Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Marzec: Północ (4) Szósta klepka (5) Pan Tadeusz (audiobook/książka) (2) Kukułka (3) Kłamczucha (5) Pan Jowialski (5) Dom na pustkowiu (5) (audiobook) Pies Baskerville'ów (4,5) (audiobook) Pierwsze, drugie... zapnij mi obuwie (4) Panna młoda w żałobie (5) Żywoty pań swowolnych (4)
Wszelkie tego typu rankingi są subiektywne. Ja na pewno ułożyłbym go inaczej. Dlaczego jako jedna pozycja jest cały cykl „Opowieści z Narnii” (Opowieści z Narnii ), a osobno Lew, czarownica i stara szafa ?
Mnie "Pod jednym dachem, pod jednym niebem" zachwyciła tak samo jak Ciebie:) A "Uwikłanie" uważam za zaskakująco dobry kryminał:)
O! I jak Twoje wrażenia po "Shirley"?
4 i 5 kwietnia (Wielka Środa i Wielki Czwartek), mieszkańcy Wrocławia będą mieli okazję porozmawiać z Jackiem Hugo-Baderem , autorem m.in. Białej gorączki i Dzienników kołymskich . Spotkania odbędą się: 4 kwietnia, godz. 11:00 Wyższa Szkoła Filologiczna ul. Sienkiewicza 32 4 kwietnia, godz. 17:00 Miejska Biblioteka Publiczna filia 29 ul. Reja 23a 4 kwietnia, godz. 19:00 Miejska Biblioteka Publiczna filia 57 ul. Szew...
Co myślicie, na temat tej listy. Moim skromnym zdaniem, brakuje tam paru autorów, natomiast niektórzy pojawili się tam zbyt często. Chciałbym poznać wasze zdanie...
Mój marzec 2012: *Wszystkie marzenia świata - 5 *Przez świat na rowerach w dwa lata - 5,5 *Przez świat na rowerach w dwa lata: Rok II - 5,5 *Szukając Noel - 3 *W skórze reportera - niezainteresowana *Blondynka na Sri Lance - 4 *Kiedy jedzenie wymaga odwagi - 4,5 *Dziecię boże - 5 *Moje życie z Dżejmsem - 3 Książka leży u mnie i czeka na tego, kto zechce ją przeczytać. Są chętni? *Australia: Gdzie kwiaty rodzą się z ognia - 4 *Bóg mord...
A ktoś zechce wysłać książkę do Szkocji? Jeśli tak to proszę dodac mnie do kolejki :-)
Aniu, dotarła dziś do mnie książka. Czy nadal jesteś za mną w kolejce? Jeśli tak, to czekam na adres. Myślę, że książkę przeczytam w Święta lub tuż po. :)
Brawa dla mnie. :P "Szkice i wspomnienia" Mycielski (4.5) "Co nas łączy? Dialog z niewierzącymi" (4.5) "Na tropie Kropelka" Jeżowska (4.5) "Szczur" Burt (5)
podzielam ten wybór ^^ - najlepsza była tu ewolucja religii do duizmu... a nawet dalej...
Nowa Summerhill (6) Klara (1) Piaskowa Góra (5,5) Babie lato (4) Lapidarium VI (5) Dobra nowina (5) Próby (5) I tylko czarna ścieżka (4,5) Części intymne (3,5) Shirley (4,5) Kryształowy relikt (3,5) Witajcie w raju: Reportaże o przemyśle turystycznym (4) Król kłania się i zabija (5) akcja Nobliści Miłość w czasach zarazy (5) akcja Nobliści
Bardzo satysfakcjonujące są książki Eleny Czyżowej (niestety trzeba czytać biegle po rosyjsku). http://www.ruslink.pl/film/aktualnosci/elena_czyzowa_otrzymala_rosyjskiego_bookera,3826/
Siódma powieść w dorobku brytyjskiej pisarki Lionel Shriver, laureatki prestiżowej nagrody literackiej Orange Prize za rok 2005. Książka została przetłumaczona na prawie 20 języków i zajęła czołowe miejsca za światowych listach bestsellerów. "Musimy porozmawiać o Kevinie" to poruszająca powieść psychologiczna o trudnym macierzyństwie. Tytułowy Kevin — 14-letni chłopak z zamożnej amerykańskiej rodziny — bez szczególnego powodu zabił dziewięcior...
