Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jak u mnie książkowy wrzesień całkiem niezły. :) Przeczytane we wrześniu: Tajna wojna Hitlera - 4 Kardynał Adam Stefan Sapieha - 4,5 Urodzaj ludzi - 3 Ani słowa prawdy: Opowieści o Arivaldzie z Wybrzeża - 5 Entliczek pentliczek - 5 Dziewczęta z Nowolipek - 4 A z zaczętych: Florencja, córka Diabła Dziewczyna, która kochała Toma Gordona Stąd do wieczności Obrońcy Węgierskiej Górki Tam, gdzie spotykają się wszystkie światy: Po...
- Imię twoje... (Nurowska Maria) niezainteresowana - Piąta strona świata (Kutz Kazimierz) 4,5 - Kuba: Daleka piękna wyspa (Buda-Rodriguez Agnieszka) 4,0 - Tomek w tarapatach (Szklarski Alfred) 3,0 - Dom Augusty (Axelsson Majgull) niezainteresowana - Upadek gigantów (Follett Ken) niezainteresowana - Drużyna Pierścienia (Tolkien J. R. R.) 4,5 W trakcie Tomek w grobowcach faraonów
Na podstawie notatek z polskiego (uczyłam się z podręczników „Przeszłość to dziś”) - Horacy – „Do Leukonoe” – epikureizm, „Do Deliusza” – jw., stoicyzm, motywy eschatologiczne, - Kochanowski – „Fraszki”, „Pieśni”, „Treny” (Np. „O żywocie ludzkim”, „Człowiek Boże igrzysko” – świat – teatr, „Nie wierz Fortunie…”, „Nie porzucaj nadzieje…” - stoicyzm, „Treny” – stoicyzm) - Sęp-Szarzyński – np. „Sonet III” – słabość człowieka - Przerwa–Tetmaje...
125 baśni do opowiadania dzieciom 3,0 125 nudnych baśni, niestety. Franek i duch drzewa 5,0 Ułeczka 4,5 Hotel Paradise 4,0 Kryminał - niekryminał. Czyta się w miarę przyjemnie, ale nie wiadomo co to jest tak naprawdę. Kot Prot znów gotów do psot 5,5 Genialne, tak jak i pierwsza część, Kot Prot. Oryginał aż tak genialny nie jest, ale tłumaczenie Barańczaka... Delicje. Między nami niebotyczne góry... 4,5 Zabić ptaka 5,0 Na razie k...
I w tym komunikacie "uwaga" powinien być pseudonim.
Miałam dokładnie takie same odczucia co do Martina. Przeczytałam dwie części w krótkim okresie i z rozpędu wypożyczyłam trzecią, ale jej nie przeczytałam. To było w styczniu i jeszcze się nie wzięłam za trzecią część.
A oto aktualne typy serwisu Ladbrokes: Adonis 5.00 Tomas Transtromer 5.50 Peter Nadas 11.00 Thomas Pynchon 13.00 Assia Djebar 13.00 Ko Un 15.00 Les Murray 17.00 Haruki Murakami 17.00 Mircea Cartarescu 21.00 K. Satchidanandan 26.00 Philip Roth 26.00 Cormac McCarthy 26.00 John Banville 26.00 Colm Toibin 26.00 Joyce Carol Oates 26.00 Don DeLillo 26.00 Antonio Lobo Antunes 26.00 ...
Tak.
WRZESIEŃ Powrót na pustynię - 4 Hej, mój drogi dzienniczku - 4,5 Płacz anioła - 5 Rydwan Bogów - 3,5 Lampart poluje w ciemności - 5 Szerszeń - 3 Cyberiada [1998] (powtórka) - 5 (Kobyszczę warte jest szóstki) Saga Sigrun - 3 Kommodus i Marcja - 4 Wyspy szaleństwa - 2,5 Heliogabal, wnuk Mezy - 5 Rogi Minotaura - 3 Mały Brat - 5 Harry Potter - filozoficzny czarodziej - 2 Emma - 3,5
Właśie przeczytałem "Kod Leonarda da Vinci" i muszę zgodzić się z opinią więkrzości, że "Anioły i demony" była lepszą książką. Kod czytało się szybko i z pewnym zainteresownianiem, ale jak już wspominałem we wcześniejszym poście wolę Berry'ego. Mimo wszystko wystawił bym ocenę "4".
