Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Strumienie srebra (3,5) Klejnot Halflinga (4) Klub Radości i Szczęścia (5) Lilith (3) Podwójna cisza (4) Szeptem (3,5) Za dużo słońca Toskanii: Opowieść o Chianti (4,5) Auto da fé (5) akcja Nobliści Submarino (4)
Londyńczycy - 5,5 Książka - 5,5
Jak się podobał "Biały król"?
12 rozmów o miłości: Rok po katastrofie (5) Śmierć czeskiego psa (4,5) Bocian i Lola (4) Te ściany są zimne i inne opowiadania (5,5) Harfa traw; Drzewo nocy i inne opowiadania (5) Diamentowa karoca: Łowca ważek (4,5) Diamentowa karoca: Między wierszami (4,5)
Całkiem zadowalający miesiąc czytelniczy, sporo dobrych książek. Zwłaszcza cieszy mnie natrafienie na kilka mniej popularnych pozycji. Sztuka podróżowania cały czas czytając tę książkę zastanawiałam się, czy cel jaki sobie postawił autor, uważa za spełniony. Bo ani jakichś głębszych historii, ani literacko niezaspokajające. Tylko o Flaubercie mi się podobało (kto by pomyślał). (jeszcze się zastanawiam 4/3,5) z półki Sennik Artemidora wychodz...
Mój kwiecień: 1. Utalentowana (5 - stadium udręczenie, samotności, niemożności porozumienia, blokady uczuć, rozpadu rodziny. Wmnóstwo różnorakich treści jest w tej książce, tyle, że to aż mnie męczyło momentami) 2. Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął (5,5 - wyśmienita książka, która na dodatek trafiła na "swojego" lektora, razem - świetne połączenie! Ubawiłam się bardzo, zachwycałam przygodami grupy bohaterów, których było od liku i ...
A mnie autor wstępu do książki (przeczytałam wstęp po skończeniu książki, bo jak zaczęłam przed, to za dużo było spojlerów) usiłował wmówić, że główna bohaterka wzbudza w czytelniku sympatię. No jak wzbudza, jak nie wzbudza? Panie profesorze Bladaczka?
A.Larsson "I tylko czarna ścieżka" (4) A.Munro "Kocha, lubi, szanuje..." (5) A.B.Ragde "Raki pustelniki" (4,5) J.d'Ormesson "Traktat o szczęściu" (4) A.Trigiani "Nie śpiewaj przy stole" (4) H.Nesser "Całkiem inna historia" (5) A.Mah "Miłość w pięciu smakach" (2) R.Montanari "Różańcowe dziewczęta" (3) E.White "Zuch" (5) R.Miller "Prywatne życie Pippy Lee" (4,5) R.Mason "Podwójne gry" (4) F.Deghelt "Babunia" (5) A.Edwardson "Słońce i ci...
No i ukazała się wiadomość http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Znana-siec-handlowa-zmienia-wlasciciela,wid,14452143,wiadomosc.html No i co o tym sądzicie, mnie nasuwa się jedno pytanie czy wszystko u nas musi mieć obcy kapitał. Nie żebym coś miała przeciwko temu, lecz zawsze pojawia się ale...
14.Niezwykłe przygody Roberta Robura - Mirosław Nahacz Kilka lat temu w wyborczej był artykuł o młodym pisarzu, którego nazwisko oczywiście nic mi nie mówiło. Artykuł przeczytałem i zachowałem. Nazwisko utkwiło w pamięci, ziarenko ciekawości zostało zasiane. W końcu przyszła pora na zabranie się za jakąś książką ów nieznanego autora. 15.Biały król - Gyorgy Dragoman 16.Pływak- Zsuzsa Banka 17.Kobieta pułkownika - Daniel Katz Zacie...
"Nie wolno nie być sobą" To mi przypomniało napisy na koszulce, którą dziś widziałam w sklepie: kilka z kolei, typu "I want to be rich", "I want to be famous" - skreślone, a pod spodem: "I want to be me". :)
9.Czarny kot - Artur Cieślar 10.Księga obrazów - Hermann Hesse 11.Biały król - Gyorgy Dragoman 12.Opowiadania najkrótsze - Tadeusz Gierymski 14.Tak, panowie, idę umrzeć: O Hrabalu i piwoszach - Franciszek A. Bielaszewski
Dziękuję :) A "Dziewczynkę z Przewozu" wykopałam przy okazji porządków w (bardzo pojemnych) szafach. Jeszcze ich nie skończyłam, więc mam nadzieję znaleźć więcej zapomnianych ciekawych książek ;)
Dziękuję bardzo :)
Przeczytane: Opowieści z Moulin du Bruit - 4 Dywizjon 303 - 3 Operacje specjalne - 5 (z półki) W trakcie: Smażone zielone pomidory Dom nad rozlewiskiem Skarby Trzeciej Rzeszy: Tajemnice zamku Czocha Poza prawem (z półki) :):)
Jejku, jak udaje się Wam znaleźć czas, zeby przeczytać tyle książek przez 30 dni? Ja kiedyś czytałam bardzo dużo, ale teraz nie potrafię przeczytać wiecej niż 3-4 książki w miesiącu. Może usprawiedliwia mnie trochę fakt, że jestem na dość wymagających studiach, ale i tak zazdroszczę :)
Świderkównę mam na czele w polecankach; chyba czas poszukać. A Heller baardzo mi się "przyda" jako pomysł na prezent dla kogoś i sama chetnie zajrzę :-).
