Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W tej książce, w jej ostatnim rozdziale, autor napisał, że został reporterem, gdyż nie potrafił streścić artykułu, inaczej mówiąc - napisać tego, co dziennikarze nazywają „leadem”. Myślę, że dla nas, czytelników, to szczęście, iż Pan Zaremba nie potrafił napisać „leadu”. Dzięki temu otrzymaliśmy zbiór fantastycznych reportaży, które zapadają w pamięć i stają się przyczynkiem do refleksji. Nie mam porównania z tym, co dzieje się mediach zagraniczn...
Chelsea Kane jest już dojrzałą kobietą, kiedy po śmierci przybranej matki zaczyna coraz silniej odczuwać potrzebę rozwikłania zagadki swojego pochodzenia. Niespodziewanie komplikacje życiowe prowokują ją do podjęcia decyzji o wyjeździe do małego miasteczka, w którym się urodziła. Po licznych perypetiach nie tylko poznaje prawdę o swojej przeszłości, ale też znajduje prawdziwą wielką miłość. [Bis, 1994]
A to moje marcowe plony: Tajny dziennik (4) [wartościowy ze względów poznawczych, za to styl i interpunkcja miejscami doprowadzające do szału] Ludzie na walizkach: Nowe historie (5) [poruszające wywiady z ludźmi przeżywającymi życiowe dramaty, a przy okazji rzadki pokaz dziennikarskiego taktu; autor nie jest nachalny, nie stawia rozmówców pod ścianą – daje się wyczuć, że to oni sami decydują o tym, co i jak powiedzą] Taniec ze smokami: Część...
Sprawozdanie z marca: 1)Ślady hamowania 4,0 Czytajmy debiuty :) 2) Geniusz i obsesja: Wewnętrzny świat Marii Curie 5,0 Noblistka w powieści (ale nie jako autorka lecz bohaterka) Popularnonaukowe: 3) Umysł ponad nastrojem: Podręcznik terapeuty 5,5 4) Księga Ego: Wolność od iluzji 4,5 5) Leczenie uzależnionego umysłu 4,0 6)...
Marzec u mnie wyglądał tak: 1)Ślady hamowania 4,0 Czytajmy debiuty :) 2) Geniusz i obsesja: Wewnętrzny świat Marii Curie 5,0 Noblistka w powieści (ale nie jako autorka lecz bohaterka) Popularnonaukowe: 3) Umysł ponad nastrojem: Podręcznik terapeuty 5,5 4) Księga Ego: Wolność od iluzji 4,5 5) Leczenie uzależnionego umysłu 4,0 ...
:-)!
Ostatnie spotkanie z Kurtem Wallanderem odwlekałam tak długo, jak tylko się dało, żeby nadal móc sobie mówić, że to jeszcze nie wszystko. Ale kiedy w programie TV znalazłam informację o ekranizacji „Piramidy”, nie mogłam już dłużej zwlekać – nie znoszę oglądać adaptacji filmowych przed przeczytaniem książki. Pięć opowiadań wchodzących w skład zbioru to „prequel” cyklu powieściowego rozpoczynającego się od „Mężczyzny bez twarzy”, w którym Wall...
Ja też bardzo chętnie przeczytam :) mogę zostać dopisana do listy?
Proszę cię, wszystkie szaty cierpień itd. w ogóle do mnie nie przemawiały. To jej oszołomstwo zdecydowałam się uznać za przesadną ekscytację tematem i zaakceptować. Ale te jej wszystkie wywody, jak to się wychowała wdychając zapach burzy i biegając boso po polach trąci pretensjonalnością. Było to urocze za czasów Tetmajera, ale teraz dajmy już spokój, każdy ma rodzinę na wsi.
Wspieram Cię Czajko:) Nie najgorzej zniosłam w dziecięctwie Sierotkę Marysię, a rozlubowałam się w wersji mówionej (i chyba śpiewanej) z dużej, czarnej, winylowej płyty:)
Wydanie jest z lat '70, raczej wątpię czy będą wznowienia. Przypisów mnogość, każdy prawie list opisany, data/ prywatny dowcip wyjaśniony.
Rzeczywiście fajny czytelniczo ten Twój marzec:) Masz na liście i moje cztery hity: Mgły Avalonu (jestem ich bezkrytyczną wielbicielką), Kwietniową czarownicę (cierpię i czytam kolejny raz), Ślepego zabójcę(jedna z moich nielicznych ulubionych książek) i Utraconą (lubię i doceniam). A to i owo z Twojej listy wrzuciłam sobie do schowka:)
No i oczywiście "Szczęście małych rybek" zapamiętane. Jakoś umknęła mi ta książka, jakaś akcja zachwalania już była? Czyżby Twoja własna?
Ta Korespondencja Staffa i Tuwima, to jakaś nowość, czy na Allegro szukać? I jakie tam przypisy???:)
A cóż tak Panią na Kossak-Szczucką wzięło? Jakaś szersza akcja czytania tejże chyba się zaczyna.
