Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Już nie mogę się doczekać :)
Bardzo wskazane na poprawę nastroju: Dewiza Woosterów Dziękuję, Jeeves! Wielce zobowiązany, Jeeves Róża Selerbergu Dożywocie Trzech panów w łódce, nie licząc psa cały Pratchett Terry a na początek może Zbrojni albo Ostatni bohater albo Trzy wiedźmy Wypróbowane osobiście. Działa. :-)
Zdecydowanie najlepszy w 2012 - Thomas Mann, tak więc moje osobiste "hity" zeszłego roku to Czarodziejska góra i Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny.
Jestem baba - Siostry z dna - Bunt - Chłopka - Przebudzenie - Z ołowiu - Życiorys wiejskiej baby - On stawia lody - Dowiedziała się - Szczęście - Dzieci się zadziwią - Obiecał - Napiętnowana - Ojczym i pasierbica - Praczka - Chłop jak lusterko - Umyła podłogę - Powrót męża - Wieczorem po wypłacie - Oczekiwanie - Rodzina - Sześciolatka - Spojrzenia - Krowa ją kocha - Syn i matka - Nie pamięta - Głupia Antosia - Oszalał...
Apetyt na kwaśne winogrona powstał na zlecenie wydawcy, tj. Naszej Księgarni. Wtedy zaplanowaliśmy cykl trzech książek o trójce przyjaciół. Kiedy skończyłam tom pierwszy, w wydawnictwie pracowali już całkiem inni ludzie, w kraju zaczął się kryzys i nikt nie chciał wracać do poprzednich ustaleń. Tak więc powstał jeden tom i następnych już nie będzie. Czasem żałuję, bo praca nad tą książką sprawiała mi dużo radości. Niestety, niezbyt dobrze wspomin...
Link do rozmowy z autorem: http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,13311922,_Lekajcie_sie___Holenderski_dziennikarz_napisal_ksiazke.html
Tu jest Polska przedrozbiorowa, tak "za pięć dwunasta" Milczące psy
Jeśli długa - tym lepiej. Książka chyba z rok kurzyła się na półce :-)
1.sydney1605 2.Zoana 3.MarcinKa 4.anek7 5.Buchling 6.tomotyl 7.mamuśka 8.miłośniczka
Nigdy nie przepadałam za panem Cejrowskim, po prostu ma w sobie coś, co powoduje, że nie mogę na niego patrzeć. Dlatego mimo, iż lubię programy i książki pokazujące obce kultury i inne światy, nie mogłam "przetrawić" programów p. Cejrowskiego. Podobnie było z książkami. Długo zastanawiałam się, czy przeczytać jakąś czy nie. Mimo pozytywnych opinii, nawet tych ludzi, którzy tak jak ja, nie przepadają za programami telewizyjnymi, sądziłam że ta ksi...
Po porządkach w szafce mam do wymiany: Blisko Wańkowicza Czasami wołam w niebo Droga purpurowych trzcin Historia literatury niepodległej Polski (965-1795) Księżycowa krew Kwiat pustyni: Z namiotu nomadów do Nowego Jorku Okno na podwórze Pamiętnik adiutanta marszałka Piłsudskiego Polowanie na lisa Puste krzesło Szukajcie a znajdziecie Tajemnice zamku Lochlyre po porządkach w drugiej szafce dopiszę jeszcze:)
Na szczęście, proszę Pani, nie trzeba pisać nowego Kubusia Puchatka, Piotrusia Pana ani Ferdynanda Wspaniałego. Jest wiele książek dla dzieci, które potwierdzają Pani opinię i świadczą o mistrzostwie swoich twórców. Mnie ostatnio zauroczyła powieść Lyn Gardner - Wiejemy do lasu. Jest to ciekawa kompilacja kilku najbardziej znanych bajek. Ja pisałam dla dzieci jedynie amatorsko. To były bajki dla moich córek i moich wnuków, z ich postaciami...
Zacznę od tego,że uwielbiam Grzędowicza! Miesiąc temu skończyłam czwarty tom i już mam ochotę zatopić się w "Panu Lodowego Ogrodu" od nowa. To był cudownie spędzony czas, śmiałam się przy nim jak dziecko i jak dziecko płakałam! Niestety i ja czuję się "niedopieszczona" przez Grzędowicza zakończeniem :( miałam dziwne wrażenie,że autor bardzo chciał już pożegnać się z "Panem...."(Teraz cierpię na po książkowego kaca! Od miesiąca nie mogę się...
