Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Tim Fitzpeterson, wiceminister energetyki, powinien lepiej dobierać sobie kochanki. Urocza rudowłosa nieznajoma jest bardzo piękna, ale niestety podstawiona. Komuś bardzo zależy na zdobyciu pewnych informacji, którymi dysponuje młody polityk – za wszelką cenę, także szantażu. Z garsoniery wiceministra tropy prowadzą do świata wielkich finansów i redakcji londyńskiej popołudniówki. Bogaty inwestor Felix Laski spotyka się na śniadaniu z wysokim ran...
Paryż. Młody fizyk specjalizujący się w mechanice falowej zostaje zamordowany przez piękną dziewczynę, którą poznał kilkanaście godzin wcześniej. Vancouver. Dwóch mężczyzn reprezentujących firmę Usługi Sejsmiczne wynajmuje miniaturową łódź podwodną pozwalającą transportować ładunki na głębokość sześciuset metrów. Malezja. Tajemniczy mężczyzna nabywa niebezpieczną technologię, pozwalającą zdalnie kruszyć skały wiązką fal ultradźwiękowych. ...
No proszę, Ciebie tez Martin zmęczył! To mamy podobnie. ;)
Ona jest smutna, bo mówi o nieuleczalnej chorobie i umieraniu, powolnym umieraniu. Ale ponieważ wiemy od samego początku, jak to się skończy, to - paradoksalnie - ta lektura pokazuje, że można przeżyć nawet taką najstraszniejszą traumę i żyć dalej. "Paula" daje siłę, głównie dzięki sposobowi prowadzenia narracji - matka cały czas mówi do córki, wierzy, że ona gdzieś jest, że słyszy, rozumie. Nie ciało jest najważniejsze, bo ono umarło, ale uczuci...
Dziękuję. :)
A.Ross "Ciemna strona małżeństwa" (3) A.Shreve "Szkiełka na piasku" (4,5) P.Pezzelli "Każdej niedzieli" (3) P.Theroux "Pociąg widmo do Gwiazdy Wschodu" (5) K.Scholes "Kamienny anioł" (5) K.Stockett "Służące" (5) M.Kallentoft "Ofiara w środku zimy" (4) M.Kallentoft "Jesienna sonata" (4) A.Lamott "Niesforna dusza" (4) G.Swift "Raz na zawsze" (5) P.Kerr "Pomarańcze w śniegu" (4)
Byron mówisz??? Hmmm - może to dobry dalszy trop romantyczny. Nie znam zupełnie. I jak widać - błąd.
Mój wrzesień: 1. Chłopi - 4,5 2. Wilgotne miejsca - 2,0 3. "CSI:Shock treatment" - Greg Cox (po angielsku) - 5,0 4. "CSI Miami: Heat Wave" - Max Allan Collins (po angielsku) - 5,0 5. Znak czterech - 4,0 6. Gosposia prawie do wszystkiego - 5,0 7. Ja, pani woźna - 4,5 8. Odziedziczone marzenia: Spadek po moim ojcu - 4,5 9. Tysiąc wspaniałych słońc - 5,0 10. Rewanż - 4,5
Tomek pierwszy raz czy powtórka? Mnie się wszystkie Tomki w dzieciństwie podobały i tak się ostatnio zastnawiałam, czy nie powtórzyć w ramach czytania na głos. Jak Twoje odczucia?
Oglądałam ostatnio tego Helioglobala w księgarni. A teraz widzę, że Nowacka większa ilośc takich książek popełniła. Możesz coś więcej o nicj napisać?
We wrześniu kończyłam Parenowskie Lato z polską książką, połączone z moją akcją Klasyka. Efekt ilościowo nie powalający, ale Norwid okazał się cięższy niż myślałam, zaś Reymont taaaaki długi:) 1. Pamiętniki, ocena: 4.Opisy samych walk mocno nudne, ale za to jakie opowieści o knowaniach, spiskach. Jakie historie o poszczególnych osobistościach. Generał Zajączek króla Stanisława Augusta nie znosił i bardzo ciekawie o nim pisał. Bardzo ciekawe dośw...
