Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No tak, w końcu dzisiaj Hallowen, a któż lepszy na taką okazję niż Król? :-))
Hm, hm, a to "Wałkowanie Ameryki" może Twoje? Hm, hm... ;)
Jestem minarchistą (NIE mOnarchistą!), jeżeli już mam się opowiadać. Co do listy twórców, to raczej wymieniałem tych, którzy nie są lewicowi - także dlatego, iż starają się być obiektywni tudzież nie nasycać swych dzieł żadną ideologią, szczególnie polityczną. Niestety lewicowa dialektyka zaczyna się na rozmyciu znaczenia słów, stąd owo pomieszanie semantyczne - tak jak "liberał" w USA oznacza tak naprawdę socjalistę. A niestety najczęściej nie...
Mój październik 2012: *Tak sobie myślę...: Dziennik czasu choroby - 5 (jest recenzja) *Igrzyska śmierci - 5 *W pierścieniu ognia - 4,5 *Bez wybaczenia - 4,5 (recenzja) *Tunel strachu - 2 *Ostatni raz - 4 (recenzja) *Wyznania chińskiej kurtyzany - 2,5 (recenzja) *Żar: Oddech Afryki - 5 (recenzja) *O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu - 4 (recenzja) *Nakarmić wilki - 2 (recenzja) *Kosogłos - 4,5 *Tajemnica spowiedzi - 4 Więcej inform...
A teraz jest tam (na kanale TCM) "Podpalaczka", także według Kinga. :-)
Również o tym myślałem. Można by napisać jakąś notkę do adminów w tej sprawie. O możliwości oceniania pisarek i pisarzy. Ja również jestem za takim pomysłem.
Mam pytanie. Na stronie Biblionetki można oceniać książki i jest ranking najlepszych, najbardziej popularnych, najlepszych wg recenzentów. A dlaczego nie można oceniać autorów? Wg mnie powinien być zarówno ranking najlepszych książek jak i ranking najlepszych autorów. Jestem za tym, żeby można było oceniać wszystkich autorów i wszystkie autorki i na bazie ocen i liczby głosów powstałby taki sam ranking jak najlepszych książkach. Co sądzicie o tak...
Mimo iż nazwisko Marii Nurowskiej słyszałam wielokrotnie, do tej pory nie miałam okazji zapoznać się z twórczością tej pisarki. Opinie na temat jej książek są różne. Jedni chwalą, drudzy ostro krytykują, a ja mogłam tylko wzruszać ramionami z głupią miną człowieka niemającego własnego zdania. Tak się jednak złożyło, że w bibliotece coraz częściej krążę wokół regałów z polską literaturą (z powodu dobrze Wam wszystkim znanego), dotarłam więc też do...
Historie ważne i nieważne (5,5) [Doskonałe miniaturki z pogranicza felietonu, eseju i autobiografii. Wyraziste obrazy, przepiękny język – głęboki ukłon dla tłumacza!] Świat finansjery (5) [Pratchett śmieszy, Pratchett kusi, Pratchett do myślenia zmusi – cóż więcej trzeba?] Znany świat (4) [Opowieść o życiu czarnoskórych obywateli USA w okresie początków abolicji. Ciekawe tło, wyraziste postacie – i strasznie chaotyczna narracja.] Szkoła na Wie...
W ramach akcji Programu III Polskiego Radia "Trójka przekracza granice" czterech reporterów na miesiąc wyruszyło w cztery strony świata, by przybliżyć słuchaczom miejsca, do których większość z nich nie ma dostępu. W pierwszej edycji projektu wzięli udział: Wojciech Cejrowski (Ameryka Południowa), Michał Żakowski (Indie), Dymitr Strelnikoff (Rosja) oraz Dariusz Rosiak (Afryka). Zadaniem Rosiaka było podjęcie próby zrozumienia, co tak naprawdę drę...
Wczoraj na TVP Kultura 'Epilog Norymberski'- Jerzego Antczaka. Bardzo ciekawy i wciągający spektakl polecam! Również mogę polecić Teatr nie naszej telewizji ale warto obejrzeć 'Kopenhaga'- Howard Davies.