Prawda? Dla młodych pisarek takie szufladki mogą być nobilitujące, ale zastanawiam się, co z tego ma Joanna Chmielewska?
Melduję, że dzisiaj książka do mnie dotarła. :-)
Nocka w sobotę i niedzielę :(
Prawda, że to urocza lektura? Zdecydowanie poprawia nastrój w każdych okolicznościach, ale zwłaszcza w takiej zimowo-pluchowej porze jest nie do przecenienia :-).
Alleluja!
Venom: symbiotyczna forma życia w przerażający i mroczny sposób ucieleśniająca wszystkie moce Spider-Mana... Kiedy inteligentna forma życia z kosmosu, zmieniająca się we wszechmocny czarny kostium Spider-Mana, została przez niego porzucona, musiała znaleźć sobie nowego nosiciela. I tu na scenie pojawił się Eddie Brock, pałający nienawiścią do Petera Parkera, łącząc się z nienawidzącym Spider-Mana symbiontem, stworzył Venoma, postać, która stał...
Bieg po zdrowie - Szczęśliwa jak psi ogon - Jak głupi pies - Moje pięty i Sokrates - Stoję na czworakach - Skąd wziąć złoty aksamit - Bieg po zdrowie - Mam dziesięć nóg - Śpię i chrapię - Grubieję z rozkoszy - Wiersze z plecakiem - Dżyngis-Chan w łazience - W raju ziewania - Oddycham - Jak to jest z pisaniem - Ja w natchnieniu - Ja w natchnieniu do kwadratu - Rozkrok na czterech nogach - Sielanka bez ironii - Kontemplacja - ...
A ja zaczęłam wczoraj "Dożywocie" Marty Kisiel. This-Is-It!
I jeśli można, to ja także poproszę. Ojej, zapowiada się długa wędrówka. :-)
Tutaj nie ma limitów czasu. :-) Trzymaj, ile chcesz, naprawdę. Mocne uściski.
A kto decyduje o tytule książki? Kilka lat temu jeden z polskich pisarzy spytał swoich czytelników "Moja najnowsza powieść ma mieć tytuł A czy B?" i dodał, że on wolałby C, ale ten tytuł w ogóle nie został wzięty pod uwagę przez wydawnictwo. Czy zawsze tak jest?
A ten fragment z niewłaściwym kapeluszem architekta w pierwszym rozdziale! No po prostu bezcenne!
- My - Mogę - Spotkanie z Ziemią - Jesteśmy - Tak samo - Zabawa - Dalej - Odwracam głowę - Jestem - W czasie teraźniejszym - Nauka - Przyszłość - 29 dni - Od tej chwili - Zaręczyny - Tego roku - Równocześnie - Dla czyich kroków - Udźwignąć noc - Może - Cisza - Coś musiało się stać - Pogoń - Pejzaż - Brzeg - Puchar - Szyby - Kobieta w czerni - Wrażenia z wycieczki do muzeum - Diogenes - Mądry król - Niech tylko wróci...
Ja poproszę o umieszczenie mnie na 7 miejscu.
1.sydney1605 2.Zoana 3.MarcinKa 4.anek7 5.Buchling 6.tomotyl Teraz czekamy na info, czy książka dotarła do sydney :-).
No, muszę, bo inaczej się uduszę! CZYTAM! Czytam i coraz bardziej mi się podoba Twoja recenzja. Powieść Mo Yana zresztą także. Bardzo! Tchu mi co prawda nie odbiera, ale oderwać się trudno. Podobają mi się niektóre sformułowania, podejrzewam, że faktycznie chińsko-chińskie, bo u nas byłoby inaczej np. wyglądał jak gąsior u wodopoju. Tłumacz od siebie też nieco dodaje, bo od razu, gdzieś na początku zatchnęła mnie "kurczęca żółć". ;-) Jak dojdę...
Tak, tu praktycznie każde zdanie skrzy się delikatną ironią i humorem, np. "Ktokolwiek (...) posiadał dar analizy psychologicznej (talent pozbawiony wartości pieniężnej, tym samym obcy Forsyte'om)..." albo "Każdy z trzech braci patrząc na obu pozostałych przybierał pogrzebowo ponurą minę, wiedząc z doświadczenia, że będą go obaj usiłowali zaćmić opisem własnych dolegliwości", albo: "Siedząc teraz (...) tłusty, gładki i lśniący niczym uklepana ose...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)