Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Aach, już rozumiem. Dziękuję! Btw, chwilowo czytam to: Upadek gigantów (wkleiło się, hurra!), niemniej jak na razie zostało mi 700 stron... do końca miesiąca raczej nie dam rady :)
Oskar: Kot, który przeczuwa śmierć (6) Przypadki 40-latki: Moje życie [tuż] po drugiej stronie młodości (4) Góry na opak czyli Rozmowy o czekaniu (4,5) Marzycielka z Ostendy (3) Dziewięciu książąt Amberu (5) - powtórka, zmiana oceny Karabiny Avalonu (5) powtórka, ocena bez zmian Znak Jednorożca (5) Ręka Oberona (5) Dworce Chaosu (4,5) Suma naszych dni (3,5) Urodzeni biegacze: Tajemnicze plemię Tarahumara, bieganie naturalne i...
Ja w lipcu przeczytałam: Bądź zdrowa, Lizbono (5) Duma, uprzedzenie i gra pozorów (4,5) Błękitny zamek (5,5) Kapelusze doñi Nicanory (4,5) Potem... (3,5) Przyjaciel doskonały (3) Wychowanie przez czytanie (5) Sprężyna (5 - powtórka z Musierowicz, nadal świetnie się czyta)
Omatko, to już koniec miesiąca? Nie do wiary!! "Samotność" Storr (4) "Wojna i wojna" Krasznahorkai (4) "Encyklopedia głupoty" Boxsel (4) "Wyznania gorszycielki" Krzywicka (4) "Kuracjusz" Hesse (4) "Końcówki. Henryk Bereza mówi" Wiedemann & Czerniawski (4) "O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu" Murakami (4.5) "Demian" Hesse (5) "Bzyk" Roach (5) "Płonąc w wodzie, tonąc w ogniu" Bukowski (3.5) "Cukrowy Kreml" Sorokin (3) "Słomiane psy"...
zamiast tytułu wklej link do strony książki na biblionetce :)
Wybaczcie głupotę pytania - jak to się robi, żeby tytuł książki był jednocześnie odsyłaczem?
A u mnie: Ślepowidzenie (Watts Peter) 4,0 Starcie królów (Martin George R. R.) 5,5 Borgiowie (Gervaso Roberto) 4,0 Nawałnica mieczy: Krew i złoto (Martin George R. R.) 6,0 Nawałnica mieczy: Stal i śnieg (Martin George R. R.) 6,0 Myślę, że Cię kocham (Pearson Allison) 4,0 Ballada o Narayamie: Opowieści niesamowite z prozy japońskiej (antologia) 4,0 Miasto i miasto (Miéville China) 5,5 Fantasy: ewolucja gatunku (Trębicki Grzegorz) 4,0 ...
Nigdy nie przypuszczałem, że książka o nurkowaniu może mnie tak zainteresować. Sięgnąłem po nią wyłącznie dzięki BiblioNETce. Wcześniej o niej nie słyszałem i analizując liczbę ocen tej książki stwierdzam, że nie jestem wyjątkiem. Książka Kursona jest świetnie napisana. Wyjaśnienie dlaczego, jest bardzo proste – pisał o tym co go pasjonuje, o tym co stanowi treść i sens jego życia. Opisał po prostu przygodę swojego życia. Czytając ten opis, z...
Ja przeczytałam: Inne pieśni (5,5) Lawinia (5) Własny pokój (5) Życie i czasy Michaela K. (4) Amerykańscy bogowie (4,5) Kroniki portowe (3,5) A Dance with Dragons (George R.R. Martin) (4) Związek żydowskich policjantów (5) Podziemny krąg (5) Norwegian Wood (3,5) I kończę teraz Rzeka bogów :)
Cudownie Dorotko! Ojej jak się cieszę!!!!
