Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Wielki człowiek z prowincji w Paryżu - 5,0 McDusia - 5,0 Cierpienia wynalazcy - 5,0 Szklany dom - 6,0 Wschód, Zachód - 4,5 Blaski i nędze życia kurtyzany - 5,0 Dom pod Kotem z Rakietką; Bal w Sceaux; Listy dwóch młodych mężatek; Sakiewka - 4,5 Gobseck; Kobieta trzydziestoletnia; Ojciec Goriot - 5,0
Proszę bardzo, Pullman jest twój. Napisz mi adres w PW:)
Oczywiście, poproszę adres na PW:)
Do akcji nie mogę, niestety, dołączyć, bo kryminały czytam w systemie całorocznym :-), ale chętnie podzielę się zdaniem, które przypomniało mi się przez skojarzenie z określeniem "szary okres pluchy, szarości i chłodu", a mogłoby być mottem tej akcji. Wypowiedział je, a jakże, Sherlock Holmes, mój Ukochany Bohater :-): "Mamy szkarłatną od krwi nić zbrodni, biegnącą przez bezbarwny kłębek życia, a naszym zadaniem jest ją odnaleźć, oddzielić od ...
3,5 dla pana bukowskiego. Strasznie mało...
Przeczytane w październiku: 1.Brzeg (5) 2.Niepokonani niepokorni (5,5) 3.Więzień nieba (3) 4.Skrzydlata trumna (3) 5.Powrót nauczyciela tańca (4,5) 6.Czarny warkocz (5) 7.Niespokojny człowiek (4) 8.Lekarstwo na miłość: Scenariusz filmu; Klin (4)
Moje październikowe lektury obejmują trzy rewelacyjne książki, których czytanie było ogromną przyjemnością, ucztą i wszystkim co najlepsze: 1. Dom na Rozdrożu (Bieńkowska Ewa)- 6 - wspaniałe wspomnienia, niespieszne, z dużą dawką refleksji. Gorąco polecam jako jeszcze kolejny obraz życia w Polsce powojennej, pokazujący, że nie wszystko jest takie bardzo proste. 2. Włoskie szpilki (Tulli Magdalena (pseud. Nocny Marek))- 6 - absoluta rewelacj...
"Szanowna komisja w składzie" (zastrzelcie mnie, bo cytat znany, autor nie) ustaliła, że przekładamy ostatnie spotkanie.
Na pewno zdobędę "Magellana", tyle tylko, że nie spodziewam się zbyt wiele po pierwocinach. Ostatnio ukazała się też "Dziewczyna z poczty". Jestem pewna, że to jedna z pierwszych książek Zweiga, nie doczytałam, znudziła mnie. I choć nie wszystko tego autora mnie zachwyca, to jednak uważam, że stwarzając "Balzaca" i "Świat wczorajszy" dał wystarczający dowód swojego geniuszu. Są to książki, do których będę wracać. Szkoda tylko, że ta druga jest ta...
Witam Dzisiaj książka, wyruszyła w dalszą drogę do następnej osoby w kolejce - Moniki. Można zaktualizować listę. Dziękuję i pozdrawiam :-)
W posłowiu do „Nakręcanej pomarańczy” jej autor, Anthony Burgess przyznaje, że nie bardzo wierzył w sukces akurat tego swego dzieła. Uważał, że ma w dorobku książki o wiele ciekawsze i ważniejsze. Jak jednak się okazało, to właśnie opowieść o Alexie i jego przygodach zdołała poruszyć czytelników na całym świecie. 15-letni chłopiec wkracza w okres dojrzewania. Jednak nie przechodzi tego okresu tak, jak większość młodzieńców w jego wieku. Ten c...
Cześć , co byś powiedziała na 3 pozycje autora Pullman Philip ???? Nie mam nic na podmianę , ale mogę opłacić koszty przesyłki , co Ty na to . Pozdrawiam D.
Warszawa - 5 Przed burzą - 5 Czarne - jestem nieco zdezorientowana po lekturze; właściwie wszystko mi się podobało: piękny język, ciekawy pomysł, szczególny nastrój, trochę dziwaczne postacie; ale nie uchwyciłam, do czego to wszystko miało mnie doprowadzić; może do niczego, może to miało wystarczyć...nie wiem jeszcze jak ocenię tę powieść Ag...
No więc właśnie... "Leszy" na pewno nie ma l.mn. "lesze" (tylko też "leszy"), poza tym, jak sama nazwa wskazuje (nawiasem mówiąc, po polsku to raczej "leśne licho" chyba, bo "leszy" jest ewidentnie rosyjski), mieszka w lesie. No i straszy, zdecydowanie :-). Czyli teraz obie nie wiemy; krwiożercze lesze (nie mylić z leszcze ;-D) chwilowo górą.