Niezależnie od tego czy to bokmål czy nynorsk wymowa "ø" jest bardzo podobna do wymowy niemieckiego "o" z kropeczkami :) Ja wymawiam Nesbø - Nesbou. Z tym że to "ou" na końcu to nie twarde polskie "ou" tylko głoska bardziej miękka w wymowie, coś pomiędzy "u" i "o" właśnie.
Kod Leonarda da Vinci (Brown Dan) 4,0 Obława (Kotowski Krzysztof) 3,0 Shogun: Powieść o Japonii (Clavell James) 5,5 Ojciec chrzestny (Puzo Mario) 5,5
...nie ma z kim tańczyć...: Erotyk dla panienek z dobrych domów (4,5) Ziemia kłamstw (4) Powrót do Stumilowego Lasu: Dalsze przygody Kubusia Puchatka, Krzysia i reszty przyjaciół (4) Zabójcza pamięć (5,5) Podróż Bena (4) Opowieści Druida (4) Milczący zamek (4) Cudze życie (3) Gra o tron (4,5) Starcie królów (4) Jestem zmęczona Martinem. Za dużo detalicznych opisów bitew. Za dużo akcji. Za dużo wątków. Przelewa mi się to wsz...
Phoebe pojechała do pięknego ośrodka rehabilitacyjnego z zamiarem rozpoczęcia nowej pracy i nowego życia. Niestety, tylko w marzeniach wszystko jest proste. Właściciel ośrodka ją zauroczył, lecz jej spokój burzył fakt, że krążyły o nim sprzeczne opinie. Jedni mówili, że to wspaniały lekarz i człowiek, inni - że ma za sobą podejrzaną i mroczną przeszłość. W jego obecności Phoebe raz czuła się jak w niebie, innym zaś razem odnosiła wrażenie, że zap...
Elaine Stewart była wyczerpana pracą w zespole operacyjnym doktora Raoula Kentona. Pewnego wieczoru straciła na chwilę przytomność, czym zwróciła na siebie uwagę Raoula. Oczywiście, natychmiast odsunął ją na jakiś czas od operacji, Elaine jednak nie dawała za wygraną. Ich kłótnie dały niespodziewany efekt - Raoul z przestrachem odkrył, że pokochał Elaine, lecz nie miał zamiaru powtórnie komplikować sobie życia. Jaki ją los teraz czeka? [Harleq...
Jess nie widziała siebie w roli miejskiego weterynarza, kurującego wypielęgnowane pudle i spasione koty, toteż wyjechała na Baregę, wyspę, na której nikt nie zajmował się chorymi zwierzętami. Pewnego dnia jeden z jej podopiecznych uciekł i ślady doprowadziły Jess do winnicy, której właściciel miał opinię potwora. I rzeczywiście, przywitał ją ze strzelbą w dłoni... [Harlequin, 1997]
Callie i Nick byli wiernymi przyjaciółmi przez całe dzieciństwo, w okresie dojrzewania jednak wyrósł między nimi mur. Po ich ostatnim spotkaniu Callie odniosła wrażenie, że Nick jej po prostu nie znosi. W końcu on wyjechał na staż do Ameryki, ona zaś postanowiła zastąpić chorego lekarza w stacji medycznej w Nepalu. Miała zamiar przeżyć piękną przygodę w Himalajach, lecz okazało się, że jej plany pokrzyżował przekorny los... [Harlequin, 1996]
Melissa kochała dzieci i ofiarnie zajmowała się swoimi małymi pacjentami. Teraz czekała na narodziny własnego dziecka, lecz jej szczęście mąciło poczucie winy, że aby zajść w ciążę, musiała się uciec do podstępu. Miała co prawda zamiar wyznać wszystko Joshowi, lecz odkładała to na później. Niestety dobre chęci nie wystarczą: pewnego dnia Josh pojawia się w szpitalu i odkrywa prawdę. A ponadto oznajmia, że odbierze jej dziecko! [Harlequin, 1995...
