Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W göteborskim pokoju hotelowym znaleziono zwłoki zamordowanej kobiety. Erik Winter po przybyciu na miejsce uświadamia sobie, że wcześniej tu był. Wtedy też chodziło o zaginioną kobietę, której sprawa nigdy nie została rozwiązana. Winter jest pewien, że wtedy coś widział. Coś, co mu umknęło, a co powinien był zinterpretować. Czy te dwie kobiety miały ze sobą coś więcej wspólnego niż tylko pokój numer 10? [Czarna Owca, 2012]
W małym szwedzkim miasteczku letnią sielankę przerywa wieść o brutalnym morderstwie młodej kobiety. Choć na miejscu zdarzenia znaleziono wiele śladów, do rozwiązania nie prowadzi żaden trop. Bezradni miejscowi policjanci wzywają na pomoc posiłki ze Sztokholmu. Jednak śledztwo nie posuwa się ani o krok. Może dlatego, że kieruje nim inspektor Evert Bäckström, zdecydowanie bardziej zainteresowany miejscowymi rozrywkami niż swoją pracą. Przełom w spr...
Henrik HP Pettersson to 30-letni kombinator i próżniak, którego życiowe ambicje mogą być śmiało podsumowane jednym zdaniem: być numerem jeden. Jest zadufany w sobie, beznadziejnie impulsywny, a przy tym dręczy go poczucie bycia niedocenianym. Pewnego dnia znajduje telefon komórkowy, który zaprasza go do tajemniczej Gry Alternatywna Rzeczywistość – gry testującej granice między złudzeniem a rzeczywistością. Po wykonaniu testu próbnego HP otrzymuje...
Pierwsza część trylogii o Sophii Brinkmann i Hektorze Guzmanie. Życie Sophie Brinkmann – pielęgniarki i samotnej matki – diametralnie się zmienia, gdy poznaje Hectora Guzmana. Przystojny wydawca z Hiszpanii wzbudza jej zaufanie i pociąga ją w nieodparty sposób. Wkrótce zaczynają się spotykać. Sofie nie zdaje sobie sprawy, że Hector ma drugie, niebezpieczne oblicze… Kobieta zostaje wplątana w walkę między światowymi organizacjami przestę...
Pamięć mam chyba zbyt krótką... Rzeczywiście tropów tam, jak liści jesienią. I mam je na uwadze. Wittlina znam już - Sól ziemi dawno przeczytałam, teraz ostatnio Odyseję w jego tłumaczeniu (tam jest przepiękny wstęp Wittlina, który sam w sobie jest arcydziełem:). A pod wpływem Tomkowskiego - zakupiłam tom jego esejów (ale nie Orfeusza, ten ma chore ceny na Allegro).
Zrobione :)
Szkoda, że nikt tego nie wznowił :(.
...a mnie zdziwiło, że są dwa tytuły angielskojęzyczne :-). Bardzo proszę, podaj tę informację Redakcji Katalogu, na pewno zrobi z niej użytek. Tzn. wpisz to, co tutaj (z zaznaczeniem, który tytuł angielski, który amerykański), w polu "zgłoś błąd" na stronie książki (https://www.biblionetka.pl/book_report.aspx?id=29779), OK? Z góry dziękuję :o).
Jak ja się cieszę, jak widzę, że ktoś czyta Odojewskiego, i to jeszcze z takim efektem! :D
Ja właśnie czytam "Want to Play?" autorstwa P. J. Tracy (na polski przetłumaczoną jako "Wspólnicy"). Zwykle nie czytam kryminałów, ale zauważyłam ostatnio jakiś pociąg w tym kierunku- może to rzeczywiście jesienno-zimowy rodzaj lektury :).
Kochana, to ja Tobie dziękuję, bo kiedyś grzebiąc bezczelnie w Twoim schowku znalazłam mnóstwo jego książek :D i tylko dlatego zwróciłam na niego uwagę :P
Bardzo się zdziwiłam informacją, że oryginalny tytuł książki to "Monkeewrench", ponieważ właśnie ją czytam i jej tytuł brzmi: "Want to Play?". Po krótkim poszukiwaniu okazało się, że pierwszy tytuł jest amerykański a drugi angielski. Są więc dwa oryginalne tytuły.
Najlepiej będzie, jak sama sięgniesz po Kuncewicza :) Co nieco z tropów "Kuncewiczowskich" wymieniłem w Twojej czytatce Polskie przykurzątka - część I 2012 - 2022 Do wymienionych tam pozycji dorzucę, nieco bardziej znanego, lecz dla mnie będącego odkryciem Wittlina.
Znowu to robisz! :P No dobra, Gemmella miałam w planach, ale teraz muszę dokonać przetasowania. I już nie wiem, co przerzucić dalej, bo wszystko mnie kusi.
Coś o sztuce jeszcze, która powinna przekraczać ograniczenia. Słuchając "Moon River" Andy'ego Williamsa trafiłem na celny komentarz, zarówno do piosenki, jak i sztuki w ogólności i Twej wypowiedzi w szczególności: "Where has this type of singer gone to? Why isn't there any? If there are..then who are they? There's not even this type of music any more! I just don't understand it! I thought we have progress upward in creativity through knowledg...
Filary ziemi (4) można by powiedzieć, że "męczyłam" ją długo, ale raczej z przyjemnością :) pierwszy tom wciągnął mnie bardzo, połknęłam go mrucząc z zadowolenia. W drugim miałam mieszane uczucia już od momentu pierwszego wstrętnego występku William'a. Nie lubię takich opisów. Coś już się zaczęło psuć, ale i tak skończyłam tą część z "wow" na ustach. W trzecim tomie niestety poczułam się zmęczona Williamem, Walerianem i wszystkimi tymi kombinacja...
