Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Cieszę się, że podobał Ci się Haffner. Uważam, że to bardzo dobra, bardzo mądra książka. I jakoś zupełnie nie-popularna. A tak mądrze pokazuje, jak możliwy był nazizm.
I wniosek jest jeden - trzeba czytać tylko 5 i 6:). Wtedy jest bezpiecznie. W moim przypadku, jeśli książka ma mniej niż 4 - nie należy jej czytać. Przeciętna - znaczy kiepska. Bo 3 - to mniej niż 50%, pewnie 3,5 to te 50%. O ileż łatwiej byłoby z procentami. Czyli - jeśli książka Ci się nie podoba, to dajesz 2?
Ale to na tamtym forum po raz pierwszy przeczytałam o Biblionetce! Do dziś jestem wdzięczna - nie mam pojęcia komu - temu, kto wspomniał tam o tym serwisie.
Zdobycie Mount Everestu : Lektura tej książki jest tak piekielnie trudna do strawienia, jak podeszwa starego buta, i to dla mnie, który żywo interesuje się tematyką himalaizmu i śledzi wszelkie nowości i "starości" w tym gatunku. Nie polecam tej książki szerokiej rzeszy czytelników, bo po prostu przez nią nie przebrną, mnie to się udało z trudem. Jest to bowiem suchy raport dotyczący głównie logistyki wyprawy na Mount Everest w latach 50-tych u...
Tak :)
W pierwszej połowie marca całkiem fajne tempo było utrzymywane. W drugiej połowie miesiąca wyjechałem do Szkocji, popracować trochę i siłą rzeczy tempo spadło, zobaczymy na jak długo :) Oto marzec: Rodzina Borgiów - 5,0 - No po prostu świetna. Jest to powieść, w której wiele wątków naprawdę miało miejsce. Fantastyczne przedstawienie jednego z papieży - Aleksandra VI i jego rodziny. Cel matrymonialny: Rok z dziennika Tiffany Trott - 1,5 - S...
Flecista tak Ci się udał?
A, no to widzisz, znów różnica w spojrzeniu na ocenę. W moim osobistym świecie 3 to książka przeciętna, mój worek. 3,5 to już się czymś wyróżnia, a 4 podobała się, chociaż już do niej raczej nie sięgnę. 4,5 bardzo dobra, ale czegoś zabrało.
Czarne słońce (4), Zerwać pąki, zabić dzieci (5), Portret Doriana Graya (4), Złodziejka książek (3), Moja kuzynka Rachela (4), Głos Pana (4), Własny pokój (5)
Anabaza (5) akcja Perły - 12 trochę przykurzonych pereł z własnej biblioteczki Ocalenie: Opowieść z płytkiego morza (4,5) akcja Perły - j.w. Historia pewnego Niemca: Wspomnienia 1914-1933 (5) Gorączka i włócznia (4,5) czytatka Javier Marías - Twoja twarz jutro Listy do Trynidadu (3,5) Kuchnia Franceski (4) Alibi na szczęście (5) Miasto spadających aniołów (5,5) Panie z Cranford (5) Kot Simona kontra reszta świata (6) Flecista (4,5) a...
Ha! Marianna jest świetna. Zwłaszcza, że to "pamiętnik" z wielu lat, więc towarzyszymy jej dzieciom (młodszym) od bycia maleństwami do dorosłości, itd. To to, czego brakowało mi w Kufer Kasyldy czyli Wspomnienia z lat dziewczęcych: Wybór z pamiętników XVIII-XIX w., bo o ile wspaniały, to w najlepszym momencie się urywało. A tu jesteśmy z jedną rodziną.
Nie wiem, czy sięgnę po te książki (ostatnio staram się ograniczać listę "do przeczytania", a nie rozbudowywać), ale jak się kiedyś tak trafi, to nie omieszkam sprawdzić. Jak Wy polecacie, to chętniej sprawdzę niż w ciemno. Pewnie, że nie zawsze to oznacza przeciętność czy grafomanię, o nie! Ale jednak w potężnej większości ;) Ja długo jeszcze będę do sf podchodzić jak pies do jeża. A co do patronatów - raz, że znam takie, które mimo tego,...
Super ;)
W drugiej części jeszcze nieco bardziej wyeksponowany jest Mateusz, kamerdyner detektywa. I wychodzi z tego fajny duet. :)
Gorączka latynoamerykańska - 5 Małomówny i rodzina - 5 Żaba - 5,5 Noc jest moją porą - 3,5 Tego lata, w Zawrociu - 5 Biała lwica - 4 Cyfrowa twierdza - 3,5 Babski motyw - 3 Henryk Samsonowicz, świadek epoki: Wywiad rzeka - 5,5 Alicja w Krainie Czarów - 3,5 Afryka - 5 Bliski Wschód - 5 Ameryka Łacińska - 5
Rzeczywiście dobra recenzja. Ale raczej z tych nie-zachęcających.
