Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Uporać się"?:) Cudne "Dożywocie" pochłania się, uważając, żeby nie pęknąć ze śmiechu!:)
W takim razie od tego drugiego zacznę. Z tym, że to dopiero w okolicach wtorku, bo przez weekend muszę uporać się z wedrującą książką, tj. z "Dożywociem" Marty Kisiel, żeby mogła ruszyć w dalszą podróż :-)
Wieści o znalezionych w łazience szanowanego architekta, pana Thippsa, zwłokach nieznanego osobnika dotarły do lorda Petera Wimseya bardzo szybko. I oznaczały jedno: nową sprawę do rozwikłania dla rasowego detektywa-amatora. A za takowego uważał się przecież po pamiętnym odnalezieniu szmaragdów lady Attenbruy. Do tego jeszcze okazuje się, że śledztwo w sprawie nagiego nieboszczyka w wannie - któremu pozostawiono tylko złote binokle na nosie - ...
Wszystkie świetne;) Choć ze słynną panną Marple tylko ten drugi.
Jak to możliwe, że w Japonii ciąża trwa dziesięć miesięcy? Czemu w Indonezji coraz większą popularność zyskuje poród z zastosowaniem hipnozy? Po co w Armenii niespokojnym małym dzieciom wkłada się pod poduszkę ostry nóż? Jak smakuje i na co wpływa napój zrobiony z gniazd jaskółek, który piją chińskie matki? Praktyki młodych mam z całego świata bardzo się różnią. Mogą zaskakiwać, budzić wątpliwości, a nawet niepokój... Poród: naturalny i bez zn...
128 :-)
Pasuje mi i sobota i niedziela :) Czy zostajemy przy Czardaszu czy idziemy gdzieś indziej?
Noc i ciemność Uśpione morderstwo Gdzieś w zanadrzu mam jeszcze Godzina zero
Chętnie przeczytam kryminały Christie, których do tej pory nie zdążyłam przeczytać.
Bardzo się cieszę:) Pochwal się, jakie to kryminałki Christie dostałaś?
Ja! :-) Chętnie się przyłączę, bo ostatnio dostałam w prezencie 2 kryminały autorstwa tej pani. Przyznam się, że jeszcze nie miałam styczności ze słynną panną Marple ani z żadnymi innymi bohaterami Christie.
Wygląda na to, ze sukces wydanej w 2011 roku powieści "Kod władzy" zachęcił autora do napisania książki będącej niejako kontynuacją opisanych w niej wydarzeń. Przerażające eksperymenty, tajemnicze istoty i wielki światowy spisek. Tajemniczy Victor Orwellsky po raz kolejny odsłania przed czytelnikiem wielką intrygę, za którą stoją możni tego świata. Tym razem znanym z poprzedniej części bohaterom przyjdzie stawić czoło mrocznym eksperymentom ...
Te urocze baśnie z pewnością zachwycą każde dziecko. Piękne i przemawiające do małego Czytelnika ilustracje sprawią, że przeżyje każdą przygodę wraz z jej bohaterem, dzięki czemu na długo zapamięta mądrość płynącą z opowieści. [Wydawnictwo Jedność, 2006]
Porywająca opowieść o zdradzie, tragedii i tajemnicy rodzinnej. Po dłuższym pobycie w Londynie 33-letni Justin Fisher osiedla się wraz z żoną i synkiem w południowej Kalifornii. Próbuje tam odnaleźć swą rodzinę, z którą przez lata nie miał kontaktu. Trudność polega na tym, że Justin niewiele pamięta z dzieciństwa, nie potrafi też wytłumaczyć, dlaczego żył z dala od swoich bliskich. Niedługo po przyjeździe dowiaduje się, że jego rodzice nie ż...
No właśnie jest i tak też je odhaczałam, jako przeczytane. Ale policzyłam jako jedną, jakoś nie byłam pewna, czy mogę inaczej. A skoro mogę, to się już w akcji '52 książki' dawno temu zmieściłam - czyli sukces!:D
5:) Każda jest chyba wprowadzona do katalogu oddzielnie?:)
A jeśli przeczytałam kilka części Muminków, ale zawartych w jednym (nawiasem mówiąc przepięknym) tomie, to policzyć jako jedną książkę czy jako 5?
Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek - średnio przypadła mi do gustu, aczkolwiek pomysł niezły. Sny Carlosa Ruedy - dobra książka, polecam wszystkim Rok wilkołaka - chyba nigdy nie przekonam się do twórczości Kinga... i jeszcze męczę od miesiąca - Pod słońcem Toskanii: U siebie we Włoszech - nie mogę przez nią przebrnąć... jakoś ciężko się czyta i brakuje tej magii, która myślałam, że zagości...