Ojoj, to nawet nie wiedziałabym, gdzie szukać;)
Zabójcza podróż Kathy Reichs
Terapia Pauliny P. (Sadaj Ryszard) 3,0 Dolmen: Kamienie śmierci (Jamet Nicole, Le Pezennec Marie-Anne) 6,0 Trafiona przez piorun stałam u bram Nieba i piekła (Polo Gloria) 4,5 Wyznania gejszy (Golden Arthur) 4,0
Wszystkiego biblionetkowo najlepszego dla tajemniczej Pani z tomiszczem na kolanach! Niech Ci kolejny rok obrodzi w dobre lektury! A moje wypociny w tym miesiącu to: 조선시대 유교문화 - 최봉영 naukowe boje Szwecja (4,5) sporo ciekawych informacji, ale mogło być bardziej zróżnicowane. Czekolada (5) uroczysko Krowy, świnie, wojny i czarownice: Zagadki kultury (5) właściwie, to się zastanawiam, czy jeszcze nie dać 0,5 Homeriká czyli Żywoty Homera i poe...
Myślę, że i jedno i drugie. Pioseneczka ta jest zbyt infantylna jak dla mnie, w głównej mierze chyba przez te rymowanki i ładniutkie zwrotki. Z drugiej strony, dużo się cały czas gada o Tolkienie, gadało i będzie dalej gadać. Skoro jest taki popularny i wszyscy go uwielbiają, to staje się przez to pospolity i nijaki. Ja cenię twórczość nie tak bardzo znaną dla ogółu, lecz która mogłaby być szczególna tylko dla mnie. Tak, można powiedzieć, że jest...
A u mnie wybitnie Sapkowskowo. Postanowiłam przypomnieć sobie pewne wątki sagi: - Krew elfów - Czas pogardy - Chrzest ognia - Wieża Jaskółki - Pani Jeziora :)))) Teraz zaczęłam Starcie królów, więc następne miesiące miną mi pewnie pod znakiem Martina :]
Dziękuję, Krasnalku za konkurs. Zgadłam wszystko co czytałam. :)
To może 08.10? Za tydzień?
Wspomnienie lata już zbladło. Praca, szkoła, tysiąc spraw do załatwienia. Wrześniowe przyśpieszenie widać także na rynku książki. Po leniwych letnich miesiącach w drukarniach wzrasta ilość zamówień, wydawcy ze zdwojoną siłą szykują książki z myślą o jesiennych zaczytanych wieczorach. Na horyzoncie widać już nadciągające Targi Książki w Krakowie, a wiadomo - na takiej imprezie warto pojawić się z głośnym tytułem. Większość najciekawszych p...
teraz rozumiem, podoba mi się twoje ambitne podejście :) "człowiek z natury dobry popchnięty w stronę zła przez różne czynniki" Przyszła mi tu jeszcze na myśl Rwanda'94 głęboko i mądrze opisana przez Hatzfelda: Nagość życia: Opowieści z bagien Rwandy Strategia antylop (czytałem tylko Strategię antylop ale pierwsza jest podobno równie dobra)
No widzisz, myślałam o saperze, ale pewnie i Sznajper mi gdzieś po myślach łaził - i się zlepiło;)
definicje trafne. :) wszystkie te pozycje pasują do tematu. zresztą, to temat - rzeka. można wiele z niego wycisnąć. ale jest też dość popularny, a nie chcę powiedzieć tego samego co jeszcze kilka(naście) osób w szkole, tyle że innymi słowami, bo komisja umrze z nudów i wymyśli kosmiczne pytania. stąd mój pomysł na literaturę współczesną (Schmitt, Hosseini, Banach) i ujęcie tematu w stylu "człowiek z natury dobry popchnięty w stronę zła prz...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)