Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
W "Klarze..." bardzo podobała mi się wizja sztuki, geniuszu itd. Natomiast nie przekonała mnie jako kryminał, może dlatego, że dość szybko zaczęłam domyślać się, kto zabił. Oddzielić jednego od drugiego jakoś nie potrafiłam, i tak zrodziła się wypadkowa ocena ;). Aha, i trochę obcięłam za edycję, bo widać różnicę w jakości pomiędzy poszczególnymi tłumaczeniami - w drobiazgach, ale zawsze :). Myślę jednak, że nie będzie to moje ostatnie spotkanie ...
„Moje życie z Dżejmsem” to zbiór krótkich opowiadań. Niekiedy tak krótkich, że stanowi je jedno zdanie. Jedno zdanie na całej stronie, to dla czytelnika sporo miejsca na przemyślenia. Teksty ze stron 31-51 napisała kobieta, ale nie figuruje jako współautorka tomiku. Opowiadania napisane przez nią tak bardzo mi się nie podobały, iż „powrót” autora przyjęłam z ulgą. Autor używa mniej wulgarnego języka. Uparłam się, że przeczytam tę książkę d...
Polecam Joanny Olech "Pompona w rodzinie Fisiów". Ja wiem, że to dla dzieci napisane zostało, ale pochłonęłam tę książkę od razu i zaśmiewałam się do łez. Głośno, jak najgłośniej, żeby nie było. Jest fantastyczna. Mało która książka dla dorosłych mnie tak bawi. Mówię Ci, sięgnij po nią! :-) Pompon w rodzinie Fisiów
Łączę się w miłości do Pippi. My mamy w domu, ale tylko szmaciane ;-)
Cóż, najprawdopodobniej jest to ten sam wykład. Na stronie, z której mam informację o przyjeździe Muhammada Yunusa do Polski (to jest ta strona, do której linka podałam w wiadomości) nie ma podanego tytułu wykładu w Krakowie, więc wnioskuję, że będzie to ten sam wykład. Tylko w Warszawie będzie tłumaczony na j. polski, a w Krakowie - najwyraźniej - nie zorganizowano tłumaczenia.
...i Larsson okazał się wcale nie być takim nie dla Ciebie. :-) A wiesz, że zalarssonowanie to jakiś rodzaj nałogu? Nie zdarza Ci się myśleć w kółko dlaczego to, dlaczego, dlaczego czwarta część nie ujrzała światła dziennego i że w ogóle chciałabyś jeszcze, jeszcze i jeszcze a teraz żadna sensacja, przynajmniej w najbliższym czasie, Cię nie zaspokoi? :-)
He, ja w ogóle nie czytałam opinii, bo nie miałam zamiaru czytać Larssona. To nie jest literatura dla mnie ;-). Tymczasem ktoś mi przyniósł, więc się wzięłam i okazało się, że pierwszy tom był dobry, ale od drugiego nie potrafiłam się oderwać. Nic tylko Lisbeth i Lisbeth ;-). Szóstka więc się autorowi należała. Jeśli książka potrafi mnie uwieść, to nie czepiam się szczegółów (chyba wiem, co mogło się wydawać niewiarygodne, ale kiedy czytałam ...
Które? ;)
No, no! Potwierdzam naszą czwórkę, Jolu. :)
-> Pocałunki na Manhattanie 4 - Nie spodziewałam się po tej książce niczego specjalnego, a mimo to w jakiś sposób mnie zaczarowała. Polecić mogę, uważam, że jest naprawdę dobra. Zainteresowanych odsyłam do mojej recenzji. :-) -> Stalin: Młode lata despoty (przykurzątko) - 5 - Powiem tak: dech zapiera! Jest to zdecydowanie moje odkrycie tego miesiąca! Zadziwiające, jak mało wiedziałam o tym człowieku, choć przecież czytałam już to i owo. Książk...
