Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A jak to się stało, że zaczęła Pani pisać? Pamięta Pani swoje pierwsze próby pisarskie? Szkoła podstawowa, średnia i słowa, które padły z ust kolegów/koleżanek, a może nauczycieli, że Pani wypracowania są dobre i wróżą przyszłość pisarską. A może odziedziczyła Pani talent po swoich przodkach?
Cudzoziemka 3,5 Dożywocie 5 Mój Egipt 5 Tango 4,5 Zdążyć przed Panem Bogiem 4,5 Joe Speedboat 4 Dżuma 4 Weronika postanawia umrzeć 3,5
1). Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej 2). Lalka Williama 3). Zabić drozda 4). Poezje 5). Wreszcie dowiesz się, dzieciaku, co się kryje w twym baniaku 6). Wywiad z sobą samą; Apokalipsa 7). Twoje prawa – ważna sprawa 8). Dom Augusty 9). 90 najważniejszych książek dla ludzi, którzy nie mają czasu czytać 10). Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet 11). Dziewczyna, która igrała z ogniem 12). Zamek z piasku, który runął 13). Z...
Druga część wielotomowej serii o rasie Psi i zmiennokształtnych. Przyzwyczajona do zimnej Ciszy, Faith NightStar nagle zaczyna być torturowana mrocznymi wizjami krwi i morderstwa. To zły znak dla każdego, ale jeszcze gorszy dla Faith, J-Psi z wysoce pożądaną umiejętnością przewidywania przyszłości. Wizje ukazują jej coś jeszcze bardziej niepokojącego... Lecz tak jak jej wizje są potężne, tak kruchy jest jej umysł i emocje, których pragnie doś...
I też chyba wolę zakompleksionego Luisa od perfekcyjnego Pottera :)
Odzywam się po wielu, wielu latach, by napisać taki drobiazg: wyznania nie podano, ale chyba da się coś niecoś wydedukować. Z książki pt. "Luis Barnavelt i mroczny cień" (jedyna część cyklu, którą przeczytałam) dowiadujemy się, że: a) Luis przystąpił onegdaj do "Holy Comunion", czyli do Pierwszej Komunii, a nie do np. konfirmacji; b) z okazji tejże Pierwszej Komunii otrzymał w podarunku medalik ze św. Antonim (kult świętych); c) był przez pewi...
Martin Eden - 5,0 Świątobliwy złodziej - 5,0 Historia twojego życia - 4,5 Kolekcjoner kości - 5,0 Podbój miasta Plassans - 5,5 Grzech księdza Mouret - 4,0 Jego Ekscelencja Pan Minister Rougon - 5,0 W matni - 5,0 Spiżowa brama - 4,5 Panowie i damy - 5,0 Obywatel, który się zawiesił - 5,0 Poczytaj mi, mamo. Księga pierwsza (antologia) - 5,0 Poczytaj mi, mamo. Księga druga (antologia) - 4,5
Serce, serce! Ale na dłuższy termin? Bo jak na krótki, to niech ktoś inny najpierw weźmie, wiesz, że ja przetrzymuję książki... :(
5 lat po wydaniu papierowej wersji przewodnika po wszechświecie Stanisława Lema, zatytułowanej "Co to są sepulki? – wszystko o Lemie" zapraszamy do wspólnej zabawy jej wersją interaktywną. Tym razem zamiast odsyłaczy typu "Ijon Tichy, patrz – »Dzienniki Gwiazdowe«" mamy linki, którymi możemy wędrować po labiryncie haseł, a zamiast słownych zachwytów nad rysunkami Daniela Mroza, mamy same rysunki. Dużo się wydarzyło przez te 5 lat, doszły więc...
Kiedyś jeden z kolegów mojego syna wchodząc do nas, skomentował to w następujący sposób: Trzy psy to jakby małe schronisko. Mamba jest sznaucerką olbrzymką, ma dwanaście lat i jest schorowaną staruszką. Abym nie cierpiała, kiedy odejdzie, mąż przyniósł mi Neskę, również sznaucerkę olbrzymkę. Było to niemal pięć lat temu. A półtora roku temu mąż wpadł na genialny pomysł i przyniósł jeszcze goldenkę! Nazwałam ją Milka. Teraz mamy podwójne space...
"Anielcia i życie" była jednak wydana w tej kociej serii. :) http://allegro.pl/anielcia-i-zycie-helena-boguszewska-i2188540562.html
Zapytam nieśmiało, czy coś przywieźć przy najbliższej okazji? Serce mogę od razu, na Kapuścińskiego może się Miciuś połakomić, więc nie obiecuję na 100%.