To może się skuszę też? Jak tylko będę mieć znowu fazę na czytadła. :)
Dołączam się do życzeń, choć z poślizgiem - wczoraj nie bardzo miałam czas pobuszować po forum. A przy okazji z informacją, że w planach rodzinnych nastąpiły pewne zmiany, więc istnieje realna szansa, że zdążymy z Miciusiem na spotkanie. Niestety jeśli dotrzemy, to zbyt wielu książek chyba nie przywieziemy :(.
Mi się strasznie podoba ta książka, po prostu świetna!! Muszę przeczytac też inne książki Zafóna.
Popieram każde słowo. Książka strasznie mnie irytowała na początku. Użalający się nad sobą bohater, pełen sarkazmu, uważający się za wielkiego inteligenta i pozujący na wielkiego prześmiewcę świata. Ale potem zostałam wręcz zmiażdżona obrotem sytuacji i dopiero pod koniec zrozumiałam o czym właściwie jest ta książka. Wysłuchanie opowieści Ripleya nie jest łatwe, ale jak sam twierdził - opowieści młodych nigdy nie są dokończone, są urwane w pół sł...
I gdyby jeszcze książka nie była tak przewidywalna. A już powtórka z rozrywki (patrz: zakończenie tomu 1 - Dotyk zła) schrzaniła efekt.
Właśnie zemsta staje się obsesją tytułowego Vittoria, bogatego młodzieńca, żyjącego w średniowiecznych Włoszech. Chłopak gotów jest zginąć, byleby pomścić bliskich, zamordowanych na jego oczach. Zbrodni dokonały demony żyjące w mrokach nocy, posłańcy szatana za nic mający sobie prawa Boże. Porywały dzieci oraz niepełnosprawnych, aby stali się ich pożywieniem. Celem Vittoria stało się zgładzenie oprawców rodziny i posłanie ich do piekła. Mł...
Gruntowne szkolenie nauczyło Rigga dochować tajemnic. Tylko jego ojciec zna prawdę o niezwykłym darze syna - talencie widzenia ścieżek przeszłości. Lecz gdy ojciec ginie, Rigg ze zdumieniem dowiaduje się, jak wiele sekretów przed nim zataił. Tajemnic o przeszłości syna, jego tożsamości i przeznaczenie. A kiedy Rigg odkrywa, że jego dar pozwala mu nie tylko widzieć przeszłość, ale również ją zmieniać, przyszłość nagle staje się co najmniej niepewn...
Przeczytane w lipcu: Rękopis znaleziony w Saragossie (4) Opowieść o Darwinie (4) Marina (3) Wszystkie opowieści kosmikomiczne (6) Orlando (5) Gra na wielu bębenkach (5) Kot, który nie polubił czerwieni (4) Mit Syzyfa i inne eseje (4) Nazywam się Czerwień (4) Diego i Frida (4) Lis już wtedy był myśliwym (5) Kielich (4) Rozważna i romantyczna (4) Doktor Żywago (6) Mgły Avalonu (4) Ruchome obrazki (6)
To może ja jeszcze dodam książki Szwai, bardzo pozytywne.
Jest jeszcze Teleny, ale tam są też bardzo silne i obrazowo opisane wątki homoseksualne, a wiem, że niektórym osobom takie rzeczy mogą przeszkadzać. Może być Uczta Babette i inne opowieści o przeznaczeniu, o tym jak bardzo wierzący, bojący się podszeptów diabelskich członkowie społeczności religijnej, którzy przez lata odmawiali sobie wszystkiego, czerpią przyjemność z posiłku i otwierają się na nowe doznania.
Jutro, które stało się dzisiaj. Polska, która stała się jak świat. Władza marketingu, potęga informacji, morderstwo i miłość w wielkich korporacjach - w pierwszym polskim thrillerze postglobalizacyjnym. Marcin - analityk opracowujący strategię marketingową pozwalającą poznać pragnienia wszystkich konsumentów świata. Agnieszka - dziś studentka, kiedyś dresiara, na której rodzinnym osiedlu pojawił się mesjasz. Dorota - byłaby zwyczajną...