Dwie pasują. :-)
Fale przyboju (6) (Nobliści) Odyseja(6) (własna półka) Weź moją duszę (5) 1Q84: Tom 1 (4) 1Q84: Tom 2 (4,5) W proch się obrócisz (5) Lato nagich dziewcząt (5) (własna półka – powtórka, zmiana oceny) Trzynasta opowieść (3,5) Lód w żyłach (5,5)
Tak - ten akurat anioł jest alergikiem... Piasecki już od jakiegoś czasu jest w kręgu moich zainteresowań bo jeszcze nic (wstyd się przyznać) jego autorstwa nie czytałam:( W mojej gminnej bibliotece są tylko "Zapiski oficera..." więc pewnie od nich zacznę a potem będę szukać innych. A diabeł Marek - do schowka:)
Ze swojej strony bym polecała książkę Martyny Wojciechowskiej Zapiski (Pod)różne. Dawno mnie tak żadna ksiąźka nie rozbawiła.
To ja trochę zboczę z tematu... ja robię biżuterię z sutaszu:) Moja stronka to www.magiasutaszu.host56.com niestety cały talent do rysunku zabrał mój starszy brat;)więc musiałam znaleźć coś innego dla siebie;D
Do "za kilka godzin" nie zmieni się nic, to już teraz mogę wpisać się też tutaj:) Moje "przeczytanki" i "przesłuchanki": *Wędrówki Szyszkowego Dziadka (6, przeczytane 29.stycznia 2012, g. 9:03) Coś sobie pomyślałem i kilka zdań napisałem Co w lesie szumi, gra? Opowie ci historia ta:) Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane *Siedem pigułek Lucyfera: Autentyczne przygody diabła Marka, w latach 1945 i 1946, w niepodległej Polsce demo...
A u mnie to jest pierwsza. Nastawiona byłam sceptycznie. Nie jestem zagorzałą fanką biegania ani form pamiętnikarskich, lecz ta pozycja mnie zachwyciła. Polecam. Ja na pewno sięgnę po inne pozycje Murakamiego. A dla zwieńczenia pozostałych myślę, że dla Ciebie jak najbardziej się nada.
Włóczy się po knajpach to nie ma czasu czytać, prawda Daga?
"Anioła Stróża z alergią na pierze"? Ostatnio słuchałem, jak to diabeł Marek w czyn wprowadził - przez co całe miasto w pogotowiu postawił - akcję z pierzem;] I rozłożyła mnie ta książka jak nie wiem;)! Dla odmiany polecam właśnie diabła Marka i perypetie mieszkańców Polski w książce Siedem pigułek Lucyfera: Autentyczne przygody diabła Marka, w latach 1945 i 1946, w niepodległej Polsce demokratycznej, odtworzone na podstawie: dokumentów, zezna...
Aaaaaaa!.... :)
Super, o ile nie oznacza to nieprzyjemnych powodów, takich jak choroba. Oby nie, a kysz.... :)
I trafnie. :)
:-) Grunt, żeby małżeństwa jakoś upchnąć w dwójkach. No bo jak im tu dodawać jeszcze jakieś pół innego małżeństwa? :-)
Klara i półmrok tak nisko Ci wyszły?
Otóż to :) W tym miesiącu miałam wyjątkowo dużo czasu na czytanie i rozmyślanie nad lekturą :))
- Podróż bez biletu (Kisielewski Władysław) 5,0. Bardzo ciekawa inteligentna książeczka. - Pieskie życie mojego kota (Macios Karolina) 1,0. Wulgarne i prymitywne. - Autobiografia na czterech łapach czyli Historia jednej rodziny oraz psów, kotów, koni, jeży, żółwi, węży... i ich krewnych (Sumińska Dorota) 5,5. Kochana Pani Dorota. Połknęłam tę książkę jednym łykiem. - Ślimak na zboczu (Strugacki Arkadij (pseud. Jarosławcew S.), Strugacki ...
Ja bym obstawiała, że to zgodność z polecankami...
Co oznaczają te procenty tu i ówdzie?
Najwyraźniej nigdy nie zakochałaś się w kimś bezpowrotnie. Romeo poczuł, że to będzie ta jedyna. Na dodatek miłość była odwzajemniona, więc czegóż chcieć więcej?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)