Podrzucę Ci listę przy okazji - na razie wystarczy antologia, a prócz niej mam zapas dzieł noblistów wystarczający na ponad pół roku; coś się pożyczyło biblionetkowo, coś niecoś jednak jest w bibliotece, więc na razie nie śpieszy mi się :-).
Przeczytane w marcu: 1.Cmentarze (4,5) 2.Żydówka Noemi(4) 3.Senność (4) 4.Boża podszewka: Część 2 (4) 5.Pod jednym dachem, pod jednym niebem (5,5) 6.Artystka wędrowna (5) 7.Zespoły napięć(3,5) 8.Łóżko (4) 9.Milionerzy (4) 10.Dziesiąty krąg (3,5) 11.Żona mormona: Druga z dziesięciu żon, matka trzynaściorga dzieci (3,5) 12.Trzepot skrzydeł (5) 13.Kryształowy Anioł(4,5)
OK! Pozdrawiam!
Wiecie jednak, że termin psychopata tak naprawdę nie funkcjonuje w naukach medycznych etc? Woydyłło pisała/mówiła o tym kiedy ta sprawa z historią małej Magdy się toczyła? Ja jednak nie o tym. Dawno temu widziałam ten film:http://www.filmweb.pl/film/Cz%C5%82owiek%2C+kt%C3%B3ry+pojma%C5%82+Eichmanna-1996-4839 jest też drugi{ten akurat mam}http://www.imdb.com/title/tt0901481/ a dodatkowo mam książkę Zvi Aharoniego, Wilhelm...
marzec 6.Ludność cywilna w Powstaniu Warszawskim 7.Nadludzkiej poddani próbie: Ludność cywilna Warszawy w powstaniu 1944 r. - Joanna K.M. Hanson 8.Dni Powstania - Stanisław Kopf 9.Reportaże z Powstania Warszawskiego - Sylwester Braun 10.Rapsodia Żoliborska - Stanisław Podlewski 11.Polityczne przyczyny Powstania Warszawskiego - Aleksander Skarżyński Czekałem już dłuższy czas na te tytuły. W końcu trafiły się w atrakcyjnej cenie. Dobre u...
marzec 4.Gertruda - Hermann Hesse 5.Wielkie zauroczenie, czyli o miłości i grawitacji - Steph Davis 6.Astralnia: Opowiadania kosmiczne - Zuzana Mnichova 7.Jak zostałem pisarzem: Próba autobiografii intelektualnej - Andrzej Stasiuk 8.Istota praktyki Zen: Doceń swoje życie - Taizan Maezumi
Jest Pani właścicielką trzech psów - proszę coś o nich opowiedzieć:)
Merci Merci! :)
Znowu mi spuchłaś schowek! Tym sercem i Kapuścińskim. Wrzucam też Broniewskiego, ale na niego się już i tak zasadzałam wcześniej, chcę mieć na własność!
Moim zdaniem "Dom Augusty" jeszcze lepszy. Na mnie zrobił większe wrażenie niż "Kwietniowa...".
A jakich jeszcze nie masz? Bo może ja mam któreś z tych książek?
Och, z przyjemnością! Dziękuję!
Ślepowidzenie oraz w krótkich przerwach pomiędzy książką a sprzątaniem: Wyznania prowincjusza Obie świetne choć jakże różne.
Akcji nie było, ale widzisz, dobrze się składa, że się tyle czasu nie ogarnęłam wysyłkowo, to dołożę Rybki do Ręki i wyślę (mam już naszykowane koperty i adresy), cieniutka jest i na dwa wieczory. Sympatyczna. A na Kossak nabrałam chęci na spotkaniach, bo długo była omawiana. Słuchałam jej, nagrana hurtem i stąd komplet. :)
Dziękuję :) Mam Dom Augusty i aż się boję zacząć czytać... po tym, co przeżyłam dzięki Kwietniowej... Pozdrawiam :)
;) O mojej emocjonalności nawet nie wspomnę, bo stara już jestem i... :D Pozdrawiam :)
Mogę Ci podesłać tę antologię. Niedługo kończę.
Dodam jeszcze, że spośród 67 noblistów, których twórczości dotąd nie zakosztowałam, 29 nie jest reprezentowanych w lokalnej bibliotece ani jednym tytułem. Jeśli chodzi o poetów, gdyby choć była antologia Poeci nobliści! - ale i tego brak.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)