Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Imarbo, nie wiem, czy wiesz, ale już się ukazała druga, a zaraz potem trzecia część trylogii. Na szczęście dzięki interwencji jednej z biblionetkowiczek oraz uprzejmości jednej z blogerek, pożyczona część druga już czeka na lekturę. Coś czuję, że będzie z tego czytatka...
Komiksowa opowieść biograficzna oparta na autentycznych wydarzeniach, które przedstawił w swoich zapiskach młody czeski podróżnik i botanik Alberto Vojtěch Frič. Zimą 1908 roku przywozi on z Paragwaju do Europy Indianina Czerwiusza, którego plemię dziesiątkuje nieznana choroba. Ujmująca historia o spotkaniu dwóch ludzi z zupełnie innych światów i kultur... Komiks "Dzicy" zdobył dwie główne nagrody na praskim festiwalu Komiksfest 2011:...
Ja też mam własne. To taki typ: książka-przyjaciel:)
Sto trzydzieści
Najkochańszemu Mikołajowi z Bolesławca pięknie dziękuję za wymarzone przeze mnie Dożywocie i Strzeż się psa: Psi kryminał
Oczywiście poproszę o adres do wysyłki.
Kochani, a ja bardzo proszę żeby mi nic nie przynosić. Nie umiem odmawiać książek, więc na pewno serce wzięłoby górę nad rozsądkiem na spotkaniu i być może znowu bym coś przyniosła, kiedy na parapecie piętrzy mi się spory stosik. Koniecznie wszystko, co od Was ostatnio pożyczyłam, chcę przeczytać, dlatego rozsądniej będzie powstrzymać się na razie od pożyczek. Pozdrawiam Was i do zobaczenia!
Ja z chęcią przeczytam jeśli można :)
Herbaciarnia Pod Morwami (Owens Sharon) 4,0 Kufer Kasyldy czyli Wspomnienia z lat dziewczęcych: Wybór z pamiętników XVIII-XIX w. (antologia) 5,0 Kto chce, niech wierzy: Wspomnienia reportera (Budrewicz Olgierd) 3,5 Podróże poza ciałem (Monroe Robert A.) 2,5 Wojna i pokój (Tołstoj Lew)) 5,0 Szklany klosz (Plath Sylvia) 4,0 Nieprzyzwoita obsesja (McCullough Colleen) 4,5 Notatki przyszłej matki (Green Risa) 4,0 Gdyby We...
Również kilka dni temu ukończyłem lekturę tej książki. I bardzo mi się spodobała dałem jej nawet ocenę 5, co nie zdarza się zbyt często. A podobała mi się dlatego, że przypomniała mi odległe czasy, kiedy to zaczęła się moja fascynacja piłką nożną. Latem 1982 roku miałem niespełna 6 lat ale pamiętam dość dobrze mecze Polaków na hiszpańskim mundialu. Co prawda samego Iwana z tych meczów nie pamiętam, (teraz wiem dlaczego :-)), kojarzę go z jego gry...
Wiedziałam, że tak będzie! 15-go jestem na uczelni, potem na imprezie. 16-go znowu w szkole. Co robić? Jak żyć?
"»Swoimi słowami« - tak nazwałem felietony, które piszę dla miesięcznika "Kino" od lat dziewięćdziesiątych. One właśnie – choć nie tylko, także teksty z "Gazety Wyborczej" – składają się na tę książkę. Nie są to klasyczne recenzje ani filmoznawcze analizy, choć znajdują się wśród nich portrety wybitnych reżyserów i interpretacje znaczących filmów. Uprzedzam: w tych tekstach pełno jest mnie. Są też ludzie, którzy byli mi bliscy, książki, które ...
Beze mnie tym razem. Trzeba będzie robić zakupy świąteczne, prezenty. A z prezentami zawsze najtrudniej. Mąż pracuje w dwie poprzednie soboty, bo odrabia poniedziałki i tylko w ten weekend będziemy mogli pojechać do sklepów. Nie dam rady. Chlip, chlip...
A no to w takim razie odpadamy :-(.
W sobotę w nocy będę wracała ze szkolenia w Warszawie, więc nawet niedziela mi nie pasuje.. :(.
U mnie listopad zaczął się od bardzo przyjemnej książki: Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana Drugi poleciał Pan Lodowego Ogrodu: Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 Trzecia pozycja trochę z innej beczki: Zielone piekło w Gujanie Ostatnia zakończona w listopadzie to: Człowiek nietoperz Bardzo lubie przygody Harry'ego Hole'a. Zacząłem jeszcze w listopadzie, ale skończe w grudniu: Kiedy jaszczury śpiewają Kupiłem tą książke...
Newsweek planuje też sprzedaż kolejnych części serii "Obcy": Obcy. 8. pasażer "Nostromo" - 10 grudnia 2012 Obcy. Decydujące starcie - 27 grudnia 2012 Obcy 3 - 7 stycznia 2013 Obcy 4. Przebudzenie - 21 stycznia 2013 Obcy vs Predator - 4 lutego 2013 Obcy vs Predator. Requiem - 18 lutego 2013
Wydane przez Radwan i pod pseudonimem. Trudno się w zasadzie spodziewać czegoś więcej.