U mnie dosyć cieniutko w tym miesiącu: 1. Poniedziałkowe dzieci - 6 2. Źle ma się kraj: Rozprawa o naszych współczesnych bolączkach - 4 3. Pospieszne, osobowe - 4 4. Prima aprilis: Nepomuk - 4 5. Kobieta do zjedzenia - 5
Historia brudu (4,5) Tajemniczy płomień królowej Loany: Powieść ilustrowana (3) Stanąć na nogi (5) Wielka księga Tao (5,5)
W niedzielę odbywa się spotkanie biblionetkowiczów krakowskich i okołokrakowskich.
Weź większą torbę :)
Mój książkowy listopad, całkiem niezły: 1 Osobliwy dom pani Peregrine - 5 - wspaniała książka, jest recenzja (Lutka, nie moja) dziękuję Engo 2 Niedziela, która zdarzyła się w środę - 5 - rewelacyjne są te reportaże, dziękuję Dot 3 Planeta samych chłopców - 5, dziękuję Marginesku 4 Trędowata - 2 - ach, ta Mniszkówna. Dziękuję, Biblionetkołaju. Czytałem w ramach akcji "Listopad z Trędowatą" - i tak się dobrze bawiłem! 5 Rozwód niedoskonały -...
- Robert Shearman: Wrzawa śmiertelnych - Aleksander Zołotko: Żywiciele - Bradley Denton: Orzeł Adacki - Ursula K. Le Guin: Inna opowieść albo rybak z Morza Śródlądowego - Paul Jessup: Otwórz oczy - Suzanne Church: Dołącz, całuj, leć - Ted Chiang: Automatyczna niania Dacy'ego - Olga Onojko: Lotnik i dziewczyna - Neil Gaiman: Przypadek śmierci i miodu - Dylan Horrocks: Steam Girl - Dan Simmons: Kochanek doskonały [Solaris, 2012]
Mój listopad był bardzo nierówny. Chronologicznie: Oskarżona: Wiera Gran (4,0) Aż strach cokolwiek napisać. Książka rozpala dyskutantów na wielu forach internetowych i nie tylko (trwa proces sądowy wytoczony autorce przez żonę i syna W. Szpilmana). Niemniej jednak książkę warto przeczytać. Ze względu na studium staczania się w szaleństwo, a także za wywołanie refleksji jak wydarzenia z kilku miesięcy życia mogą determinować dalszy los człowie...
Pierwsza z dwóch ksiąg komiksu opartego na podstawie pierwszej części bestsellerowej trylogii Stiega Larssona "Millennium. Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet". Scenariusz komiksu stworzyła szkocka pisarka Denise Mina, w Polsce ukazały się jej powieści "Pole krwi", "Martwa godzina" i "Ostatnie tchnienie". Za grafikę odpowiadają artyści: Argentyńczyk Leonardo Manco znany z rysunków do "Hellstorm", "Blaze of Glory", "Apache Skies" czy słynneg...
Ja też mam sobotę pracującą. Podobnie jak Dot i Miciusiowi - pasowałaby mi niedziela.
Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął - 5.0 Ja, Ozzy: Autobiografia - 5.0 - Dużo lepsza książka niż by można się spodziewać. Jakiś potwór tu nadchodzi - 4.0 - Tu lekkie rozczarowanie. Za bardzo to psychodeliczne, jak dla mnie. Bóg rzeczy małych - 4.5 Opowiadania z piaskownicy - 5.5 - Powtórka. Piątkowska to jedna z moich ulubionych autorek literatury dla dzieci. Felix, Net i Nika oraz Świat Zero - 5.0
Zdziwiłam się trochę widząc u mnie tylko dwie przeczytane książki... no cóż, tak wyszło... Są to: 1. Najdłuższy tydzień: Opowieść o hell weeku - finale najbardziej morderczego treningu świata - 4,5 2. Wiek cudów - 4,5 Poza tym męczyłam Lilka . Poległam... Zaczęłam Biegnij , lecz to też okazało się nie to... Może skończę jednak. Jestem w trakcie czytania Stan zdumienia i już wiem, że przeczytam do końca, gdyż bardzo mnie wciągnęła o...
"Pan raczy żartować, panie Feynman!": Przypadki ciekawego człowieka [5,5] audiobook Przenośne drzwi [4] Pratchett to to jednak nie jest, ale czyta się bez bólu. "A co ciebie obchodzi, co myślą inni?": Dalsze przypadki ciekawego człowieka [3] audiobook Byłoby lepiej, gdyby nie straszliwie rozwlekła opowieść o pracach komisji ds. wypadku Challengera. Kraken [5] Upadłe Anioły [5] Jeśli bóg jest [4,5] Cały czas miałem wrażenie, że ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)