Wrzesień miał być miesiącem kończenia pozaczynanych książek... ale jego druga część była zdecydowanie spędzona z Martinem Książki dokończone: Wiersze zebrane [a5] rewelacyjna, co ja poradzę, że Herbert tak do mnie przemawia wierszem :D Mężczyzna też człowiek dobra, i powiem, że lubię jak tak jasno i do rzeczy i kawa na ławę :D Błękitne przestrzenie: Wyprawa śladami kapitana Cooka świetna Cudowne lata pod psem świetna książka o Czechach, dzi...
Dzięki. Nie znam :-(. Cały taki dobry ten przekład czy tylko wilkolud udał się Panu Tłumaczu nad podziw? (pytam tak dociekliwie, bo co prawda recka baaardzo zachęcająca, ale książka jednak raczej nie dla mnie).
Przeczytane we wrześniu: Świat Zofii (6) Król Edyp (4) Holistyczna Agencja Detektywistyczna Dirka Gently'ego (4) Tatami kontra krzesła: O Japończykach i Japonii (5) W co się bawić (4) To! (4) Kongres futurologiczny; Opowiadania Ijona Tichego (6) Maszyna różnicowa (4)
jej, czemu Siedemnaście miłych pań wyszło tak nisko?
Właśnie sobie przypomniałam rozdział z "Trzeciego szympansa" ("Czarne i białe"). Drastyczny niestety i nie pasuje do Twojej tezy.
Bardzo dobrze! Twoje dzieła kulinarne udane są a więc do klawiatury..........
No i popatrz - mówisz i masz :-) Zajrzałam i zdziwiłam się, już są dwie książki tej autorki.
Jeśli interesowałaby Cię także literatura fantastyczna, w Valis znajdziesz obszerne fragmenty na temat gnostycyzmu; sporo odniesień do przeróżnych nurtów filozoficznych (m.in. filozofia Arystotelesa, Kotarbińskiego) znajdziesz w książce Lód, ale to już wyjątkowo obszerne dzieło, ponad 1000-stronicowe.
Gratuluję stażu i życzę kolejnych 77 biblionetkowych lat! :)
Wrzesień: Fałszywy trop (5) Nocni wędrowcy (5) Morderca bez twarzy (4,5) O krok (5) Psy z Rygi (4,5)
Kamil Lesiew.
Przeczytane we wrześniu: Pogodne dni (5) Matka odchodzi (6) Budowa Jalny (3,5) Oddział chorych na raka (5,5) Siedemnaście miłych pań (3) Ucieczka Spod Obłoków (5) Moc Światła: Osiem opowieści chanukowych (4)
Myślę, że jakby zobaczył szmacianego smoka, to by raczej w ogóle nie uwierzył, że to poważni filmowcy nakręcili...
dzięki wielkie
Nie jestem pewna, o jakiej niespójności "w tył" mówisz. Mistrz i Małgorzata zostali "otruci" w mistrza suterenie, natomiast umierają gdzie indziej - Małgorzata w willi, mistrz w szpitalu. Jak się tam znaleźli, skoro przecież byli w suterenie? Czy o to chodzi? Faktycznie, jest tu niespójność, choć wcześniej nie zwróciłam na nią uwagi. Masz rację, może to być niedopracowanie, ale może być i celowy zabieg - Asasello mógł cofnąć się w czasie jednocze...
Verdiano, widzęe, że Cukiernia coś nie bardzo ci podeszła. Ja też się nie zachwyciłam, bo trochę to wszystko powierzchowne, banalne. Spodziewałam się czegoś "wyższych lotów". Przy drugim tomie, który według wszystkich jest nawet lepszy niż pierwszy, zaczęłam się nudzić. Coraz bardziej maiłam wrażenie, że czytam jakieś streszczenie tego, co się wydarza w życiu bohaterów.
Dzięki śliczne. =} Nagroda już nawet dotarła. Mam znów apetyt na czytanie, więc smażę już kolejne recenzje...
A jakby jakimś przypadkiem obejrzał tę nieszczęsną ekranizację to trzeba mu wmówić, że to zupełnie inna książka była... I nawet bardzo trudno chyba by nie było niestety;(
Z przygód krasnala Hałabały miałam (przed wielu laty) w podstawówce jako lekturę uzupełniającą i do dzisiaj pamiętam, jak wyglądała okładka, tak więc jako lektura to nie jest nowość. Nawet wikipedia podaje przy autorce: 1938: Z przygód krasnala Hałabały (lektura szkolna we wczesnych klasach podstawówki za PRL-u)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)