Proszę mnie wypisać z kolejki, właśnie spotkałam McDusię w bibliotece:) Już się zaznajamiamy:)))
A czy ja mogę poprosić "Pana Ibrahima.."?
Z tej serii, co "Tatusiu, proszę nie" czytałam Skrzywdzona. Nie ma co porównywać tych dwóch historii, ale choć pierwsza boli ogromnie, to przy tej drugiej już po prostu zabrakło mi słów. Nigdy w życiu nie ryczałam przy żadnej książce tak, jak przy "Skrzywdzonej" i do tej pory w głowie mi się nie mieści, że ktoś mógł tak skrzywdzić dziecko. Małe dziecko. Własne. Długo (o ile kiedykolwiek) nie sięgnę po żadną książkę z tej serii. Dobrze, że ten cy...
Hihihi... Szybko, potwierdzam!
Hm... "Leszy" (ten leszy, jak ten leśniczy) to jest taki słowiański duch lasu, ale z tego, co wiem, to on nie jest krwiożerczy, co najwyżej straszy trochę. Jest też coś takiego, jak "licz" lub "lisz" (z ang. "lich") - postać z niektórych światów RPG - i to jest w uproszczeniu kościotrup ożywiony magicznie przez nekromantę (zwykle powstaje z doczesnych szczątków jakiegoś maga, ale np. w którejś powieści z cyklu Forgotten Realms jest też smoczy lic...
1. Francuska oberża (3,5 - książka podobna do innych, tutaj plusik dla lektorki, dała radę ją przeczytać całkiem fajnie. Co nie zmienia faktu, że był to mój najdłużej słuchany audiobook, okoliczności mu nie sprzyjały) 2. Wieczór panieński (4 - nie jestem w stanie tej książki ocenić inaczej, niż przez pryzmat czytadłowatej rozrywki, którą sobą reprezentuję. Czytałam ją właściwie w dwóch podróżach pociągami, w tej sytuacji sprawdziła się przyzwoic...
Wilczyco, nie ma co bronić Świerczka. OK, facet dotknął tematu niepopularnego i śliskiego. Za to brawa. Chapaeu bas! Ale spłycił temat, próbując za wszelką cenę oczyścić nas, Polaków z zarzutów o współudział w Holokauście. Sam powiedział w wywiadzie w internecie, że antysemityzm był cechą motłochu. To kłamstwo, bo elity przed wojną były tak samo antysemickie, jak wschodnie chłopstwo. W całej powieści widać gołym okiem "narodowość" Świerczka. On n...
Tak, proszę - wyszeptał cicho Marylek i uciekł czym prędzej, żeby nikt nie zaczął się zastanawiać nad wysokością jego stosików i długością kolejki (wiadomo jakiej). A to się chyba szybko czyta, prawda?
Zapraszam serdecznie. :)
Hm, hm... a zgadnij! Zaklepać?
Omatko. Co to są "krwiożercze lesze" i jaką mają liczbę pojedynczą?
Howard Roark, dwudziestodwuletni student architektury, właśnie został wyrzucony z uczelni za niesubordynację. Tymczasem jego kolega i rywal Peter Keating kończy studia na politechnice w glorii i chwale, ciesząc się zaszczytami oraz perspektywą świetlanej przyszłości, jaka się przed nim rysuje. Co ciekawe, to właśnie Roark wydaje się szczęśliwy i w pełni usatysfakcjonowany nowym stanem rzeczy. Zachowuje spokój, pogodę i opanowanie. Nie interesu...
Dla tej kobiety nieśmiertelny mężczyzna wyrzeknie się swego dziedzictwa i da się pochłonąć rozkoszy, która napawa zachwytem i grozą... Są potężni i wieczni. I spragnieni smaku krwi. Lecz przeznaczeniem każdego z nich jest strzec wyjątkowej kobiety. W jej obronie Strażnik Wieczności nie zawaha się przed niczym. I nie ulęknie się niczego – poza miłością… Tane, bezlitosny wampir-wojownik, wie, że powinien oddać Laylah w ręce tych, którzy kaz...
Maisey Yates - "Portret narzeczonej" Maximo de Rossi po stracie żony pogodził się z myślą, że nigdy nie będzie ojcem. Niespodziewanie zjawia się u niego piękna prawniczka Alison, twierdząc, że wskutek pomyłki w klinice in vitro urodzi jego potomka. Poczucie obowiązku każe Maximowi poślubić Alison. Oboje zranieni przez los, nie szukają w małżeństwie miłości… Anne McAllister - "Architekt dusz" Piękna Edie, chcąc ratować młodszą siostr...
Uderzyła mnie zgodność naszych ocen: Nurowska-beznadzieja, Rosiak-świetny, zatem zajrzałam na twojego bloga. Wydał mi się bardzo interesujący i na pewno nie raz cię tam odwiedzę...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)