Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Dom duchów" jest cudny - mam taki plan (ciekawe jak będzie z realizacją), żeby w nadchodzącym roku przeczytać kolejne książki tej autorki, bo całkiem sporo w naszej gminnej bibliotece ich jest. Mady Szabo czytałam tylko "Tajemnicę Abigail" (którą uważam za jedną z najważniejszych książek mojej młodości) i też chciałabym poznać jej inne książki. Natomiast przykro mi, że nie podeszła ci "Budowa Jalny" - to jedna z moich ulubionych serii pow...
To podpowiedz im, żeby zrobili.
Wszyscy posyłają Cię do większej biblioteki. A może w Twoim mieście są filie biblioteki miejskiej? Jeśli nie chcesz daleko jeździć, zapisz się do wszystkich ;) Czasem filia dostaje w darze pozycje, których nie ma w bibliotece głównej. Albo akurat uda Ci się trafić na coś, co Cię interesuje.
Niestety nie mam :(
We mnie również wzbudza szczerą sympatię. Natomiast do jej książek wciąż próbuję się przekonać, nawet teraz czytam (czy też raczej próbuję czytać) kolejną, ale wrażenia mam nadal tak samo, delikatnie rzecz ujmując, negatywne.
Sylwester to dla mnie zawsze doskonała okazja do podsumowań czytelniczych. I tym razem nie zrobię wyjątku. Ten rok był bardzo dobry czytelniczo. Przeczytałem 151 książek (o trzy więcej niż w roku ubiegłym). Właściwie nowością były dla mnie powtórki - przekonałem się, że ponowna lektura pozwala jeszcze lepiej odkryć niezwykłość danej książki. Moje ponowne zetknięcie z "Sagą rodu Forsyte'ów", Galsworthy'ego, "Siedmioma szklankami" Zych czy cykl...
To był bardzo dobry rok z książką. Postawiłam sporo szóstek i piątek, żadnej dwójki, ani jedynki. Oto "moje" książki w mijającym roku, czyli takie, które darzę szczególnym sentymentem: Krótka historia prawie wszystkiego Cryptonomicon Trupia Farma: Sekrety legendarnego laboratorium sądowego, gdzie zmarli opowiadają swoje historie Okrążmy świat raz jeszcze: Przygód część pierwsza Okrążmy świat raz jeszcze: Przygód część druga Dotknięcie pus...
Nic, tylko podpowiedzieć w bibliotece, żeby na stronie taką funkcję uruchomili:)
Malarstwo białego człowieka: Tom 3 6 Natalii 5 4,5 Śmierć w Breslau 5 Dżuma w Breslau 5 Berek 6 Gestapo 5
Aga, ale masz czy nie masz na stronie biblioteki taką funkcję?
Spodziewałem się zupełnie czegoś innego. Zaskoczyła mnie ta ksiązka bardzo pozytywnie. Uważam ją za jedną z najlepszych w dorobku Vonneguta i amerykanskiej literatury w ogóle, chociaż nie jestem jakimś szczególnym pasjonatem tego pisarza, bo jego ksiązki wydają mi się trochę monotematyczne i monostylistyczne. Matka noc wyróznia się na ich tle.
Znakomita, pełna ironii powieść, chociaż nie moge powiedzieć, że podzielam pogląd Vonneguta co do obojętności Boga i braku czegoś takiego jak wolna wola. Szybko się to czyta, zresztą jak wszystkie powieści Vonneguta. Zdaje się, że jest to druga książka w dorobku tego autora po zupełnie odmiennej tematycznie i stylistycznie debiutackiej Pianoli. Widać, jak narodził się bardzo rozpoznawalny styl Vonneguta. Niestety, jak dla mnie, wiekszość fabuł pr...
Regina Brett "Jesteś cudem" - książka-prezent ciepło przyjęty i chłonięty stronami w szybkim tempie przez mamę czytelniczkę ;)
Moje grudniowe przeczytanki: 1 Po kres czasu - 3 - dziękuję, Olimpio 2 Miłość z włoskim makaronem w tle czyli Pamiętnik znaleziony w biurze tłumaczy - 1+ 3 Noelka - powtórka i duże rozczarowanie. Z 6 na 4, jest recenzja 4 Podbój miasta Plassans - 5 - dziękuję, Marginesku 5 Koty, kotki, kocięta - 5 powtórka i ocena bez zmian, jest recenzja 6 Na szafocie - 4+ 7 Lubliniec na dawnej pocztówce - 4 8 Za kogo ty się uważasz? - 5 - druga szansa...
