Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
O - to już? Jakoś mi umknął koniec miesiąca w całym rozgardiaszu końca semestru :D Atuty Zguby (5) - Początek drugiej sagi nadal dobry, ale kończę teraz 2 tom i chyba faktycznie ta seria jest trochę słabsza. Merlin jest sympatyczny, ale brakuje mu trochę do Corwina. Poza tym zaczyna mi to cuchnąć marysuizmem (Merlin silny, sprawny, doskonale walczy, mag i to obu szkół magii (co wcześniej się praktycznie nie zdarzyło), do tego świetny informaty...
Kwiaty dla Algernona (6) Igrzyska śmierci (5)
Gramatyka miłości i inne opowiadania [1972] ocena 6,0 Zbiór opowiadań czytany przeze mnie na przełomie miesięcy, na raty z braku czasu. Wszystko, co miałam do powiedzenia na jego temat napisałam przy okazji wspomnień z kwietnia. Gorąco polecam! Zdążyć przed zmrokiem ocena 5,5 Zawsze mam opory przed stawianiem wysokich ocen kryminałom. Myślę, że kieruje mną przede wszystkim obawa, że w ten sposób "skrzywdzę" o wiele bardziej wartościową twórc...
Czyli najlepiej czytać te książki po kolei, tak?
Nie ma sprawy:) A tak tylko dla ścisłości - anek7 jest dziewczynką;)
Mój maj 2012: *Przeżyć z wilkami - 3 *Lekcje tańca dla starszych i zaawansowanych - 4 *Bambini di Praga 1947 - 4,5 *GórFanka: Moje ABC w skale i lodzie - 5 *Pokój - 6 *Sieć rozkwitającego kwiatu - 4 *GórFanka powraca w Karakorum - 5 *Kłamstwo na kłamstwie - 4,5 *Niemiecki bękart - 4,5 *Dom lalek - 5,5 *Syrenka - 5 *W twoich rękach: Dziennik matki - 5 *Zakazany owoc - 4 *Latarnik - 4 *Moja babcia z Rosji i jej odkurzacz z Ameryki - ...
Literadar z głównym tematem Terrym? W to wiecie, jak mi zrobić prezent na Bibliourodziny :D:D:D
Znalazłam to (wystarczyło wpisać do google'a "półdupki" i "Dryjer")! Więc cytat brzmi tak: "Wymioty, zgagą wyciągane, wystrzeliły z niej natychmiast." Całość tu: http://skytower1.blogspot.com/ (dla amatorów mocnych wrażeń) A na samym dole strony mamy jeszcze oryginalną informację o autorze: "Autor: Marek Dryjer ur. 27.05.1976 we Wrocławiu o 14:00" :D :D :D
Czyli szykuje się powtórka z rozrywki :-D Ale wiesz, zauważyłam, że czytanie Dryjera ma najbardziej komiczny efekt, kiedy czyta się go w kilka osób, albo właśnie komuś. Bo jak przez dłuższy czas czytałam sama dla siebie, to szybko ogarniała mnie irytacja i zamiast śmiać się do rozpuku, mogłam się zdobyć jedynie na prychanie. Podobno on pisze jakąś nową książkę - widziałam (i nawet czytałam) na Facebooku jakieś fragmenty, ale to był komizm w...
Widziałem ten wątek kiedyś, ale jakoś nie trafiłem do linka z tytułami o Bośni, a to istna kopalnia pozycji na zadany temat. Serdecznie dziękuję!
Dzięki! Kilka pozycji dodanych do schowka.
Mnie do głębi poruszył fakt, że to jest dzieło, któremu ktoś przyznał jakąś nagrodę czy wyróżnienie. Byłam oczywiście sceptyczna, no ale może akurat tylko "Droga ślepców" była taka niedopracowana, a "Trzynasty schron" chociaż da się czytać. No i niestety, poziom ten sam, materiału na kfiatki do naszego gniotowego wątku tam po sufit, ale nie mam siły niczego wynotowywać. Więcej o Trzynastym Schronie jest tu: http://trzynasty-schron.net/ie_tworczo...
Lód (3,5) Początek mi się nawet spodobał. Zainteresowały mnie ciekawe realia powieści (alternatywna rzeczywistość, Rosja, rok 1924). Drażniło mnie, co prawda pismo stylizowane na staropolszczyznę, ale jakoś się czytało. Jednak czym dalej tym gorzej. A książka ma trochę ponad 1000 stron napisanych dość drobnym drukiem. Na pewno nie można odmówić tej pozycji wartości, lecz by tę wartość znaleźć, trzeba się mocno skupić na tekście. A fabuła jest nu...
Praca w ogródku sprzyja audiobookom! (audiobook) Gilgamesz potwierdzone znane mi mity i więcej. A przy okazji ciekawa= inna/odmienna forma prowadzenia narracji i mój ukochany bromance (5) (audiobook) Złodziejka książek O, więc tak wygląda katharsis. Książka, po której się prawie pochorowałam, jak to mam w przypadku takiej tematyki. Z drugiej strony to jedna z najlepszych książek tego roku, ale już nigdy w życiu jej nie tknę, ale teraz mi lepi...