"Zawsze byłam chora. Chuda jak tyczka i delikatna jak suflet; wciąż robiły mi się siniaki i szybko słabłam. W szkole dzieciaki pytały wprost, czy mam anoreksję. Nie miałam; byłam chora. Miałam nie tylko chorobę serca. Cierpiałam na nawracające zapalenia górnych dróg oddechowych, męczyły mnie nieznośne bóle głowy, obrzękłe migdałki prosiły o usunięcie, najróżniejsze alergie na zawsze pozbawiły mnie przyjemności jedzenia wielu rzeczy. Gdy kardiolod...
Pod datą 4 lipca 1862 roku Lewis Carroll notuje w swoim dzienniku: "Zrobiłem wycieczkę w górę rzeki do Godstow z trzema córeczkami dziekana i wróciliśmy do Christ Church dopiero o wpół do dziewiątej. Przy tej okazji opowiedziałem im bajkę o przygodach Alicji w podziemnej krainie, którą zamierzam napisać dla Alicji". Najbardziej chyba wnikliwą analizę pozycji, jaką ta książka zajmuje w literaturze dziecięcej, dał powieściopisarz Sir Walter Besa...
Meredith Webber "Nieznośny adorator" Pewnego dnia doktor Mike Trent odkrył w sobie naturę biznesmena i zajął się budowaniem imperium finansowego. Otwierał kolejne przychodnie, lecz nawet nie znał swych podwładnych. Nie miał pojęcia, jak wyglądają i jak funkcjonują jego placówki - interesował go tylko zysk. Toteż gdy z powodów ekonomicznych postanowił sprzedać przychodnię, od której zaczynał swą karierę, nie spodziewał się, że napotka sprzeciw....
Doktor Louann Brizendine jest neuropsychiatrą. Studiowała w Yale University School of Medicine, ukończyła też neurobiologię w Berkeley. Obecnie pracuje na University of California (San Francisco). Założyła Women's and Teens Mood and Hormone Clinic. Jest autorką wielu artykułów publikowanych w profesjonalnych pismach medycznych i psychiatrycznych, jest też doskonale znana szerokiej publiczności jako popularny wykładowca i ekspert od kobiecego mózg...
Zgadzam się. O ile jeszcze pierwsze opowiadanie znośne, o tyle drugie czytało mi się najzwyczajniej ciężko. W zasadzie, mam wrażenie, że Piekara odcina po prostu kupony. Nie ma pomysłów i jak Mordimer w "starek serii" bardzo mi się podobał i wydawał mi się oryginalną postacią, o tyle w nowych księgach jest denerwujący i nużący. Ponadto, zgadzam się z autorem posta , że nie chcę za każdym razem czytać o tym co Inkwizytor może, a czego nie oraz jak...
Doktor medycyny Louann Brizendine, wyróżniona przez American Board of Psychiatry and Neurology oraz National Board of Medical Examiners, jest profesorem psychiatrii klinicznej na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Francisco (UCSF). Jest założycielką i dyrektorką Women's Mood and Hormone Clinic oraz jedną z kierowniczek programu Uniwersytetu Kalifornijskiego dotyczącego seksuologii (UCSF Program in Sexual Medicine). Uzyskała tytuł naukowy na Akade...
Czerwony Błazen - 4,5 Całkiem przyjemny kryminał retro. Kim wreszcie ten chłopak ma zostać? albo: Może coś z książkami; Kiedy wojna wybuchła; Kiedy wojna się skończyła - 4,0 Kwiaty na poddaszu - 4,5 Lektor - 5,0 Siedem lat później - 4,0 Może się podobać jak ktoś lubi "obyczajówki". Ja akurat średnio. Wieczna wojna - 4,0 Pewne rozczarowanie. Homoseksualizm receptą na przeludnienie Ziemi? Mało przekonująca wizja, ale poza tym książka ...