Witam . Pierwszą książkę dostała moja mama od znajomej która nie miała rodziny i u schyłku życia rozdawała swój domowy księgozbiór . Niestety tą książkę straciłem , pożyczyłem i nie wróciła . Po wielu latach druga ukazała się na allegro , starsze małżeństwo wyprzedawało również swój księgozbiór . Kupiłem ją za śmieszne pieniądze , dałbym dużo więcej . Trzeciej już ani nie kupię ani nie dostanę gdyż zabraknie mi życia . Taka książka trafia się raz...
4 to u mnie taka ocena - worek. Może czasem nie jest przez to obiektywna? Żeby dać 3 - to musi być kiepskie. A ta tylko nie zachwyciła. A de Musset kiepski nie jest, nie zachwycił po prostu. Piękny język - na ten zawsze jestem czuła. Poza tym dobry lektor w audiobooku.
Zdaję sobie sprawę, że tak może być. Mnie te nasze najnowsze patronaty nad "Ablem i Kainem" i książkami Wojtka Bauera każą spojrzeć inaczej na self publishing. Nie zawsze musi to oznaczać grafomanię czy w najlepszym razie przeciętność. Rynek książki jest trudny, a często decyzje redaktorów wydawnictw zupełnie niezrozumiałe. Wydaje się tyle badziewia, a wartościowe pozycje często nie mogą się przebić. Ale dzieła, o których mówię czytaliśmy i z czy...
Zaraza, no... Co usunę jedną książkę ze schowka, bo już ją przeczytałam, to natychmiast na jej miejsce pchają się co najmniej dwie, no. Marianna z różami właśnie się tam znalazła:)
Misja Błazna [4] Złocisty Błazen [5] Przeznaczenie Błazna [5,5] Długa Ziemia [4] Pomnik cesarzowej Achai: Tom 1 [3,5] Pomnik cesarzowej Achai: Tom 2 [3]
Droga do Różan (moja ocena 4,5) Wiosna w Różanach (moja ocena 5,0) - przesympatyczne książki, czytało się lekko i bardzo przyjemnie Mała księżniczka (moja ocena 5,5) Manuella (moja ocena 3,5) - niestety nudnawe
Oj, nawet nie zwracam uwagi nigdy na wydawnictwo, czytam, na co mi przyjdzie ochota. A co za wydawnictwo? Inne? Ale na pewno przeczytam. Zostało mi jeszcze jakieś 100 stron, ale dotąd bardzo mi się podoba. Opis dworku niczym z Marianna i róże: Życie codzienne w Wielkopolsce w latach 1889-1914 z tradycji rodzinnej (świetna), a zagadka też podstępna (chociaż nie jestem osobą odgadującą od początku, daję się po prostu ponieść historii, ale nawet ni...
O, to Wy obie dzielne jesteście! Ja tam wzorem łagodności, jak wiadomo, nie jestem, ale takie szambo, jak na stronie ,,Gazety'', odrzuca mnie na odległość.
O proszę! A ja o pierwszym w ogóle nie słyszałam, a od drugiego - mimo patronatu ;p - odrzucało mnie właśnie wydawnictwo. Hm...
Spędzam miesiąc w Lodowym Ogrodzie. Jest to o tyle dziwne dla mnie samej, że pierwsze trzy tomy powtarzałam. Chyba się delektując... ;) Obecnie jestem w tomie czwartym, którego na pewno nie skończę w marcu. Gra z duchami (5) Cuda przyrody: Ameryka Północna 5,5 Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 (5,5) – powtórka, zmiana oceny na wyższą Pan Lodowego Ogrodu: Tom 2 (5,5) - powtórka, bez zmiany oceny Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 (5,5) - powtórka,...
Drugi tom cyklu Abel i Kain oczywiście też polecam. Wydaje mi się, że jest nawet lepszy niż pierwszy. I proszę nie zrażać się tym, że wydawnictwo hmmmm... niezbyt renomowane. :)
Marzec był właściwie miesiącem jednej książki: Morfina - 5,0. Warto choćby rzucić okiem, bo jest to jakieś novum w literaturze polskiej. Jakaś nowa jakość - czy lepsza, czy gorsza, to już każdy sam będzie wiedział najlepiej. A oprócz tego zdarzyły się: Czas obcych władców 4,0 - sam wątek kryminalny wtórny, ciekawe natomiast tło - wojsko Hiszpanii w mroźnej Rosji podczas II Wojny Światowej. Nakarmić wilki - 1,5 - do natychmiastowego zapo...
To co sprawiło, że taka (dobra, moim zdaniem) ocena dla Spowiedź dziecięcia wieku?
Ha! Właśnie jestem w trakcie Zbrodnia w błękicie. Też jestem zadowolona. Ale dobrze, że jest druga opinia, bo ja mam słabość do kryminałów retro.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)