Wyszperałam jeszcze: Skarby Trzeciej Rzeszy: Tajemnice zamku Czocha
Mirek Obarski: Przedmowa - Dan Simmons: Tegoroczne zdjęcie klasowe (This Year's Class Picture); przeł. Jolanta Pers - Charles Yu: Superbohater Trzeciej Kategorii (Third Class Superhero); przeł. Martyna Plisenko - K. J. Parker: Błękit i złoto (Blue and Gold); przeł. Anna Klimasara - Ted Kosmatka: Prorocze światło (Divining Light); przeł. Michał Jakuszewski - Tony Pi: Przynęta doskonała (The Paragon Lure); przeł. Anna Klimasara - Will Ludwi...
„Kroki w nieznane” to jedyna na polskim rynku oryginalna antologia światowej fantastyki. Czytelnik poszukujący współczesnej literatury fantastycznej znajdzie tu całe bogactwo jej odmian. Począwszy od modnego dziś horroru spod znaku zombie, poprzez opowieści grozy, historię rodem z komiksów o superbohaterach, nowoczesną science fiction, aż po rozegraną w zawrotnym tempie fantastykę przygodową i fantasy. [Solaris, 2011]
Ian Stewart – profesor matematyki na Uniwersytecie Warwick i członek The Royal Society. Prowadzi badania naukowe, a także jest znanym na całym świecie autorem książek popularyzujących matematykę. Spośród jego licznych prac na język polski przetłumaczono m.in. „Wytwory rzeczywistości”, „Oswajanie nieskończoności”, „Histerie matematyczne”, „Listy do młodego matematyka”, „Krowy w labiryncie”, „Jak pokroić tort i inne zagadki matematyczne”, a także „...
bestseller czy knot to w chwili "obecnej" - obecną chwilą nazywam czas w którym "dzieło" powstaje, jest li tylko kwestią marketingu. Gusta literackie zmieniają się wraz z epokami i wraz ze świadomością czytelnika. Są tacy, którzy kochają Villona, ale są w mniejszości... Wyobraźmy sobie "dzieło" uznane za knota. Jeżeli ktoś dostatecznie długo będzie o nim pisał nawet źle, ten "knot" stanie się bestsellerem. Ilość sprzedanych egzemplarzy nie ś...
Czy mogę liczyć na pożyczkę: Zemsta jest kobietą?
Tajemnicze Żółte Cesarstwo przygotowuje się do najbardziej zbrodniczej z wojen, mającej na celu podbój całego świata. Na tym tle rozgrywa się walka między renegatem, pułkownikiem Olrikiem, a profesorem Mortimerem, wynalazcą sekretnej broni, i kapitanem Blakiem, agentem brytyjskiej służby wywiadowczej, o zdobycie tej broni. [Podsiedlik-Raniowski i Spółka, 2002]
No to musicie same zadecydować, która wersja lepsza. Ja się co najwyżej dostosuję. Dzwoniłam do "Oranżerii". Czwartego mają otwarte od 11:00. Może niech się wszyscy zainteresowani wypowiedzą, czy wolą 10:00 rano (i inne miejsce), czy 15:00 i "Oranżerię". Wtedy można byłoby podjąć ostateczną decyzję. Mi to osobiście wsio rybka.
Mój kwiecień: Pod jednym dachem, pod jednym niebem – 5,5 Lato nagich dziewcząt – 4,5 Marek Grechuta: Portret artysty – 3,5 (Do książki dołączona jest ciekawa, unikatowa płyta) Szwecja – 3,5 W małym dworku – 4,0 (Z własnej półki) Każdy szczyt ma swój Czubaszek – 4,5 Piaskowa Góra – 4,0 Lokatorka Wildfell Hall -6,0 Zemsta jest kobietą – 4,0 (Z własnej półki) Czarny warkocz – 5,0 (Kolorowe czytanie. Z własnej półki)
Film animowany zawsze był polską specjalnością. W niektórych dekadach uchodził za towar eksportowy polskiej kultury, a nawet zaszyfrowany komunikat zza „żelaznej kurtyny”. Wygrywał zagraniczne festiwale, lecz jednocześnie grał na nerwach cenzurze i dezorientował recenzentów. Nawet widzowie byli podzieleni. Jedni szli do kina tylko na krótki dodatek, drudzy – nie mogli zrozumieć, dlaczego polskie animacje nie mają nic wspólnego z wesołą kreskówką ...
Z tego co widziałam jakiś czas temu, Oranżeria otwiera się o 12 dopiero, znaczy tak mi się zdaje. Osobiście, wolałabym godziny popołudniowe, bo jeśli zjadę już z majówki, to mogę mieć problemy z wyrobieniem się.
Zgadzam się z pierwszym akapitem :) Coś, co w naszym odczuciu będzie knotem literackim (a każdy z nas ma w swoim czytelniczym dorobku zapewne nie jeden i nie dwa przeczytane), dla kogoś innego może okazać się przyjemną lekturą. Wystarczy zastanowić się nad głośnymi tytułami. Zawsze od razu pojawiała się rzesza antyfanów, którzy przeczytali książkę i im się nie spodobała lub po prostu uznano ją za chłam. Jest też wiele książek, które pojawia...
Tak się składa, że jestem po polonistyce ;) Estetyka, mimo wszystko, jest pojęciem względnym. Na przykład: "Malowany ptak" Kosińskiego -- jedna z najbardziej mocnych książek w polskiej literaturze, a Maria Janion czy inni profesorowie i wybitni literaturoznawcy twierdzą, że estetycznie jest idealna. Choć wiele osób, które czytało tę książkę, robiło to z niesmakiem i przerwami, bo wulgarne i pełne przemocy opisy po prostu nie pozwalały na estet...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)