Wspaniała recenzja. Właśnie skończyłam czytać drugą część przygód Fandorina, która wywarła na mnie bardzo dobre wrażenie. Niestety, nie ma róży bez kolców - bardzo drażniła mnie postać Warii. Na okładce podano, że "myśli i postępuje jak współczesne nam kobiety". Brzmiało zachęcająco, pomyślałam, że taka postać będzie interesującym partnerem dla Erasta. Niestety, rozczarowałam się. Warwara wydała mi się dziewczyną bardzo powierzchowną i naiwną, że...
Moim zdaniem chciał Kraszewski spróbować mitotwórstwa. Legendy innych narodów były już w tym czasie dosyć dobrze opracowane, wpływając na literaturę, czego przykładem opowieści Hoffmanna, którego zresztą bardzo lubił, natomiast u nas nie było wówczas jeszcze dobrych opracowań etnograficznych. Wybrał więc wątek, który uznał za wciąż żywy i próbował stworzyć jakąś ujednoliconą wersję, ale zarazem odżegnywał się od literackich rozwinięć i udoskonale...
Jeśli ktoś posiada, a nie potrzebuje, proszę o kontakt.
Przeczytane w październiku: Niecierpliwość serca (5,5) Inne głosy, inne ściany (3) Moja Antonia (4,5) Matka dzieci Holocaustu: Historia Ireny Sendlerowej (5) Szósta klepka (5) Włoskie szpilki (4,5) Niebo ma kolor zielony (5) Dziki Imbir (4) Zrób sobie raj (4,5) Policjantka (4,5)
No to będzie ciężki wybór dla miłośników Kinga, bo również dzisiaj na kanale TCM o godz. 21.00 "Dolores Claiborne" :-)
Mój październik: McDusia 3,5 Fiasko 4,5 Brama do gwiazd 3,5 Gdzie dawniej śpiewał ptak 4,5 Radość 4,5 Pamiętnik Blumki 4,5 Skrzydła 4,5
Dopowiem, że "Magia rzeczywistości" jest dla młodzieży nie z powodu infantylnego języka, bo taki nie jest, tylko dlatego, że o większości faktów gimnazjalista już uczył się w szkole, albo mógł się o tym dowiedzieć z telewizji, sieci, czy innych książek. Choć może przeceniam gimnazjalistów, którzy tak naprawdę nie wiedzą np. z czego zbudowana jest materia, albo na czym polega dryf kontynentalny.
"Świat wczorajszy" mam, ale jeszcze jej nie przeczytałem. Muszę się za nią zabrać. "Niecierpliwość serca" z przyjemnością przeczytałem, również "24 godziny z życia kobiety i inne opowiadania" wydane w serii "Nike". Jak lubisz odkrycia geograficzne, to polecam "Magellana". Była to pierwsza książka Stefana Zweiga, którą przeczytałem, jeszcze w liceum. Pamiętam, że na lekcji historii ją opowiedziałem i od tego czasu stałem się ulubionym przez nauczy...
Mój październik: 1 Bratnie dusze - 3+ - jest czytatka 2 Mądrości Puchatka - 4+ 3 Dąsy Kłapouchego - 4 4 Opowieść niewiernej - 4+ - bardzo miłe odkrycie czytelnicze. Jest recenzja. 5 Romanse literatury - 4+ 6 Make-up - 4 - jest czytatka 7 Zlatanka i ukochany wujek - 5 - jest recenzja 8 Gdy KOT przebiegnie ci drogę - 5 - dziękuję, Marylku 9 McDusia - 5 - jest recenzja 10 Sprawa sztucznego oka - 5 11 Obce dziecko - 4+ 12 Niech twoj...
"Podróż za jeden uśmiech" - też dałam 6, gdy sobie robiłam powtórkę tej książki kilka lat temu. Nie zestarzała się, śmieszy tak samo i jest tak samo mądra. :)
Jak poniżej gimanzjalnej, to chyba nawet dla dzieci. ;) Dzięki!