Mieścina w Australii, a w niej upał i kurz, kilka sklepów, jeden bar. Nuda. Ekipa filmowa z trudem zmusza się do pracy. Ale zjawia się Devlin, gwiazdor z Hollywood, przystojny i tajemniczy. Podobno ma kłopoty, podobno lubi się napić i niedawno wyleciał z obsady dwóch filmów. Wszyscy czekają na kolejny skandal, zadowoleni, że wreszcie przestanie być nudno. Tylko Ruby, którą producent wyznaczył do opieki nad gwiazdorem, nie ma powodów do radości. D...
O ile negatywne zaskoczenia lekturowe trafiają się dość często – np. gdy opis wyprodukowany przez wydawcę zapowiada nieomal mistrzowskie dzieło, a w okładkach opatrzonych entuzjastycznymi recenzjami kryje się banalne czytadło, albo gdy się okaże, że lubianemu pisarzowi zachciało się eksperymentować z gatunkiem, którego imać się nie powinien – o tyle pozytywne można na palcach policzyć. No bo czy często się człowiek zabiera za książkę, po której n...
Wszystko z miłości, dla mojej mamy ten prezent się sprawdził.
Skończyłam właśnie "Ostatni sylwester ludzkości" Ammaniti (4).
Dla mnie "Extensa" była dość ciekawa (dziś skończyłem - "aż" 1.5 dnia czytania) , a szczególnie urzekło mnie określenie "trałowanie próżni" :D
Michelle Celmer - "Skrywane pożądanie" Paige, właścicielka znanej agencji PR, uważa, że przyjemności i interesów nie wolno łączyć. Złamała jednak tę zasadę, a na dodatek okazuje się, że zakochała się w oszuście. Ona jednak także ma dla niego niespodziankę... Ann Major - "Noc euforii" Alicia nigdy nie przepadała za seksem. Była zbyt nieśmiała i skrępowana, przy Jake’u jednak zapomniała o zahamowaniach. Oddała mu się z taką pasją, że wsp...
Hej, poproszę o adres :) zirael@poczta.onet.pl
Niestety u mnie w dalszym ciągu bezruch... :( Owszem, widzę, że nowości pojawiają się na półkach, ale niekoniecznie są to książki z mojego Biblionetkowego schowka. Czasami ratuje się tym, że koleżanka (nauczycielka) pożycza dla mnie książki z biblioteki szkolnej.
Chciałam podsunąć nową akcję czytelniczą - przynajmniej nie znalazłam takiej do tej pory. Chodzi o czytanie książek i oglądanie ich ekranizacji. Ja planuję przeczytać i oglądnąć: 1. Wielki Gatsby 2. Lot nad kukułczym gniazdem 3. Niebezpieczne związki 4. Nędznicy Zapraszam do przyłączenia się.
I u mnie, jeszcze w starym roku, Żaba (4) - bez zachwytu, niestety.
Tych dwóch akurat nie czytałam, ale na mnie Michalak wywarła raczej pozytywne wrażenie.
1) Podróże Guliwera (4.5) - w końcu udało mi się uzupełnić brak w znajomości klasyki. Książkę tę czytywał mi czasem tata, gdy sam jeszcze nie potrafiłem. I choć nie rozumiałem prawie nic, to i tak bardzo to lubiłem - więc nie czytajmy dzieciom tylko bajeczek, bo ważne jest dla nich samo to, że nas słyszą czytających i wiedzą, że skupiamy się robiąc coś specjalnie dla nich :) Mam zamiar wypisać w jakiejś czytatce parę cennych cytatów ze Swifta - s...
Caroline Hamilton zna rosyjski. Bardzo potrzebuje pieniędzy, przyjmuje więc nagłą propozycję tłumaczenia dla wpływowego finansisty w Nowym Jorku, Lucasa Vieiry. Na miejscu dowiaduje się, że ma również udawać jego dziewczynę. Nie podoba jej się ta podwójna rola, jednak jest za późno, by się wycofać… [Harlequin Enterprises, 2013]
Bo nie znoszę Sienkiewicza, tym bardziej, że w liceum nauczyciel kazał nam napisać opowiadanie jego językiem. Okropność.
Żona bogatego przedsiębiorcy zostaje porwana. Jej mąż gotów jest zapłacić okup, ale nie ufa porywaczom. Prosi więc o pomoc komisarza Grosza. Jednak plan działania porywaczy wyprzedza wszystkie akcje policji. Zrozpaczony mąż traci zaufanie do Grosza, a komisarz bliski jest zwątpienia w swoje umiejętności. W tej grze wygrać może tylko ten, kto znajdzie błąd w perfekcyjnym planie porywaczy. Andrzej Swat – reżyser i scenarzysta. Jest autorem seria...
301 paczek, 327 książek. Do zobaczenia w Nowym Roku. Wszystkiego dobrego!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)