Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jak Ci się "Stulatek..." podoba?
I jak Ci się czyta Kalicińską?:)
Maj, jak na moje możliwości, wypadł bardzo skromnie: Stanica: Opowieści rzymskie - 4 Mroczna Wieża - 5 Królowa Blanka - 5 Kleopatra VII córka Nilu - 4,5 Zagubiona przyszłość - 4,5 Pompeja - 4 Proxima - 4,5 Kosmiczni bracia - 4,5 Dallas '63 (99%) - 5 Utracona cześć Katarzyny Blum albo Jak powstaje przemoc i do czego może doprowadzić - 4,5 Ostatni pan i władca - 4,5 Szczegóły na blogu. Zapraszam! :)
Czarne oczy nie chcą spać - 5 Miejsce - 5 Książę Krokodyl - 5,5 Retrospektywa - 4 Trasa - 4 Nasta - 3,5 Korytarz - 4,5
A to ciekawe, że Collins coraz mniej ci się podobała z tomu na tom. Ja miałam dokładnie odwrotnie, pierwsza część rozczarowała mnie tak bardzo, że w ogóle nie miałam ochoty kontynuować cyklu. Zmusiłam się jednak ;) i okazało się, że jednak istnieje w tym świecie coś takiego jak niejednoznaczności i dylematy moralne...
Jak to na prk. ;) Tu jest link, o ile zadziała: https://groups.google.com/d/topic/pl.rec.ksiazki/xJXPTZ5nN28/discussion (moje [przeczytane] Guy Gavriel Kay "A Song for Arbonne") I tyle mojej wiedzy o Kayu, o mapie nic nie wiem!
Hahahahaha, ja też :D:D:D I pewnie wiele innych osób też ;)
Jeśli mogę, to pomogę :) http://52ksiazki.pl/
Hej, już kolejny raz spotykam się z ideą "52 w roku". Rozjaśnisz mi coś nie coś?
Zbrodnia i kara? Naprawdę aż tak się może komuś podobać?
Ha, tak czułam, że Ci się tym narażę :-)) I mojej łódzkiej grupie też. Nudna jak flaki z olejem :-P
Znalazłam jeszcze coś takiego Miłość na gruzach Kosowa
Zainspirowana niektórymi czytatkami użytkowników, stwierdziłam, że ja też stworzę osobiste podsumowanie miesiąca. Mogę poszczycić się następującymi dziełami: 1. Pani Nikt Dostałam na Gwiazdkę, więc najwyższy był czas żeby to przeczytać. Podobała mi się z dwóch powodów: po pierwsze od dłuższego czasu nie miałam "luźniejszej" książki w rękach, a po drugie była strasznie naiwna. Zakładam, że nie takie było zamierzenie autora, ale chwila rozrywk...
Arabska żona
Tylko razem z córką Książka nie o Polce, ale Amerykance, może się przyda.
Czy możecie polecić jakąś książkę o tej tematyce? Może być to autobiografia, pamiętnik, najlepiej jakby dotyczyło historii małżeństwa Polki z muzułmaninem.
Ojej Misiabelo! A dlaczego te sympatyczne stare panny oceniłaś tak nisko?
Maj: Czarna księga kobiet (4) Entliczek pentliczek (4) Sekretne życie pszczół (4,5) Dekameron (4) (audiobook) Czarna bandera (4) Świętoszek (6) Ida sierpniowa (6)
Mój piękny, słoneczny maj :) 1. Strach mędrca: Część 1 (5) 2. Igrzyska śmierci (4,5) 3. Nakręcana dziewczyna; Pompa numer sześć (4,5) 4. Szklany klosz (4,5) 5. Wściekłość i duma (5,5) w mojej opinii bardzo potrzebna, choć kontrowersyjna książka. Na pewno nie będzie to moje ostatnie spotkanie z tą autorką.
Gra o tron Zaraz się przekonam czy się udało:) Z opisu faktycznie wydaje się banalne, dziękuję.
Jako fanka Naszego Wielkiego Mistrza Dowcipu dodaje i swoje wyszukane i skrzętnie chowane: "Wszystkie krasnoludy są z natury obowiązkowe, poważne, rozsądne, posłuszne i myślące; ich jedyną drobną wadą jest skłonność, by po jednym drinku rzucać się na wrogów z okrzykiem "Arrrrgh" i odrąbywać im nogi pod kolanami" ("Straż! Straż!") "-Dlaczego brat Fasollo ukradł rusznic? - A ukradł rusznic? - Myślę, że mógł to zrobić. Tak. - Przecież on...
Wystarczy że zamiast wpisywać ręcznie imię i nazwisko autora oraz tytuł wkleisz adres hiperłącza, który pojawia się w pasku adresu danej książki np. Imię wiatru ma adres http:// www.biblionetka.pl/book.aspx?id=102746 Zrobiłam spację abyś widziała jak wygląda link :)
Książka jest niezła. Myślę, że warto przeczytać.
W niektórych teksktach, wypowiedziach na forum czy czytatkach zaobserwowałam, że tytuły książek i ich autorzy podkreślają się na niebiesko/pomarańczowo (w zależności od ocenienia książki), a po kliknięciu odnoszą na stronę książki. Jest to wielce wygodne, więc pytam drogich, pomocnych użytkowników jak można to zrobić? Dziękuję.
Zaczęłam od siostry Agnieszki. Spodobała mi się bardzo. Potem się wzięłam za Ulicznego adwokata. Byłam pewna, że go zostawię, bo Grisham za dużo nazwisk daje i za bardzo plącze, ale tu było tak jak lubię. Potem o tych pilotach też świetne. Tylko to ckliwe coś nie pasuje.
Swojego czasu prowadziłam zeszycik z takimi "kąskami" humorystycznymi. Kilka moich faworytów: 1. "Prędzej jego broń straci swoje bum, niż mój nóż straci swoje ciach." Nacja, Terry Pratchett 2. "Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, to zobaczę papieża, a potem zabiorę się z polskimi pielgrzymami do kraju." Jakub Wędrowycz, Andrzej Pilipiuk 3. "Lubię siedzieć nisko (...) wtedy upadek nie wydaje się taki bolesny." Mistrz i Małgorzata Michaił Bułcha...
Rosie Rushton rzuca czytelnika do elitarnego liceum artystycznego nieomal w przededniu wakacji. Główną bohaterką i narratorką jest Caitlin – dziewczyna obdarzona niebanalnym zmysłem artystycznym, tęskniąca za życiem za pan brat ze sztuką przez wielkie S, lecz w tej tęsknocie osamotniona, bowiem jej rodzice twardo stąpają po ziemi, a pasję córki traktują z dobrotliwym pobłażaniem. Caitlin postanawia udowodnić im, że utrzyma się na fali i wszystko ...
Chciałabym, żeby tak wyglądały skromne miesiące w moim wykonaniu :-)
Najskromniejszy (pod względem czytelniczym) miesiąc w tym roku :-( : Pani Dalloway - Virginia Woolf [4] Banasiowa - Konopnicka Maria [3.5] Lamiel - Stendhal [5] Norwegian wood - Haruki Murakami [4.5] Dziewczynki ze świata maskotek - Snellman Anja [1] Dziejba leśna - Leśmian Bolesław [4,5] Aforyzmy - Wilde Oscar [5] Emma - Jane Austen [5] Postscriptum - Maria Nurowska [2.5] O Janku, co psom szył buty - Juliusz Słowacki [6] - powtórka ...
Dostałam - by poszło w ludzi - Stary Testament właśnie... edycja paryska Editions du Dialogue. Chętnie się wymienię :D
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)