Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dzięki! :) Szkoda, że Biblioteka Raczyńskich posiada tylko jeden egzemplarz i to dostępny na miejscu, ale to w sumie nowa książka, więc może jakaś filia ją zakupi. :)
"Na krawędzi cienia" Brenta Weeksa to drugi tom trylogii "Anioła Nocy" i bezpośrednia kontynuacja "Drogi cienia". Po bardzo przyjemnej w lekturze pierwszej części oczekiwałem od sequela mniej więcej tego samego, tylko w większej dawce – nowych interesujących bohaterów, pojedynków na broń i magię, fabuły szczodrze zaopatrzonej w zwroty akcji i klimatu brutalnego świata. Czy drugi tom sprostał tym oczekiwaniom? Niestety, nie do końca. Akcja rozp...
1. Płonący most - 6 2. Sosnowe dziedzictwo - 4 3. Ogród kości - 5 4. Ty umrzesz pierwszy - 4,5 5. Powiedz, że mnie kochasz - 4,5 6. Dolina umarłych - 5,5 7. Arabska córka - 4 8. Arabska żona - 4,5 9. Ulica Szalonej Rzeki - 4,5 10. Hryciowie - 4,5 11. Sąsiad - 5 12. Morderca bez twarzy - 4 13. Czarny Maciek i wenecki starodruk - 4 14. Witaj, mroku - 4 15. 13. Poprzeczna - 5 16. Zapora - 4,5 17. Niewzruszenie - 4 18. Fletcher Moon ...
Hm. Że niby filmy? ;)
Mój styczeń: Awantury na tle powszechnego ciążenia 4,5 Dom nad Oniego 4,5 Nawałnica mieczy: Stal i śnieg 4,5 Inne Stany: Czym różnią się od nas Amerykanie [Akcja Własna Biblioteczka] 4,5 Światu nie mamy czego zazdrościć: Zwyczajne losy mieszkańców Korei Północnej [Akcja Własna Biblioteczka] 4
Cieszę się, że powiększyłam Ci listę poszukiwanek :) Co do tej książki, wybaczysz mam nadzieję, że posiłkować się będę tym, co napisałam u siebie? Tekst jest tutaj: http://ksiazkowo.wordpress.com/2012/01/21/przelamac-noc-liz-murray/
Drewniana twierdza (3,5) Pan wilków (4) Triumf lisa Reinicke (4) Sfera Armilarna (4) Pocałunek Fauna (4,5) A lasy wiecznie śpiewają (5,5) Dziedzictwo na Björndal (5) Uwikłanie (4) Noc w bibliotece (4) Sprawa niebezpiecznej wdówki (3) Prawda kłamstw: Eseje o literaturze (4,5) (akcja Nobliści)
Logan Gyre nie zostanie królem. Chcą tego wszyscy mieszkańcy Cenarii, chcą tego jego poddani, jego żołnierze oraz jego najlepszy przyjaciel, który może zniszczyć każdą przeszkodę na ich wspólnej drodze. Jednak Logan Gyre nie zostanie królem. Przeszkadza mu w tym olbrzymi szacunek dla honoru, wewnętrzny kodeks moralny. Złożył przysięgę lenną Terah Graesin i zachowuje się tak, jakby nic innego nie miało znaczenia – ani to, że będzie złą królową, an...
Styczeń 2012 Omyłka - Prus Bolesław [4,5] O uśpionej pannie i zaklętych skarbach na dnie potoku - Prus Bolesław [4] Miasto ślepców - Jose Saramago [4] Czekając na Godota - Beckett Samuel [4] Opowieści galicyjskie - Andrzej Stasiuk [3.5] Kolacja - Borowski Tadeusz [3] Sztuka obłapiania: Poemat w IV pieśniach wierszem z r. 1817 - Aleksander Fredro [4] Ogniwa - Eliza Orzeszkowa [4] Chawa Rubin czyli Zamordowanie pracowitej Żydówki - Święt...
Wątek "Matury" jest bardzo długi - po komentarzach pojawiają się ponownie różne motywy i tytuły do nich. Dlatego przejrzyj dokładnie cały - wydaje mi się, że coś z kryminałami mi mignęło. Poza tym są jeszcze "Zestawienia tematyczne" - tam też chyba coś jest.
E, to proste. :-)
Cassandra Clare to zdolna autorka. Jej debiut, "Miasto Kości", nie został przyjęty przez krytyków najcieplej, jednak kolejne książki z cyklu "Dary Anioła" były coraz lepsze. Choć "Miasto Upadłych Aniołów" nie jest pozbawione wad, to utrzymuje dość wysoki poziom swojego poprzednika, i wśród powieści paranormal romance w Polsce ciężko znaleźć dla tej pozycji godnego konkurenta. Z uwagą śledzę ewolucję warsztatu Cassandry Clare od debiutu do chwi...