"Pokaż język!" - to jedyny taki zbiór artykułów językoznawczych na poziomie uniwersyteckim, a dostępny każdemu... jak powieść kryminalna. Dotyczy też spraw kryminalnych: jak niszczenie polszczyzny w prasie i telewizji przez profesorów i analfabetów. Robert Stiller w przeciwieństwie do nich zna język polski tak świetnie, jak mało kto na świecie. I wiele innych języków. Proponowano mu profesorstwo i obywatelstwo w USA, pod warunkiem, że zrzeknie...
Jestem w posiadaniu książek, które nie mają w ogóle ocen lub mają niewielką ich ilość. Postanowiłam jedną taką na razie puścić w obieg. Jest to książka "Od zachodu do wschodu słońca" Natalii Krawcowej. Zapraszam do zapisywania się po książeczkę. Od zachodu do wschodu słońca
Fajny był konkurs i trafił na moją wolną chwilę :)
Mnie pasuje tylko niedziela, ale 9.12.
Ja Schmitta bardzo lubię, ale akurat "Oskar..." nie zrobił na mnie większego wrażenia. Nie uważam, żeby był słaby, ale też nie płakałam przy nim ani szczególnie się nie wzruszyłam. Książka miała specyficzny klimat... I to by było na tyle. Szału nie zrobił, kolokwialnie to ujmując. Nawet za bardzo nie pamiętam już jego treści... Dużo bardziej podobają mi się Schmittowe opowiadania (notabene, to chyba jedyny przypadek, w którym opowiadania podobaj...
Szczerze mówiąc nie rozumiem skąd w ogóle wzięło sie wyodrębnienie tej trylogii - dla mnie jest sztuczne. Prawdopodobnie wynikało z braku pewności wydawnictwa co do sprzedaży, czyli przyczyny, która spowodowała wydanie jako pierwsze Czerwonego Gardła, które zdążyło zdobyć międzynarodowe uznanie. Przez to niestety cały cykl musiałam zacząć od trzeciego tomu... i dowiedzieć się, co wydarzyło się w dwóch pierwszych tomach przed ich przeczytaniem. Dl...
Jestem w posiadaniu tej książki. Nikt jeszcze jej nie ocenił i tak sobie pomyślałam, że może jak puszczę ją w obieg, to się to zmieni. Książka ta jest dosyć stara. Wyciągnęłam ją z piwnicy mojej mamy, tak że jeżeli ktoś jest zainteresowany, to zapraszam.
„Mein Führer, kiedy otrzymasz ten list, będę w Anglii” - tak zaczyna się depesza, która 11 maja 1940 roku trafiła w ręce zaskoczonego Adolfa Hitlera. Ostatnie słowa miały uspokoić przywódcę III Rzeszy: „zawsze będziesz mógł wszystkiemu zaprzeczyć. Po prostu powiesz, że zwariowałem”. Autorem tej wiadomości był zastępca Hitlera - Rudolf Hess, który dzień wcześniej usiadł za sterami Messerschmitta i odleciał do Wielkiej Brytanii. Ucieczka Hessa to j...
Mniemam, że skończysz szybciej niż Ci się zdaje:) Czekam zatem na Twoje wrażenia - i z "Dożywocia" i z "Uśpionego morderstwa":) Alleluja!
Gdybym była pozerem, raczej nie pozowałabym na Twoim miejscu z tą książką. Warto przeczytać, dla samego poznania fenomenu Murakamiego. Proza tego pana nie ma jednak, moim zdaniem, szczególnych walorów myślowych, Murakami po prostu wie jak pisać, żeby było poczytnie i niestety - jak widać - doskonale zaspokaja wymagania duchowe ogółu, czerpiąc pełnymi garściami z kiczowatego "Alchemika" Paulo Coelho. Będąc literackim snobem, jednak stroniłabym o...
Na Nesbo trafiłam w czasie desperackich poszukiwań autora, który zapewniłby mi takie emocje jak Stieg Larsson..lecz po przeczytaniu serii o Harrym Hole nie mogę się zgodzić z określaniem Nesbo jako następcy ... jest o wiele lepszy. Stworzona postać, dialogi, tempo akcji, wyprowadzanie czytelnika w pole - perfekcyjne. Według mojej opinii jedno się Nesbo nie udało - zakończenie. W żadnym wypadku nie jest ono dla mnie zachwycające - jest nieautentyc...
Zawsze mam tak z pożyczonymi książkami, że czuję na sobie presję, by je jak najszybciej przeczytać, stąd "uporać się" :-) A na "Dożywocie" długo ostrzyłam sobie pazury, ale dziś dopiero zaczynam :-) Potem akcja z Agathą Christie :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)