radości i pogody ducha w te świąteczne dni!Dużo spokoju i oczywiście wiosennej aury oraz ciekawej lektury w tym szczególnym czasie ;)
Rozpoczęłam poznawanie twórczości Pierre’a Péju od lektury „Siostrzyczki Ewy od kartuzów”. Pamiętam, że ta cienka książeczka bardzo mi się spodobała, chociaż dziś już nie umiałabym powiedzieć o niej nic znaczącego. Trafiając na kolejną powieść tego autora, spodziewałam się co najmniej podobnych wzruszeń. Péju podzielił „Śmiech ogra” na dwie części. W pierwszej przeplatają się obrazy masowych unicestwień ludności Ukrainy podczas II wojny świato...
- Ostatnie fado (Słabuszewska-Krauze Iwona) 5,0 - Wakacyjny koncert (Sikorska-Celejewska Agnieszka) 4,0 - Cesarski poker (Łysiak Waldemar) [niezainteresowana] - Jędrne kaktusy (Prusky Wawrzyniec) 5,0 - Lekcje francuskiego: Przygody z nożem, widelcem i korkociągiem (Mayle Peter) 5,0 - Stambuł: Wspomnienia i miasto (Pamuk Orhan) 4,5 - Być kobietą i nie zwariować: Opowieści psychoterapeutyczne (Miller Katarzyna, Pawluczuk Monika) 1,...
Pozwolisz, że "podepnę" się pod Twój komentarz, gdyż moja opinia jest dokładnie taka sama:)
O Ameryce pisze się nie tylko dużo, ale przede wszystkim źle i często byle jak i byle jakim językiem. O Ameryce można napisać wszystko i Ona to i tak pochłonie, przetrawi i wyda z siebie w amerykańskiej, swoistej formie. O Ameryce można również pisać w gatunku fantasy. Mówią, że Neil Gaiman to autor bestsellera "Nigdziebądź". Nie znam. "Amerykańskich bogów" poleciła mi moja znajoma z księgarni, dobrze o niej mówią – powiedziała - ale nie biorę...
W marcu: -> Portal zdobiony posągami (4) -> Koronacja (5) -> Świat jest teatrem (5) -> Listy z Hadesu; Punktown (5) -> Tytus Groan (5) I czytam Dworzec Perdido
W tej chwili przychodzą mi do głowy dwa takie filmy. "Przerwana lekcja muzyki" - film świetny, książka taka sobie. I "Lśnienie" z Nicholsonem - film rewelacyjny, klimatyczny, momentami przerażający, a książka... No cóż, IMO nie dorasta filmowi do pięt, ale ja nie lubię prostego stylu Kinga ;-)
Zapraszam!
"Codziennie patrzył w smutne, przestraszone oczy zwierząt i w zatroskane oczy ludzi, codziennie czuł pod ręką dotyk psiej sierści, kociego futerka, słyszał popiskiwania i pomrukiwania, a czasem radosne uderzanie merdającego ogona. Już się do tego przyzwyczaił, bez tego nie byłby przecież weterynarzem (…)" Jako szczęśliwa posiadaczka dwóch dużych psów i kota, wiem jak ważny jest wybór odpowiedniej opieki weterynaryjnej. Zwierzęta bowiem pełn...
O, jak dobrze, że jesteś!!! Nie znamy się zbyt dobrze, ale zawsze lubiłam patrzeć na to, co przeczytałaś, gdyż z reguły podobały mi się wysoko ocenione przez Ciebie książki. Wiem, wygląda to na prywatę, ale wcale tak nie jest! ;) Po prostu fajnie się Ciebie czyta. :) Pozdrawiam serdecznie!
Witaj ponownie:) Też niedawno powróciłem i też czytatkę o tym zrobiłem i wiesz co? Podziałało i się udało :) Także powodzenia!
Plan jest taki. Odpalasz YouTube, w wyszukiwarce wpisujesz słowa kluczowe: Stooges i 1970, a następnie w wynikach klikasz na filmik autorstwa mrsugarhotpants, ze względu na najlepszą proponowaną jakość nagrania. Istnieje też drugi plan, roboczo nazwany przeze mnie planem B, w którym to korzystasz z mojej wspaniałomyślnej postawy i wykorzystujesz odpowiedni sznureczek, który sprytnie przemycę teraz do tekstu: www.youtube.com/watch?v=O7cxuaFFSNE. N...
Córka łupieżcy oraz Jądro ciemności Wiecie, co z nimi zrobić.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)