To, co napisałaś, jest jak najbardziej słuszne. Warto jednak dodać jeszcze jedno: to wielka sztuka umieścić w wartkiej fabule nieprawdopodobnie odurzającą "pigułę" stereotypów. Już na początku charakterystyka poszczególnych narodowości zapowiada wręcz niezwykłe spostrzeżenia. Kiedy dodamy do tego tak typową dla Eco żonglerkę źródłami literackimi i paraliterackimi, dziewiętnastowiecznymi fobiami i manierą przymrużania oka do czytelnika, że trochę ...
"Nagle oszalałe Sztuczne Inteligencje zniszczyły znany nam świat. Wędrujemy wśród gwiazd i w blasku supernowych toczymy wojny. Na ponurych planetach i ciemnych księżycach walczymy o artefakty sprzed Dnia. Ale dziś spowiła nas mgła. Zimna, bezkształtna, kradnąca dźwięki kolory i dusze mgła. Skrywa przyjaciół i wrogów, zabiera nadzieję a w jej miejsce sączy strach. Ale my trwamy. Na rozkaz". 40 regiment Unii Europejskiej otrzymuje zadanie zabez...
"W świecie pełnym człowieczeństwa, społecznej odpowiedzialności i deklarowanej miłości bliźniego, w poukładanej Polsce XXI wieku Krystian Głuszko zaznał zła, o którym przez wiele lat nie potrafił mówić. Nie umiał się przed nim bronić, nie był w stanie go uniknąć, jedynym wyjściem zdawała mu się ucieczka, ostateczne poddanie się. »Spektrum« to ogromna mieszanka uwolnionych emocji autora, które wzbudziły u mnie skrajne odczucia: od bezgraniczneg...
Treść zdecydowanie dla młodzieży. I to takiej młodszej, raczej nie gimnazjalnej. Natomiast ilustracje są cudowne i z ich powodu każdemu mogę książkę polecić. :)
Julia Forrester, słynna pianistka, zrozpaczona po śmierci męża i ukochanego syna, szuka spokoju na angielskiej prowincji. Jednak przewrotny los i przypadkowa wizyta w wiekowym dworze Wharton Park, gdzie Julia spędziła dużo czasu w dzieciństwie, sprawiają, że zamiast ukojenia odnajduje miłość i natrafia na trop rodzinnej tajemnicy. Kiedy do rąk Julii trafia pamiętnik z okresu drugiej wojny światowej, napisany przez lorda Harry'ego Crawforda, s...
Pewnego wieczoru spokojne życie Jana Baptysty nagle obraca się w koszmar. Gimnazjalista jest świadkiem zaciętej walki między dwoma niezwykłymi postaciami o młodego chłopca, który przybył z innej epoki. Po nadzwyczajnych gościach pozostał jeden jedyny ślad: tajemniczy gwóźdź. Wraz ze swoją przyjaciółką, Łucją, Jan Baptysta podejmuje szaleńcze śledztwo. Nie zdają sobie sprawy, w jak niezwykłej przygodzie przyjdzie im uczestniczyć. Drzwi strzeżo...
PAŹDZIERNIKOWE LEKTURY 2012 R. 1. Artur Conan Doyle "Znak czterech" (5) 2. Julie Anne Long "Piękna i szpieg" (4,5) 3. Åke Edwardson "Wołanie z oddali" (5) 4. Kerrelyn Sparks "Mój wampir" (5) 5. Susan Elizabeth Phillips "To musiałeś być ty" (5) 6. Susan Elizabeth Phillips "Podróż do nieba" (5) 7. Kerrelyn Sparks "Najseksowniejszy istniejący wampir" (5) 8. Barbara Michaels "Czarownica" (4,5) 9. Kerrelyn Sparks "Poszukiwany żywy lub Nieum...
Z jednej strony jesteśmy skazani na przekłady, z drugiej możemy też z tego "wyroku" skorzystać. Obserwując reakcje czytelników, ich odczucia i komentarze, w jakiś sposób możemy zweryfikować jakość tłumaczenia. A poza tym pozostaje twórczy niedosyt, rodzaj tajemnicy, która kryje się w oryginale. Może się też zdarzyć, że przekład jest lepszy od oryginału. Moi dwujęzyczni przyjaciele wolą "Kubusia Puchatka" w przekładzie Ireny Tuwim czy przygody Har...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)