A czy pomysł niezwykłych naklejek na przystankach autobusowych wymyśliła Pani sama czy gdzieś się natknęła na takie (i zrobiła z tego własny użytek) , niekoniecznie w Warszawie:)
Każdy nowy tom tak wspaniałej poetki jak Julia Hartwig jest wielkim wydarzeniem w świecie nie tylko literatury, ale kultury w ogóle. „Jasne niejasne” to zbiór typowych dla autorki błysków motywów, refleksji poetyckich, ale też nowych, dotąd niespotykanych w jej twórczości wątków. Znaleźć w nim można zamyślenie nad paradoksem języka: jasną niejasnością i niejasną jasnością, nad ontologią nazwanego i przewrotnością referencji. Są wspomnienia, przyj...
"Szlosarek odebrał lekcję literatury. Z uwagą przypatruje się ciemnym poetom. Skłania się ku pisarzom mowy odświętnej. Ceni metafizyczny słuch, odwagę w stawianiu pytań, poznawczą zachłanność. Pisze wiersze świadome siebie, niepokorne wobec utartych norm, niepokojące. Szuka w języku wyłomów, ukrytych przejść. Wysoki ton poezji łamie zgrzytem ćmiącego absurdu. Jej siłę powierza paradoksalnej wyobraźni". Paweł Próchniak Artur Szlosarek – po...
"Głos Tadeusza Dąbrowskiego brzmi donośnie i czysto. Poeta opowiada się po stronie wartości nieprzedawnionych, stara się podtrzymać ciągłość kluczowych tradycji kultury, w sposób wysoce świadomy broni związku języka z doświadczeniem i rzeczywistością. Jest w obrazie współczesnej naszej liryki czynnikiem koniecznym". Piotr Śliwiński O poezji Tadeusza Dąbrowskiego: "Dąbrowskiemu nasz świat składa się z nieustannych powodów do zaglądania na...
Mój marzec: Dynastia z Ravenscar - 4 Spadkobiercy z Ravenscar - 4 Elizabeth - 3,5 Nostalgia anioła - 4,5 Niemiecka jesień: Reportaż z podróży po Niemczech - 4 Zbieg okoliczności - 3,5 Taniec ze smokami: Część II - 4,5 Upadek gigantów 4,5 Tajemnica Sosnowego Dworku - 3,5 Smak szczęścia - 3,5 Nie opuszczaj mnie - 5,0 Mężczyzna, który przychodził w niedzielę - 4,0 Biała jak mleko, czerwona jak krew - 4,5 Gra w czerwone - 4,0 Bogini ...
W najnowszym zbiorze wierszy Tadeusza Dąbrowskiego ton religijnej medytacji splata się z tematyką miłosną. Poezja przeistacza się w czuły aparat, za pomocą którego autor utrwala chwile troskliwej nieobecności Boga i zbliżenia ukochanej kobiety. Czwarty tom wierszy młodego gdańskiego poety przypomina serię artystycznych ujęć łączących dystans wobec świata z radością czerpaną z życia. Rozdzielczość poetyckich fotografii przybliża czytelnikom metafi...
Do lektur Pana Cogito należą proroctwa Izajasza i pisma filozofów, ale również codzienna gazeta. Znajduje się on w kręgu oddziaływania tysięcy lat europejskiej kultury, ale jest też pod naciskiem najnowszych mód i snobizmów o motylim żywocie. Nie jest o wiele mądrzejszy czy bardziej pewny swoich racji od rzeszy swych współczesnych i współziomków. Wyróżnia go to, że próbuje myśleć, że borykając się z niepewnością i zwątpieniem stara się mimo wszys...
I ja się zgadzam co do Saramonowicz.
Mariolawiki1 a chcesz może na własność film Mgły Avalonu? Jeśli tak napisz proszę do mnie na priva. W poniedziałek bym Ci wysłała,ok?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)