Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A ja uwielbiam film "Pluję na twój grób" http://www.vodeon.pl/film,i-spit-on-your-grave,chad-lindberg,caly-film-za-darmo,86
Witam :) Zwracam się do was z ogromną prośba. Jestem tegoroczną maturzystą i podchodzę do egzaminu na PWST we Wrocławiu. W związku z tym potrzebuję przygotować jeszcze kilka fragmentów prozy współczesnej, usilnie szukam książek w której pojawia się motyw kobiety zazdrosnej. Im bardziej horrendalne i przerysowane teksty tym lepiej. Jeśli ktoś z Was kojarzy również jakąś pozycję zawierającą ciekawe monologi, niekoniecznie o tej tematyce - byłabym ...
Niestety będziesz musiał żyć pod podwójną presją, ponieważ ja zrobiłam dokładnie to samo co Monika wyżej :)
Trudne początki Polski Po powieści Cherezińskiej nabrałam ochoty na poważniejszą pozycję. Spójność przekazu Urbańczyka, jego zaskakująca prostota, świeżość i obrazowość opowieści oraz dociekliwość - wszystko to sprawia, że czytałam jego opracowanie z zachwytem. Ocena 6. Jak zabiłem Piotra Jaroszewicza Stek bzdur. I ohydny język insynuacji, którego nie znoszę. Ocena 1. Gra w kości Do klasy powieści historycznych Antoniego Gołubiewa jeszcze n...
Bardzo słusznie zrobiłeś, ja też polecam cały cykl. I zgadzam się z Andreą, że ten świat jest wyjątkowy i zbudowany z ogromnym rozmachem. I w ogóle, przez tę Waszą dyskusję nabrałam chęci na powtórkę całego cyklu. Tylko, że na razie wciąż siedzę w Lodowym Ogrodzie... ;)
A jednak, prowokujesz mnie do dyskusji ... Daj mi czas, przynajmniej na przeczytanie dwóch kolejnych tomów. Obiecuję, wrócę i podyskutujemy.
Ach, i jak zupełnie inaczej mi się to wszytko w głowie układa, gdy nie dość, że czytam całość po kolei, to jeszcze wiem co do czego wiedzie, po co i dlaczego jest wprowadzone. Nawert wyciągnęłam album Boscha z półki, przy pierwszym czytaniu wszystko kupiłam na wiarę, a teraz zachciało mi się sprawdzać szczególiki! ;)
Oj, bez przesady, niczym nie bombardowałem. Większość z tego, co napisałem odnosi się właśnie do pierwszego tomu. Odpowiedziałem na Twój tekst, bo jestem, mimo jego różnych usterek, wielkim zwolennikiem i miłośnikiem tego cyklu powieści (oczywiście tylko oryginalnych sześciu tomów Franka Herberta. Zdecydowanie odradzam zawracanie sobie głowy kontynuacjami pióra Briana Herberta i Kevina J. Andersona). I na ogół się z Tobą zgodziłem - co do tego za...
Są pawlacze, są! W Katowicach na przykład widziałem ostatnio ;) No dobrze, to i tak czekam jak ocenisz ;]
Że "w ogóle" to chyba niemożliwe, Puzo za dobry jest. Znam tylko Ojca chrzestnego, z lektury sprzed ponad 20 lat, miło wspominam. Zatem presję odłóż do pawlacza (o ile jeszcze pawlacze gdzieś są, czy młodzież w ogóle zna to słowo?). W najgorszym wypadku dostanie 4 z worka:).
I teraz będę żyć pod presją.. No bo co, jeśli Tobie się w ogóle nie spodoba? Ale miło, że kogoś zachęciłem do jednej ze swych lektur :)
No to zbombardowałeś/-łaś (przepraszam, z Twojego profilu nie mogę wywnioskować płci) mnie wiedzą na temat serii o Diunie, potrzebuję czasu na pozbieranie się . W tej chwili nie jestem w stanie podjąć dyskusji, ponieważ moja wiedza o tej serii ogranicza się, jak na razie, jedynie do 1. tomu. Z kontekstu odpowiedzi wnioskuję, że oczekujesz ode mnie uzasadnienia stwierdzenia "ta historia to bardziej fantasy niż science-fiction" (?). Nie zamierzam ...
MARZEC Samira i Samir - 5 Wesołe przygody Robin Hooda - 3,5 Tylko Beatrycze - 5,5 Operacja "Dzień Wskrzeszenia" - 4,5 Cud w Andach - 4 Kolor magii (powtórka) - 4,5 Blask fantastyczny (powtórka) - 4,5 Równoumagicznienie (powtórka) - 5 Mort (powtórka) - 5,5 Śmiech ogra - 4,5 Czarodzicielstwo (powtórka) - 4,5 Zmierzch i upadek - 4 Straceńcy: Powieść historyczna z XVII w. - 5 Świadectwo prawdy - 4 Juda nieznany - 4,5 Buntownicy: pow...
Marylko, no popatrz, ja też zmieniałam oceny na wyższe przy powtórzeniu. Ach, ta wspólnota czytelniczych dusz. :)))
Pod wpływem Twojej opinii i chwili - zamówiłam już Borgiów w osiedlowej bibliotece. Dzięki takim nigdy nie mam dylematu, co czytać:).