Hłe hłe hłe. Dobre. Czy to ten autor, którego cytatami się przerzucaliście we "Właśnie przeczytałem gniota"? I czemu sięgnęłaś po tę książkę, skoro poprzednia taka zła? Wasza dobroć i chęć dawania drugiej szansy zadziwia mnie.
Tradycyjnie pośmiertnie sobie upodobali. Też drugi powód dla którego nie kupiłam, to że przestali wydawać Salsę, a mam 3 z tej serii. Monsieur Pain, po zastanowieniu, nie był taki zły, tylko cały czas się zastanawiałam, jaki jest cel tej książki.
Najlepsze z najlepszych. Barwne i przewrotne. Zbiór zawiera dziesięć opowiadań Andrzeja Sapkowskiego pisanych w różnych okresach życia i poruszających tematy czasem bardzo od siebie odległe. Jest więc i klasyczna fantasy, i SF, i political fiction, a groza bywa rozładowywana przez żart bądź literacką aluzję. Wszystkie z nich poprzedzone zostały przedmowami, w których Sapkowski dowcipnie opisał tajniki swojego warsztatu i okoliczności, w jakich ow...
Auć! A wiesz, że ja w końcu przez "Dzikich detektywów" przebrnęłam? Opuściłam sobie przy drugim czytaniu bolesny początek i jakoś tam poszło. I nawet oceniłam na 5, bo udało mi się wciągnąć w ten gęsty tłum poetów i emigrantów latynoskich. Bolano pisze bardzo dobrze, ale łatwy nie jest i trzeba chyba do niego nieco samozaparcia. Do kupna namawiać nie będę, ale może spróbuj na egzemplarzu bibliotecznym? Najwyżej bez żalu odniesiesz, a jeśli si...
Moja przepona z trudem wytrzymała komizm lektury i komentarze znajomych, z którymi się podzieliłam cytatami na gg. Już na samym początku jest zdanie, które rozłożyło mnie na łopatki: "Nie potrafiłem skupić myśli, które niczym robaki w akwarium, ciągle gdzieś uciekały."
Kaśka Kariatyda
Ojej, zupełnie zapomniała, że jeszcze "Trzynasty schron" na mnie czeka! Mówisz, że aż takie śmieszne? :-D
U mnie tteż, z 91%. Szkoda że ja Schmitta nie lubię ;-)
No tak, zapomniałam jeszcze o dwóch: 17) Mój brat i jego brat - Håkan Lindquist 18) Mam dwie matki - Muriel Villanueva i Perarnau
ISSUU | PDF | Kindle | epub
To był owocny miesiąc - przynajmniej jak na moje możliwości ;-) 1) Wykłady o krytyce religii w Polsce 2) Alicja w Krainie Czarów 3) O tym, co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra 4) Wolność, równość, katolicyzm 5) Namiot 6) Kobieta ze śniegu 7) Chrystus z karabinem na ramieniu 8) Zrodzone z kobiety: Macierzyństwo jako doświadczenie i instytucja 9) Kup kochance męża kwiaty czyli Jak uniknąć zdrady 10) Pamiętniki Hadriana 11) Dziec...
Baby - 5 Przebudzenie wiosny - 3 Pan Lodowego Ogrodu: Tom 2 - 5 Dynastia Miziołków - 6 Wesele w Atomicach - 4,5 Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 - 5 Sekret panny Kimberley - 4,5 Poradzisz sobie, Kotten! - 4 Zajezierscy - 4,5 Wyprawa do gwiazd - 3,5 "A co ciebie obchodzi, co myślą inni?": Dalsze przypadki ciekawego człowieka - 4,5 Mój brat i jego brat - 4,5 Trzynasty schron (Dryjer Marek) [http://trzynasty-schron.net/teksty/13_cz1_...
W maju: -> Wesołe życie (5) -> Księga strachu (4) -> Więź daje siłę: Emocjonalne bezpieczeństwo na dobry początek (5) I czytam Czekając na śnieg w Hawanie: Wyznania kubańskiego chłopca
Zapraszam!
Każdy umiera w samotności a w poczekalni : Wyjątek . Obie pozycje polecone przez BiblioNETkę .
Ale z drugiej strony Biblionetkowicze to też są. Niedawno wszyscy wylewali żale na forum, że ludzie się nie przyznają, że czegoś nie przeczytali albo, że zawyżają oceny, bo im głupio się przyznać, że coś im się nie podobało. A tu ktoś zaczyna temat zupełni inny, a Biblionetkowicze znowmu wylewają żale. Dla mnie też sposób wyrażenia myśli brzmiał niczym prowokacja, ale że takowymi z natury gardzę dogłębnie, to postanowiłam to zignorować. A nuż, ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)