Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No nie! Aż tylu bohaterów trzeba ratować! 1. Daniel Klejn ("Świece na wietrze" - Grigorij Kanowicz) 30 2. Włóczykij ("Muminki" - Tove Jansson) 42 3. Nikołka Turbin ("Biała gwardia" - Michaił Bułhakow) 32 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 44 5. Geoffrey Firmin ("Pod wulkanem" - Malcolm Lowry) 38 6. Melania Hamilton Wilkes ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 36 7. Józef Szwejk (Cykl "Przygody dobrego wojaka Szwejk...
Jest właśnie tak jak mówisz: książka bardzo się zestarzała, a mnóstwo ideologicznych nawiązań po prostu męczy. Być może bardziej niż ludzi zachodu męczy nas, którzy mieliśmy bezpośrednią styczność z eksperymentem komunistycznym. A przegadana jest straszliwie. Gdybym zaczynała kontakt z Lessing od "Złotego notesu" chyba bym się zraziła do tej autorki. Cieszę się, że tak się nie stało.
Tak,poproszę.Dzięki
Ja także dziękuję za towarzystwo. :)
No tak, o ile nigdzie pod drodze się nie zgubię, to jest szansa, że cały ten czas spędzę w Waszym towarzystwie. :)
Izuś, mogę Ci pożyczyć Biegnącą z wilkami i Cerama. Ceram trochę starożytny, ale da się czytać, tylko trzeba wiatru unikać. :) Chcesz?
Wszystkiego książkowego! Torcik już zjedli, udało mi się go w locie wczorajszym zauważyć, ale życzenia bez torcika liczą się nawet bardziej. ;))
Ania z Zielonego Wzgórza :)
Zawsze też można brakujące pozycje doczytać. :)
Ja też. :)))
Czytałam oczywiście Twoją czytatkę o Marcelku, ale zaraz był Zlot i nie zdążyłam się tam wpisać. Tak sobie myślałam, że to prosto dosyć wytłumaczyć Twoją ocenę proporcji - zaraz po pięknej frazie wpadasz w dwa zdania waty (w Twojej opinii) i w tym zmęczeniu przedzieraniem się nie zauważasz dwudziestu kolejnych fraz. Ja mam inny kłopot - zawsze kiedy otwieram Prousta, żeby znaleźć jakiś cytat zaczepiają mnie tak piękne fragmenty co krok, że poszuk...
Ale czytałeś powyższe opowiadania w owych przeczytanych zbiorach? Bo w mojej opinii nie ma różnicy między czytaniem Złotego żuka w zbiorze a czytaniem go wydanego osobno.
Kto to był Hermes Trismegistus, zwany też Po Trzykroć Wielkim? Wielki mędrzec, autor niezliczonej liczby ksiąg, którego mądrość, wiedza i nauki duchowe były tak głębokie, że jego imię łączono z greckim posłańcem bogów, Hermesem i z egipskim bogiem pisma i mistycyzmu, Thothem. Istnieje wiele teorii próbujących umiejscowić w czasie sylwetkę mędrca Hermesa. Jedna z nich głosi, że nie tylko żył współcześnie z Abrahamem, ale był również jego nauczycie...
"Chłopi" na rubieżach kosmosu??? No, to jednak będę musiała to przeczytać :D
Sierpień minął mi pracowicie, więc i książek niewiele się zebrało, tym bardziej, że Pan Miłosz zablokował mnie czytelniczo. Przeczytane w sierpniu: Królowa Tiramisu przeciętna, a doczytanie jej zmęczyło mnie na cały dzień Opium w rosole lekturę dziecku na ten rok kupiłam i wciągnęła mnie od pierwszych stron, moja pierwsza przeczytana książka Pani Musierowicz :) szkoda tylko, że nie czytałam tego z 15 lat wcześniej :( wtedy była by wyższa oce...
"premiera: październik 2011" http://www.wab.com.pl/?ECProduct=1168 Jest już okładka nawet :).
Oj, gdzieś mi się zgubiło jeszcze: Piekło pocztowe - 5
Wszystkiego najlepszego! :)
Ostatnia z dzikich - 4,5 Głos Bogów - 4 Trzy stygmaty Palmera Eldritcha - 5 Śpiączka - 4,5 Carrie - 5 Firma - 5 Czas poza czasem - 4,5
No proszę, znowu udało mi się dodać nową postać. :) 1. Daniel Klejn ("Świece na wietrze" - Grigorij Kanowicz) 30 2. Włóczykij ("Muminki" - Tove Jansson) 42 3. Nikołka Turbin ("Biała gwardia" - Michaił Bułhakow) 32 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 44 5. Geoffrey Firmin ("Pod wulkanem" - Malcolm Lowry) 38 6. Melania Hamilton Wilkes ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 36 7. Józef Szwejk (Cykl "Przygody dobrego woj...
Najlepszych książek i wspaniałych spotkań biblionetkowych!
1. Daniel Klejn ("Świece na wietrze" - Grigorij Kanowicz) 30 2. Włóczykij ("Muminki" - Tove Jansson) 42 3. Nikołka Turbin ("Biała gwardia" - Michaił Bułhakow) 32 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 44 5. Geoffrey Firmin ("Pod wulkanem" - Malcolm Lowry) 38 6. Melania Hamilton Wilkes ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 36 7. Józef Szwejk (Cykl "Przygody dobrego wojaka Szwejka" - Jaroslav Hašek) 28 8. Sierotka Marysia...
Ja także życzę Tobie wielu wspaniałych książek do przeczytania :-) Buziaki :-)
Twoja odpowiedź w pełni mnie usatysfakcjonowała ;) Kore miałam w rękach bo brat jest wielkim maniakiem Szczeklika, cały czas twierdzi, ze to najlepsza książka, zaraz po Katharsis, a znaleźć można na allegro, nawet patrzyłam ostatnio i w niskiej cenie się plasuje :)
Na początku chcę zaznaczyć, że stosuję skalę ocen od 1 do 6, ale nie zawsze jej wersję opisową. Na pewno nie jest to beznadziejna książka, ale w 100% nie dla mnie. Nie mam pojęcia o czym ona była, o co w niej chodziło, bohaterowie mówią zagadkami i półsłówkami i to zimno. Brrr. "Pałac lodowy" skojarzył mi się z koszmarem sennym. Jestem "poezjoodporna" i jest to pozycja zbyt poetycka jak na mój gust.
Witam, pozdrawiam, kopiuje i melduje ze się przyłączam do Was:) fajny pomysł, inspirujący i motywujący!
Wszystkiego najlepszego i mnóstwo książek w biblioteczce ;)
Aż tak bardzo nie podobał Ci się "Pałac lodowy"? Rozumiem, że nie każdy musi być zachwycony, ale jedynka jednak mnie zdumiała. :)
Widzę, że także Tobie "Złoty notes" podobał się średnio. Ja miałam wrażenie, że ta książka strasznie się zestarzała i obecnie nic nie wnosi, a jest męcząco przegadana.
Sierpień: • Z pamiętnika niemłodej już mężatki (2,5) • Tajemnica Abigail (5) • Babunia (6) • Pałac lodowy (1)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)