Niedawno pochłonąłem "Niebezpieczne związki", "Portret Doriana Graya" i "Ucztę Trymalchiona". Te dwie pierwsze mnie zachwyciły. Przepraszam za odgrzewanie starego tematu, ale może ktoś jest w stanie zasugerować jeszcze inne książki, których bohaterowie odkrywają hedonizm?
Jestem właśnie w trakcie lektury "Uśmiechu Pol Pota". Uważam, że to całkiem ciekawa książka - ale rzeczywiście, "Brama" była dla mnie nieco ciekawsza. Ale i tak uważam, że do "Kambodżańskiej Odysei" żadna z tych dwóch pozycji niestety się nie umywa ;)
Bodajze z okladki ale pewnosci nie mam. Reaktywacja kolejnej legendarnej antologii Lecha Jęczmyka, po Krokach w nieznane. O ile jednak ten drugi tytuł jest przeglądem najnowszej światowej fantastyki, to Rakietowe szlaki mają być antologią klasycznych opowiadań. Lech Jęczmyk to legendarny selekcjoner antologii, tłumacz (m.in. Heller, Le Guin, Dick, Vonnegut), redaktor licznych serii książkowych, redaktor miesięcznika "Fantastyka". Wybór ...
Bardzo udany. Przede wszystkim samodzielne odkrycie Maji Lidii Kossakowskiej i jej cyklu "Zastępy Anielskie" - "Żarna niebios" mi zostały do przeczytania; nie ma w bibliotece. :-( I powtórki, które uwielbiam. :-)
Rok szkolny zbliżał się właśnie ku końcowi, kiedy na boisku wylądował statek międzywymiarowych piratów. Teraz Klemens, jego kuzyn Walenty oraz ich dwie koleżanki, Kama i Lila, muszą rozwiązać kosmiczną zagadkę. Czy wyobrażacie sobie międzywymiarowe typy: Kapitana Zło, czterorękiego Zygmara Cztery Razy Bardziej, służbota Cyfraka, rogatego geografa Archibalda Wzdłuż-Wszerz czy też uczącą biologii kobietę-mięczaka Sabinę Śluzówkę, nie tylko opisa...
Lipiec: • Dziewczyna z sąsiedztwa (5) • Małgosia contra Małgosia (5) • Bajki czeskie (5) • Samotny dom (4) • Zatoka Orchidei (5) • Merde! Rok w Paryżu (4) audiobook • Mąż i żona (4) • Chleb nasz powszedni: O pieczywie w obrzędach, magii, literackich obrazach i opiniach dietetyków (5) • Rycerz nieistniejący (3,5) audiobook • Cień dłuższego ramienia może jutro skończę.
Mój lipiec: Jak niechcący spowodowałem upadek światowego koncernu 4 Raport specjalny: 20 niesamowitych historii 5 Babunia 4,5 Wciąż o tobie śnię 5 Długi weekend 5,5 Syrenka 5 Miłosne przysięgi 4,5 Dzban miodu 3,5 Sztuka życia 4 Blondynka na Tasmanii 4,5 Blondynka w Kambodży 4,5 Arena 4
1. Nie zawsze musi być kawior: Zuchwałe przygody i wyszukane przepisy kulinarne tajnego agenta mimo woli Thomasa Lievena 2. Tysiąc wspaniałych słońc "Kawior" już w schowku, a "Słońca" przywleczone z biblioteki - czekają na półce na swoją kolej. :-)
Zbiór zawiera wiersze: "Kto wymyślił choinki", "Wiersz o wesołym dniu Józia Powoniaka", "Dlaczego ogórek nie śpiewa", "Jak jeleń chciał sprzedać swoje rogi", "Sen psa", "Strasna zaba", "Urzędnik, spinacze i lew", "List znad rzeki Limpopo", "Gdybym miał jedenaście kapeluszy".
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)