Czy mogę sobie pozwolić na "A nie mówiłam", względem nr 5? Dla mnie temat w ogóle mylący. Powinno być coś w stylu "Antropologia jedzenia", a raczej zamiast jedzenia to może w ogóle zastąpić słowem posiłek. W każdym razie ja się dałam złapać na tytuł. Mam nadzieję, że Kufer się spodoba
Ależ ujmuj się aśćka, nie mam nic na przeciw. Ujmowaniu. :-)
Rena ulega wypadkowi samochodowemu i budzi się w krainie Koh-i-noor. Okazuje się, że niektóre elementy wpisujące się w krajobraz tego fantastycznego miejsca są jej dobrze znane... „Na granicy snu" przenosi czytelnika na pogranicze światów: z rzeczywistości, w której na co dzień funkcjonujemy, do całkiem innego świata, który być może jest tylko fantastyczną ułudą, ale równie dobrze może być światem równoległym dostępnym tylko wybranym. A...
Jakże to? Toż to moja pierwsza nieprzeczytana do końca lektura szkolna!
Tak tak tak! Bardzo strasznie okropnie się cieszę i przyjadę. :-)
Go to tradycyjna azjatycka gra, porównywana często do europejskich warcabów. W Japonii jest bardzo popularna, natomiast w Europie, mimo prostoty zasad, go wciąż jest mało znane. Również „Meijin – mistrz go” nie należy do najbardziej znanych dzieł. Znamienne jest, że w Polsce pomysł przekładu i wydania wyszedł ze strony Polskiego Związku Go, a nie od miłośników literatury, i niemalże pół wieku po ukazaniu się powieści w Japonii. Osią powieści j...
Nie fuj. Bardzo piękna książeczka.. :-)
Może trochę oszołomka, ale przyznaj, że przenośne mentalne drzewo rozkładane w dowolnym momencie jest fajne. Teraz na odreagowanie powinnaś przeczytać "Dziewczynkę w baśniowym lesie" - autor rozprawia się właśnie z psychologią, chociaż może trochę zbyt delikatnie. :))
Omatko, aż muszę się ująć. Uwielbiałam Sierotkę. Miała najlepszy krupnik w bajkowej literaturze. I najśmieszniejsze jaje. No i łyżki, faski z kapustą i grochem. Lisa Sadełko. Jak można krasnoludków nie lubić, w dodatku z gęsim piórem i uczonych, no ja nie wiem. :)
Hm... Czyli jednak dość niepełna jest ta lista, bo na pewno więcej tych książek było. I są błędy. Bo np. Helena Boguszewska - 'Anielcia i życie' została wydawana przez Czytelnika, ale nie w serii z kotem. Okładka wygląda tak: http://agrochowski.pl/product_info.php/boguszewska-helena-anielcia-zycie-p-5706 Nie mogę nigdzie znaleźć innego wydania. A jak już rozmawiamy o starych seriach wydawniczych, to znacie jakąś star...
1. Szczęście małych rybek: Listy z Antypodów: O literaturze i nie tylko ocena 4,5 "Kiedy jednostka traci kontakt ze światem mitycznym i przez to jej egzystencja zostaje zredukowana do samej tylko dziedziny faktów, jej zdrowie mentalne jest bardzo zagrożone" powiedział Jang w Małych rybkach i wiadomo, co trzeba wtedy koniecznie zrobić - przeczytać książkę. Albo najlepiej kilka. 2. Zaczarowane baletki ocena 4,5 Misiak miał rację - tytuł jest n...
Bardzo Ci dziękuję, ale film posiadam i zamierzam obejrzeć w niedalekiej przyszłości :)
:) W sumie masz rację, trochę się zagalopowałam i niezupełnie o najmłodszych czytelników mi chodziło :) Zauważyłam również, że to co dla dorosłych jest traumą, dla młodzieży i dzieci- niekoniecznie. :)
W tym miesiącu leciutko i przyjemnie: Mistrz zagadek z Hed (4,5) - Najbardziej sztampowa fabuła fantasy - bohater dotychczas żyjący na uboczu dowiaduje się że ma Wielką Misję i Przeznaczenie. Niby banał, ale naprawdę sprawnie napisane, podoba mi się świat, tajemnice zagadek, postacie też są sympatyczne, a do tego książce udało się mnie zaskoczyć. Dziedziczka Morza i Ognia (4,5) - Dziewczyna bohatera Mistrza zagadek rusza na ratunek. Tomik t...
Mój marzec: Krętka Blada - po weryfikacji, kiepściutkie i 2, i ni ma zmiłuj Romans na receptę - powtórka i 4 Dom na klifie - powtórka i 5 Cichy zabójca - e tam, 2,5 Sąsiad - 4 Niegrzeczni bogowie - trochę Pratchett - bardzo frywolny 4,5 Dwie głowy i jedna noga - powtórka, kiepskie Czekoladki dla sąsiadki - powtórka (kolejna) doskonałe :-) Wallenrod - jak ja lubię taką historię 5,5! Rembrandt, wojna i dziewczyna z kabaretu - 4 Gwałt -...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)