Literatura fantasy jest bezwartościowa. To najczęściej produkt grafomańskiej manii osób, które mając za dużo wolnego czasu, uległy wyobrażeniu, że mają "talent" i potrafią "ciekawie opowiadać". Chyba co najwyżej dowcipy u cioci na imieninach. Literatura fantasy nie przedstawia żadnej wartości poznawczej oraz nie może rozwijać w czytelnikach znajomości języka, ponieważ autor takich utworów językiem posługiwać się nie umie. Krótko mówiąc, fantasy t...
aktualizacja "Alienista" Carr Caleb "Astrologia: Zodiak: Encyklopedia astrologicznych typów osobowości" Rekus Henryk "Nauka jogi w weekend" "Numerologia: Miłość - Sukces - Zdrowie - Pieniądze" Fermier Jean-Daniel "Różowe tabletki na uspokojenie" Janda Krystyna "Zorro:Narodziny legendy" Allende Isabel "Wielki sennik" Baumgarten Andreas "Czarna księga perswazji: Używaj NLP by zdobyć wszystko, czego pragniesz" Basu Rintu "Brzydula: Pa...
Nie jestem zachwycony. Chyba nawet jakoś wyjątkowo nie liczyłem na to, że będę. Po prostu naszła mnie chęć na tego rodzaju lekturę, w takim właśnie klimacie, o tego rodzaju tematyce, więc czym prędzej sięgnąłem po Dicka – pisarza kultowego, którego grono fanów wciąż rośnie. Zachwycają się oni każdym aspektem jego twórczości – stylistyką, wizjonerskim kunsztem, narkotyczną atmosferą prozy. Wszak Dick od używek nie stronił, więc fragmentami jego wi...
Mój rycerski styczeń: • Sekretny język kwiatów (audiobook) (4) • "Opowieści niesamowite" Poe Edgar Allan (audiobook): - Hop Frog (4) - Portret owalny (4) - Maska śmierci szkarłatnej (4) - Metzengerstein (3) - Król Mór (4) - Berenice (2) - Diabeł na wieży (2) - Rękopis znaleziony w butli (3) - Czarny kot (4) - Beczka Amontillado (4) - Zagłada domu Usherów [opowiadanie] (3) - Serce oskarżycielem (4) - William Wilson (3) - St...
"O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu" to jedyna książka Murakamiego, której jeszcze nie czytałam. Po Twojej ocenie mam wnioskować, że warto?
Nieeee... Teraz będzie: co Ty robisz z czasem, że tak mało czytasz?? ;)
jeśli jakimś cudem się załapałam to ja też chętna
6, 7 i 8 do schowka. Napiszesz coś więcej o "Przełamać noc"? Bo na stronie książki nie ma nic. :(
Mój styczeń 2012: *Blondynka na Wyspie Wielkanocnej - 4 Jak zwykle w tych książeczkach informacje są szczątkowe, ale przyznam, że moja wiedza na temat Wyspy Wielkanocnej była tak mizerna, że dobre i to. *Owoc żywota twego - 5,5 Mroczna, trudna, bolesna. U Ostrowskiej tak zawsze? *My - 4,5 Do połowy czytało mi się bardzo dobrze, później nieco się dłużyło, ale to i tak całkiem niezła antyutopia. Wynotowałam sobie jeden cytat: "(...) w przeli...
Dziękuję Wam wszystkim za świetną zabawę i gratuluję laureatom! Konkurs okazał się dla mnie szczęśliwy, bo pobiłam swój własny rekord w liczbie zdobytych punktów :) Ukłony dla wszystkich mataczy, a szczególnie dla tych, co pomagali rozdusiołkować Kaczmarskiego i Asnyka.
Świetna książka. Czytałąm ją dawno, nie zapomniałam terści. Uwielbiam język Zafona, i tą atmosferę Barcelony. polecam.
:) Najciekawsze, że im dalej, tym te powieści lepsze. Zresztą Aguti by mi nie odpuściła. ;)
Droga 4 Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet 4,5 Dziewczyna, która igrała z ogniem 6 Zamek z piasku, który runął 4 Kati we Włoszech 3,5 Marzenia i tajemnice 4 Widok z Castle Rock 5,5 Wystarczy, że jesteś 4,5
Służyły, bo mam nadzieję na moment przerwy ;) No tak, od 4 do 6 godzin w pociągu, co tu robić, jak nie czytać ;)
Ja również. :)
Widzę, że nie tylko ja się zaraziłam sympatią do Willa i Halta :D
Mój styczeń: Głodne kawałki czyli Musztarda przed obiadem: Kill Grill 2 4,5 Kobieta na krańcu świata: Tom 2 5 Baron 4 Mistyfikacja 4 Don Juan we mgle: Eseje o wierności 4 Gorączka: W świecie poszukiwaczy skarbów 5 Blondynka w zaginionych światach 4,5 Bóg, kasa i rock'n'roll 4,5 Każdy szczyt ma swój Czubaszek 5,5 Leci z nami pilot: Kilka prawd o liniach lotniczych 4 Poczekajka 4 Villas: Nic przecież nie mam do ukrycia... 4,5
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)