Ten trop to najlepsza rzecz z Rybek. Rybek w ogóle nie pamiętam po paru miesiącach, a Wspomnienia - owszem, wciąż gdzieś we mnie tkwią.
Marzec: 1. Bacarr Jina - "Perfumy Kleopatry" (5) 2. Cabot Meg (Cabot Meggin; pseud. Carroll Jenny lub Cabot Patricia)- "Kraksa w górach" (5,5) 3. Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary)- "Tajemnicza historia w Styles" (6) 4. Cabot Meg (Cabot Meggin; pseud. Carroll Jenny lub Cabot Patricia)- "Najczarniejsza godzina" (6) 5. Cabot Meg (Cabot Meggin; pseud. Carroll Jenny lub Cabot Patricia)- "Nawiedzony" (6) 6. Cabot Meg (Cabot Meggin; pseud...
A czemuż to fantasy? Czy niedoróbki to cecha charakterystyczna tego nurtu fantastyki? Moim zdaniem książki Herberta to "twarde" s-f, a decyduje o tym brak jakiejkolwiek "magii" w działaniach podejmowanych przez bohaterów. Nawet czarownice (Bene Gesserit) nie posługują się magią tylko genetyką, sztukami walki, znajomością anatomii, opanowaniem własnego organizmu dzięki sile woli i ćwiczeniom, bardzo drobiazgową i dokładną obserwacją, a przede wszy...
A na czym polega novum w Morfinie? --- Jestem 'po' zeszłotygodniowym wywiadzie z Twardochem w GW i po felietonie Jasia Kapeli z KP i... nie wiem, co myśleć, choć intuicyjnie Twardoch jest mi coraz bliższy.
muszę przyznać, że wspaniała książka, jej klimat wciąga zdecydowanie, czytelnik zaprzyjaźnia się z nią w trakcie jej czytania, coraz bardziej, przynajmniej ja miałem takie wrażenie. Poza tym literatura współczesna, nowoczesna proza, mnie się bardzo podoba. Bardzo, ale to bardzo polecam lekturę, nie pożałujecie ... zapewniam
W dniach 1-5 maja 2013 odbędzie się XXI Konferencja EuroBachoTeX, której tematem przewodnim jest Komunikacja a typografia . W programie między innymi wystąpienia poświęcone przyszłości książki w obliczu nowych technologii. Tradycyjnie już konferencja odbędzie się w miejscowości Bachotek, koło Brodnicy, w województwie kujawsko-pomorskim. Źródło: EuroBachoTeX 2013 Program konferencji
Człowiek w labiryncie (4,5) - Fajne, klasyczne S-F, bardzo dobry pomysł, szkoda tylko, że świat nie do końca wykorzystany i końcówka jakoś tak strasznie szybko zleciała. Powrót nauczyciela tańca (3) - moje drugie podejście do Mankella i chyba ostatnie. Zdecydowanie nie polubiłam głównego bohatera - niezbyt sympatyczny, pomimo choroby nie miałam dla niego cienia współczucia. Do tego te jego genialne łączenia faktów w jednym czy dwóch miejscac...
jestem jeszcze w trakcie czytania: fajna książka, ale troszkę te przeskoki w chronologii akcji dezorientują, trzeba pamiętać daty ...
A jednak, kontynuacja będzie, już kupiłem kolejny tom... Mesjasza..., jednak przyciąga ten wykreowany świat Herberta. Polecam zainfekowanie się tą prozą, nooo ... jednak wyjątkową.
Średnio mi się podobała, a to z powodu wielu niedopowiedzeń i niezrozumiałych fragmentów. Ten wykreowany świat nie został jednak przez Herberta dopracowany w 100%, i to po prostu w trakcie czytania irytuje. Moim zdaniem ta historia to bardziej fantasy niż science-fiction. Nie wiem, czy sięgnę po kontynuację.
Długa Ziemia : Kawał solidnej science-fiction. Wspaniała rozrywka.
Poruszająca powieść z epoki wiktoriańskiej, porównywana ze "Szkarłatną literą" Nathaniela Hawthorne'a i "Tessą d'Urberville" Thomasa Hardy'ego. Elizabeth Gaskell, autorka tak znanych książek jak "Północ i Południe" czy "Żony i córki", kreśli pełen współczucia portret kobiety upadłej, śmiało przeciwstawiając go ówczesnym poglądom na temat tego, co grzeszne, nieprawe i niestosowne. Samotna i osierocona Ruth Hilton zarabia na swoje utrzyman...
A, to całkiem co innego. :-)
Tak, rzeczywiście dobra i mądra książka. Dowiedziałam się o niej, chyba tak samo jak Ty, z innej książki Szczęście małych rybek: Listy z Antypodów: O literaturze i nie tylko.
Zależy. Najczęściej 2,5. Ale 3 też jest zarezerwowana dla książek, które nie podobały się mi osobiście, ale niższa ocena by je skrzywdziła. 2 to już jest ocena jeśli książka/autor mnie wkurzyli
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)