PAŹDZIERNIK Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny - 4 Tost: Historia chłopięcego głodu - 4 Niuch (82%) - 5 Małe zielone ludziki - 3,5 Stonehenge: Zagłada Atlantydy: Opowieść o Atlantydzie i dawnej Brytanii - 4 Dzieje Tristana i Izoldy - 3 Wyprawa po Złote Runo - 4 Tezeusz i Ariadna - 4 Młodość Achillesa - 4 Opowieść o Heraklesie - 4 McDusia - 5 Gwiezdny motyl - 4,5 Zamki z piasku - 4 Klub Matek Swatek - 4 Rowerem przez Chiny, Wietnam i Kamb...
"Otwiera oczy na wielu niesłusznie zapomnianych autorów." - otwórz i mi oczy, proszę. Ciągle mam wrażenie, że nie za wiele wiem o literaturze XXlecia, że żyję w nieświadomości i schematach. Bogusławska była tu dobrym przykładem.
Też byłam zawiedziona Bóg, kasa i rock'n'roll. Dla mnie trochę takie masło maślane, za mało konkretów ze strony Pana Szymona. Uważam, że stać go na więcej, dlatego tylko 2.
Trucizna królewska - 4,5 Prawo mężczyzn - 5 Wilczyca z Francji - 5 powtarzam ten cykl. Z szynką raz! - Niezły świntuch z pana Bukowskiego. Dla mnie za dużo goryczy w tej książce dlatego tylko 3,5. Wampir i inne opowiadania - Moje pierwsze spotkanie z tym koreańskim autorem. Bardzo fajnie napisane opowiadania. Cały czas podtrzymuje napięcie, są takie magiczne. Dla mnie na 5. Etiopia: Ale czat! - Taka książka gadana, dla mnie na 4. Nie pod...
-- październik -- Dziewczynka w zielonym sweterku (5,5) Sprężyna (5) Dziewczyna ze śniegiem we włosach (3) Frywolitki 2 czyli Ostatnio przeczytałam książkę!!! (3,5) Frywolitki 3 czyli Ostatnio przeczytałam książkę!!! (3) Dzieci Arbatu (5,5)
Mój październik: 1) Sprężyna - powtórka (4,5). Bardzo lubię Łusię:) A Natalia nie jest wegetarianką? A miałam ją za taką rozsądną w tym względzie ;) 2) McDusia - Ocena 4,5 głównie za emocje związane z prof. Dmuchawcem. Tytułowa McDusia trochę mnie irytuje. Ale za to Łusia ciągle trzyma poziom. :) 3) Poziom śmierci - (4,0) 4) Strategia antylop - (5,0) Poruszająca; bardzo polecam. 5) Gwałt - (2,0) Chciałam się przekonać, czy negatywne opinie o...
Zasypie wszystko, zawieje... (moja ocena 5,5) Lektura poruszająca, przytłaczająca, męcząca, zapadająca głęboko w pamięć, z pewnością wybitna... Zapiski oficera Armii Czerwonej (5,0) Studium człowieka zaślepionego i skrzywionego. Traktuję to szerzej niż tylko w odniesieniu do komunizmu. Dotyk ciemności (5,0) Ascetyczne w formie. Poruszające w treści. Zaskoczony radością: Moje wczesne lata (4,5) Wolę Lewisa w eseistyce. Jest to coś w rodza...
Dasz maila? jolanta.kozak@gmail.com
Żar: Oddech Afryki Książka zmieniła całkowicie moje spojrzenie na Afrykę. Przepiękne wydanie! Ocena 6. McDusia Kolejne spotkanie z rodziną Borejków. Jak zwykle bardzo udane, choć postać tytułowej Magdusi nijaka. Ocena 5. Po wyzwoleniu... (1944-1956) Wspomnienia z łagrów i przymusowej pracy w kołchozie. Dużo interesujących szczegółów. Ocena 5. Carowie Nie tylko o carach! Jest recenzja: Carowie, caryce i historia Rosji Ocena 5,5. Zasypie wszyst...
no i dziękuje za życzenia :)
no niestety książka w ogóle mi nie podeszła, wg mnie tłumaczenie (i najwyraźniej brak korekty) jest wręcz tragiczne, a bohaterowie wręcz bija się o pierwsze miejsce w plebiscycie o najbardziej płytką i postępującą najmniej logicznie osobę. z drugiej strony mojej kuzynce, z którą generalnie mamy bardzo podobny książkowy gust, bardzo się podobała i czyta kolejne części jednym tchem. więc może książka po prostu wzbudza skrajne emocje. :)
Kogutek nie może się oprzeć łakomstwu i wpada w tarapaty. Na pomoc spieszy mu wiele osób, których zaangażowanie decyduje o szczęśliwym zakończeniu bajki. [Wydawnictwo Tako, 2012]
dziękuję bardzo :)
Agatha Raisin i koszmarni turyści (Beaton M. C. (właśc. Chesney Marion)) [4] Ofiara losu (Läckberg Camilla) [5] Kobieta tysiąca tajemnic (Wood Barbara) [2,5]- coś okropnego! Tabu (Dunin Kinga) [4] Agatha Raisin i krwawe źródło (Beaton M. C. (właśc. Chesney Marion)) [4] W Dolinie Muminków (Jansson Tove) [4,5]
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)